Entertainment alle pijlers

Moord of Zelfmoord

08-01-2017 11:30 224 berichten
In het nieuwe programma Moord of zelfmoord? onderzoekt misdaadjournalist Kees van der Spek samen met advocaat Sébas Diekstra cases die door politie bestempeld zijn als zelfmoord. Familie en geliefden van de overledene trekken deze conclusie echter in twijfel. Zij blijven rondlopen met de slopende vraag: wat is er gebeurd? Moord of zelfmoord?



Deel 1 vanavond op SBS 6 21.30 uur gaat over de 19 jarige Bryan,zie link



http://www.gelderlander.n ... n-uit-ede-video-1.6813821



Lijkt me zeer interessant dit programma.

Kijken jullie ook?
Alle reacties Link kopieren
Ja ik ga ook kijken. Kees van der Spek is altijd goed en was jarelang de rechterhand van Peter r de Vries, waar ik ook altijd naar keek.



Helaas blijkt te vaak dat vermissingen en moorden afgedaan worden als zelfmoord, door capaciteitgebrek bij justitie of zelfs laksheid.
Alle reacties Link kopieren
Nee. Ik word er bedroeft van. Ik kan me voorstellen dat je het als achterblijvers niet kunt geloven: dat je gewoon niet genoeg was om te blijven. Arme mensen.
Alle reacties Link kopieren
quote:-Suze- schreef op 08 januari 2017 @ 11:34:

Nee. Ik word er bedroeft van. Ik kan me voorstellen dat je het als achterblijvers niet kunt geloven: dat je gewoon niet genoeg was om te blijven. Arme mensen.Rare conclusie
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Ik ben fan van Kees. Dus ben benieuwd.
Alle reacties Link kopieren
Interessant. Hopelijk kan ik dat ook zien in Indonesie via programma gemist.
quote:Lumpie92 schreef op 08 januari 2017 @ 11:33:

Ja ik ga ook kijken. Kees van der Spek is altijd goed en was jarelang de rechterhand van Peter r de Vries, waar ik ook altijd naar keek.



Helaas blijkt te vaak dat vermissingen en moorden afgedaan worden als zelfmoord, door capaciteitgebrek bij justitie of zelfs laksheid.
Alle reacties Link kopieren
Ga het zeker zien.

Alleen heb ik het idee dat Van der Spek net zo anti- politie is als Peter R de Vries.
Getverdemme, voelt bijna als grafschennis als ik het zo lees. Ik denk dat de achterblijvers meer hebben aan acceptatie dan dit soort sensatie-tv.
Suze,ik heb een eindscriptie gemaakt over Zelfdoding.Daarbij heb ik ook gesproken met ouders van een jongen die bewust met harde snelheid tegen een boom is gereden. Hij had al jaren aangegeven dat het leven geen zin had voor hem,hij was met vlagen erg depressief.Professionele hulp was niet genoeg.

Zijn ouders hielden veel van hem en hij hield ook erg veel van zijn ouders. Maar de depressies maakten zijn leven zo zwaar dat hij er niet meer mee kon leven. Ik denk dat dat alleen maar te begrijpen is voor iemand die er zelf mee heeft te maken of iemand uit de familie of werk ed.

Net als de zelfdoding van de man van Isa Hoes en de man van Lies Visschedijk.Die mannen hadden veel succes en een leuk gezin.Maar allebei zwaar depressief.

Moeilijk voor de nabestaanden maar ze begrepen het omdat ze de jarenlange depressie van dichtbij hadden meegemaakt.

Ik heb in familiekring ook 2 zelfdodingen meegemaakt en nog 3 uit kennissenkring.Daarom ook mijn eindscriptie over dit onderwerp. Echt je mening verandert want ik dacht ook hoe kun je nabestaanden dat aandoen dat verdriet.Maar nu denk ik er anders over .........
quote:kiddootje schreef op 08 januari 2017 @ 11:45:

Ga het zeker zien.

Alleen heb ik het idee dat Van der Spek net zo anti- politie is als Peter R de Vries.Klopt, hij is niet voor niets de rechterhand van Peter geweest, zij hebben zelf gezien wat de blinde vlek van politie en justitie is en soms zelfs waar ze keihard falen. Het is goed dat er een kritische partij is die vragen stelt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Erizon schreef op 08 januari 2017 @ 11:49:

Getverdemme, voelt bijna als grafschennis als ik het zo lees. Ik denk dat de achterblijvers meer hebben aan acceptatie dan dit soort sensatie-tv.Vaak lukt accepteren beter als je weet/begrijpt wat er gebeurd is.
quote:Lumpie92 schreef op 08 januari 2017 @ 11:33:

Ja ik ga ook kijken. Kees van der Spek is altijd goed en was jarelang de rechterhand van Peter r de Vries, waar ik ook altijd naar keek.



Helaas blijkt te vaak dat vermissingen en moorden afgedaan worden als zelfmoord, door capaciteitgebrek bij justitie of zelfs laksheid.



Ik heb het programma "doden liegen niet" gekeken met onafhankelijk forensisch patholoog anatoom Frank van de Goot. Hij zei dat in 25 procent van de gevallen de doodsoorzaak onbekend blijft/foutief is.

Inderdaad door gebrek aan capaciteit.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor de tip!
quote:Erizon schreef op 08 januari 2017 @ 11:49:

Getverdemme, voelt bijna als grafschennis als ik het zo lees. Ik denk dat de achterblijvers meer hebben aan acceptatie dan dit soort sensatie-tv.

Als je als ouders twijfelt blijft die vraag levenslang dat kun je nooit accepteren.

Dan wil je alle mogelijkheden om de waarheid te achterhalen benutten.
Alle reacties Link kopieren
Habbekratz: de ouders uit je scriptie hebben nooit getwijfeld aan zelfdoding neem ik aan? Die hebben toch nooit gedacht dat het wel eens moord zou kunnen zijn?



Dat zijn dus niet degene die nu met deze Kees op onderzoek uit gaan.
Suze,ik reageerde op je:

Ik kan me voorstellen dat je het als achterblijvers niet kunt geloven: dat je gewoon niet genoeg was om te blijven.



Zijn andere ouders.
Alle reacties Link kopieren
@ Habbekratz: met die opmerking heb ik het dus alleen over degene die twijfelen aan de doodsoorzaak en dus in dit programma op onderzoek uit gaan.
quote:Frizz schreef op 08 januari 2017 @ 11:56:

Vaak lukt accepteren beter als je weet/begrijpt wat er gebeurd is.Gevolgd door een stel camera's zodat wij kunnen meegenieten? Nog steeds bah.
Alle reacties Link kopieren
https://youtu.be/Nl41_8BhW88



Dit is ook zo'n rapportage van Peter r de Vries die hij samen met Kees van der Spek maakte over een vermissing. Goed dat Kees doorgaat met dit soort rapportages.
quote:-Suze- schreef op 08 januari 2017 @ 11:34:

Nee. Ik word er bedroeft van. Ik kan me voorstellen dat je het als achterblijvers niet kunt geloven: dat je gewoon niet genoeg was om te blijven. Arme mensen.Rare reactie. Je leeft ten eerste voor jezelf. En het zelfmoordgeval wat ik ken had meer dan genoeg mensen om voor te leven, maar zag dat zelf niet meer in en dacht dat men beter af was zonder hem. Voor sommigen is het leven gewoon te zwaar. Dus zelfmoord zegt dan niks over de achterblijvers.
Alle reacties Link kopieren
Het komt gewoon voor dat een overlijden wordt gezien als zelfdoding of natuurlijk en dat achteraf blijkt dat iemand een handje geholpen heeft.



Heeft iemand die je heel nabij is nooit signalen afgegeven en zijn er ook nog eens gebeurtenissen rond het overlijden die verdacht zijn, dan vind ik het niet raar dat mensen verder willen kijken dan de politie wil
Alle reacties Link kopieren
Suze beschrijft een veel voorkomend gevoel die achterblijvers o.a kunnen hebben.

Deze gevoelens zijn niet raar of misplaatst.

Iemand verliezen door zelfmoord is een enorm zwaar rouwproces en daar komen extra emoties bij kijken zoals boosheid, schuldgevoel , onbegrip ,veel onbeantwoorde vragen en ja ook de gedachte " ik was niet genoeg om voor te blijven" kan dan in je opkomen.

Nabestaanden hebben een flinke klap te verwerken waneer iemand zelf uit het leven stapt

Ook voor al die emoties en gedachtes mag begrip zijn., of ze nu terecht zijn of niet.
quote:-Suze- schreef op 08 januari 2017 @ 12:08:

@ Habbekratz: met die opmerking heb ik het dus alleen over degene die twijfelen aan de doodsoorzaak en dus in dit programma op onderzoek uit gaan.

Oke.Ik las en interpreteerde het anders.

Maar ik vind het geen sensatie tv.Zijn vorige programma over onbekenden in het graf was ook juist van nut voor nabestaanden.
Alle reacties Link kopieren
Ik kijk zeker. Ik ben een liefhebber van Kees zijn programma's, ook toen hij in de jaren '90 met Peter samenwerkte.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven