Entertainment alle pijlers

De Bouwbroers

09-01-2018 18:49 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding

Na Bones blijf ik wel eens hangen bij Jonathan en Drew, en ik weet dan niet waar ik moet beginnen met mij te verbazen :D .

- De 'karakteristieke' huizen met gevels die in de gruwelijkste kleurencombinaties zijn geschilderd, zoals oranje met groen of knalrood met protsige pilaren.
- De hoge huizenprijzen en de budgetten die de gemiddelde Amerikaan blijkbaar heeft.
- Het maximale budget wordt begroot voor de aanschaf en verbouwingskosten zonder dat er een bouwkundige keuring is geweest. En keer op keer zijn mensen helemaal verrast en van slag als met tijdens de verbouwing op mankementen stuit die veel geld gaan kosten.
- De gedateerde smaak qua inrichting van jonge Amerikanen.

Te veel om op te noemen eigenlijk. De broertjes Scott vind ik wel leuk. Ze hebben humor, zelfspot en hebben een bewonderenswaardig geduld met hun af en toe lastige klanten.

Wie kijkt dit ook? Geeft dit programma een goed beeld van Amerikaanse huizen en de trends op woninggebied?
Ik vind hier dingen van.
Mij valt vooral op dat de huizen zo ongelooflijk krakkemikkig gebouwd zijn. In mijn huis kun je niet elke muur in een keer doormidden slaan met een halfzacht klapje met een lamme hamer. En inderdaad, ouderwets en altijd van die mahonieneppe, glimmende keukens.

En ik vind de broertjes aardig, maar ze zien er zo ziekig uit.
Het is een Canadees programma, dus dat verklaart de hoge prijzen. :lightbulb:

Ik ben er ook dol op, het is geweldig hersenloos. Waar ik me ook maar over blijf verbazen zijn die eeuwige Open. Plan. Woonkamers. Staat er ergens in dat huis een muurtje totaal onschuldig zijn eigen ding te doen, moet en zal er een sloophamer doorheen (met alle extra kosten van dien, want natuurlijk zitten er leidingen/dragende elementen/gewapend beton in). Waarom dan toch?
Ja, Noord-Amerikanen (laat ik het nog wat verder generaliseren) lijken qua interieursmaak wel 15 jaar achter te lopen. Veel donker hout, bruine bankstellen, okerkleur op de muur, beukenhouten kastjes etc.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind vooral het immer zwaarwegende belang van de backsplash wonderlijk. Who cares wat voor tegeltjes er in de keuken zitten.
Als het kan kijk ik, ben veel te nieuwsgierig naar hoe het gaat worden.
Dat heb ik ook met Buying the View of andere huizen programma's.

Verder had en heb ik dezelfde vragen als jij.
Alle reacties Link kopieren
Ik kijk ook :cheer:

Ik vraag me nou steeds af of ze alles doen en alleen die paar kamers laten zien.... het eerste huis wat ze niet kunnen betalen is wel altijd helemaal af
Alle reacties Link kopieren
Die krakkemikkige tussenmuren inderdaad. Met die gekke latjes en zonder enige geluidsisolatie.

Nog meer verbazing:
- De voordeur komt direct in de woonkamer uit. Dan gaat alle warmte toch direct naar buiten als je de deur open doet? En waar laat je je jas?
- Wel twee of meer badkamers maar geen apart toilet beneden.
- Ik zie ook nooit een hangend toilet.
Ik vind hier dingen van.
Alle reacties Link kopieren
Ik kijk bijna altijd.
Verbaas me vooral hoeveel er altijd nog 'mis' is met het aangekochte huis en dat er zoveel 'extra' kosten bij komen.
En idd, alle muren gaan er altijd met een paar slagen uit en daar komt dan van alles uit, bij voorkeur asbest..lekker dramatisch haha
Sabeltandcavia schreef:
09-01-2018 19:09
Die krakkemikkige tussenmuren inderdaad. Met die gekke latjes en zonder enige geluidsisolatie.

Nog meer verbazing:
- De voordeur komt direct in de woonkamer uit. Dan gaat alle warmte toch direct naar buiten als je de deur open doet? En waar laat je je jas?
Volgens mij gaan ze alleen door de achterdeur
- Wel twee of meer badkamers maar geen apart toilet beneden.
nee idd, naar boven of in de kelder. En een toiletruimte noemen ze al een 'bathroom'
- Ik zie ook nooit een hangend toilet.
misschien kennen ze dat helemaal niet....
Alle reacties Link kopieren
Verbouw ons huis tot droomhuis. Met Chip & Joanna is veel leuker. Zowel Als stel en programma ook prijzen zien er zeer schappelijk uit ook de aanschaf van woning.

Ook die alleenstaande vrouw is erg leuk doet veel zelf en is erg handig.

Nee, ben wel uitgekeken op de bouwbroers is te glad en te gemaakt programma. Verdienmodel ligt er dik bovenop.
Met vage beroepen een budget hebben van 1,5 miljoen, inderdaad. En onder elk tapijt zit een prachtige hardhouten vloer. Schimmel in de badkamer? Oeps, dat gaat extra kosten, terwijl het budget al heel krap was. Er wordt nooit ruimte overgelaten voor calamiteiten, en hun huis is binnen hooguit twee weken verkocht.

En dan inderdaad, die open plan kamers... waaaaaarom??? Ik zie daar het nut ook totaal niet van in. En iedereen wil altijd maar entertainen. Een veranda en een tuin en een grote eetkamer omdat ze elke week vrienden over de vloer krijgen. Moet er niet aan denken.

Kortom, hier ook :woa:
Alle reacties Link kopieren
Wie van jullie heeft een dining room? Een extra kamer in de kelder? Überhaupt een kelder? En nutteloze sierkussentjes op je bed?
Ik vind hier dingen van.
Alle reacties Link kopieren
Een mooie tuin heb ik ook nog in geen één aflevering gezien.
Ik vind hier dingen van.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een kelder, score! ;-D
Alle reacties Link kopieren
Wat heb je ervan gemaakt Frox? Een gameroom? Een kluskelder? Een B&B? :P
Ik vind hier dingen van.
Alle reacties Link kopieren
Een washok :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij verbouwen ze ook alleen maar de benedenverdieping toch? En de rest moeten de bewoners zelf doen? En dat terwijl ze altijd al aan het max budget zitten. Ik begrijp het niet. :(

En altijd die verrekte backsplash idd hahahaha.
carpe diem.
Alle reacties Link kopieren
En die eeuwige hardhouten vloeren en marmeren aanrechtbladen.
Ik vind hier dingen van.
Alle reacties Link kopieren
Tuingerichte woonkamers zie ik ook nooit. Maar met die fantasieloze achterplaatsen kan ik dat ook wel weer begrijpen.
Ik vind hier dingen van.
Alle reacties Link kopieren
"open concept" is de nieuwe zitkuil...

En de gruwelijke kleuren- en dessincombinaties: je ziet toch meteen scheel als je in zo'n huis binnenkomt? Ik begrijp echt niet dat een jonge vent zulke interieurs ontwerpt. En dat die mensen elke keer weer verbaasd zijn dat ze het eerste huis ècht niet kunnen betalen. Daar is de lol nu toch wel af na weet ik hoeveel seizoenen?

en toch blijf ik kijken ;)
En nú in één keer goed
Ik vind die keukens altijd zo fascinerend. Ze kennen blijkbaar geen echte inbouwapparatuur. Of 'frontjes' bijvoorbeeld voor de vaatwasser, die staat daar altijd gewoon RVS te zijn. Fornuizen hebben de knoppen achter de pitten zodat je blijkbaar eerst je arm moet verbranden als je die wilt bedienen. De magnetron meestal boven de afzuigkap, waarom? Er moet altijd een eiland waar dan alleen een wasbak inzit. De gigantische hoeveelheid keukenkastjes en dan een keuken nog 'klein' vinden. Donker eikenhout ofzo wat hier in de jaren 70? 60? hip was.

Alles altijd heel truttig, ouwelijk en gedateerd.

Zwevend toilet lijken ze inderdaad niet te kennen, misschien kan dat niet in die kartonnen muren daar?
Alle reacties Link kopieren
Je haalt me de woorden uit de mond Mieshka! Zin voor zin!

Wat ik ook zo opvallend vind ... een stel dat zeer krap inwoont bij vrienden of ouders en dan blijkbaar pas op het idee komt om iets voor zichzelf te gaan zoeken.
De verkopende partij gunt hun huis aan de kopers voor een mooie prijs omdat ze het zo'n fijn idee vinden dat er een gezin in komt wonen of een stel die een 'family' wil starten.
Ik vind hier dingen van.
Alle reacties Link kopieren
Elke keer als broer 1 of broer 2 het heeft over de kamer die "great for entertaining" is, zie ik de nieuwe eigenaar voor me, jonglerend met 3 citroenen en een paprika, en met een raar hoedje op. maar dat is vast niet de bedoeling van de enorme eetkamer, de ieniemienie zithoek en de keuken van instellingsformaat.
Fascinerend programma
En nú in één keer goed
Alle reacties Link kopieren
1x is genoeg
greebo123 wijzigde dit bericht op 12-03-2018 15:07
Reden: dubbel
93.70% gewijzigd
En nú in één keer goed
Alle reacties Link kopieren
Ik kijk ook regelmatig, eigenlijk is het altijd hetzelfde , maar ik kijk toch :-P

Er is altijd halverwege de verbouwing een probleem dat geld gaat kosten. Een beetje aannemer heeft eerst een keurig laten verrichten zodat je niet voor allerlei verrassingen komt te staan. Zo niet Jonathan.

De huizen zijn daar volgens mij echt bijna altijd van hout, wel makkelijk als je een muurtje wilt verwijderen. wat ook elke aflevering gebeurd.

Als ze het huis gaan kopen gaat Drew nooit echt onderhandelen, ze moeten vrij hoog gaan bieden en hebben het dan direct ( ik zou dan denken dat je dus te hoog hebt geboden)

Er zit altijd wat tegen maar toch redden ze het in 5 weken

En, niet te vergeten: Als het klaar is en het stel komt binnen, moeten ze vooral: Owwww myyyyyy goshhhhhhhhh roepen,

Mijn vriend en ik kijken vaak samen en roepen dan tegen elkaar OMG :cheer:

En Jonathan en Drew zijn leuk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven