Entertainment alle pijlers

Zomergasten 2017

23-07-2017 20:57 70 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie kijkt en praat er mee?

Microbioloog en schrijver Rosanne Hertzberger, burgemeester van Amsterdam Eberhard van der Laan, psychiater Glenn Helberg, acteur Wim Opbrouck, primatoloog Frans de Waal en cabaretier Claudia de Breij schuiven aan bij Janine Abbring in het seizoen van Zomergasten in 2017.
anoniem_74380 wijzigde dit bericht op 23-07-2017 21:04
84.05% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Vanavond Rosanne Hertzberger.

Schrijver, columnist, microbioloog.

Ik lees haar altijd al heel graag. Een fijn tegengeluid tegen al die geitenwolle sokke anti-vaccinatie-natuurlijk-voedsel gedoe
Eens hiltje, ik kijk ook, heel interessant!
Alle reacties Link kopieren
Ik kijk ook. Interessante onderwerpen. Ze legt het goed uit vind ik.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik vind haar leuker dan ik dacht en ze legt het heel goed uit. Ik heb ook zo'n hekel aan dat Paleo gedoe en de Groene Meisjes.

Onontwikkeling noemt ze het. Goede term.

Wetenschap is niet 'ook maar een mening'.....
Ik vind Hertzberger heel prettig al denken we heel anders over bepaalde zaken. Maar haar visie over voedsel en wetenschap vind ik heerlijk bot en confronterend. En ik vind Janine Abbring heel lief, dus ik hoop echt dat ze het goed doet, want ik gun haar alleen maar goede publiciteit.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind haar nu een stuk minder bot dan in haar columns, ze haalt toch niet echt hard uit, best aardig zelfs.

Politiek (daar zal het nog wel op komen) is ze me te rechts, maar haar columns waarin ze heel kritisch was op euthanasie/voltooid leven sprak me weer heel erg aan.
Verdorie, ik zit nu zonder tv en een hele avond kijken via internet kost me te veel data.
Hopelijk kan ik later deze week kijken; wat jullie schrijven klinkt interessant.

Veel plezier :)
Alle reacties Link kopieren
O fijn dat ik dit topic nu tegen kom.
Was helemaal vergeten dat vanavond de eerste aflevering is.
Nu snel de tv aangezet :-)
Dit over die vaccinaties vind ik echt zeer interessant. Hoop dat er tenminste een aantal van die "kritische prikkers" kijken. (Wat heb ik een hekel aan die doelgroep). Mooi vergelijk ook met andere "wantrouwende burgers". Scherp vergelijk. Aangezien die doelgroepen vrijwel nooit met elkaar vergeleken worden in hun wantrouwen ten opzichte van de overheid. Zij het op een andere manier.
Alle reacties Link kopieren
Er was al een topic: entertainment/zomergasten/list_messages/387017
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Arrgghhh ik kan Janine niet hebben.
Alle reacties Link kopieren
Het ging nog goed tot aan de discussie over euthanasie, toen werd het me iets teveel bitchfight.....
Ik vind wel dat Janine toen uit haar rol viel, maar moet ook bekennen dat ik in dit onderwerp het standpunt van Rosanne ook verdedigbaar vind.
anoniem_337593 wijzigde dit bericht op 24-07-2017 00:12
0.61% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ja, bij euthanasie/voltooid leven werd het opeens een discussie in plaats van een interview. Ik kan me ook erg vinden in het standpunt van Hertzberger. Heb daarom bij de verkiezingen ook bewust niet op D66 gestemd ondanks dat dat altijd mijn partij was.

Vond het wel opmerkelijk te horen dat haar vader SCAN arts is, die dus euthanasie verzoeken als tweede arts beoordeeld.

Niet dat ze tegen euthanasie is (ben ik ook niet), maar dus wel tegen uitbreiding ervan.

Ik las vandaag in de zaterdag NRC ook een stuk van Piet Hein Eek. Zijn moeder wilde euthanasie maar raakte voor de vastgestelde dag in coma en toen werd er alleen nog aan palliatieve pijnbestrijding gedaan (waaraan ze uiteindelijk ook binnen enkele dagen overleed). Hij was daar heel boos over: zo had moeder het dus niet gewild.

Het gaat er bij moeilijk in dat mensen euthanasie nu al een soort recht vinden waar een ander (de arts) verplicht aan moet meewerken. En dat we over alles de controle willen en dus ook het eigen -perfecte- sterven helemaal willen orchestreren.....
Ik vond het een vervelende intervieuwster, eerst zeggen dat ze haar mening niet wilt geven als het haar wordt gevraagd om vervolgens alle meningen van de gastvrouw af te branden omdat ze een andere mening heeft.
Alle reacties Link kopieren
Ik neem aan dat je ipv gastvrouw, de gast bedoelt; Rosanne Hertzberger.
Met Rosanne Hertzberger heb je wel een heel interessante gast.
Ik hoop dat veel green foodies en niet inentende ouders ook hebben gekeken en vooral geluisterd naar haar verhaal.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond de interviewster vervelend. De gast zegt dat ze niet wil vertellen hoe ze haar geloof beleid, vervolgens blijft ze daar op in gaan. En zo waren er meer momenten die ik pijnlijk vond.
Ik vond het een prettige aflevering, maar ik heb wel Abbringbias. En een goed interview mag best schuren én het is ook gewoon opmerkelijk dat een wetenschapper ook gelovig is en het is niet meer dan logisch dat ernaar gevraagd wordt.
Kijken jullie ook weer?
Prettige gast, erg sympathiek. Maar zo staat hij ook wel bekend.
Knap dat hij daar zit, terwijl hij zo ziek is (wel vooraf opgenomen trouwens).
Gek trouwens, ik moest via Google bij dit topic komen. Kon het op het forum niet vinden, niet bij Entertainment, niet bij mijn reacties en nuet via de zoekfunctie.
Splinter_ schreef:
30-07-2017 21:26
Kijken jullie ook weer?
Prettige gast, erg sympathiek. Maar zo staat hij ook wel bekend.
Knap dat hij daar zit, terwijl hij zo ziek is (wel vooraf opgenomen trouwens).
Hij is enkel bezig zichzelf te verkopen. En hij is mij te links.
Mij niet :)
Alle reacties Link kopieren
tampontouwtje schreef:
30-07-2017 21:29
Hij is enkel bezig zichzelf te verkopen. En hij is mij te links.
Ik vind dat hij erg langdradig is
Frankly my dear, I don"t give a damn
Hij krijgt wel veel meer ruimte dan de gast vorige week.
calvijn1 schreef:
30-07-2017 22:08
Ik vind dat hij erg langdradig is
Ja omdat hij zichzelf promoot. Dan telt elk woord.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven