Entertainment alle pijlers

Netflix documentaire The Staircase

15-06-2018 00:23 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Met verbazing heb ik de Netflix documentaire The Staircase bekeken. Verbazing omtrent het rechtssysteem in Amerika maar ook de zaak op zich, die op zijn minst bijzonder te noemen is.

Wat vonden jullie van deze documentaire? En de schuldvraag, heeft hij het gedaan of toch niet?

Voor mensen die de documentaire niet gezien hebben; http://focus.knack.be/entertainment/tv- ... 59353.html

https://en.wikipedia.org/wiki/The_Staircase
Alle reacties Link kopieren
Na het zien van de eerste paar afleveringen was ik van mening dat hij schuldig was. Zeker toen de zaak uit Duitsland besproken werd. Opmerkelijk is het zeker dat er 2x een vrouw in zijn nabijheid is overleden door een val van een trap. Maar na het zien van de gehele documentaire heb ik mijn twijfels gekregen. Sterker nog, ik vind de man inmiddels sympathiek en eerlijk overkomen en de familieband is er een om jaloers op te zijn.
De trapgang? 😊 ik kijk geen rommel met zulke simplistische, onzinnige namen. Dan kan ik mijn tijd beter besteden.
Alle reacties Link kopieren
Mijn_naam schreef:
15-06-2018 04:29
De trapgang? 😊 ik kijk geen rommel met zulke simplistische, onzinnige namen. Dan kan ik mijn tijd beter besteden.
Wat kan jij aanbevelen dan? Of kijk je geen televiezie? Netflix is natuurlijk not done. Lees eens een boek!
https://www.goodreads.com/book/show/111 ... ve_Company

Ik vind het het kijken waard, en ik zou het iedereen aanbevelen. Het geeft naast het persoonlijk verhaal van, een inzicht in het rechtssysteem in Amerika. Wat in mijn mening zo krom is als een hoepel. Ik vind het super interessant.
Cookmomster schreef:
15-06-2018 04:58
Wat kan jij aanbevelen dan? Of kijk je geen televiezie? Netflix is natuurlijk not done. Lees eens een boek!
https://www.goodreads.com/book/show/111 ... ve_Company

Ik vind het het kijken waard, en ik zou het iedereen aanbevelen. Het geeft naast het persoonlijk verhaal van, een inzicht in het rechtssysteem in Amerika. Wat in mijn mening zo krom is als een hoepel. Ik vind het super interessant.
Die hele genre is wat mij betreft oververzadigd met cliche-thema's en sensatieverhalen. Alles om lde boel lekker te verkopen. Dat kan best erbij, als de kwaliteit van het materiaal hoog is, wat echter vaak ontbreekt.

Verder niks tegen een leuke film of boek - die kan er ook bij, maar vooral de meuk die je tegenwoordig op netflix ziet verschijnen, daar pas ik liever voor.
Alle reacties Link kopieren
Mijn_naam schreef:
15-06-2018 05:04
Die hele genre is wat mij betreft oververzadigd met cliche-thema's en sensatieverhalen. Alles om lde boel lekker te verkopen. Dat kan best erbij, als de kwaliteit van het materiaal hoog is, wat echter vaak ontbreekt.

Verder niks tegen een leuke film of boek - die kan er ook bij, maar vooral de meuk die je tegenwoordig op netflix ziet verschijnen, daar pas ik liever voor.
Dat linkje was naar een van de boeken van de hoofdpersoon indeze
Alle reacties Link kopieren
Mijn_naam schreef:
15-06-2018 05:04
Die hele genre is wat mij betreft oververzadigd met cliche-thema's en sensatieverhalen. Alles om lde boel lekker te verkopen. Dat kan best erbij, als de kwaliteit van het materiaal hoog is, wat echter vaak ontbreekt.

Verder niks tegen een leuke film of boek - die kan er ook bij, maar vooral de meuk die je tegenwoordig op netflix ziet verschijnen, daar pas ik liever voor.
Nu ben ik natuurlijk erg benieuwd wat jij goed vindt!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de documantaire nog niet gezien.
Lijkt het qua serie op making a murderer?
Want daar kwam ik bijna niet doorheen, vond ik zo langdradig.
Ik heb hem jaren geleden gezien, vond hem erg goed en denk dat hij schuldig is. Oh, en vond hem ook zeker niet sympathiek.
Head* schreef:
15-06-2018 06:14
Ik heb hem jaren geleden gezien, vond hem erg goed en denk dat hij schuldig is. Oh, en vond hem ook zeker niet sympathiek.
Kerel is volgens wiki vrijgelaten. Geen idee waarom dit verhaal zo moet boeien, er zijn miljoenen andere criminelen die ook zeer vaag te werk gaan, en waarvan alles behalve schuld vaststaat. Mensen houden van sensatie. Eigenlijk het plebs.
Mijn_naam schreef:
15-06-2018 07:13
Kerel is volgens wiki vrijgelaten. Geen idee waarom dit verhaal zo moet boeien, er zijn miljoenen andere criminelen die ook zeer vaag te werk gaan, en waarvan alles behalve schuld vaststaat. Mensen houden van sensatie. Eigenlijk het plebs.
Tja, dat jij het niet snapt zegt denk ik meer over jou. En "het plebs". Je meent waarschijnlijk dat jij daar niet bij hoort, met je uitkeringen en playboy lijstjes? Beetje een plank voor je kop.
Alle reacties Link kopieren
Head* schreef:
15-06-2018 06:14
Ik heb hem jaren geleden gezien, vond hem erg goed en denk dat hij schuldig is. Oh, en vond hem ook zeker niet sympathiek.
Ik vond hem vooral erg gemaakt overkomen. Altijd vriendelijk en voorkomend. Nooit eens écht woest. Ik heb nog 3 afleveringen te gaan. Ik vind het een enge man. Vrijgesproken of niet.
Alle reacties Link kopieren
Heb ik gedeeltelijk gezien zoals heel veel van dergelijke programma's.
Vroeger werd dat binnen een uur behandeld maar je moet een dergelijk verhaal niet teveel uitsmeren; dan wordt het saai.

Ik had dus verschillende versies al gezien.

Dezelfde misdaden worden steeds weer opnieuw behandeld.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
"Ze zeggen" ook dat iedereen Jack the Ripper zo interessant vindt maar zou dat nou écht? Of denken ze dat alleen maar?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Koi* schreef:
15-06-2018 08:15
Ik vond hem vooral erg gemaakt overkomen. Altijd vriendelijk en voorkomend. Nooit eens écht woest. Ik heb nog 3 afleveringen te gaan. Ik vind het een enge man. Vrijgesproken of niet.
Ja precies dit. Een gluiperd.
Alle reacties Link kopieren
Ik moet nog 4 afleveringen, ik vind het erg boeiend en hij is inderdaad een gluiperd an de bovenste plank. Dat constateerde ik in deel 1 al.
Hij klopt van geen kanten.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Of ik geloof of hij het gedaan heeft?

1, Hij was een misdaadschrijver; hij moet zich dus heel makkelijk in een gewelddadig misdadiger kunnen verplaatsen
2, Het was een onwaarschijnlijk bloedbad
3. Het was een herhaling van geschiedenis

Dus hij heeft heel veel indirect bewijs tegen zich.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Jaren geleden de toen bestaande delen al eens gezien, nu alles opnieuw op Netflix gekeken met ook de nieuwe delen. Gaf en geeft me nog steeds een vreemd gevoel. De man, de familie, de ex-vrouw, alles is vreemd.

In de documentaire missen voor mijn gevoel een heleboel dingen (zelfs de uil-theorie komt weinig aan bod, al geloof ik daar ook niet in), en veel zaken worden eindeloos herhaald.

Wat mij betreft is hij schuldig.
“They slipped briskly into an intimacy from which they never recovered.” ― F. Scott Fitzgerald, This Side of Paradise
Ben in aflevering 1, vind het vooralsnog zeer ongeloofwaardig dat ze van de trap is gevallen.
Alle reacties Link kopieren
valisa schreef:
15-06-2018 05:56
Ik heb de documantaire nog niet gezien.
Lijkt het qua serie op making a murderer?
Want daar kwam ik bijna niet doorheen, vond ik zo langdradig.
ja, deze is ook vrij langdradig maar het bleef me boeien op een of andere manier.
Alle reacties Link kopieren
Volgens dit artikel was het een uil https://www.esquire.com/uk/latest-news/ ... crime-doc/
Heel langdradig, uitgemolken.
Dertien afleveringen is veel te veel, men had alles in drie afleveringen kunnen vertellen. Zelfs twee.


Onmogelijk dat een vrouw zoveel diepe hoofdwonden heeft na een val van een houten trap, dat ze door het bloedverlies daarvan overlijdt.
Dan kan het openbaar ministerie nog zoveel fouten hebben gemaakt in de bewijsvoering, dat maakt de onmogelijkheid van een ongeluk er niet minder om.
Alle reacties Link kopieren
Het genre moet je liggen, ja.
Ik vond het een heel goede serie.
Waarschijnlijk schuldig, dacht ik.
Opvallend dat die twee vrouwen zo op elkaar leken! Ik had wel eens een foto van zijn moeder willen zien.
Wat me ook opviel, was dat hij zich 1 x versprak. Zei dat hij meteen zag dat ze dood was. Eerder zei hij dat ze nog even leefde.

Een uitputtingsslag voor die advocaten!
Zenzeo schreef:
15-06-2018 14:54


Een uitputtingsslag voor die advocaten!


Die krijgen er vet voor betaald.
Cookmomster schreef:
15-06-2018 00:44
Na het zien van de eerste paar afleveringen was ik van mening dat hij schuldig was. Zeker toen de zaak uit Duitsland besproken werd. Opmerkelijk is het zeker dat er 2x een vrouw in zijn nabijheid is overleden door een val van een trap. Maar na het zien van de gehele documentaire heb ik mijn twijfels gekregen. Sterker nog, ik vind de man inmiddels sympathiek en eerlijk overkomen en de familieband is er een om jaloers op te zijn.


Sympathiek en eerlijk????
Zelfs zijn oproepen naar de nooddienst klinkt ongelofelijk nep en geacteerd.

Ik heb eerder medelijden met die twee adoptiedochters.
Als ze wel zouden accepteren dat hij hun adoptiemoeder vermoord is door hun adoptievader, houden ze geen familie meer over.
Waarschijnlijk komt het daardoor dat ze zo hardnekkig vast willen houden aan zijn theorie over zijn onschuld.
En dan laat ik de dood van hun biologische moeder nog onvermeld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven