Entertainment alle pijlers

Boekentips? Thrillers en detective

21-05-2018 13:09 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aan alle leesfanaten op dit forum: Wie heeft er nog boekentips voor mij? :)

Ik heb eindelijk weer eens tijd om wat te lezen en heb de smaak weer te pakken sinds ik het nieuwste boek van Dan Brown uit heb. Eerder heb ik al alle boeken van o.a Jo Nesbø gelezen ( weet iemand of zijn laatste boek Macbeth ook een aanrader is? ) en ik houd erg van thrillers en detectives.

Dus ik zoek boeken vergelijkbaar van schrijvers als: Nesbø, Dan Brown, Thomas Olde Heuvelt, (horror), Stieg Larsson, Suzanne Collins..

Nouja, Scandinavische detectives zijn goed vertegenwoordigd dus, maar ook houd ik wel van fantasy ala Hunger Games etc. (Harry Potter heb ik ook verslonden ;) )

Wie weet welk boek in dit straatje past en ik zeker niet mag missen? Andere boekentips zijn ook welkom als je echt denkt dat die onmisbaar is :mrgreen: Alvast bedankt ! :cheer:
May the force be ever in your favor, Mr. Potter - Gandalf (The Chronicles of Narnia)
Tess Gerritsen (wel op volgorde lezen)
Karen Slaughter (wel op volgorde lezen)
Nicci French (wel op volgorde lezen)
Boeken van Nicci French, Tess Gerritsen en Karen Slaughter?

In het verlengde van fantasy: Percy Jackson; The Secrets of the immortal Nicholas Flamel; Miss Peregrine's Home for Peculiar Children; Lord of the Rings; Game of Thrones en zo kan ik nog wel even doorgaan, haha!
anoniem_367599 wijzigde dit bericht op 21-05-2018 13:13
Reden: Schrijffout
4.74% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Boeken van Lars Kepler, Jussi Adler Olsen, M.J. Arlidge, Camilla Läckberg, Karen Slaughter zou je dan waarschijnlijk ook wel kunnen waarderen.
Alle reacties Link kopieren
Lily1504 schreef:
21-05-2018 13:12
Boeken van Nicci French, Tess Gerritsen en Karen Slaughter?

In het verlengde van fantasy: Percy Jackson; The Secrets of the immortal Nicholas Flamel; Miss Peregrine's Home for Peculiar Children; Lord of the Rings; Game of Thrones en zo kan ik nog wel even doorgaan, haha!
Van Nicci French/Gerritsen en Slaughter ken ik idd al veel en het laatste rijtje Fantasy ook. Sorry ik had het er misschien bij kunnen zetten maar dan werd de OP wellicht wat te lang :-$
May the force be ever in your favor, Mr. Potter - Gandalf (The Chronicles of Narnia)
Alle reacties Link kopieren
Tiswa schreef:
21-05-2018 13:13
Boeken van Lars Kepler, Jussi Adler Olsen, M.J. Arlidge, Camilla Läckberg, Karen Slaughter zou je dan waarschijnlijk ook wel kunnen waarderen.
Jussi ken ik ! Hele fijne boeken. De rest ken ik nog niet :) Leuk!
May the force be ever in your favor, Mr. Potter - Gandalf (The Chronicles of Narnia)
Benedryl-Cabbagepatch schreef:
21-05-2018 13:14
Van Nicci French/Gerritsen en Slaughter ken ik idd al veel en het laatste rijtje Fantasy ook. Sorry ik had het er misschien bij kunnen zetten maar dan werd de OP wellicht wat te lang :-$
Bij de grootste online boekhandel een titel intypen en je krijgt een legio aan andere opties ;-)
Lily1504 schreef:
21-05-2018 13:15
Bij de grootste online boekhandel een titel intypen en je krijgt een legio aan andere opties ;-)
Een genre neem ik aan?
Bij een titel krijg je vast geen legio aan opties... ;-)
Alle reacties Link kopieren
van Nicci French vind ik de Frieda Klein serie erg goed. Verder alles van Patricia Cornwell. Gisteren Het meisje in de trein van Paula Hawkins gelezen, erg spannend!
De hele serie van MJ Arlidge
Alle reacties Link kopieren
Tiswa schreef:
21-05-2018 13:13
Boeken van Lars Kepler, Jussi Adler Olsen, M.J. Arlidge, Camilla Läckberg, Karen Slaughter zou je dan waarschijnlijk ook wel kunnen waarderen.
Ja! Als je Nesbø goed vindt, ga je Lars Kepler ook geweldig vinden!
Alle reacties Link kopieren
Als je the hunger games leuk vindt moet je ook het programma van Suzanne Young lezen, zijn 3 delen.
En de serie van Faye Kellerman voor de thrillers
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Madre schreef:
21-05-2018 13:18
Een genre neem ik aan?
Bij een titel krijg je vast geen legio aan opties... ;-)
ja hoor bij titel krijg je een lijstje: anderen die dit leuk vonden kochten ook:......
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Madre schreef:
21-05-2018 13:18
Een genre neem ik aan?
Bij een titel krijg je vast geen legio aan opties... ;-)
Jawel, dan krijg je vaak onderaan de pagina suggesties: 'andere mensen bekeken ook...'

Simone van der vlugt
Mo hayder
De schrijver van Percy Jackson heeft nu ook een serie over de oude Egyptenaren
Madre schreef:
21-05-2018 13:18
Een genre neem ik aan?
Bij een titel krijg je vast geen legio aan opties... ;-)
Nee hoor... Als je intypt Lord of the Rings, dan krijg je te zien: Andere mensen kochten/bekeken ook... Dus geen genre nodig ;-)

Edit: drie op een rij! :D
anoniem_367599 wijzigde dit bericht op 21-05-2018 13:54
6.04% gewijzigd
En als je van het religieuze en mystieke van dan Brown houdt is Kathleen mcgowen misschien ook wel wat voor je.
Gaat een stuk verder dan Brown, wat minder detective, maar ik heb ze verslonden
Alle reacties Link kopieren
Thriller/detective:
- Pieter Aspe (zijn zo'n 40 boeken, dus je kunt even vooruit)
- Marion Pauw
- oud, maar wel leuk/vermakelijk: Agatha Christie
- serie 'de vallei' van Krystyna Kuhn

Fantasy/sf:
- trilogie 'de test' van Joëlle Charbonneau
- trilogie 'divergent'
- trilogie 'de verborgen universiteit' van Nathalie Koch
- tweeluik 'starters/enders'
- de cirkel van Dave Eggers

Ook aan te raden
- trilogie 'een groene bloem' van Floortje Zwigtman
- School! van Nancy Lieberman
- Rosie-project
Alle reacties Link kopieren
Als je van Scandinavische schrijvers houdt: Naast Camilla Lackberg en Lars Kepler vind ik de boeken van Hjorth Rosenfeldt en Cilla en Rolf Bjorlind ook goed. Ook hier geldt dat je ze het best wel op volgorde leest.
Alle reacties Link kopieren
Alles van Karen Rose :heart:

Vooral de "serie" sterf voor mij, schreeuw voor mij en moord voor mij. Gruwelijk maar oh zo spannend.
Alle reacties Link kopieren
In de categorie Scandinavische thrillers aan te raden: de Wallander-serie van Henning Mankell! Verder inderdaad Camilla Lackberg (al genoemd).

Bij mij favoriet verder: Harlan Coben! (Ook los van elkaar goed te lezen). Thrillers met een vleug humor erin, heerlijk.
Mo Hayder natuurlijk.
Lackberg vind ik gezapig, maar wel onderhoudend.
De eerste 6 of 7 boeken van Patricia Cornwell (daarna wordt het voor mij allemaal wat teveel hysterisch en conspiracy en eigendunk van de hoofdpersoon. En ongeloofwaardige plots)
Kathy Reichs
Elizabeth George

(wel allemaal het best op volgorde lezen, zodat je de ontwikkelingen van de hoofdpersonen meekrijgt)

De boeken van Stieg Larsson

P.D. James
Oh en Val McDermid en Robert Galbraith.
Alle reacties Link kopieren
Wauw bedankt dames ! Hier kan ik wel wat mee ! :D
May the force be ever in your favor, Mr. Potter - Gandalf (The Chronicles of Narnia)
-Nienke- schreef:
21-05-2018 15:00
In de categorie Scandinavische thrillers aan te raden: de Wallander-serie van Henning Mankell!
Dit. Wel liefst op volgorde lezen. Geldt ook voor de Erlendur-serie van Arnaldur Indridason (en zijn andere boeken zijn ook prima).

Al ouder, maar blijft goed: de Martin Beck-serie van Sjöwall en Wahlöö.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven