Entertainment alle pijlers

Dikkertje Dap de film: leuk voor 3 jarige?

18-10-2017 14:37 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie is er naar de Dikkertje Dap film geweest en kan een inschatting maken of een 3 jarige de film kan volgen? Het zou zijn eerste bioscoop bezoek worden. Lang stilzitten gaat best goed, maar tot nu toe is hij alleen naar theater voorstellingen geweest, en daar gebeurt toch wat meer dan alleen 2D. Dus als hij de film echt zou kunnen volgen zou ik het wel aan durven. Ben benieuwd naar jullie ervaringen!
anoniem_193087 wijzigde dit bericht op 18-10-2017 14:40
0.12% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
nee niet doen man. wacht tot ze jaar of 5 - 6 zijn
Wie goed doet, wie goed ontmoet.
Alle reacties Link kopieren
En los van Dikkertje Dap: hoe oud waren jullie kinderen bij hun eerste bioscoopbezoek?
Dochter van man was 3,5/4 volgens mij. Nu 5,5 en dol op de bioscoop.
Alle reacties Link kopieren
LZHW schreef:
18-10-2017 14:39
nee niet doen man. wacht tot ze jaar of 5 - 6 zijn

Man?

Mijn zoon is ook geen stilzitter maar gaat al vanaf dat hij net 3 is mee naar de bios.
Lekker wat te snoepen en te drinken erbij en hij zit helemaal in de film.

Ik zou het gewoon proberen.
Alle reacties Link kopieren
toch wel in de leeftijd van 4.
Naar brandweerman sam en een keer dierengeheimen.
Maar duurt vaak te lang of is te spannend! voor de kleine kids.
Je kan beter thuis een filmpje opzoeken of naar een theater voorstelling gaan met
Wie goed doet, wie goed ontmoet.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben laatst geweest met m'n dochters (3,5 en 5,5) beide geen stilzitters en geen helden wat films betreft.
Het was kleuter bios en niet druk, bak popcorn erbij en het ging precies voor de jongste. Film is erg toegankelijk en leuk.
Ze vonden het heel gaaf eens echt bij de bioscoop geweest te zijn.
Alle reacties Link kopieren
En mocht je het uit willen proberen met een drie jarige, de film draait ook in de ochtend dat is vast een mooi tijdstip om het te proberen.
Mijn oudste en middelste gaan regelmatig. Oudste was 2,5 en middelste was net 2 en zijn beide hele rustige kinderen en hebben dus ook echt de hele film stil zitten kijken.

Met mijn jongste begin ik daar echt niet aan.
Wij zijn laatst met bijna 3-jarige naar brandweerman Sam geweest in de stadcinema/filmhuis. Ze vond het fantastisch! Maar de film duurde maar een klein uurtje.
Alle reacties Link kopieren
Toch wel meer jonge kinderen dus! Met 2 had hij het echt nog niet gekund hoor, toen kon hij nog geen 3 minuten stilzitten. Maar de laatste maanden wordt tv en iPad steeds interessanter, dus misschien toch maar proberen!
Alle reacties Link kopieren
Ik ging om vrijdag middag 14 uur, dus super rustig en ze konden ook wel even heen en weer lopen, we waren de enige in de hele rij.
Bovendien kleuter bios, het licht bleef een beetje aan en het geluid was minder hard.
En als het niet gaat, zorg dat je aan de kant zit en weglopen kan altijd toch?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben toevallig afgelopen zondag met dochter van 3,5 naar Dikkertje Dap geweest. Ging prima. In de pauze even een rondje lopen deden veel kleintjes. Tegen het eind was ze het een beetje zat, dat herkende ik toen weer van zoon die bij zijn eerste film ook ongeveer zo oud was.
Beter spijt van wat je hebt gedaan, dan van wat je niet hebt gedaan
Ik ben net thuis uit de bioscoop, ook Dikkertje Dap ;-)
De oudste 2 vonden 'm geweldig (die zijn 6&7). Jongste dochter van 4 vond hem ook leuk maar af en toe was haar aandacht wel weg. Ze is ook niet echt een stilzitter, en dan duurt 1.5 uur wel lang (geen pauze tussendoor in deze bios overigens)
Alle reacties Link kopieren
Ik ben afgelopen zomer voor het eerst geweest met mijn kinderen, een 3 jarige en een 4 jarige, naar brandweerman Sam. Was zonder pauze (servicebioscoop) en ik merkte wel dat vanaf de laatste 20 minuten het lastig werd voor jongste. Dikkertje dap zou ik niet snel doen met mijn 3 jarige, die is meer van de tekenfilms dan van de "echte" films, dus ik denk dat voor hem de aandacht bij een "echte" film houden nog lastiger is, maar dat verschilt per kind en kun jij zelf het beste inschatten TO.
Alle reacties Link kopieren
Dat is waar, een ‘echte’ film heb ik nog nooit geprobeerd. Misschien eerst maar eens testen op Netflix. Alhoewel ik wel denk dat thuis een film kijken lastiger is qua concentratie dan ergens waar hij onder de indruk is van de ruimte.

Maar goed om te horen dat Dikkertje Dap in de smaak valt!
Hallo allemaal, vinden jullie de film ook leuk genoeg voor jongen van bijna 9? We gaan met kinderen in de leeftijd van 4-9 en dan is een film uitkiezen wel erg lastig!
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen week geweest met zoons van bijna 5.5 en bijna 3.5. Ging prima. Film is ook heel toegankelijk en absoluut niet spannend. Lekkere feel good, vond het zelf ook leuk ;)

Voor een 9-jarige lijkt de film me wel echt wat te kinderachtig. Er gebeurt eigenlijk weinig, wat voor peuters en kleuters een voordeel is maar voor een 9-jarige denk ik te saai. Aan de andere kant: stiekem vinden ze dat misschien juist ook wel weer fijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven