Entertainment alle pijlers

The Handmaid's tale (spoilers toegestaan)

13-06-2018 19:32 660 berichten
Ik heb deze geweldige serie ontdekt op videoland en ben hem op mijn vrije dag aan het bingewatchen. Mijn dochters hebben het boek gelezen (ik niet) en zijn ook fan.
Wie heeft deze fantastische serie ook gezien of is net als ik nog bezig. Wat vond jij er van?
Tot nu toe vind ik het misschien wel de meest fascinerende serie ooit.
anoniem_212069 wijzigde dit bericht op 13-06-2018 19:50
0.76% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik kijk via Canvas, 2 afleveringen per week.

Echt zo'n bizarre serie, maar als je weet waartoe de mensheid tot nu toe, toe in staat is geweest, echt niet onwaarschijnlijk.
Bijna eng eigenlijk.

Echt steengoed.
There's nothing fair in this world, there's nothing sure in this world, there is nothing pure, so you better look for something left in this world.
Boeken? Er is maar 1 boek.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb het boek gelezen, aanrader
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb het boek gelezen en wat stukjes gezien via youtube.
Geweldige serie, gruwelijk ook, er waren scènes waar ik amper naar kon kijken.
Er wordt weleens naar verwezen als 'Mike Pence's America' :|
nounou
Ik ben helemaal bij met de serie. Vind hem ook heel goed.

Doet me nog het meest denken aan een variant op Saoudi Arabië of de Puriteinse beweging in de 17e eeuw of zo.
Alle reacties Link kopieren Quote
pepexx schreef:
13-06-2018 19:35
Ik kijk via Canvas, 2 afleveringen per week.

Echt zo'n bizarre serie, maar als je weet waartoe de mensheid tot nu toe, toe in staat is geweest, echt niet onwaarschijnlijk.
Bijna eng eigenlijk.

Echt steengoed.
Pepexx, bedankt voor de tip Afbeelding
Is het op Canvas ? Wanneer ?

edit : al gevonden https://www.vrt.be/vrtnu/a-z/the-handma ... tale-s1a9/

Te zien tot 13 juli, staat er.
nounou
Ik zit echt zo nu en dan vloekend achter mijn laptop. Gruwelijk. En what the fuck happend met het feminisme? Ik heb echt geen hoop meer voor de toekomst zo....
Alle reacties Link kopieren Quote
Ygg, het is fictie, hoor, en een waarschuwing, meer niet :there:
Anders even afzetten, ik werd ook akelig van sommige scènes.
nounou
Poussey uit OITNB speelt haar rol ook briljant!
zazamaenade schreef:
13-06-2018 20:05
Ygg, het is fictie, hoor, en een waarschuwing, meer niet :there:
Anders even afzetten, ik werd ook akelig van sommige scènes.
Ja moet ik idd echt even doen. Het grijpt me echt aan.
zazamaenade schreef:
13-06-2018 20:05
Ygg, het is fictie, hoor, en een waarschuwing, meer niet :there:
Anders even afzetten, ik werd ook akelig van sommige scènes.
Dat vind ik er nu juist zo goed aan.
Alle reacties Link kopieren Quote
strikjemetstippels schreef:
13-06-2018 20:14
Dat vind ik er nu juist zo goed aan.

Ja, dat is waar. Het doet me ook wat denken aan het Amerika van 'De Rode Letter' van Nathaniel Hawthorne, het puriteinse Boston van de 17e eeuw.
zazamaenade wijzigde dit bericht op 13-06-2018 20:17
0.19% gewijzigd
nounou
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik wil de serie ook gaan volgen, hoe kun je de afleveringen terugzien op Canvas? Is dat überhaupt mogelijk?
zazamaenade schreef:
13-06-2018 20:16
Ja, dat is waar. Het doet me ook wat denken aan het Amerika van 'De Rode Letter' van Nathaniel Hawthorne, het puriteinse Boston van de 17e eeuw.
Ja inderdaad of die Iraanse film waar in die vrouw wordt gestenigd.

Ik vind de geluidseffecten en hoe het is gefilmd echt zo goed. En de acteurs zijn ook echt zeer goed.
Alle reacties Link kopieren Quote
pampalate schreef:
13-06-2018 20:16
Ik wil de serie ook gaan volgen, hoe kun je de afleveringen terugzien op Canvas? Is dat überhaupt mogelijk?

Via de link in mijn post kun je het tot 13 juli via de pc/laptop zien. De eerdere ( 9 ) afleveringen kun je daar ook terugzien (alleen als je in de EU woont, staat tenminste op de site).
nounou
Alle reacties Link kopieren Quote
Heeft iemand enig idee waar het 2e seizoen online te kijken is? (Zonder een Hulu abbo af te sluiten).
Ik heb de eerste 2 afleveringen gezien maar kan het nu niet meer vinden.

Overigens erg benieuwd waar het naartoe gaat nu we het boek voorbij zijn. Steengoeie serie, ik was al groot Margaret Atwood fan
I may not be Meryl Streep, but I am not untalented.
Ik ontdekte te laat dat het uitgezonden wordt op Canvas. Terugkijken lukt niet. Ben dus begonnen bij aflevering 8. Heb het boek wel gelezen een tijdje geleden.
Alle reacties Link kopieren Quote
zazamaenade schreef:
13-06-2018 20:19
Via de link in mijn post kun je het tot 13 juli via de pc/laptop zien. De eerdere ( 9 ) afleveringen kun je daar ook terugzien (alleen als je in de EU woont, staat tenminste op de site).
Dank je, ik kom alleen niet verder omdat ik geen inwoner van België ben. Ik kan dus nergens op doorklikken. Klopt dit, of doe ik iets verkeerd?
Alle reacties Link kopieren Quote
Shit, heb ik een VRT-account aangemaakt, blijkt dat je het in Nederland niet kunt zien, in tegenstelling tot wat er op de site staat :|

Weet iemand een oplossing hiervoor ?
nounou
Alle reacties Link kopieren Quote
zazamaenade schreef:
13-06-2018 20:38
Shit, heb ik een VRT-account aangemaakt, blijkt dat je het in Nederland niet kunt zien, in tegenstelling tot wat er op de site staat :|

Weet iemand een oplossing hiervoor ?


Ik ben ingelogd met Facebook.
There's nothing fair in this world, there's nothing sure in this world, there is nothing pure, so you better look for something left in this world.
Geweeeldige serie!
Morgen weer een nieuwe op videoland. Het blijft steengoed. Het is ijzersterk gespeeld en de verhaallijnen zijn zo intens. Ik gruwel er echt van. Soms kan ik het ook niet handelen, dan wil ik wat meer positiviteit, maar aan de andere kant laat het de realiteit zien hoe het kan gaan in bepaalde landen.
zazamaenade schreef:
13-06-2018 20:38
Shit, heb ik een VRT-account aangemaakt, blijkt dat je het in Nederland niet kunt zien, in tegenstelling tot wat er op de site staat :|

Weet iemand een oplossing hiervoor ?
VPN. Of anders gewoon op watch series (google maar).
Alle reacties Link kopieren Quote
pepexx schreef:
13-06-2018 20:39
Ik ben ingelogd met Facebook.

En als je met je Facebook-account inlogt kun je wel kijken (in NL) ?

In 1990 is er trouwens een film gemaakt, naar het boek (kan ik me niets meer van herinneren) https://www.youtube.com/watch?v=SWQ4xnyLy1U

In deze video worden de oude film en de nieuwe serie naast elkaar gehouden https://www.youtube.com/watch?v=g_mkvuLuA7M
zazamaenade wijzigde dit bericht op 13-06-2018 21:00
49.22% gewijzigd
nounou
Alle reacties Link kopieren Quote
zazamaenade schreef:
13-06-2018 20:46
En als je met je Facebook-account inlogt kun je wel kijken (in NL) ?

Ja, ik woon ook in Nederland.
There's nothing fair in this world, there's nothing sure in this world, there is nothing pure, so you better look for something left in this world.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven