Entertainment alle pijlers

Maestro; wat een gaaf programma!

02-11-2017 20:30 242 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dat is nou typisch weer iets voor mij; na drie seizoenen kom ik er pas achter dat 'Maestro' (waarin bekende Nederlanders een orkest moeten dirigeren) echt een heel gaaf programma is! Stiekem was mijn reden om te gaan kijken een beetje de deelname van Janny van der Heijden, ik vind haar zó leuk. Jammer voor mij, maar vooral voor haar, dat ze al na de eerste aflevering haar biezen kon pakken :|

Maar goed, nog genoeg kandidaten over, te weten:

- Waldemar Torenstra.
- Remy Bonjasky. Kende hem niet, doet iets met boksen.
- Patricia Paay.
- Dave von Raven. Ook hem kende ik niet, maar hij is zanger van 'The Kik'. Wat een humor heeft die vent zeg. Hij bakte er zondag alleen niks van.
- Ruud Feltkamp. Wat een leuk menneke is dat toch. Deed het ook niet slecht.
- Hadewych Minis. Als 'Kruidvatreclame-stem' vind ik haar vreselijk, maar wat een leuk mens zeg. Ze deed het ook best goed.
- Maartje van de Wetering. Kende haar niet. Ze is actrice en deed het zondag het beste van allemaal.

Ik vind het fascinerend om te zien hoe moeilijk het is om zo'n orkest aan te sturen, en hoeveel invloed een dirigent eigenlijk heeft. Ook vind ik het leuk dat je door het programma wat meer kennis krijgt van klassieke muziek, want sommige stukken zijn toch wel heel erg mooi.

Ben benieuwd of jullie ook kijken, en wat jullie ervan vinden.
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig kijk ik al vanaf seizoen 1! Was het zondag helaas vergeten maar ik kijk online wel even. Jammer dat ik nu al weet wie er uit ligt ;-D

Maar ik vind het een heerlijk programma! :heart:
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Alle reacties Link kopieren
Oh, sorry!
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
Jaaaa ik vind het ook een top programma ! En die Dominic is zo'n ontzettend blij ei ! :flirting:
May the force be ever in your favor, Mr. Potter - Gandalf (The Chronicles of Narnia)
Alle reacties Link kopieren
Lotte35 schreef:
02-11-2017 20:52
Oh, sorry!

Geeft niets joh! :proud:
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Alle reacties Link kopieren
ik heb het vorige seizoen met veel plezier gevolgd wist niet dat het al weer begonnen was. vond vooral de 1ste aflevering erg lachwekkend van het vorige seizoen dan :$
Relax we're all crazy, it's not a competition
Alle reacties Link kopieren
Benedryl-Cabbagepatch schreef:
02-11-2017 21:25
Jaaaa ik vind het ook een top programma ! En die Dominic is zo'n ontzettend blij ei ! :flirting:

Oh ja, wat een leukerd is dat!
Ik zag pas een filmpje van hem op YouTube waarin hij echt waanzinnig contrabas speelt.
Zal even kijken of ik het kan vinden.

Ik vind het ook leuk dat de jury echt wel streng is.
Ze geven gewoon drieën en vieren!

Lijkt me ook zo te gek om in zo'n orkest te spelen.
Helaas ben ik nooit verder gekomen dan de blokfluit ;-)
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
Helemaal vergeten afgelopen zondag, ik zal het in het vervolg opnemen.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het zo knap van het orkest dat ze ook precies doen wat de wannabee-dirigenten doen, en niet zelf de fouten gaan corrigeren.
En volgens mij hebben ze er dikke pret mee!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
02-11-2017 22:20
Ik vind het zo knap van het orkest dat ze ook precies doen wat de wannabee-dirigenten doen, en niet zelf de fouten gaan corrigeren.
En volgens mij hebben ze er dikke pret mee!

Ja, geweldig.
Ze liggen soms dubbel.

Ik heb de video gevonden die ik bedoelde.
Vanaf minuut 18:00; zo mooi hoe Dominic speelt.
Echt om verliefd op te worden :love:

https://youtu.be/lZJ3_Lm_JTo
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
Ik kijk al vanaf seizoen 1. Ik vind het een heerlijk programma. Vooral de gezichten van de mensen in het orkest. Elk jaar wil ik kaartjes kopen, maar iedere keer ben ik net te laat.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga eens kijken, zoals ik het hier lees, klinkt het echt wel leuk.
Oh wat grappig, ken het wel van naam maar heb het nog nooit gezien.
Klinkt wel een stuk leuker dan ik had gedacht - ik ga kijken!
Alle reacties Link kopieren
heb net even een stukje gekeken:
ik lag echt dubbel bij Waldemar je zag de muzikanten ook echt kijken van: het mag wel wat sneller :lol:

vond Janny niet slecht maar toen ik de jury zag dacht k wel van oooh o_o

Domenic is idd lachen, hijs zo blij :-
Relax we're all crazy, it's not a competition
Alle reacties Link kopieren
Ik kijk dit al vanaf het eerste seizoen. Wat een geweldig programma is dit! Ik zou er zelf wel aan mee willen doen
Alle reacties Link kopieren
Heb het dit seizoen voor het eerst gekeken, en vond het een heerlijk progamma. Had van te voren niet gedacht dat ik het leuk zou vinden, maar het dit keer toch maar een kans gegeven en het is goed bevallen. Ook wel leuk om die gezichten in het orkest te zien soms als het niet helemaal goed gaat en om te zien hoe ze het doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik moest zo lachen om die Dave von Raven, toen hij zei: 'Op het bandje speelde het orkest gewoon door, toen ik aan het oefenen was. Hier ging dat even iets minder'. Het was ook echt een zooitje bij hem, het orkest was een stuurloos gebeuren. Ongelofelijk, dat één persoon die invloed kan hebben op 60 muzikanten. Je zou denken: Ze kennen het stuk, dat moet toch goedkomen? Maar niets blijkt minder waar joh.
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
"Doet iets met boksen", doet hem geen recht :proud:
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Oei, sorry Remy, als je hier meeleest...

'Doet iets héél goed met boksen' :)
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
Lotte35 schreef:
03-11-2017 08:50
Ik moest zo lachen om die Dave von Raven, toen hij zei: 'Op het bandje speelde het orkest gewoon door, toen ik aan het oefenen was. Hier ging dat even iets minder'. Het was ook echt een zooitje bij hem, het orkest was een stuurloos gebeuren. Ongelofelijk, dat één persoon die invloed kan hebben op 60 muzikanten. Je zou denken: Ze kennen het stuk, dat moet toch goedkomen? Maar niets blijkt minder waar joh.
vraag me stiekem af of ze het niet irritant vinden als het niet goed gaat of misschien vinden ze het lekker ontspannend
Relax we're all crazy, it's not a competition
Alle reacties Link kopieren
Rouge__ schreef:
03-11-2017 11:39
vraag me stiekem af of ze het niet irritant vinden als het niet goed gaat of misschien vinden ze het lekker ontspannend


Ze zien er in ieder geval niet uit alsof ze er erg onder lijden :)
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
Lotte35 schreef:
03-11-2017 08:50
Ik moest zo lachen om die Dave von Raven, toen hij zei: 'Op het bandje speelde het orkest gewoon door, toen ik aan het oefenen was. Hier ging dat even iets minder'. Het was ook echt een zooitje bij hem, het orkest was een stuurloos gebeuren. Ongelofelijk, dat één persoon die invloed kan hebben op 60 muzikanten. Je zou denken: Ze kennen het stuk, dat moet toch goedkomen? Maar niets blijkt minder waar joh.
Lijkt me ook ontzettend moeilijk voor het orkest ja, helemaal tegen je gevoel in spelen. Doodvermoeiend. Altijd gedacht dat de dirigent als het stuk eenmaal geoefend was, er maar een beetje voor de sier bijstond. maar heb het nu begrepen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
En wat betreft er pas na seizoen x achter komen wat een leuk programma het is, dat had ik dus met de tiende van Tijl. Kwam ik ook een keer per ongeluk bij terecht, maar wat kan die man enthousiast over muziek praten
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Heb vanmorgen samen met mijn zoon gekeken. Hij was mega gefascineerd! :blob:

My 2 cents:

Waldemar: omg wat langzaaaaam hahaha, Hongaarse dodenmars :rofl:

Maartje: wankel begin en ik dacht oh nee daar gaan we weer... Maar daarna vuurwerk! Ik kende deze dame trouwens niet. De rest wel.

Dave: oh my god ik herkende het hele stuk niet meer! Wat sleeeecht! Heb me suf gelachen!

Hadewich: beetje vaag begin, langzaam en weird lol. Ze zong mee :proud:

Remy: niet slecht! Ik miste het eind hahaha, ik dacht hej je moet het wel afmaken! :rofl: Maar zijn stuk is wel erg moeilijk volgens mij te dirigeren.

Janny klonk eigenlijk niet slecht. Maar dat was niet dankzij haar. Het orkest volgde haar helemaal niet, en zette zelf gewoon ook alles in. Raar hoe ze totaal emotieloos erbij stond. Vond het wel terecht dat ze eruit moest.

Ruud: mooi tempo, maar ook hier miste ik het eind lol.

Patricia: klonk nergens naar. Tempo klopte al nergens. Vond het stom dat Dominic haar meer punten gaf omdat ze klaagde over de 4en. Ze verdiende geen 5 hoor.

Ik vind het ook wel leuk dat ze eerlijk zijn. Ik kijk eigenlijk nooit meer naar jury-shows. Behalve de eerste Idols in het jaar kruik. Maar ik vind het niet leuk als ze popi jopi doen of ze afkraken op rare dingen. Hier zeggen ze gewoon waar het op staat en als je het slecht doet krijg je een 3. Zo hoort het. :proud:

Is het al zondag? Ik heb er al zin in! :heart:
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Alle reacties Link kopieren
Uitstekende samenvatting, LunchLover :winkie:

Bij Janny leek het inderdaad wel of ze buiten zichzelf getreden was of zo, en alleen maar dacht: 'Laat het alstublieft zo snel mogelijk klaar zijn' ;-D

Ik hoop dat Dave het vanaf nu een stuk beter gaat doen. Vind hem zó grappig, zie hem niet graag vertrekken.

Aan Patricia Paay ergerde ik me al, merkte ik.
Aanstellerig typje, ben niet weg van haar.

Ik kijk ook al uit naar zondag!
You don't have to fit into the format

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven