Entertainment alle pijlers

Camilla

20-05-2018 11:42 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
In beide topic's over Harry en Megan word met regelmaat Camilla genoemd. De vrouw van prins Charles. Wie is Camilla werkelijk? Ik ging op zoek en vond materiaal waardoor ik compassie én sympathie voel voor deze vrouw. Iemand vroeg zich af of ze ziek was.

Is ze ziek of heeft ze last van de spanning die ze lange tijd voelde? Ik denk het laatste. Dit topic is een soort eerbetoon aan Camilla en niet bedoeld als praattopic over haar 'medisch dossier'.

_______________________________________________________________________________________

https://www.beaumonde.nl/royalty/7-ding ... camilla-70


Beau Monde

7 dingen die je nog niet wist over hertogin Camilla (70)
Door Ella Vermeulen :: op 17 juli 2017

Happy birthday, Camilla! De hertogin van Cornwall wordt vandaag 70 jaar en wij hebben 7 dingen over haar opgeduikeld die je nog niet wist.

Lange tijd was Camilla de meest gehate vrouw van Engeland, als 'de andere vrouw' in het huwelijk van prins Charles en prinses Diana. Sinds Charles na zijn scheiding alsnog met zijn grote liefde Camilla trouwde, zijn de gemoederen aanzienlijk bedaard. Camilla werkt vlijtig werkbezoeken af, toert wat af met haar man en is behoorlijk populair geworden, met dank aan haar bescheiden opstelling en opgewekte karakter: als iemand flegmatiek is, is het deze dame wel. Ter ere van haar verjaardag, 7 dingen die je nog niet wist over Camilla.

1 Ongezellig eerste huwelijk

[foto:© Getty Images]

Camilla koos als debutante voor Andrew Parker Bowles, toen prins Charles maar bleef treuzelen met een aanzoek. Ze zag het er niet meer van komen; het hof vond haar niet aristocratisch genoeg en ze was bovendien geen maagd meer. Omdat ze verder wilde met haar leven, koos ze in 1973 voor Andrew, die haar tijdens hun verkeringstijd bedroog met prinses Anne, de zus van Charles, én daarna vele malen ontrouw was met andere vrouwen. Camilla pakte tijdens haar huwelijk met Andrew haar affaire met Charles weer op, maar met twee ouders die het geluk buitenshuis zochten, is het een wonder dat hun kinderen Tom en Laura normale relaties hebben.

2 Charles en Camilla zijn familie

[foto:© Getty Images]

Alice Keppell ↑ Camilla's overgrootmoeder was jarenlang de maîtresse van Edward VII, de betovergrootvader van Charles. Alice' dochter Sonia (Camilla's oma) was vermoedelijk de dochter van de koning. Zodat het misschien maar beter is dat Charles en Camilla pas op latere leeftijd getrouwd zijn en beiden hun kinderen met partners kregen die geen genetische gevarenzone opleverden. In het paleis staat Camilla bekend als de Charles Whisperer. De kroonprins kan legendarisch driftig zijn en dan hoeft ze maar naar hem te kijken en hij kalmeert al. Alice schijnt hetzelfde effect op Edward te hebben gehad.

3 Ze verricht wonderen met kip

[foto:© Getty Images]

Camilla kan goed koken, al is haar repertoire beperkt tot Engelse klassiekers als lamsbout en rosbief met groenten. Haar favoriete ingrediënt is kip, ze staat binnen de familie bekend om haar geweldige geroosterde kipgerechten. Kip was ook waar ze Charles mee verwende als ze elkaar weer eens in het geheim troffen op Highgrove. Ze is iemand die volgens haar zoon 'wonderen kan verrichten met kip en mayonaise' en maakte kipslaatjes voor de prins, die ze dan samen oppeuzelden met warme toast en een glaasje biologische wijn.

4 Ze woonde samen met een geest

[foto:© Getty Images]

In haar eerste huis Bolehyde spookte ook een geest rond. Camilla was, typisch iets voor haar, niet erg onder de indruk. "Als ik op de bank televisie zat te kijken, kwam hij naast me zitten en veranderde van zender," zegt ze. "Ik heb het nooit gezien, maar wel gevoeld." Ze had overigens alle tijd om geesten op te merken, want Camilla heeft nooit een baan gehad. In het begin van haar tijd als partner van Charles werd zijn staf helemaal gek van haar, omdat ze niets gewend was: "Ze zei bij alles dat ze niet wist of ze het erbij kon hebben," zegt Mark Bolland, destijds assistent privésecretaris van Charles. "Dan had ze op een dag een afspraak met de kapper of met een vriendin om naar een expositie te gaan. Dan had ze al een drukke dag in haar beleving. Dus het royal schema was wel wennen voor haar." Deze foto is uit 2002, toen Camilla nog aan het warmdraaien was om een Windsor te worden.

5 Ze heeft nog altijd een eigen huis

[foto:© PA Images]

Hoewel ze na de Queen de belangrijkste vrouw in de royal hiërarchie van het Verenigd Koninkrijk is en kan beschikken over diverse paleizen, heeft Camilla altijd haar eigen huis Ray Mill House aangehouden. Het ligt op paardrijafstand van Charles' buitenhuis Highgrove, ze ontvangt er haar kinderen en kleinkinderen en gebruikt het als een plek om even helemaal op zichzelf te kunnen zijn. Geen make-up, geen gedoe met haar, beetje tuinieren, zinloze tv kijken en haar inner sloddervos bevredigen zonder dat Charles de butler belt om een stapel tijdschriften recht te leggen of lege glazen af te ruimen. Ze brengt er meestal de weekenden door en soms ook maandag. Charles is soms bij haar, maar vlucht ook wel eens naar Highgrove, als het hem te rommelig wordt.

6 Ze is dol op dieren

[foto:© Getty Images]

Camilla's liefde voor de jacht staat haaks op haar liefde voor dieren, maar toch: in Ray Mill House houdt ze kippen, ze is gek op paarden, ronduit dol op honden en verdiept zich sinds kort ook in bijen houden, een hobby die ze deelt met Charles. Haar Jack Russels Bluebell (hier op de foto) en Beth haalde ze allebei uit het asiel in Battersea waar ze beschermvrouw van is "en dat zal ik blijven zolang ik nog overeind sta". Over haar honden zegt ze: "Het zijn opgewonden standjes, maar ze zijn ook altijd lief en vrolijk."

7 Ze was doodsbang op haar trouwdag

[foto:© Getty Images]

Op de dag dat ze haar jawoord zou geven aan prins Charles – 9 april 2005 – werd Camilla wakker in Clarence House en wilde niet uit bed komen. Half verlamd van angst bleef ze liggen, bang voor de reacties van het publiek, bang voor de media en bang voor hoe de dag zou verlopen. Haar zus Annabel, haar dochter Laure, kleedster Jacqui Meaken en dienstmeisje Joy kregen haar niet uit bed. Uiteindelijk zei Annabel: "Oké, dan doe ik het wel voor je, ik ga je jurk aantrekken." Dat ging de aanstaande bruid te ver, zodat ze alsnog opstond en haar bruidskleding aantrok. Achteraf viel het haar alleszins mee al waren zowel Charles als zij na het burgerlijk huwelijk in tranen door de ontlading, na dertig jaar op dit moment te hebben gewacht.

[foto]

Camilla's verjaardagsreceptie in Clarence House was vorig week al, de man rechts is een van onze hoffotografen Arthur Edwards en we kunnen wel ongeveer raden wat er in dat pakje zit. Haar privéfeestje vierde Camilla dit weekend; op Charles' buitenverblijf Highgrove in waren 250 vrienden uitgenodigd. Camilla's kinderen Tom en Laura waren daarbij, net als prins William, hertogin Kate en prins Harry. Ook uitgenodigd: Camilla's zuster Annabel én haar ex Andrew Parker-Bowles.
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Jeetje.
Alle reacties Link kopieren
Iedereen laat zich inpakken door de ingestudeerde charme (hoffelijkheid) van dat soort mensen. Charles de kroonprins kan niet stuk, dus tolereert iedereen Camilla. Als je maar een goed doel steunt, noblesse oblige.
anoniem_327361 wijzigde dit bericht op 20-05-2018 11:54
3.88% gewijzigd
Ik: *doet oordopjes in* iedereen: 'hey, laten we een onnodig gesprek beginnen.'
Alle reacties Link kopieren
Ik zie geen foto's :(
Vriendelijk.
Alle reacties Link kopieren
En het is een idioot lange op om doorheen te scrollen op mn Ipad. Misschien ff alle weetjes knippen en plakken in evenzovele posts?
Vriendelijk.
Alle reacties Link kopieren
patatjedubbelmayo schreef:
20-05-2018 11:51
Ik zie geen foto's :(
had je nog langer moeten scrollen, jij weet ook niet wat je wilt.
Ik: *doet oordopjes in* iedereen: 'hey, laten we een onnodig gesprek beginnen.'
Alle reacties Link kopieren
olya schreef:
20-05-2018 11:54
had je nog langer moeten scrollen, jij weet ook niet wat je wilt.
Dat laatste klopt volgwns mijn man. Ik ben hetver dan weer niet mee eens :proud:
Vriendelijk.
Alle reacties Link kopieren
patatjedubbelmayo schreef:
20-05-2018 11:56
Dat laatste klopt volgwns mijn man. Ik ben hetver dan weer niet mee eens :proud:
ben jij er zo ene
Ik: *doet oordopjes in* iedereen: 'hey, laten we een onnodig gesprek beginnen.'
Ik vind het een tragisch leven. Ik vind het sneu dat prinsen destijds alleen op stand mochten trouwen. In alle koningshuizen heeft dat in de 18e, 19e en 20e eeuw tot veel tragiek geleid. Ik heb medelijden met alledrie de hoofdrolspelers in dit drama.
Alle reacties Link kopieren
Marana-- schreef:
20-05-2018 11:59
Ik vind het een tragisch leven. Ik vind het sneu dat prinsen destijds alleen op stand mochten trouwen. In alle koningshuizen heeft dat in de 18e, 19e en 20e eeuw tot veel tragiek geleid. Ik heb medelijden met alledrie de hoofdrolspelers in dit drama.
Eens.

De liefde tussen Charles en Camilla lijkt me oprecht.
Een aantal jaar geleden was het ontzettend not-done om te zeggen, maar nu gooi ik het er uit. :)

Camilla lijkt me een heerlijk mens!

Ze heeft het niet makkelijk gehad en heel Engeland over zich heen gekregen, maar ze heeft zich staande gehouden. En hoe!

Ik ben dol op Camilla.
Alle reacties Link kopieren
Kunstenkitsch schreef:
20-05-2018 12:21
Een aantal jaar geleden was het ontzettend not-done om te zeggen, maar nu gooi ik het er uit. :)

Camilla lijkt me een heerlijk mens!

Ze heeft het niet makkelijk gehad en heel Engeland over zich heen gekregen, maar ze heeft zich staande gehouden. En hoe!

Ik ben dol op Camilla.
Klopt.
Camilla was zo impopulair, juist omdat Diana zo populair was. En zij werd verantwoordelijk gehouden voor de scheiding tussen Charles en Diana, terwijl Diana zelf volgens mij ook aan de lopende band vreemdging.
Alle reacties Link kopieren
Camilla lijkt me een rots voor Charles. ( die volgens mij behoorlijk wereldvreemd is)
Ook vind ik het een kei van een wijf om die kritiek die ze met bakken over zich heen heeft gekregen, om te buigen naar iets positiefs. Je moet het maar kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Marana-- schreef:
20-05-2018 11:59
Ik vind het een tragisch leven. Ik vind het sneu dat prinsen destijds alleen op stand mochten trouwen. In alle koningshuizen heeft dat in de 18e, 19e en 20e eeuw tot veel tragiek geleid. Ik heb medelijden met alledrie de hoofdrolspelers in dit drama.

Maar Camilla was helemaal niet van een lagere klasse dan Diana, integendeel zelfs! De reden dat zij niet eerder bij elkaar zijn gekomen en Charles met Diana trouwde weet ik niet, maar het is zeker niet omdat Diana van hogere stand was.
Alle reacties Link kopieren
Waarschijnlijk trouwde hij met Diana omdat Camilla geen maagd meer was. Nadat Diana de kinderen kreeg deed ze er niet meer toe.
Ik: *doet oordopjes in* iedereen: 'hey, laten we een onnodig gesprek beginnen.'
Alle reacties Link kopieren
Xanthan schreef:
20-05-2018 12:55
Maar Camilla was helemaal niet van een lagere klasse dan Diana, integendeel zelfs! De reden dat zij niet eerder bij elkaar zijn gekomen en Charles met Diana trouwde weet ik niet, maar het is zeker niet omdat Diana van hogere stand was.
Ik denk omdat Diana een onbeschreven blaadje was, niet gescheiden en nog maagd.
Het meest bijzondere aan Camilla vond ik, dat ze nooit de bal teruggekaatst heeft, hoe heftig ze ook werd aangevallen.
Ze heeft, bij mijn weten, nooit iets lelijks teruggezegd over wie dan ook.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij kan ze het met de kinderen van Charles ook redelijk vinden. Ik zag haar op de bruiloft gezellig kletsen en lachen met William en Kate.
Alle reacties Link kopieren
olya schreef:
20-05-2018 12:57
Waarschijnlijk trouwde hij met Diana omdat Camilla geen maagd meer was. Nadat Diana de kinderen kreeg deed ze er niet meer toe.

Nog maagd?? Meine gute! O_O Zijn jullie islamitisch ofzo? Dat was en is helemaal niet van belang... dat is nou niet bepaald de Britse cultuur, ook toen niet. Wie zegt dat Diana nog maagd was.. en Kate en Meghan waren zeker geen maagd.
Alle reacties Link kopieren
patatjedubbelmayo schreef:
20-05-2018 11:51
Ik zie geen foto's :(
Daarom heb ik de link (waar de foto's opstaan) erboven geplakt. Ik heb alleen de tekst gequote.
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Alle reacties Link kopieren
Marana-- schreef:
20-05-2018 11:59
Ik vind het een tragisch leven. Ik vind het sneu dat prinsen destijds alleen op stand mochten trouwen. In alle koningshuizen heeft dat in de 18e, 19e en 20e eeuw tot veel tragiek geleid. Ik heb medelijden met alledrie de hoofdrolspelers in dit drama.
Eens.
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
20-05-2018 12:06
Eens.

De liefde tussen Charles en Camilla lijkt me oprecht.
Dat geloof ik ook. Ik vind Charles veel leuker en ontspannender overkomen aan de zij van Camilla
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Alle reacties Link kopieren
Kunstenkitsch schreef:
20-05-2018 12:21
Een aantal jaar geleden was het ontzettend not-done om te zeggen, maar nu gooi ik het er uit. :)

Camilla lijkt me een heerlijk mens!

Ze heeft het niet makkelijk gehad en heel Engeland over zich heen gekregen, maar ze heeft zich staande gehouden. En hoe!

Ik ben dol op Camilla.
Ze lijkt me ook een leuk mens. Ik denk dat ze dol zijn op elkaar.

https://youtu.be/JnTK3_kLaSE
Prince Charles and Camilla dance to Elvis at Dumfries House Daily Mail Online
fleurtje_5 wijzigde dit bericht op 06-12-2018 18:48
Reden: link gewisseld, de andere deed het niet meer.
7.72% gewijzigd
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Alle reacties Link kopieren
Xanthan schreef:
20-05-2018 12:55
Maar Camilla was helemaal niet van een lagere klasse dan Diana, integendeel zelfs! De reden dat zij niet eerder bij elkaar zijn gekomen en Charles met Diana trouwde weet ik niet, maar het is zeker niet omdat Diana van hogere stand was.
Zie punt 1 in de OP
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Alle reacties Link kopieren
olya schreef:
20-05-2018 12:57
Waarschijnlijk trouwde hij met Diana omdat Camilla geen maagd meer was. Nadat Diana de kinderen kreeg deed ze er niet meer toe.

:-? Hij kreeg na al die jaren pas in 2005 toestemming op met Camilla te trouwen. Raar hé, toen was ze zeker in eens weer maagd geworden.

Zie punt 7 in de OP

Ik citeer een klein stukje:....Achteraf viel het haar alleszins mee al waren zowel Charles als zij na het burgerlijk huwelijk in tranen door de ontlading, na dertig jaar op dit moment te hebben gewacht.
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven