Entertainment alle pijlers

Wat heb je gelezen in 2018?

01-01-2018 08:08 1212 berichten
Als vervolg van het topic van 2017: wat heb je gelezen in 2018? :biggrin:

Heel veel leesplezier gewenst allemaal :high5:
:hello:

Ik heb mijn laatste boek niet meer uit kunnen lezen, dus mijn eerste boek van dit jaar wordt Duin van Frank Herbert.

Mijn voornemens voor het komende jaar: 52 boeken, 24 landen, 10 boeken van de 1001-books-to-read-before-you-die-lijst en 5 boeken die langer zijn dan 500 pagina's.
Wat bedoel je precies met 24 landen? Moeten het dan boeken zijn van schrivjers van die landen, of boeken die in een bepaald land spelen?

Leuke doelen trouwens.

Ik volg ook een reading challenge van 52 boeken. :biggrin: Ik begin vandaag met De Chirurg van Tess Gerritsen. Ik verwacht dat ik die morgen of overmorgen wel uit heb, want vandaag wordt een lui dagje
Boeken die zich afspelen in 24 verschillende landen (en het liefst ook op alle continenten). Op Goodreads is er een leesgroep waar mensen lezend de wereld rondreizen. Iedereen heeft zijn eigen topic waar hij zijn voortgang bijhoudt. De meeste mensen gaan voor 80 (Around the world in 80 books), maar dat is te hoog gegrepen voor mij.

Ik vind het een leuk doel omdat ik dan eens iets anders lees dan de geijkte thrillers uit de VS of Engeland.
Wat een leuk idee. En het hoeft niet in 1 jar af te zijn, toch? Kan je de overige landen gewoon volgend jaar doen :biggrin:
Klopt, ik hou het beide bij. Ik wil er 24 per jaar doen, maar uiteindelijk op die manier elk land bezoeken :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nog bezig in 'Het Parfum' van Süskind. Tevens verkapte tvp om mezelf te herinneren dat lezen leuk is.
Alle reacties Link kopieren
@Fiona; ook leuk die landenchallenge.

Ik schrijf hier graag mee. Mijn doel voor dit jaar is om 45 boeken te lezen.

Deze week in ieder geval nog lekker weekje vrij en dus genoeg tijd om lekker te lezen. Ben nu nog bezig in het zevende kind van Erik Valeur.
Fiona, heb je De Gifhouten Bijbel van Barbara Kingsolver al gelezen?
Staat ook in de "1001 books to read... lijst" en speelt zich af in Congo. En heeft ook nog eens meer dan 500 pagina's. ;-)
(meer tips volgen hoor)

Ik ga dit jaar ook voor meer klassiekers. Ik ben nu bezig in De Heilige Rita van Tommy Wieringa, okay dat is geen klassieker ;) , en hierna staat Jane Eyre op het programma.

Verder wil ik ook nog blijven reizen, voornamelijk in Afrika en in Rusland.

Ik wens iedereen een gelukkig 2018 met veel leesplezier!
Alle reacties Link kopieren
Een boek per week red ik niet. Ik heb mijn Challenge op Hebban op 45 gezet.
Afgelopen jaar ging ik er met 53 boeken wel dik overheen maar ik wil het niet vastleggen want dan wordt het een "moeten" en vind ik het niet leuk meer.

Net begonnen in Scoop van ene Iris Houx. Maar ik heb een beetje zwaar hoofd dus of ik vandaag veel lees :P
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vanmorgen mijn kerstpakket uitgelezen:

De dorst - van Jo Nesbø

Mijn doel van het jaar is minimaal 40 boeken, waarvan maximaal de helft moord en doodslag is.
Adem in, adem uit, en herhaal indien nodig ;)
Alle reacties Link kopieren
O, leuk! Mijn goede voornemen is dit jaar 12 boeken te lezen (dat voelt ineens héél weinig) en ik kan hier vast leuke tips vinden!

Ik begint dit jaar met deel drie van een scifireeks. Daarmee heb ik alvast één boek dat niet op aarde speelt (verder heb ik geen doelen over landen ofzo).
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Mijn challenge voor dit jaar heb ik gesteld op 70 boeken. Aangezien ik in december 11 boeken heb gelezen leek 52 me wat weinig, dan zou ik in mei al klaar zijn. Al zal ik ook niet altijd in hetzelfde tempo doorlezen, maargoed...
Alle reacties Link kopieren
Ik lees mee. Stel mezelf geen doel want ik moet al genoeg van mezelf. Nu op driekwart van Het Spel van de Engel van Carlos Ruiz Zafon
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuk topic. Jaren eerder heb ik eens meegeschreven en ik ben van plan dat nu weer te doen.

Challenge van 38 boeken ga ik voor :).

Nu bezig in De Oorlogsbruid van Nancy Richler. Spreekt me nog niet aan en boek is bijna uit (vorig jaar begonnen maar niet uit kunnen krijgen helaas).

Veel leesplezier allemaal!

0/38
Wat een leuk topic!

Vroeger heel veel gezen, daarna bijna niet meer. Geen tijd voor.... tot ik voor de vakantie een mooie Kobo reader kocht toen we 3 weken gingen kamperen en geen electriciteit hadden. En toen herontdekte ik dat lezen toch wel erg fijn is!

Een boek per week red ik niet, ik probeer elke avond min. een half uur in bed te lezen. Neem mijn Ereader ook vaak met mij mee.

Veel reisverhalen gelezen. Maar het laatste boek dat ik vorig jaar heb gelezen is De Schaduw van de wind. Adembenemend mooi. Nu net in het vervolg begonnen.

Wat een leuke leesideeen hier! Ga ook een lijstje opstellen voor 2018!
Hangmat,
Dat boek ben ik dus nu net aan begonnen. Hoop dat ie net zo mooi is als het eerste boek!?

Landenchallenge vind ik wel een leuke om te doen! Kom al aardig ver met de reisverhalen die ik tot nu toe heb gelezen!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn goodreads doel op 25 gesteld, ik kan het altijd verhogen gedurende het jaar.

De afgelopen jaren weinig voor de lol gelezen, ik moest al zo veel lezen voor mijn studie dat ik er de puf niet voor had. Ik ben nu klaar en heb in december vakantie gehad en heb het lezen weer opgepakt. Goed voornemen voor 2018, meer lezen.

Ik ben nu met het 6e boek bezig van de grijze jager serie van John Flanagan. Ik ben bijna klaar dus dat gaat vandaag nog wel lukken, dan ga ik rustig door met het 7e boek.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook graag meelezen dit jaar. Ik hou enorm van lezen, maar doordat ik voor mijn studie al heel veel lees is het lezen van boeken nogal ondergesneeuwd de laatste jaren. Mijn doel is 26 boeken lezen dit jaar. Ik ben net begonnen in Oorsprong van Dan Brown, geen kerstvakantie meer helaas, want ik moet aan mijn scriptievoorstel werken, maar het boek pakt me wel dus ik hoop het in de komende twee weken uit te kunnen lezen.
Forever is a hell of a long time
Alle reacties Link kopieren
Present!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb besloten om niet meer mee te doen met de Challenge bij Hebban. In 2016 was het nieuw voor mij en ging ik met gemak over mijn aantal heen. In 2017 vond ik het al minder leuk vanwege de druk die ik mezelf oplegde. Ik zie nu dat er 5.026 deelnemers waren met 189.640 boeken voorgenomen te lezen dat er 83.579 boeken gelezen zijn en er 1.303 Challenges zijn volbracht. Ik heb zeer zeker minder boeken gelezen en aangezien er nog een dikke pil op mij wacht namelijk Het labyrint der geesten van Carlos Ruiz Zafon weet ik niet hoeveel boeken ik dit jaar zal lezen, twee tegelijk kan ik namelijk niet.
Dat is op Goodreads ook/. Mensen zijn in het begin heel enthousiast, maar het lukt nooit iedereen om zijn challenges te behalen...
Alle reacties Link kopieren
Ik doe ook weer mee. Vorig jaar maar 22 van de 40 gelezen. Ik vind 40 altijd een mooi getal, alleen de laatste 2 jaar niet gehaald. Ik ben dus benieuwd hoe ver ik nu kom.
Mijn eerste boek voor 2018 wordt Ragdoll. Was daar al in begonnen. Verder geen challenges
Alle reacties Link kopieren
Ik zet ook nooit een aantal, Boekenwurm. Ik lees (en luister) gewoon en ik zie wel hoe ver ik kom.
Alle reacties Link kopieren
Mijn challenge is 25 boeken in 2018. Moet lukken.

Gisteren op de valreep Lampje uitgelezen. Heerlijk kinderboek.

Nu net begonnen in End of the World Running Club, aangeraden door Stephen King op Twitter. Ben benieuwd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven