Entertainment alle pijlers

De Mol (Vlaanderen)

06-02-2017 10:45 1357 berichten
Hoe mooi ook gefilmd, de Nederlandse 'Wie is de Mol' heeft voor mij aan charme ingeboet sinds de deelnemers 'bekende Nederlanders' zijn. Het Vlaamse origineel is net wat rauwer en puurder.

2016: seizoen 4 was een pareltje (aflevering 1, 2 , 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9)
2017: seizoen 5 start op maandag 6 februari 2017 op VIER. Alleen voor Vlamingen live te kijken. Voor Nederlanders wordt hier de link naar YouTube gepost. Elf kandidaten gaan samen met presentator Gilles naar Zuid-Afrika: Annelies, Bertrand, Bouba, Davey, Eline, Hans, Jessica, Jolien, Marzena, Robin en Sam.

2018: seizoen 6 is gestart op zondag 25 maart. Op VIER.BE kunnen de afleveringen terug worden gekeken. Ook is daar de nazit te vinden: Café de Mol.

Wie kijkt er ook?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 13-03-2023 16:17
Reden: titel geupdatet
15.68% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Hele leuke opdracht aan de eettafel.
Samina is dus niet de mol, ivm het pittige eten. Aan de andere kant, goede omgekeerde psychologie..
Ik vond het wel heel opvallend hoe Sven snel de bomstoel koos. Ik vertrouw hem voor geen meter.
Alle reacties Link kopieren Quote
Stel dat Philip de mol is, dan heeft hij volgens mij de grootste lol met bedenken hoe hij zo dom en klungelig mogelijk over kan komen.
Hij erger hoe beter, want dan verdenken ze hem juist niet meer.
Dezelfde tactiek als die Milouska Meulens had in WIDM.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zebra123 schreef:
13-04-2021 20:21
Ik vond het wel heel opvallend hoe Sven snel de bomstoel koos. Ik vertrouw hem voor geen meter.


Dit viel mij ook op. Verdenk hem wel.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zebra123 schreef:
13-04-2021 20:21
Hele leuke opdracht aan de eettafel.
Samina is dus niet de mol, ivm het pittige eten. Aan de andere kant, goede omgekeerde psychologie..
Ik vond het wel heel opvallend hoe Sven snel de bomstoel koos. Ik vertrouw hem voor geen meter.
Haha ik dacht dus precies hetzelfde: Samina kan de mol niet zijn. Of juist wel, en ze doet het expres :proud:
Stom spel :proud:
Alle reacties Link kopieren Quote
Poke-girl schreef:
13-04-2021 20:47
Dit viel mij ook op. Verdenk hem wel.
Ik vond het ook gek, zeker omdat het niet de dichtstbijzijnde stoel was geloof ik. Maar dat was wel weer vrij duidelijk twee keer in beeld, omdat Lennart (dacht ik?) het er over had. Ik twijfel of ze dat dan wel zo zouden monteren als Sven echt de mol is.

Katrien die met haar rug naar de tv ging zitten vond ik ook opvallend, maarja die is er nu uit :idee:.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb gisteren pas kunnen kijken en ben volledig de draad kwijt nu. Ik ben deze keer al zo vaak geswitcht van verdachte dat ik er niet meer wijs uit kom.
Een ding viel me wel op: je mag echt geen geheelonthouder zijn bij de Mol - nu weer zo'n drank-opdracht.

Ik zou niet akkoord zijn gegaan met 1 pasvraag (denk ik). Maar ja, onder tijdsdruk beslissen en alles afwegen is lastig - misschien had Sven iets meer moeten bluffen om Annelotte meer uit te dagen ? Nu leek het inderdaad mollerig - zorgen dat er geen 5000 in de pot komt, maar weinig gemotiveerd om dan zelf het onderste uit de kan te halen. De vraag "wie staat op om te gaan kijken" was ook weinig discussie over namelijk.
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Alle reacties Link kopieren Quote
belgali schreef:
15-04-2021 09:34
Ik heb gisteren pas kunnen kijken en ben volledig de draad kwijt nu. Ik ben deze keer al zo vaak geswitcht van verdachte dat ik er niet meer wijs uit kom.
Een ding viel me wel op: je mag echt geen geheelonthouder zijn bij de Mol - nu weer zo'n drank-opdracht.

Ik zou niet akkoord zijn gegaan met 1 pasvraag (denk ik). Maar ja, onder tijdsdruk beslissen en alles afwegen is lastig - misschien had Sven iets meer moeten bluffen om Annelotte meer uit te dagen ? Nu leek het inderdaad mollerig - zorgen dat er geen 5000 in de pot komt, maar weinig gemotiveerd om dan zelf het onderste uit de kan te halen. De vraag "wie staat op om te gaan kijken" was ook weinig discussie over namelijk.
Ik had als ik Sven was op zijn minst geprobeerd dan een deal te maken om meer informatie van Annelotte te krijgen, nu was de verhouding wel heel scheef.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik denk dat Sven Annelotte verdenkt en dat hij er daarom mee akkoord ging dat zij 5 pasvragen kreeg. Of hij is toch de mol :P.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik had, als ik Sven was, die ene pasvraag op tafel gelegd en het van Annelotte laten afhangen. Die kon ook nog voor het geld gaan in dat geval, anders had ze en geen pasvraag en geen geld in de pot gekregen. Dus dan weet je meteen genoeg over Annelotte. Ze had dan kunnen kiezen voor 1 pasvraag en Sven 5, of geld. Doet ze beide niet, is dat wel heel verdacht.
Alle reacties Link kopieren Quote
Kijkt er iemand?
Alle reacties Link kopieren Quote
Poke-girl schreef:
18-04-2021 22:34
Kijkt er iemand?
Uiteraard! Leuke aflevering weer :) vooral die opdracht met die videoclip was geweldig!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja echt heel leuk!
Alle reacties Link kopieren Quote
Die videoclip, wat een leuke opdracht! Botste wel even lekker tussen Sven en Jasmien tijdens het oefenen bij het zagen. Heb sowieso het idee dat er dit jaar meer gemopperd/geïrriteerd naar elkaar gereageerd wordt dan andere jaren.

En jeetje, wie zou toch de mol zijn? Meer dan 2 minuten je adem in kunnen houden. Ik denk dat AnneLotte de mol is en dat de tranen toneelspel waren...
Alle reacties Link kopieren Quote
Eerste lockdown vs lockdown 1238201 #demol


Afbeelding

Afbeelding


https://twitter.com/SharinaVerdoodt/sta ... 61414?s=20
Alle reacties Link kopieren Quote
AnAppleADay schreef:
19-04-2021 15:57
Eerste lockdown vs lockdown 1238201 #demol
Herkenbaar ;-D

Ik ben wel benieuwd of we nog beelden gaan zien van de mol die 2.39 minuten de adem inhoudt, dat is toch wel extreem lang... Vreselijke opdracht ook, ik denk dat ik net als Annelotte gepast zou hebben :P
hoppípolla wijzigde dit bericht op 22-04-2021 13:44
Reden: Tekst was weg?
50.33% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoppípolla schreef:
22-04-2021 13:42
Herkenbaar ;-D

Ik ben wel benieuwd of we nog beelden gaan zien van de mol die 2.39 minuten de adem inhoudt, dat is toch wel extreem lang... Vreselijke opdracht ook, ik denk dat ik net als Annelotte gepast zou hebben :P
Ik denk juist dat je als je de mol echt bent en dus goed bent in je adem inhouden het dan een minder opvallende strategie zou zijn om te zeggen: "ik kan het niet goed, maar zal het proberen" - "ik ben wel bang, maar probeer het wel". Je kan dat een half minuutje rare bekken trekken en dan stoppen en zeggen "het ging echt niet".
Helemaal weigeren komt natuurlijk weer verdacht over, maar is het in die optiek niet denk ik. Meer een dwaalspoor volgens mij.

Ik heb zelf Philip en Annelotte weggestreept als verdachten. Tussen de andere drie twijfel ik nog.
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Alle reacties Link kopieren Quote
AnAppleADay schreef:
19-04-2021 15:57
Eerste lockdown vs lockdown 1238201 #demol


Afbeelding

Afbeelding


https://twitter.com/SharinaVerdoodt/sta ... 61414?s=20
lol
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik las dat Izzy een maand bij iemand van de productie geweest is voor het programma. Hij zou geadopteerd worden maar als iemand van de kandidaten hem zou willen mocht dit ook. En zoals ik het lees woont hij nu bij Annelotte.
Of dit die maand daarvoor ook niet gewoon bij haar was weten we natuurlijk niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
belgali schreef:
22-04-2021 14:10
Ik denk juist dat je als je de mol echt bent en dus goed bent in je adem inhouden het dan een minder opvallende strategie zou zijn om te zeggen: "ik kan het niet goed, maar zal het proberen" - "ik ben wel bang, maar probeer het wel". Je kan dat een half minuutje rare bekken trekken en dan stoppen en zeggen "het ging echt niet".
Helemaal weigeren komt natuurlijk weer verdacht over, maar is het in die optiek niet denk ik. Meer een dwaalspoor volgens mij.
Ja dat denk ik ook wel. Over Jasmien en Lennart kon je niks opvallends zeggen eigenlijk, dus dat zou een prima zijn voor een mol.

Ik ga toch meer letten op Lennart. Verdacht hem in de eerste paar afleveringen niet zo, maar ik weet het inmiddels ook niet meer...
Alle reacties Link kopieren Quote
Flashy schreef:
22-04-2021 14:29
Ik las dat Izzy een maand bij iemand van de productie geweest is voor het programma. Hij zou geadopteerd worden maar als iemand van de kandidaten hem zou willen mocht dit ook. En zoals ik het lees woont hij nu bij Annelotte.
Of dit die maand daarvoor ook niet gewoon bij haar was weten we natuurlijk niet.
Dit denk ik niet. Ze hadden ook extra filmpjes waar hij gewoon bij de productie was.
Bovendien zou haar familie dat dan ook wel hebben geweten, het is best moeilijk om een maand lang te verbergen dat je een hond hebt.
Alle reacties Link kopieren Quote
AnAppleADay schreef:
22-04-2021 14:42
Dit denk ik niet. Ze hadden ook extra filmpjes waar hij gewoon bij de productie was.
Bovendien zou haar familie dat dan ook wel hebben geweten, het is best moeilijk om een maand lang te verbergen dat je een hond hebt.
Ja, daar heb ik ook aangedacht.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat een geweldige aflevering weer! Ik blijf bij Annelotte.
"Want iedereen verdient een 23ste kans"
Remco Veldhuis (Een lang verhaal kort)
Alle reacties Link kopieren Quote
Idd, die vluchtsimulator, wauw!

Annelotte is idd verdacht. Philip ook. En Sven. Lennart ook wel een beetje.
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik blijf bij Sven. Gave opdracht weer hoor!
Alle reacties Link kopieren Quote
Echt een leuke aflevering weer! Ik zit vanaf het begin al op Annelotte, met Lennart als back-up mol. Philip heb ik nooit verdacht, Sven eigenlijk ook niet echt.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven