Entertainment alle pijlers

De Mol (Vlaanderen)

06-02-2017 10:45 1357 berichten
Hoe mooi ook gefilmd, de Nederlandse 'Wie is de Mol' heeft voor mij aan charme ingeboet sinds de deelnemers 'bekende Nederlanders' zijn. Het Vlaamse origineel is net wat rauwer en puurder.

2016: seizoen 4 was een pareltje (aflevering 1, 2 , 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9)
2017: seizoen 5 start op maandag 6 februari 2017 op VIER. Alleen voor Vlamingen live te kijken. Voor Nederlanders wordt hier de link naar YouTube gepost. Elf kandidaten gaan samen met presentator Gilles naar Zuid-Afrika: Annelies, Bertrand, Bouba, Davey, Eline, Hans, Jessica, Jolien, Marzena, Robin en Sam.

2018: seizoen 6 is gestart op zondag 25 maart. Op VIER.BE kunnen de afleveringen terug worden gekeken. Ook is daar de nazit te vinden: Café de Mol.

Wie kijkt er ook?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 13-03-2023 16:17
Reden: titel geupdatet
15.68% gewijzigd
Ik! Heb het vorige seizoen ook gekeken en ervan genoten.

Inderdaad heel anders dan de Nederlandse Wie is de Mol, al kijk ik die ook.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja zin in!!
Wist niet dat de Belgen een eigen versie hebben. Dankje voor de links, ik ga kijken!
Alle reacties Link kopieren Quote
De Mol is zelfs een Vlaams format, daarna is het buitenland gevolgd.



Ik ga uiteraard ook terug kijken! Tijdens het vorig seizoen had ik echt tot het allerlaatste moment niet het idee dat Gilles de mol was. Hopelijk wordt dit seizoen even spannend.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik was seizoen 4 aan het terugkijken, maar helaas iets te veel in dit topic gelezen dus nu is het niet spannend meer.

Dan beginnen we maar aan seizoen 5!
De aflevering is te bekijken via de site van VIER. Ook van buiten België: http://www.vier.be/demol/ ... ari-aflevering-1/2506352.
Mollencatcher meldt zich.

Het helpt wel dat ik een Belgje ben.



Vorig jaar heb ik hem gevangen .

Benieuwd of het mij dit jaar ook lukt.





De Belgische versie is wel degelijk "de originele".

Wij hebben gewoon héél lang geen reeksen meer gehad omdat ze iets hadden van "3 seizoenen is wel goed en genoeg om nog origineel te kunnen zijn qua opdrachten en dergelijke".

Pas vorig jaar heeft iemand het aangedurfd om een nieuwe reeks te maken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zalig begin

Vind de Belgische versie veel leuker dan de Nederlandse!

Heb al enkele verdachten
Whoa, wat een heerlijk begin weer. De Nederlandse versie verbleekt hierbij toch echt. Wat een psychologisch spel.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik kom me even melden



Ik ga vanavond terugkijken maar vanaf volgende week kan ik live meekletsen want ik kan sinds kort Vier ook ontvangen in NL.



Ik vind de Nederlandse versie spectaculairder maar de Belgische is veel authentieker, heb er zin in!



Vorig jaar zat ik op Thibaud en toen hij er uit ging was het Gilles.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik probeer seizoen 1 tm 3 terug te kijken via youtube, maar ik krijg bij alle filmpjes van de eerste afleveringen: Deze video is niet beschikbaar.



Heeft iemand misschien een idee of en waar ik deze terug kan kijken?
Alle reacties Link kopieren Quote
Nee seizoen 1tm3 weet ik niet, denk dat die niet online staan, is al zo lang geleden....



Heeft iemand in NL aflevering 1 al teruggekeken?

Ik krijg steeds een error maar weet niet of dat aan landen restricties ligt of aan mijn tablet...
Alle reacties Link kopieren Quote
quote:AnAppleADay schreef op 07 februari 2017 @ 20:10:

Nee seizoen 1tm3 weet ik niet, denk dat die niet online staan, is al zo lang geleden....



Heeft iemand in NL aflevering 1 al teruggekeken?

Ik krijg steeds een error maar weet niet of dat aan landen restricties ligt of aan mijn tablet...op mijn macbook speelt hij zonder problemen af dus denk dat je tablet de betreffende mediaplayer niet ondersteund misschien
Alle reacties Link kopieren Quote
ik ga vanvond pas terugkijken trouwens, moet eerst even wat andere programma's kijken
Alle reacties Link kopieren Quote
quote:AnAppleADay schreef op 07 februari 2017 @ 20:10:

Nee seizoen 1tm3 weet ik niet, denk dat die niet online staan, is al zo lang geleden....



Heeft iemand in NL aflevering 1 al teruggekeken?

Ik krijg steeds een error maar weet niet of dat aan landen restricties ligt of aan mijn tablet...Heb de indruk dat NL'ers deze wel kunnen zien normaal : http://www.wieisdemol.com/demol/index.php?topic=60461.0
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb het inmiddels op YouTube gevonden dus ben nu aan het kijken
Alle reacties Link kopieren Quote
De mol moet toch bijna wel bij de eerste knopdrukkers hebben gezeten...

In ieder geval niet bij de laatste 2/3 man...
Alle reacties Link kopieren Quote
Heb de eerste aflevering af.



Bouba lijkt me niet, te jong.

Bertrand is hetzelfde type als Gilles vorig jaar, dus die denk ik ook niet.

Ik ga nu voor Sam, Marzena of Robin. Of misschien toch Hans





Trouwens ik vind, zowel vorig als dit jaar, er weer wat aparte namen bijzitten. Bouba, Betrand, Marzena (Pools dan), maar ook Gilles, Thibaud , Issabel (dubbel s?), Bruno.... Zijn het veelvoorkomende namen in Belgie of zijn ze daar ook gewoon raar?
@Afstandbediening: seizoen 3 speelt op mijn Mac alles af, maar mobiel wordt aflevering 1 overgeslagen. Dit is een spectaculair seizoen; inclusief aanrijding.

Of probeer deze afspeellijsten op YouTube voor seizoen 1, 2 en 3.
Alle reacties Link kopieren Quote
quote:AnAppleADay schreef op 07 februari 2017 @ 21:47:

Heb de eerste aflevering af.



Bouba lijkt me niet, te jong.

Bertrand is hetzelfde type als Gilles vorig jaar, dus die denk ik ook niet.

Ik ga nu voor Sam, Marzena of Robin. Of misschien toch Hans





Trouwens ik vind, zowel vorig als dit jaar, er weer wat aparte namen bijzitten. Bouba, Betrand, Marzena (Pools dan), maar ook Gilles, Thibaud , Issabel (dubbel s?), Bruno.... Zijn het veelvoorkomende namen in Belgie of zijn ze daar ook gewoon raar?



Ook gewoon raar :p

Gilles komt nog wel eens voor. Thibaut ook (t ipv d) en Isabel(le) ook maar dus anders geschreven.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ah ok, ik ken de namen Gilles en Thibaut wel, maar ik heb ze nog nooit IRL gehoord.

Fijn dat ze in België ook gewoon aan debiele namen doen
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ga ook meekijken, maar heb nog geen tijd gehad. Zoon volgt het ook graag, dus we kijken samen. Heb er weer zin in...
Home is where your wifi connects automatically.
Alle reacties Link kopieren Quote
Tvp
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik wil het nog gaan kijken. Ordinaire tvp!
Les temps sont durs pour les rêveurs...

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven