Entertainment alle pijlers

Typisch

22-01-2018 19:45 13 berichten
Wie kijkt er de komende tijd ook?

Uit ad



De omroepen BNNVARA en EO documenteren om beurten het dagelijks leven in enkele Nederlandse wijken. Typisch..! begint vanavond in de Leeuwardense wijk Wielenpôlle, waarin de kijker onder anderen een thuiskapster, een bijstandsmoeder en een gepensioneerde weduwnaar volgt. Behalve hun woonplaats hebben ze volgens Rietkerk nog iets gemeen. ,,Ze leven een gewoon leven van alledag. Het viel ons op dat je op televisie heus wel gewone mensen ziet, maar die verkeren dan altijd in conflict met elkaar, hebben een andersoortig probleem of doen mee aan een wedstrijd. Maar achter elke voordeur schuilt een verhaal. Groot of klein. ’’

Universele thema’s

Na drie weken kijken in Wielenpôlle volgen onder meer het Bredase Tuinzigt (vanaf 12 februari) en het Overijsselse dorpje Tubbergen (vanaf 16 april). Geheel verschillende gemeenschappen, aldus Marieke Rietkerk (BNNVARA). ,,Maar in hun verhalen kom je hele universele thema’s tegen: de zorg voor de kinderen, geldproblemen of een 30-jarig huwelijk.’’

Voor dit jaar staan er 120 uitzendingen geprogrammeerd.

De eerste afleveringen tonen vooral ‘de mensen die het bepaald niet breed hebben’. ,,Zij merken het meteen als er een subsidieregeling wegvalt of een werkgever het salaris te laat uitbetaalt. .’’
anoniem_64d63a32ba724 wijzigde dit bericht op 22-01-2018 20:31
Reden: Verhaal ingekort
97.46% gewijzigd
Het is toch 'op een voetstuk staan' en 'in het daglicht brengen'

nja, verder geen opmerkingen.
Je hebt gelijk. Ik heb het gewoon gekopieerd van de ad :rofl:
fientje1982 schreef:
22-01-2018 20:23
Je hebt gelijk. Ik heb het gewoon gekopieerd van de ad :rofl:
lekker domme fout van ad dan. :proud:
Ja inderdaad.
Maar er komen nog 120 afleveringen.
Als viva de leidraad vormt hoe het programma is bekeken. Verwacht ik niet dat er dit jaar nog 120 afleveringen komen. :-D
fientje1982 schreef:
22-01-2018 23:24
Als viva de leidraad vormt hoe het programma is bekeken. Verwacht ik niet dat er dit jaar nog 120 afleveringen komen. :-D
:rofl:
Zit het even terug te kijken

Gezellige mensen met typisch Jordanese inrichting heeft die kapster het over.
Precies het soort mensen waar ik helemaal niks mee heb.
Ik zou het vreselijk vinden in zo'n wijk, maar zij zijn er gelukkig mee. Mooi toch, ieder zn ding.
Klinkt interessant. Zal de eerste aflevering eens terugkijken. Dagelijks programma?
Ik heb de tweede gezien gisteren en die vond ik persoonlijk ronduit saai. Ik kijk het nog even aan. De eerste vond ik wel leuk.

NYC ja zo goed als dagelijks, van ma-do. Nu 72 delen in het voorjaar en nog eens 60 in het najaar.
Alle reacties Link kopieren
Hawelry schreef:
22-01-2018 20:15
Het is toch 'op een voetstuk staan' en 'in het daglicht brengen'

nja, verder geen opmerkingen.
Uh nee. Over/voor het voetlicht brengen is juist.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik blijf kijken
Ik ben er nu achter hoe het werkt.
Je krijgt het steeds van een andere kant te bekijken. Dan zag je iemand bij de kapper. En die vrouw komt dan weet aan bod. Later haar man
Haar dochters.
Ik vind dat volkse wel leuk om naar te kijken .
Ik kijk ook nog.
Er is volgens mij per 3 weken een andere wijk aan de beurt. Komen ook later vinex wijken en villawijken voorbij geloof ik.

Vind het nu best leuk, ben zelf geboren in zoi n soort wijk als de Wielenpolle of hoe je dat ook schrijft haha,. Maar ben er al jaren weg, veel herkenbaarheid, Dat wel,

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven