Entertainment alle pijlers

Muziek als je verdrietig bent..

12-04-2017 01:00 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
Soms als ik sombere dagen heb, luister ik naar bepaalde muziek.. ik dacht er zullen vast veel meer mensen zijn die dat ook hebben! Soms is praten niet de manier, muziek kan je ook verlossen.. dus mijn vraag aan jullie, welke muziek helpt jou bij verdrietige gedachtes, kan van alles zijn! Een lied dat je hart raakt ..

Het nummer dat mij altijd opnieuw doet huilen, is because of you- Kelly Clarkson.. heeft mij door moeilijke tijden geholpen.. maar zo heb ik nog veel meer nummers! Hoor het graag of iemand het wilt delen
Everybody hurts- R.E.M
Alle reacties Link kopieren
Amy says van Flyleaf
Alle reacties Link kopieren
Antony & The Johnsons. Alleen voor als ik verdrietig ben, óf juist als ik heel vrolijk ben, dan kan ik het gewoon heel mooi vinden.

Maar als mijn bui een beetje tussenin is, dan trekt deze muziek me naar beneden.

De nieuwe muziek van nu Anohni (nieuwe naam) vind ik niet zo fijn... te elektronisch en poppy. Ik vond juist de klassieke instrumenten zo mooi bij die stem. Even vol de emotie in.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Snow Patrol - Set The Fire To The Third Bar
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
The Cranberries - Linger
Life is short. Eat dessert first.
Oeh ja Anthony&the Johnsons



En het nummer Perfect Day.
Alle reacties Link kopieren
quote:Luna_ schreef op 12 april 2017 @ 01:19:

Oeh ja Anthony&the Johnsons



Voor als TO het gaat zoeken in Spotify: het is Antony zonder H.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Evanescence - My Immortal
Alle reacties Link kopieren
Al vanaf dat ik een kind ben luister ik als ik verdrietig ben graag naar pianomuziek. Vroeger draaide ik dan uren mijn Jan Vayne-cd. Ik zocht zijn muziek laatst op maar vond alleen de pianovertolkingen van bekende nummers. Jammer, want zo worden ze juist weer aan een tekst gekoppeld.

Ook muziek van Clannad luister ik dan graag. Met een tekst die ik niet versta, dus waaraan ik mijn eigen gevoel makkelijker kan koppelen.

Geen specifieke nummers dus.
Alle reacties Link kopieren
That I would be good- Alanis Morisette



https://youtu.be/MMt3_p04XaQ
Alles van TypeONegative al word ik daar niet vrolijker van.
Alle reacties Link kopieren
Eh Marco Borsato
Alle reacties Link kopieren
Ed Sheeran - Supermarket Flowers.



Ik huil elke keer weer. Dus nu luister ik hem niet meer.
She needed a hero. So that's what she became.
Alle reacties Link kopieren
Farewell song van Janis Joplin en nog een paar van haar nummers. Soms maken ze me aan het huilen en soms maken ze me ook sterker. Soms lukt het niet eens om mee te zingen dan zitten de emoties hoog. Muziek heeft bij mij heel vaak emotionele effecten.
you go girl
Alle reacties Link kopieren
Anathema -One last Goodbye.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Als ik down of verdrietig ben luister ik bij voorkeur geen muziek. Dat komt dan zo erg binnen dat het me juist nog verdrietiger maakt. Ik kijk dan liever op t.v. naar programma's waar ik om moet lachen bijvoorbeeld. Liefst een beetje harde humor als Youp ofzo.

Ik hou heel erg van muziek, maar nu juist niet als ik verdriet heb......
Alle reacties Link kopieren
quote:enchantedjewell schreef op 12 april 2017 @ 07:29:

Ed Sheeran - Supermarket Flowers.



Ik huil elke keer weer. Dus nu luister ik hem niet meer.



prachtig nummer, net voor het eerst geluisterd. Had van mij op mijn moeders uitvaart erbij gemogen als ik het had geweten.

Zelf vind ik Pearl Jam met Just Breathe mooi, die was wel te horen die dag.
Alle reacties Link kopieren
When your lips are still red - Nightwish



Farewell - Apocalyptica
Alle reacties Link kopieren
Bright eyes van Art Garfunkel daar moet ik elke keer van huilen.



Clannad vind ik fijne muziek.



' t giet zoals ' giet van skik is troostend.
Alle reacties Link kopieren
Mooie dag van Bløf, liefst in de uitvoering met Heather Nova. A sorta fairytale van Tori Amos, Hallelujah in de uitvoering van Jeff Buckley.
Alle reacties Link kopieren
quote:aikidoka schreef op 12 april 2017 @ 07:58:

Mooie dag van Bløf, liefst in de uitvoering met Heather Nova.Ja, die is mooi! Ik draaide en zong dat altijd voor mijn baby, die werd daar rustig van
Alle reacties Link kopieren
Melancholische muziek werkt voor mij niet - krijg ik alleen maar meer zelfmedelijden.



Iets vrolijks opzetten, of nog beter: even naar buiten gaan de stad in, tussen de mensen lopen, kijken en beseffen hoe mooi het leven is.
Alle reacties Link kopieren
Voor de melancholische stemming, zo'n beetje alles van Ludovico Einaudi. Voor het jankwerk Maria Mena (I'm Only Human & Where I Come From & nog een zooitje prachtig emospul). Voor het relaxte en meezing verdrietigheidsgebeuren London Grammar (Truth Is A Beautiful Place, Strong & Wasting My Young Years). Als het vertederend moet zijn Bløf - Omarm Me. Gok dat 60% van mn Spotify playlist uit emotionele liedjes bestaat, heerlijk!



Als tegenhanger de Disney klassiekers ( Diep In De Zee, Kom Erbij en Hakuna Matata)
I think I have a problem - I think I think too much.
Of ik ga voor Finse depressieve rock shizzle of nummers als Unintended:



https://www.youtube.com/watch?v=i9LOFXwPwC4

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven