Entertainment alle pijlers

Lion king met jonge dochter?

20-08-2017 19:45 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter van 5 wil graag naar de musical The Lion King. Nu vraag ik me af of ze er niet te jong voor is? Is er nog iemand geweest met zo'n jong kind en hoe hebben jullie dat ervaren?
Dit kan prima, waar ben je bang voor? De Lion king is echt een belevenis.
Alle reacties Link kopieren
sushilala schreef:
20-08-2017 19:46
Dit kan prima, waar ben je bang voor? De Lion king is echt een belevenis.

Dat ze er misschien na een uur niks meer aan vind?
Ja leuk. Zag daar meer ouders met kinderen.
Deze musical is echt mooi en er gebeurt veel. Hij duurt ook zeker niet te lang.

Verder is het misschien per kind verschillend, kijkt ze normaal wel eens een film of (circus)voorstelling af of duurt dat dan te lang?
Ik ben jaren geleden naar een musicalvoorstelling geweest, dus geen recente ervaring.
Maar wat ik me nog steeds herinner is dat het geluid óórverdovend hard was.
Ik weet niet of dat zo leuk (en gezond) is voor een kindje van vijf....
Alle reacties Link kopieren
Het is best indrukwekkend denk ik, als veel geluid en veel indrukken.
Moet ook eerlijk zeggen dat ik het een duur uitje vind voor een kind van vijf.
Op die leeftijd vinden ze zoveel dingen nog gewoon leuk, de vraag is ook of ze zich het over een paar jaar nog herinnert.
Tuurlijk zal ze er naartoe willen, kinderen willen ook naar een smurfenfilm als ze de poster ergens zien.
Maar een mooie musical is het zeker! Maar denk dat het vanaf 8-9 jaar net iets leuker is voor een kind.
summer is a state of mind
Alle reacties Link kopieren
Is het niet een idee om eerst een keer naar een kleinere (kinder) musical te gaan om te kijken hoe ze zoiets vindt?
Dat is per kind verschillend. De ene 5 jarige is de ander niet. Jij kent je kind het beste of het goed is en leuk.
Ik weet dat het voor mijn 5 jarige dochter nog niks is.
Alle reacties Link kopieren
c_est_moi schreef:
20-08-2017 20:29
Het is best indrukwekkend denk ik, als veel geluid en veel indrukken.
Moet ook eerlijk zeggen dat ik het een duur uitje vind voor een kind van vijf.
Op die leeftijd vinden ze zoveel dingen nog gewoon leuk, de vraag is ook of ze zich het over een paar jaar nog herinnert.
Tuurlijk zal ze er naartoe willen, kinderen willen ook naar een smurfenfilm als ze de poster ergens zien.
Maar een mooie musical is het zeker! Maar denk dat het vanaf 8-9 jaar net iets leuker is voor een kind.

Waarom moet ze zich het herinneren ?
Alle reacties Link kopieren
rascalles schreef:
20-08-2017 20:30
Waarom moet ze zich het herinneren ?
Bedoel gewoon dat het leuk is als een kind na een tijdje nog weet dat je er naartoe geweest bent en hoe het was, t is tenslotte zo'n mooie, dure, musical!
summer is a state of mind
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een tijdje geleden met mijn dochter van 11 geweest en zag daar ook veel jongere kinderen. Mijn zoon van 7 vond ik er nog te jong voor persoonlijk. Maar hij houdt dan ook niet van veel lawaai en kan een drukke menigte mensen ook soms wat te veel vinden.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Alle reacties Link kopieren
sushilala schreef:
20-08-2017 19:50
Deze musical is echt mooi en er gebeurt veel. Hij duurt ook zeker niet te lang.
En ik vond juist dat er geen eind aan kwam...

Maar om op TO te reageren: 5 is echt te jong voor die show vind ik. Het duurt lang, voor een kind van 5 is het denk ik niet direct herkenbaar als zijnde Simba, Scar, etc.. De hyena's komen door de zaal en er zitten luide knallen en effecten in, dus het kan ook nog eens eng zijn.

Mijn neef is vroeger ook te jong meegenomen naar een musical. Die heeft meer dan een jaar nachtmerries gehad en niet alleen naar bed gedurfd. En hij was toen 10.

De bioscoop lijkt mij op die leeftijd al een uitdaging. Of ga idd naar een kindervoorstelling. Mark Haayema maakt hele mooie poppenvoorstellingen, gebaseerd op zijn boeken.
s7rin wijzigde dit bericht op 06-09-2017 08:41
14.47% gewijzigd
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Alle reacties Link kopieren
Verkeerd topic, sorry

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven