Entertainment alle pijlers

De Mol (Vlaanderen)

06-02-2017 10:45 1385 berichten
Hoe mooi ook gefilmd, de Nederlandse 'Wie is de Mol' heeft voor mij aan charme ingeboet sinds de deelnemers 'bekende Nederlanders' zijn. Het Vlaamse origineel is net wat rauwer en puurder.

2016: seizoen 4 was een pareltje (aflevering 1, 2 , 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9)
2017: seizoen 5 start op maandag 6 februari 2017 op VIER. Alleen voor Vlamingen live te kijken. Voor Nederlanders wordt hier de link naar YouTube gepost. Elf kandidaten gaan samen met presentator Gilles naar Zuid-Afrika: Annelies, Bertrand, Bouba, Davey, Eline, Hans, Jessica, Jolien, Marzena, Robin en Sam.

2018: seizoen 6 is gestart op zondag 25 maart. Op VIER.BE kunnen de afleveringen terug worden gekeken. Ook is daar de nazit te vinden: Café de Mol.

Wie kijkt er ook?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 13-03-2023 16:17
Reden: titel geupdatet
15.68% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Dank je wel MollyHooper!
Alle reacties Link kopieren Quote
quote:AnAppleADay schreef op 08 februari 2017 @ 09:42:

Ah ok, ik ken de namen Gilles en Thibaut wel, maar ik heb ze nog nooit IRL gehoord.

Fijn dat ze in België ook gewoon aan debiele namen doen Ken je onze nationale doelman Thibaut Courtois dan niet???? Schande
I can keep my mouth shut, but you can read the subtitles on my face.
Alle reacties Link kopieren Quote
Als ik de uitzending terugkijk, stopt hij bij de reclame. Ik kan hem ook niet verder zetten en dan verder afspelen. Weet iemand hoe ik het wel kan zien?
Home is where your wifi connects automatically.
Alle reacties Link kopieren Quote
quote:MrsNiceGuy schreef op 09 februari 2017 @ 12:47:

[...]





Ken je onze nationale doelman Thibaut Courtois dan niet???? Schande



Onee die ken ik inderdaad niet!

En dan vind ik mezelf nog best een voetbalkenner (voor een niet-voetballende vrouw)
Alle reacties Link kopieren Quote
quote:Welpie schreef op 09 februari 2017 @ 17:51:

Als ik de uitzending terugkijk, stopt hij bij de reclame. Ik kan hem ook niet verder zetten en dan verder afspelen. Weet iemand hoe ik het wel kan zien?Ik had ze op YouTube gevonden, even zoeken op 'de mol aflevering 1' en dan resultaten op 'deze week' filteren.
quote:AnAppleADay schreef op 07 februari 2017 @ 21:47:

Heb de eerste aflevering af.



Bouba lijkt me niet, te jong.

Bertrand is hetzelfde type als Gilles vorig jaar, dus die denk ik ook niet.

Ik ga nu voor Sam, Marzena of Robin. Of misschien toch Hans





Trouwens ik vind, zowel vorig als dit jaar, er weer wat aparte namen bijzitten. Bouba, Betrand, Marzena (Pools dan), maar ook Gilles, Thibaud , Issabel (dubbel s?), Bruno.... Zijn het veelvoorkomende namen in Belgie of zijn ze daar ook gewoon raar?



Bouba en Marzena zijn vrij speciaal.



Gilles, Thibaut, Bruno en Isabel(le) zijn vrij normaal in mijn omgeving.

Thibaud en Issa is gewoon "moeilijk doen qua spelling" .

Bertrand is eigenlijk gewoon een "opa-naam". Gaven ze 70 à 80 jaar geleden nogal graag.





Naast Thibaut Courtois ... heb je ook nog Gilles De Bilde.

Oud-spits (denk toch spits) van onder andere Anderlecht.

Hij heeft denk ik ook nog in Nederland gezeten .
Alle reacties Link kopieren Quote
Hij doet het ondertussen, heb wat aan de instellingen zitten prutsen. Waarschijnlijk had ik de reclame uitgezet.
Home is where your wifi connects automatically.
Alle reacties Link kopieren Quote
ik ga ook seizoen 4 kijken, thanks voor de links !
Alle reacties Link kopieren Quote
Zit ik het te kijken, zie ik rechts in beeld een filmpje "... mol-winnaar wist in afl ... dat ... de mol was"



Hmmmmmm
Alle reacties Link kopieren Quote
Ahh das keistom!

Voor andere kijkers, ik zou het hier kijken:



https://www.widm.nl/afleveringen/seizoen-belgie-4.html



Dan zie je geen andere youtubefilmpjes ernaast.
Net de 1e aflevering van de Belgische de Mol gedownload en gekeken. Lekker begin gelijk. De huilers bij de eliminatie vallen voor mij wel af eigenlijk, dat waren Davey en Eline volgens mij, die waren echt van slag door Jessica's vertrek.
Alle reacties Link kopieren Quote
Iemand nog gekeken?



Voor mij zijn Sam, Eline en Marzena het minst verdacht. En Hans

Ik zit nu op Davey of Annelies....

Robin kan ook nog, ik heb bij hem steeds het gevoel dat hij niks doet, heel passief.

Bertrand vind ik nog steeds teveel hetzelfde type als de mol van vorig jaar.



(Hierboven staat iets wits wat je niet moet lezen als je vorig seizoen nog wilt zien)



Trouwens, als je via YouTube kijkt moet je oppassen, ik kreeg een video suggestie met de afvaller.
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh en ik heb nu t gospel lied in mn hoofd
Alle reacties Link kopieren Quote
Heerlijke aflevering!

Robin is echt wel iemand die heel erg zijn best doet om onsympathiek over te komen. Of hij is gewoon zo.



Vond de kritiek van Eline en Marzena vreemd over Davey, dat hij "met de eer zou willen lopen" omdat hij had gezegd dat hij het juiste antwoord (naam van het schip) als eerste had gegeven terwijl dat volgens hen niet het geval was (maar dat was net wel het geval).

Robin was kwaad omdat niemand doorhad dat het slot op zijn groot kooi los was maar hij heeft zelf ook aan de poort staan trekken en duwen en had het zelf ook door kunnen hebben.



Sam is het volgens mij niet. Bertrand maakt zich net iets te verdacht dus die is het volgens mij ook niet.
Ik vind de Mol Belgie veel leuker eigenlijk! Leukere opdrachten en niet zo spastisch in elkaar gemonteerd.



Ik zit nu op Davey, Annelies, Bertrand en Hans. Moet toch iets spreiden



En heb Robin en Sam weggestreept als mollen. Denk dat zij echt kandidaten zijn.
Ik kijk trouwens gewoon op vier.be en dat gaat prima!
Alle reacties Link kopieren Quote
Davey heeft inderdaad de naam van het schip als eerste opgenoemd maar nooit als optie voor het goede antwoord genoemd.

Eline was degene die dat als antwoord opperde.
sorry dubbel
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb dus steeds problemen met vier.be

Some lukt het wel maar soms krijg ik bericht dat ik moet inloggen en soms gewoon een error.
Ik heb me gewoon met facebook geregistreerd en log dus inderdaad in. Maar dan werkt het prima.
Ik download de afleveringen. Davey en Hans waren erg, maar die lange marketing manager vertrouw ik ook niet. Leuke opdrachten.
Dat melken van de geiten en de sleutel die moest gaan drijven: ik had allang wat zand oid in die kolom gemikt. Of desnoods er in gezeken:-).
Alle reacties Link kopieren Quote
Iemand al gekeken?



Ik ben nu aan het kijken en ik dacht dat Robin zei dat hij op een teken/note van de mol wacht en vlak daarna schrijft hij zelf het woord 'mol' op...
Alle reacties Link kopieren Quote
Verder vind ik Annelies weer enorm verdacht met haar zenuwachtige gedoe, sowieso dat de mol die 3000 niet wil winnen...
Alle reacties Link kopieren Quote
quote:AnAppleADay schreef op 21 februari 2017 @ 22:18:

Verder vind ik Annelies weer enorm verdacht met haar zenuwachtige gedoe, sowieso dat de mol die 3000 niet wil winnen...



Voor mij is de mol iemand die invloed uitoefent en niet iemand die geen woord zegt tijdens opdracht (toen samen met Marzena) .

Daarom denk ik niet dat zij het is.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven