Entertainment alle pijlers

Origineel gastenboek bruiloft

28-05-2017 13:17 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
He allemaal,

Over 3 weken gaan we trouwen, maar we hebben nog geen gastenboek.
Wie heeft er nog een leuk origineel idee?

Groetjes Mango
Wat wil je er uiteindelijk mee doen?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er al zo veel gezien dat gewoon ouderwets op papier me onderhand nog het meest origineel lijkt...

Mijn broer en schoonzus hadden oude langspeelplaten waar mensen iets op konden zetten. Leuk bedacht, maar op die krengen valt bijna niet te schrijven.
Een vriendin van me houdt er van naaien en quilten en had iedereen een stukje stof laten beschrijven, waar ze later dus een quilt van gemaakt heeft. Dat vond ik wel lief, maar natuurlijk is niet iedereen zo handig.

Verder heb ik met name veel videozuilen en foto's op canvas gezien.

Succes en veel plezier op je trouwdag!
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
uhhh een wc deur en iemand met een photoboot voor polaroid foto's. Laat ze de foto op de deur plakken + korte persoonlijke boodschap, later smeer je er zelf nog een paar lagen doorzichtige lak overheen.
vriendin van me had eens 'lege boom' zonder blaadjes op een groot vel papier en potjes verf ernaast. kon je je vingerafdruk als blaadje aan de boom doen.
Alle reacties Link kopieren
Kijk eens op pinterest. Daar kan je hele mooie gepersonaliseerde gastenboeken vinden. Moet je wel snel zijn nu, want 3 weken is weinig
Alle reacties Link kopieren
Toevallig zoek ik nu ook een gastenboek. Je komt de gekste dingen tegen op internet.
Ik vind het leuk als iemand er een 'verhaaltje' bij kan schrijven, dus waarschijnlijk ga ik voor een gewoon normaal gastenboek.
Zag dat je bij verschillende bedrijven de voorkant kan laten bedrukken; ik denk dat ik onze kaart erop laat zetten of iets dergelijks.
Ik had op mijn bruiloft geen gastenboek. Nu ik erover nadenk heb ik nog nooit op een bruiloft een gastenboek meegemaakt alleen op begrafenissen/crematies. Is dat van de laatste jaren een gastenboek op een bruiloft? Of in het westen des lands gebruikelijk?
Alle reacties Link kopieren
Een verhaaltje er bij schrijven. Dan maar hopen dat de gasten niet allemaal tegelijk komen en allemaal een verhaaltje willen. dan wordt de rij wel erg lang. Heb dat meegemaakt bij een crematie, waar in het condoleanceboek ruimte was vrijgelaten voor steunende woorden. Plus de tijd dan nog die je nodig hebt om te bedenken hoe je het opschrijft.
In dat geval zou ik kaartjes wegleggen waar iedereen een wens/ gedachte of wat dan op kan schrijven en dan in een pot stoppen. Kaartje kunnen je gasten meenemen en eventueel ergens halverwege de avond invullen en bij het weggaan in de pot stoppen (en dan hopen dat het niet vergeten wordt)
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Habbekratz schreef:
28-05-2017 13:44
Ik had op mijn bruiloft geen gastenboek. Nu ik erover nadenk heb ik nog nooit op een bruiloft een gastenboek meegemaakt alleen op begrafenissen/crematies. Is dat van de laatste jaren een gastenboek op een bruiloft? Of in het westen des lands gebruikelijk?
Nee hoor, 40 jaar geleden was dat hier al heel normaal
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een mooie houten bank gekocht en dat was onze 'gastenbank'. Stiften erbij en iedereen mocht iets opschrijven. Ik heb vervolgens alles met een pyrograaf erin gebrand zodat het voor eeuwig erop staat :)
Alle reacties Link kopieren
nlies schreef:
28-05-2017 13:49
Een verhaaltje er bij schrijven. Dan maar hopen dat de gasten niet allemaal tegelijk komen en allemaal een verhaaltje willen. dan wordt de rij wel erg lang. Heb dat meegemaakt bij een crematie, waar in het condoleanceboek ruimte was vrijgelaten voor steunende woorden. Plus de tijd dan nog die je nodig hebt om te bedenken hoe je het opschrijft.
In dat geval zou ik kaartjes wegleggen waar iedereen een wens/ gedachte of wat dan op kan schrijven en dan in een pot stoppen. Kaartje kunnen je gasten meenemen en eventueel ergens halverwege de avond invullen en bij het weggaan in de pot stoppen (en dan hopen dat het niet vergeten wordt)
Met een 'verhaaltje' (tussen aanhalingstekens) bedoel ik dat men meer ruimte heeft om iets neer te schrijven dan alleen hun naam.
En in zo'n pot kijk je volgens mij nooit meer. Ik vind een boek leuker.
Alle reacties Link kopieren
Habbekratz schreef:
28-05-2017 13:44
Ik had op mijn bruiloft geen gastenboek. Nu ik erover nadenk heb ik nog nooit op een bruiloft een gastenboek meegemaakt alleen op begrafenissen/crematies. Is dat van de laatste jaren een gastenboek op een bruiloft? Of in het westen des lands gebruikelijk?
Ik kom uit het Zuiden en ik ken het al jaren.
Ook wel gezien bij 25-jarige huwelijken.
Alle reacties Link kopieren
Een verjaardagskalender waar iedereen zelf zijn naam op schrijft bij zijn/haar verjaardag..

Een blanco foto boek en dan met een polaroidcamera foto's maken van alle gasten die dan zelf iets op de bladzijde kunnen schrijven waar hun foto opkomt..

Een videogastenboek waar iedere gast iets inspreekt..

Of huur een photobooth waar iedereen met attributen een foto kan maken en plak die in.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
https://www.bol.com/nl/p/over-liefde-fo ... ifications

De gasten over de foto's of in de hoeken laten schrijven.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden een simpel boekje met lege bladzijde. Het leukste was om het boek achter af te lezen en te ontdekken dat het boek er ook nog lag toen mensen we gingen en ze er toen nog iets in hebben geschreven.
Als je niks doet, gebeurt er ook niks!
Hangtiet schreef:
28-05-2017 13:33
vriendin van me had eens 'lege boom' zonder blaadjes op een groot vel papier en potjes verf ernaast. kon je je vingerafdruk als blaadje aan de boom doen.
O my, wat een lelijkheid. Wat moeten mensen daar toch mee?

Wij hadden geen gastenboek, zou niet weten wat ik daar 10 jaar later nog mee aanmoet, maar was laatst op een bruiloft waar van iedereen een polaroid werd gemaakt. Naam eronder en klaar.
Thuis flikker je het in een doos op zolder en die kom je dan vanzelf na 15 jaar weer eens tegen.
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden in een boek allemaal envelopjes geplakt en losse kaartjes neergelegd waar mensen wat in konden schrijven. De vokgende dag bleek dat men alleen zijn of haar naam had opgeschreven. 1 week later bleek waarom. onze ceremoniemeester had iedereen een kaartje gestuurd een paar weken voor de bruiloft met het verzoek er iets op te schrijven en op de dag zelf aan haar te geven en we krijgen nog steeds elke week een kaartje opgestuurd (eind vorig jaar getrouwd).
nlies schreef:
28-05-2017 13:49
Een verhaaltje er bij schrijven. Dan maar hopen dat de gasten niet allemaal tegelijk komen en allemaal een verhaaltje willen. dan wordt de rij wel erg lang. Heb dat meegemaakt bij een crematie, waar in het condoleanceboek ruimte was vrijgelaten voor steunende woorden. Plus de tijd dan nog die je nodig hebt om te bedenken hoe je het opschrijft.
In dat geval zou ik kaartjes wegleggen waar iedereen een wens/ gedachte of wat dan op kan schrijven en dan in een pot stoppen. Kaartje kunnen je gasten meenemen en eventueel ergens halverwege de avond invullen en bij het weggaan in de pot stoppen (en dan hopen dat het niet vergeten wordt)
Deze overdenking hadden wij ook voor onze bruiloft.
Wij hebben alle gasten van te voren blanco kaartjes toegestuurd, en iedere gast (dus per persoon, en niet per gezin) gevraagd daar hun wens voor ons op te zetten, of iets creatiefs mee te doen.
Op de bruiloft konden mensen die in een speciaal kistje zetten, en nu kijken we er nog regelmatig in. Er zit echt van alles in, oude jeugdfoto's van één van ons met de betreffende gast, tekeningen van kinderen, plakwerkjes en andere kunstwerkjes van creatievelingen, recepten, wandelroutes, herinneringen, tips, cartoons, krantenknipsels, etc.
De gasten reageerden er ook vaak leuk op, ze hadden de tijd om erover na te denken en het is heel erg persoonlijk wat mensen hebben gedaan.
Wij hebben gewoon een mooi boekje van paperblanks gekocht. Mooie pen erbij gelegd, en iedereen heeft er gedurende de dag iets ingeschreven. De meesten bij vertrek. Sommigen hadden alleen 'veel geluk, kees en clara', anderen hadden er een leuk berichtje bij gezet. Ik zou niet weten waarom je iets vaags en groots en creatiefs (een boom met vingerafdrukken, echt?) zou doen. Staat/ligt alleen maar in de weg, en die videodingen kijk je waarschijnlijk nooit weer terug. Mijn neef had dat ook, zo'n videopaal. De hoeveelheid dronken boodschappen die daar op stonden, sommige mensen wel 5 keer, echt, wat moet je er mee. Bovendien is schrijven voor veel mensen prettiger dan in een camera iets leuks zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Ik had harten van hout (laten maken), waar je met knijpertjes versierd met hartjes je wens op kon hangen. Bevestiging met touw. Was tevens versiering op het feest. Prachtig, maar wel even knutselen dus..
Het leven is te kort om er niet van te genieten.
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden een tafelkleed met textielstiften als gastenboek. We gebruiken het nu nog steeds als tafelkleed op de buitentafeL. Leuk want ik lees het zelf ook altijd even als we het gebruiken en vrienden zoeken ook altijd even hun naam op.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben onze trouwkaart op canvas laten drukken zodat iedereen daar iets op kon schrijven.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben iedereen op een vel papier iets laten schrijven en dit op een spiegel laten drukken.
Spiegel hangt nu al 8 jaar aan de muur in een hoekje van de woonkamer. Soms stop ik er even bij en lees ik de gelukswensen van iedereen.
Vooral die van mijn schoonouders, die nu niet meer leven, zijn ons erg dierbaar.
Je reactie zegt meer over jou dan over mij....
Wij hebben een grote witte aluminium plaat (70 bij 70) met in het midden onze namen en datum, hier heeft iedereen wat opgeschreven. Hij hangt nu op ons toilet, net als onze eigen geschreven geloften in lijstjes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven