Entertainment alle pijlers

De Mol (Vlaanderen)

06-02-2017 10:45 1357 berichten
Hoe mooi ook gefilmd, de Nederlandse 'Wie is de Mol' heeft voor mij aan charme ingeboet sinds de deelnemers 'bekende Nederlanders' zijn. Het Vlaamse origineel is net wat rauwer en puurder.

2016: seizoen 4 was een pareltje (aflevering 1, 2 , 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9)
2017: seizoen 5 start op maandag 6 februari 2017 op VIER. Alleen voor Vlamingen live te kijken. Voor Nederlanders wordt hier de link naar YouTube gepost. Elf kandidaten gaan samen met presentator Gilles naar Zuid-Afrika: Annelies, Bertrand, Bouba, Davey, Eline, Hans, Jessica, Jolien, Marzena, Robin en Sam.

2018: seizoen 6 is gestart op zondag 25 maart. Op VIER.BE kunnen de afleveringen terug worden gekeken. Ook is daar de nazit te vinden: Café de Mol.

Wie kijkt er ook?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 13-03-2023 16:17
Reden: titel geupdatet
15.68% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
De Mol Belgie is echt heel anders dan de NL-se variant. Ik vind het allebei wel iets hebben, maar voor mij is het veel interessanter dat de kandidaten in Belgie geen BV'ers zijn. Het is een van de redenen dat ik Expeditie Robinson al jaren niet meer kijk met steeds dezelfde BN'ers die stuivertje wisselen met realityprogramma's (tip: het Amerikaanse Survivor is vele malen leuker ;) )



Voor de NL'se Mol maak ik vooralsnog een uitzondering, maar ik zou het echt geweldig vinden als ze weer eens een editie maken met normale stervelingen doen. Iemand enig idee of dat nog eens gaat gebeuren?



Ik vind het bij de Belgen wel lastiger om de Mol aan te wijzen. Ik vind Robin bloedirritant en hoop daarom dat hij de Mol niet is, maar hij zou het best wel eens kunnen zijn. Verder vind ik vooral Eline en Davey verdacht.
Alle reacties Link kopieren Quote
quote:Philyra schreef op 03 maart 2017 @ 13:13:

De Mol Belgie is echt heel anders dan de NL-se variant. Ik vind het allebei wel iets hebben, maar voor mij is het veel interessanter dat de kandidaten in Belgie geen BV'ers zijn. Het is een van de redenen dat ik Expeditie Robinson al jaren niet meer kijk met steeds dezelfde BN'ers die stuivertje wisselen met realityprogramma's (tip: het Amerikaanse Survivor is vele malen leuker ;) )



Voor de NL'se Mol maak ik vooralsnog een uitzondering, maar ik zou het echt geweldig vinden als ze weer eens een editie maken met normale stervelingen doen. Iemand enig idee of dat nog eens gaat gebeuren?



Ik vind het bij de Belgen wel lastiger om de Mol aan te wijzen. Ik vind Robin bloedirritant en hoop daarom dat hij de Mol niet is, maar hij zou het best wel eens kunnen zijn. Verder vind ik vooral Eline en Davey verdacht.



Nou Expeditie Robinson doet het nu, dus als dat succesvol blijkt volgt widm misschien ook wel...

Ik zou echt heel graag meedoen want ik ben gek op puzzelen en de meeste opdrachten zou ik zeker goed kunnen. Maar ik kan heel slecht liegen dus misschien ben ik niet zo geschikt
Alle reacties Link kopieren Quote
Maar met een paar kandidaten, toch? Mix tussen bekenden en onbekenden? Wel een leuk idee trouwens. Misschien dat ik dan toch maar weer eens een poging ga wagen met kijken.



Ik zou ook graag meedoen, haha. De Mol lijkt mij makkelijker om aan mee te doen dan aan Robinson. Hoef je meestel tenminste niemand zelf weg te stemmen. En ik ben erg goed in het spelletje weerwolven, dus volgens mij zou ik wel een Mol kunnen zijn. In het echte leven liegen gaat me heel slecht af, maar ik weet niet... Misschien dat je in zo'n spelsituatie op dat vlak wel het beste (slechtste?) in jezelf naar boven kunt halen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh weerwolven ben ik ook wel goed in, maar dat is niet 24/7
Alle reacties Link kopieren Quote
quote:AnAppleADay schreef op 03 maart 2017 @ 13:34:

[...]





Nou Expeditie Robinson doet het nu, dus als dat succesvol blijkt volgt widm misschien ook wel...

Ik zou echt heel graag meedoen want ik ben gek op puzzelen en de meeste opdrachten zou ik zeker goed kunnen. Maar ik kan heel slecht liegen dus misschien ben ik niet zo geschikt Dan ben jij de geknipte kandidaat voor Expeditie Robinson 2017
Veritas vos liberabit
Alle reacties Link kopieren Quote
quote:AnAppleADay schreef op 03 maart 2017 @ 13:46:

Oh weerwolven ben ik ook wel goed in, maar dat is niet 24/7Nee klopt. En met een beetje mazzel ben je ook niet de enige wolf en kun je samen spelen. Het bestaan van een Mol lijkt me wel enorm eenzaam.
Alle reacties Link kopieren Quote
quote:Charlotte717 schreef op 03 maart 2017 @ 13:47:

[...]





Dan ben jij de geknipte kandidaat voor Expeditie Robinson 2017 Haha misshien wel, maar het 'overleven' gedeelte lijkt me verschrikkelijk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben weer aan het wisselen. Ik neig nu weer een tikkeltje meer naar Davey als mogelijke mol.

Heeft hij eigenlijk ooit al een eliminatiescherm gekregen? Hij is volgens mij nog nooit aan de beurt geweest, de afvallers zijn steeds voor hij aan de beurt kwam reeds geëlimineerd, toch?

En hij past natuurlijk perfect in het Woestijnvis-plaatje; 100% zeker dat hij na dit seizoen een contract krijgt aangeboden bij hen... Redenen die dus weinig tot niets met het spel te maken hebben, maar toch...
Alle reacties Link kopieren Quote
Haha ja klopt Elle, Davey ging gisteren ook voor het eerst als mogelijke mol door mijn hoofd..

Nadat Hans afgevallen was overigens, want ik zat echt helemaal op Hans! Hoe hij met die gps-sen in de weer was in die auto. En met het laatste spel, dat schieten.. Hij heeft de pot daarmee heel veel geld onthouden..

Daarbij had ik het gewoon een supermooie actie gevonden als Hans de mol was geweest, gezien zijn valse start
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb een theorie over Robin (ja ik zit in een tunnel)

Bij het intro wordt er voor zijn shot steeds iets gezegd wat met de mol te maken kan hebben:

- Ik zit hier! Denk aan mij!

- Jullie gaan hier inbreken (dit zegt Gilles dus minder sterk...)

- Het zal nul euro worden en op de grond slapen

Dit ga ik de komende afleveringen even monitoren, misschien alleen de zinnen die Robin zelf zegt dan...
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind trouwens die gasten wel interessant, je ziet dan meer of de kandidaten zichzelf zijn
quote:pussywillow schreef op 02 maart 2017 @ 18:15:

Haha ik zou wel meer van die molblunders willen horen. Vraag me af wat ze zouden dien als de mol zich in een vroeg stadium verspreekt.Hier een filmpje met de winnaar van seizoen 4, waarin verteld wordt dat de winnaar de mol op het spoor kwam door een verspreking van de mol.
En een interview met de winnaar van Wie is de Mol (seizoen 14), waarin sprake is van een tweede take van een spel:

"Waarom leek het net alsof je niet meeroeide in de drakenboot?

Ik denk dat ze daar de tweed<e> take gebruikt hebben, die alleen voor de shots gemaakt werd. We hadden al echt gewonnen. Die keer had ik zo hard geroeid dat ik helemaal verzuurd was in mijn armen. Ik kon gewoon niet meer."
Alle reacties Link kopieren Quote
Iemand die kijkt?

Wat een gemindfuck weer!
Alle reacties Link kopieren Quote
Nee ik moet wachten tot het op Herbekijk staat. Waar kijk jij?
Alle reacties Link kopieren Quote
En nog niets verklappen hoor..
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb Belgische zenders op mn TV

Zal nog niks zeggen
Alle reacties Link kopieren Quote
O bofkont!

Ik ga NU kijken haha, heerlijk programma!!!!
Alle reacties Link kopieren Quote
De duikopdracht was leuk! Maar Annelies irriteerde me weer zo hard. Ik vind het ook vreemd dat ze, na haar complete paniekaanval in de luchtbubbel, haar vlag correct kon herkennen. Nu ja, dat duidt dan weer op het feit dat zij wel eens de mol zou kunnen zijn, maar dat zou dan de saaiste en meest teleurstellende mol ooit zijn...

Mijn geld staat nog altijd op Eline (of Davey).
Alle reacties Link kopieren Quote
Annelies vond ik ook heel mollerig.

Het kwam op mij over alsof ze kostbare zuurstoftijd aan het verspillen was met haar paniekaanval waardoor ze hoopte dat anderen de fout in zouden gaan.

Verder verdenk ik Robin nog steeds, waarom geeft hij niet aan dat hij niet slaapt? En waarom zit hij zichzelf zo op te fokken tijdens de confrontatie met de mol?



Jammer van de afvaller, was mijn favo kandidaat.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat Robin niet aangeeft dat hij niet in slaap geraakt, vind ik niet zo vreemd. Ik zou mezelf ook zo rustig mogelijk proberen te houden om toch maar in slaap te geraken. Vanaf je begint te babbelen of te bewegen, maak je jezelf net terug wakkerder. Zo redeneer ik toch.

Annelies was daar ook weer vreemd aan het doen: constant heen en weer lopen tussen de zetel en het bed (krakende vloer), vlak boven Robin hangen, etc. Lastig om zo in slaap te vallen...
Ik zit echt op Annelies, met Davey op de tweede plek. Maar haar manier van mollen zou ik dan niet echt leuk vinden... een paniekaanval simuleren vind ik te ver gaan.



Maar vond het echt bizar dat je een paniekaanval hebt, je niet kan concentreren en dan wel de juiste vlag onthoudt... dat is echt vreemd tenzij je de mol bent.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zit ook op Annelies. En ontzettend jammer dat Sam eruit ligt, zo'n leuke jongen!

Die proeve van dat slapen, man och man hoe verzinnen ze het. Slapen op commando.. Ik kan me zo goed voorstellen dat het dan ineens niet meer lukt, hoe moe je ook bent.. Vond het dan ook echt heel knap dat het Davey wel lukte. Dat Robin zo zat te praten tegen de mol vond ik ook wel apart. Dan fok je jezelf alleen maar meer op toch..

Het waren wel weer heel bijzondere opdrachten. Één van de redenen waarom ik de Vlaamse variant zo mooi vind.
Alle reacties Link kopieren Quote
Topaflevering



Dat Annelies de juiste vlag raadde, vond ik ook bijzonder. Maar goed, misschien is ze simpelweg hartstikke intelligent.
Veritas vos liberabit
Alle reacties Link kopieren Quote
quote:Charlotte717 schreef op 14 maart 2017 @ 20:55:

Topaflevering



Dat Annelies de juiste vlag raadde, vond ik ook bijzonder. Maar goed, misschien is ze simpelweg hartstikke intelligent.Of de mol

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven