Entertainment alle pijlers

Typisch Tuinzigt

12-02-2018 14:30 45 berichten
Typisch Tuinzigt begint vandaag op NPO 2 om 19.20

We maken kennis met Jan Koetsier. Hij probeert als dj Janoesj door te breken op zijn eigen radiozender. De markante Bets probeert ondertussen haar hoofd boven water te houden in haar tweedehands kledingwinkeltje. En de stoere, maar kwetsbare Carla zit in de stress door haar aankomende verhuizing; na dertien jaar Tuinzigt gaat ze de wijk verlaten.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Lijkt me net zo'n programma als toen in die wijk in Amsterdam.Met die man met zijn dierenwinkel die ook het hoofd boven water moest zien te houden. Hoe heette die ook alweer? Of zou het meer net zo'n wijk zijn als bij dat echtpaar die vrijwilligers waren in de plaatselijke speeltuin,waar regelmatig de politie door de wijk reed.
Alle reacties Link kopieren
Leuk, daar heb ik nog gewoond.
Meen dat de dierenwinkelman Dennis heet.
Ik heb net een compilatie gezien maar het lijkt erg op 'Typisch Wielenpôlle' (Leeuwarden) wat de afgelopen weken ook op die zender en dat tijdstip is uitgezonden.
Alle reacties Link kopieren
Tuinzigt Breda?
Alle reacties Link kopieren
ZaraZara100 schreef:
12-02-2018 14:52
Ik heb net een compilatie gezien maar het lijkt erg op 'Typisch Wielenpôlle' (Leeuwarden) wat de afgelopen weken ook op die zender en dat tijdstip is uitgezonden.
Niet gek he als er een serie over gemaakt is, en zoveel zal een wijk niet schelen in stad A of stad B. Als je tenminste dezelfde soort wijken vergelijkt
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Wat voegt het dan toe...
Alle reacties Link kopieren
ZaraZara100 schreef:
12-02-2018 15:38
Wat voegt het dan toe...
Niks, zenderopvulling
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
nlies schreef:
12-02-2018 15:38
Niks, zenderopvulling
Zonde.
Alle reacties Link kopieren
mick87 schreef:
12-02-2018 15:10
Tuinzigt Breda?
Yep!
.
https://www.bndestem.nl/breda/trots-op- ... ~a7c65c14/

Aanleiding om de wijk eens onder de loep te nemen was een artikel in de Volkskrant, vertelt Jos de Jager, een van de makers van de serie: ,,Daarin werden de safety spots beschreven: halve cirkels die op de grond waren geschilderd bij geldautomaten, zodat je er veilig kon pinnen. In dat verhaal werden zulke leuke figuren aan het woord gelaten. Ik merkte een grote kloof tussen de mensen in Tuinzigt en de mensen die, zogezegd, de touwtjes in handen hebben.
https://www.youtube.com/watch?v=G5oazG2h0u0
Nee he,zie je een stukje van een oudere man die een chatvriendin heeft.I missssss youuuuu.
Zie je een prachtige foto van een buitenlandse vrouw met dubbel D cup.
Die man wordt opgelicht wedden zit een Ghanese oplichtersbende achter zoals je zovaak ziet op tv.
Ben benieuwd of die jongen in de toekomst bij betaald voetbal terecht komt.Echt zo'n voetballersbuurt waar de hele straat oranje kleurt behalve dit jaar aangezien het Nederlands elftal niet meedoet.
Alle reacties Link kopieren
Alle vooroordelen worden wel bevestigd hoor
Pfff
Frankly my dear, I don"t give a damn
calvijn1 schreef:
13-02-2018 23:28
Alle vooroordelen worden wel bevestigd hoor
Pfff
Nou echt ja,. Wat een vreselijke tokkies allemaal. Stuk voor stuk.
Het mooiste vond ik nog die gozer in die koffieshop met die joint: 'ja de kijkers zullen wel hun vooroordelen bevestigd zien'.

Nou inderdaad gast. Inderdaad.
Ajax-Nac 8-0 Het was stil in Tuinzigt
Alle reacties Link kopieren
Vond Wielepolle leuker........
Alle reacties Link kopieren
Dat Jayden Jayden heet, wist ik al voor hij genoemd werd.

Vind het ook een vervelend joch. Grote bakkes op het voetbalveld en niet of nauwelijks te corrigeren
Frankly my dear, I don"t give a damn
Nieuwlid schreef:
14-02-2018 14:20
Vond Wielepolle leuker........
Ik ook
Habbekratz schreef:
14-02-2018 13:58
Ajax-Nac 8-0 Het was stil in Tuinzigt
:rofl:
Om je te bescheuren eerst bespreken hoe Dominique zogenaamd ziek thuis kan blijven van stage omdat z geen zin heeft.
Volgende moment Dominique zet overal haar schouders onder school, stage :rofl:
Hoe zou men op haar stage adres reageren als ze dit zouden zien? Of haar mentor van school?
Naar de kermis en dan ziek melden voor stage om uit te kunnen slapen,snap niet dat haar moeder haar ziek meld.
Habbekratz schreef:
15-02-2018 12:35
Hoe zou men op haar stage adres reageren als ze dit zouden zien? Of haar mentor van school?
Naar de kermis en dan ziek melden voor stage om uit te kunnen slapen
Ik dacht precies hetzelfde, lekker handig (not) om dat op nationale tv te zeggen. Als ik dat zou zien als werkgever / begeleider op stageplek kon je vertrekken.

En inderdaad ja, dan in de zin erna dat ze overal haar schouders onder zet. :facepalm:

En zomaar ff een gedachte die gisteren bij mij op kwam. Is die Carla (zo heet ze toch, die van dat invalidenwagentje?) wel een vrouw? Vroeg het me gewoon af, het maakt niet uit, maar ik vind haar stem en gezicht/bouw zo mannelijk.
Alle reacties Link kopieren
Typisch Wielenpôlle vond ik een soort geruststellend stukje licht entertainment. Een volkswijk, waar mensen voor elkaar klaarstaan en er (in de meeste gevallen) iets van proberen te maken. Zelfs Siep en Rinus -wie kent ze nog uit SBS 6 Probleemwijken uit het vorige decennium- zorgen niet voor gekrulde tenen. Rinus, die in SBS probleemwijken nog dreigde zijn ex-schoondochter open te snijden, zet zich nu nota bene in om kerstpakketten samen te stellen voor de minderbedeelden uit de wijk. Een soort van eind goed, al goed.

Nee, dan Typisch Tuinzigt. De 36-jarige nog thuiswonende man die een omelet bakt (zijn naam is mij even ontschoten), is werkloos en vindt al het werk te min. En zijn armoede is de schuld van het hedendaagse patriciaat, zo drukte hij uit in weliswaar iets andere bewoordingen. We kennen het hele verhaal niet, maar de uitkeringsverstrekker zou een persoon met een dergelijke instelling toch een ferme duw moeten geven richting arbeid, al dan niet moderne werkverschaffing.
Te veel ergernis. Weg luchtig vermaak. Mijn tandglazuur is mij lief, daarom laat ik Typisch Tuinzigt na deze aflevering maar voor wat het is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven