Entertainment alle pijlers

Hollands Hoop II

12-11-2017 21:28 139 berichten
Wat een meesterlijke serie is Hollands Hoop. Het vorige seizoen was al bijzonder goed, maar nu, met de cooperatie, vind ik het helemaal meesterlijk.
Fijne mix van humor, spanning, vreemde mensen en een redelijk plot, gecombineerd met sfeerbeelden van desolaat Noord-Oost-Groningen.
En Fokkes Nederlands wordt steeds Groningser, grappig om te horen.

Kijken jullie ook? Ook bang dat Dimitri het hoofdje van de dominee kleiner gaat maken? Ook het idee dat Machteld nog wel eens Sasha zou kunnen overtreffen? En wie heeft dat paard onthoofd?
Supergoede serie, mooi gefilmd ook. Een beetje mystiek.

Jezus Christus, Jezus Christus, Jezus Christus, cha cha cha.
Wat is die Dimitri een goede acteur zeg, ik had nooit eerder van hem gehoord tot het eerste seizoen. Ze zijn trouwens allemaal goed.
Alle reacties Link kopieren
Ja vind het ook een fantastische serie. En die humor ook ja, er zijn weinig series van dit soort, die naast de spanning me ook nog een lach opleveren.

Ik denk dat Liesbeth iets met het paardenhoofd te maken heeft.
Ik vond dat ze Fokke iets te makkelijk er vanaf maakte, als beste vriend en als degene die Matthias als laatste heeft gezien.
Doubt kills more dreams than failure ever will
Ik kijk ook! Lang naar het tweede seizoen uitgekeken. Echt een gave serie!
Alle reacties Link kopieren
Super serie!!

Hoe machteld het regelde met teup... fantastisch.

Denk dat het aandeel van machteld in de coöperatie nog wel eens verrassend kan worden
Geniale serie!
Alle reacties Link kopieren
Bij de serie is ook een interactieve site en game gemaakt!
http://hollandshoop.nl

Met o.a. een playlist, aanwijzingen en speciale content.
Ik denk dat Fokke's zoon het paard heeft onthoofd.
Alle reacties Link kopieren
Fauna69 schreef:
13-11-2017 20:41
Ik denk dat Fokke's zoon het paard heeft onthoofd.

Waarom denk je dat?
Ja hier nog een fan! Geweldige series. De acteurs, camerawerk, de omgeving: Gewoon geweldig.
Hadewych Minis speelt Liesbeth toch?
Ik denk dat zij ook iets te maken heeft met dat paard. Ze is me iets te vriendelijk tegen Fokke.
Alle reacties Link kopieren
HHH: Hollands Hoop. Heerlijk!

Kijken zonder reclame tussendoor maakt iets al de moeite waard om te kijken.

Ik kan me bijna niet voorstellen dat Liesbeth het paard onthoofd heeft, omdat ze zelf gek is op paarden.
Aan de andere kant, in deze serie is niks te gek.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Nah ik weet het niet. Liesbeth is naar mijn idee steeds 'toevallig' in de buurt en heel aardig tegen Fokke. Ik vertrouw haar niet.
Maar misschien zit ik er helemaal naast.
Frietmetmayo schreef:
13-11-2017 22:24
Waarom denk je dat?
Eigenlijk omdat hij de enige optie is die niet zo snel zal worden bedacht. (ik ben slecht in namen..) Die psycho expatient ligt te veel voor de hand. Iedereen die op het feest was, is uitgesloten. Die Poolse opdrachtgever zat mee in de auto. De zoon was net boos omdat zij pa het verkopen van het zaad al een slecht idee vond, en dit idee ook nog nonchalant is weggestemd op die vergadering. Daarom...
Alle reacties Link kopieren
Misschien wel die jongen die achter de dochter van Fokke en Machteld aanzit. Die uit de randstad met een taakstraf. Als dat zo is komt hoe heet ze nou er ook nog wel achter denk ik.

Ik lag helemaal in een deuk toen Fokke 's nachts net Sasha ging bellen en Machteld uit het raam keek :rofl:
Ik las ergens dat inwoners uit de regio alles prima aan de eerste serie vonden, maar echt zwaar geagiteerd waren over dat gezeik met dat gebrekkige bereik voor mobiele telefonie. Vond ik ook wel passend voor de mentaliteit hier: prima dat je doet alsof we allemaal drugsbaronnen zijn, maar je kunt hier wel gewoon bellen, ja!

Ik vind het een fantastische zet dat er redelijk wat echte Groningers in de serie zitten. Jammer dat ze alleen steeds doodgaan :proud:
Fauna69 schreef:
14-11-2017 19:56
Eigenlijk omdat hij de enige optie is die niet zo snel zal worden bedacht. (ik ben slecht in namen..) Die psycho expatient ligt te veel voor de hand. Iedereen die op het feest was, is uitgesloten. Die Poolse opdrachtgever zat mee in de auto. De zoon was net boos omdat zij pa het verkopen van het zaad al een slecht idee vond, en dit idee ook nog nonchalant is weggestemd op die vergadering. Daarom...
Inderdaad was dit ook het eerste wat ik dacht.Zijn zoon uit wraak.Hij heeft nu ook die paardekop weer opgegraven.Benieuwd wat hij ermee gaat doen.
Dat met het moeilijke bereik van de telefoon.
Ik had het eigenlijk meer gelinkt aan de zware installaties die ze gebruiken.
Of niet afgeluisterd willen worden door iemand.

Ik vind het gewoon een goede serie. Hoeft niet op echt te lijken.
Jammer dat ik het eerste seizoen niet heb terug gekeken.
Een aantal acteurs is zo herkenbaar uit andere series (Penoza deelt de criminele Mexicanen, voetballers of het vriendje van Boris).
Nou ja, ik herken er vage verhaallijnen in van films en andere series.

Er is een Flash Back van de moord op voorganger van psychiater die nu meer toelichting krijgt. De stond in seizoen 1 te kijken naar de zoon (op schoolplein) van psychiater en kon niets doen tegen de zoon omdat hij werd opgehaald door de mannen van Sacha. (De laatste aflevering van seizoen heb ik dus wel terug gekeken voordat het verder ging met 2e seizoen. Nu zag je dus dat psychiater erbij was bij de executie.)
De paardenkop opgegraven? Dat had ik gemist.

Zoon met zaadhandel en vrouw die paard koopt op veiling.
Vader die zijn eigen patiënt wordt. Ik vind het wel leuk om de problemen en verwarring van de wietteelt en handel in beeld gebracht te zien.
De farmacie komt ook kijken en heeft interesse.

Lastig te volgen, maar dat maakt het juist leuk.
anoniem_64f4bc1c8e92f wijzigde dit bericht op 19-11-2017 14:37
Reden: Hoe meer ik er van probeer te plaatsen. Hoe beter ik het verhaal vind. ZIE LAATSTE AFL. van 1e seizoen = OPEN EINDQE
19.77% gewijzigd
Fauna69 schreef:
13-11-2017 20:41
Ik denk dat Fokke's zoon het paard heeft onthoofd.
Ik zat net de denken dat dat inderdaad wel eens zou kunnen. Om te zorgen dat hij daar langer kan blijven.. Maar dan moet hij iemand opdracht gegeven hebben want hij was daar toen zelf niet toen het gebeurde.
Maar het was toch de paard van zijn zus? Daar heeft hij helemaal geen ruzie mee toch? Waarom zou hij dan juist dat paard doden?
Of zeg ik nu iets heel stoms..
Zo nog even de aflevering van gisteren terugkijken.
Er komt trouwens een volgend seizoen! :)
Om te zorgen dat ze daar langer kunnen blijven en hij verder kan met zijn zaadhandel. Maar het is maar een gedacht hoor.
Oh dat zou ook goed kunnen ja.
Alle reacties Link kopieren
Beste Nederlandse serie! Die scène waar Machteld Teup betrapte was echt fantastisch
vrouwjagersma schreef:
15-11-2017 11:27
Ik las ergens dat inwoners uit de regio alles prima aan de eerste serie vonden, maar echt zwaar geagiteerd waren over dat gezeik met dat gebrekkige bereik voor mobiele telefonie. Vond ik ook wel passend voor de mentaliteit hier: prima dat je doet alsof we allemaal drugsbaronnen zijn, maar je kunt hier wel gewoon bellen, ja!

Ik vind het een fantastische zet dat er redelijk wat echte Groningers in de serie zitten. Jammer dat ze alleen steeds doodgaan :proud:

Net als Pumps Italiaans had ik dat gedoe met die hoogwerker ook gelinkt aan niet afgeluisterd willen worden. Hij gooit ook steeds mobieltjes weg :biggrin:
De zoon en de vrouw van psychiater trekken de aandacht door zowel de zaden als het geld uit te geven.

De zoon had in de laatste aflevering van seizoen 1 de aandacht getrokken van Matthias Kooistra. Die laatste aflevering is Sea of Green.
Ze hadden toch die Saša Bakrac gered?
Matthias vond de blouse van zoon in de ruimte waar al die planten staan en verder weet ik niet meer precies meer wat er gebeurd is.
Psychiater moet nu namen noemen en hij heeft zoon gered door een naam te noemen of was het iets anders? Waar de planten heen zijn gegaan.

O ja, al die elektrische installaties kunnen de ontvangst van mobiele telefoon behoorlijk storen.

Maar misschien toch even het verhaal op wikipedia van seizoen terug lezen.
Alle reacties Link kopieren
In seizoen 1 kwam het gezin vanuit een grote stad (ik dacht Amsterdam) voor het eerst bij de boerderij aan en alles was daar anders.
Alles was vies, oud en de mensen in de buurt waren vreemd. En daarbij had je er ook nog is geen bereik en waren ze de hele tijd bezig met het zoeken van bereik. Op een bepaalde hoogte hadden ze het meeste kans op bereik.
zebra123 wijzigde dit bericht op 25-11-2017 16:49
9.91% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven