Entertainment alle pijlers

Titel film gezocht uit jaren '80

24-11-2017 04:31 17 berichten
In de jaren 80 is er ooit een Japanse/Chinese (?)kinderfilm uitgezonden. De film gaat over 2 Japanse/Chinese (?)broertjes die een gewond musje vinden op straat. Ze noemen hem " Musashi" en ze helpen het beestje om weer aan te sterken. Dat lukt uiteindelijk en het vogeltje vliegt weer uit. Beide jongens verdrietig achter latend.

Ik kan me nog zo goed herinneren dat ik keihard heb zitten janken toen het vogeltje wegvloog.

Wie o wie weet de titel?
Musashi klinkt in ieder geval Japans.
Alle reacties Link kopieren
Levert youtube geen hits op?
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
sprokkelientje schreef:
24-11-2017 08:25
Levert youtube geen hits op?
Nee, helaas.
Naast Musashi zou ik niet weten welke zoektermen ik in moet voeren.
Alle reacties Link kopieren
Was het een speelfilm of animatiefilm?

Weet je nog specifieke scenes? Ik heb ooit een film gevonden door te zoeken op films met een scene aan een eettafel tijdens een feest, dat was alles wat ik wist van de film en blijkbaar bestaat er een lijst met films die een intense scene aan tafel bevatten. Zoek ook op video's en afbeeldingen dan herken je misschien iets.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
MwTheelepel schreef:
24-11-2017 08:59
Was het een speelfilm of animatiefilm?

Weet je nog specifieke scenes? Ik heb ooit een film gevonden door te zoeken op films met een scene aan een eettafel tijdens een feest, dat was alles wat ik wist van de film en blijkbaar bestaat er een lijst met films die een intense scene aan tafel bevatten. Zoek ook op video's en afbeeldingen dan herken je misschien iets.
Het was een speelfilm.
Ik kan me nog heel goed die dramatische scène herinneren van het afscheid tussen de mus en de kinderen. Bedankt voor de tip!
Alle reacties Link kopieren
Musashi en movie levert veel hits op. Maar niet de goede.
Heb ook al gezocht op brothers sparrow movie, zowel met als zonder Musashi, maar geeft nergens bingo...
swaentje71 schreef:
24-11-2017 09:10
Musashi en movie levert veel hits op. Maar niet de goede.
Heb ook al gezocht op brothers sparrow movie, zowel met als zonder Musashi, maar geeft nergens bingo...
Klopt,ik loop precies tegen hetzelfde aan.
Lief dat je moeite deed!
Alle reacties Link kopieren
De film is:
こむぎいろの天使
(komugi iro no tenshi)
betekent letterlijk lichtbruine engel(en)/engel(en) van lichtbruin maar ik heb verder geen idee wat de echte vertaalde titel is van de film, aangezien ik aanneem dat je hem wel in Nederland gezien hebt. :'D
carpe diem.
dearsushi schreef:
24-11-2017 14:36
De film is:
こむぎいろの天使
(komugi iro no tenshi)
betekent letterlijk lichtbruine engel(en)/engel(en) van lichtbruin maar ik heb verder geen idee wat de echte vertaalde titel is van de film, aangezien ik aanneem dat je hem wel in Nederland gezien hebt. :'D
Klopt, was gewoon hier :-D
Kan het alleen nog steeds niet vinden... heb je misschien een link?
Zou top zijn als dit hem echt is.
Alle reacties Link kopieren
Mousaki?

https://www.senscritique.com/film/Mousa ... 534/images
stillewillie wijzigde dit bericht op 24-11-2017 20:21
Reden: Link naar filmposter
78.67% gewijzigd
Wie veel zwijgt, denkt veel na...
Alle reacties Link kopieren
Deze film werd geproduceerd als een educatieve film en was niet toegankelijk voor het publiek.
chocolol wijzigde dit bericht op 25-11-2017 17:52
78.34% gewijzigd
Dit moet hem zijn! Thanks! ( de naam gewoon verkeerd onthouden)
Kan hem helaas niet terugvinden als film.
Alle reacties Link kopieren
Roanoke* schreef:
24-11-2017 20:12
Klopt, was gewoon hier :-D
Kan het alleen nog steeds niet vinden... heb je misschien een link?
Zou top zijn als dit hem echt is.
Jazeker! :D Helaas zijn de meeste tot alle resultaten die ik kon vinden alleen in het Japans.

http://jidoueiga.blog.fc2.com/blog-entry-19.html <- Japanse blog met plaatjes, dus hopelijk kun je het daar wel aan herkennen?
carpe diem.
dearsushi schreef:
24-11-2017 22:22
Jazeker! :D Helaas zijn de meeste tot alle resultaten die ik kon vinden alleen in het Japans.

http://jidoueiga.blog.fc2.com/blog-entry-19.html <- Japanse blog met plaatjes, dus hopelijk kun je het daar wel aan herkennen?
Geweldig! Dit is hem!
Zó jammer dat er geen video van terug te vinden is. Mijn herinneringen hebben het verhaal iets aangepast :-D , maar superleuk om na zoveel jaar dit te zien. Thanks!
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad, ik ben nu ook best wel nieuwsgierig geworden haha! :D Ik kon ook helemaal geen videos vinden, zelfs geen trailer of stukjes... echt jammer.
Maar graag gedaan <3
carpe diem.
dearsushi schreef:
24-11-2017 22:31
Inderdaad, ik ben nu ook best wel nieuwsgierig geworden haha! :D Ik kon ook helemaal geen videos vinden, zelfs geen trailer of stukjes... echt jammer.
Maar graag gedaan <3
Gek toch? Dat er niks van terug te vinden is. Superjammer, maar de foto's zijn al een genot om terug te zien. :redrose:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven