Entertainment alle pijlers

Vraag over boeken Nicci French - reeks Frieda Klein

16-06-2018 12:29 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft alle boeken uit de reeks gelezen? Ik heb een of twee boeken gemist (ik weet niet meer precies welke, heb de meeste van mijn boeken weggegeven) en dat was niet zo heel erg, af en toe werd in de vorige twee teruggegrepen naar dingen die eerder waren gebeurd en die ik niet helemaal kon plaatsen, maar het was goed te doen. Nu heb ik het laatste deel van de serie 'klaar liggen' (ebook) om in te beginnen, maar ik heb begrepen dat daarin alles samenkomt en ik vind het toch prettig om dan beter te weten hoe een en ander zit. Ik heb al veel gegoogled, maar kom nergens duidelijke samenvattingen tegen van de afzonderlijke delen. Op verkoopsites en boekenfora staat wel wat, maar niet genoeg (zou ook niet logisch zijn om daar precies uit de doeken te doen wat er gebeurt in een boek). Ik vind het niet prettig om een eerder deel alsnog te gaan lezen, ik lees sowieso erg langzaam dus dat kost me dan minimaal weer weken, en ik vind het ook niet leuk omdat ik delen van daarna dan al ken.

Dus: wie hier heeft alle boeken gelezen en kan mij kort schetsen hoe het zit met die Dean Reeves en wat hij Frieda precies heeft aangedaan, en Karlsson? Ik zou je zeer dankbaar zijn.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik heb het laatste deel ook op mijn ereader en wil deze binnenkort ook gaan lezen. Ik kan je niet precies vertellen waar de andere delen overgingen, wel datDean een van de tweeling die zich voor deed als zijn broer (waarom ook alweer 🤔) en met een obsessie voor Frieda. Soms bizarre verhaallijnen.
Misschien kun je samenvattingen gaan lezen en komt er veel weer naar boven.
Alle reacties Link kopieren
Het komt er telkens op neer dat er moorden gepleegd worden, Frieda erbij betrokken raakt en telkens signalen meent te zien dat Dean Reeve overal achter zit. Karlsson is de enige die Frieda gelooft.
Of Dean Reeve werkelijk nog leeft en of hij de aanstichter is van veel moorden zal in het laatste deel geschreven worden.

Inhoudelijk hoef je de boeken verder niet gelezen te hebben denk ik. De verhalen staan redelijk op zichzelf behalve dus dat steeds weer terugkomt dat Frieda denkt dat Dean ermee te maken heeft.
Volgens mij liet Dean toch wel zijn sporen na?
Alle reacties Link kopieren
Ja, in dit laatste boek wordt ook teruggegrepen op eerdere moorden die Dean zou hebben gepleegd, maar ondanks dat dit de ontknoping is van alle andere boeken, staat ook dit boek weer redelijk op zich (zo erg, dat ik na de eerste twee hoofdstukken ging twijfelen of ik wel het goede boek te pakken had). Alleen al haar vrienden en collega´s uit eerdere boeken zitten hier ook weer in (de loodgieter en zijn zoon, Karlsson, Yvette, Frieda´s zus en nichtje, de psycholoogvriend, etc.).
Alle reacties Link kopieren
Maar klopt het dat Frieda door Dean Reeve verkracht is? Dat meen ik eruit opgepikt te hebben. Dus dat hij dader is, maar haar op een of andere manier ook beschermt.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Romy2017 schreef:
16-06-2018 12:40
Ik heb het laatste deel ook op mijn ereader en wil deze binnenkort ook gaan lezen. Ik kan je niet precies vertellen waar de andere delen overgingen, wel datDean een van de tweeling die zich voor deed als zijn broer (waarom ook alweer 🤔) en met een obsessie voor Frieda. Soms bizarre verhaallijnen.
Misschien kun je samenvattingen gaan lezen en komt er veel weer naar boven.
Romy, goede samenvattingen kan ik dus juist niet vinden, daarom heb ik het hier op het forum gevraagd.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
multomap schreef:
16-06-2018 12:44
Het komt er telkens op neer dat er moorden gepleegd worden, Frieda erbij betrokken raakt en telkens signalen meent te zien dat Dean Reeve overal achter zit. Karlsson is de enige die Frieda gelooft.
Of Dean Reeve werkelijk nog leeft en of hij de aanstichter is van veel moorden zal in het laatste deel geschreven worden.

Inhoudelijk hoef je de boeken verder niet gelezen te hebben denk ik. De verhalen staan redelijk op zichzelf behalve dus dat steeds weer terugkomt dat Frieda denkt dat Dean ermee te maken heeft.
M

Alles komt samen in laatste deel en het zegt je weinig als je niet alles gelezen hebt. Heb net laatste deel uit.
Ik ben nu in een van de eerste delen bezig en ik vind die Frieda geen sympathiek mens. Ze heeft eigenlijk helemaal geen persoonlijkheid. Krijgt ze die nog? Ik vind het apart dat ze haar een baan hebben gegeven waarbij ze veel moet luisteren naar mensen, want ze luistert nooit naar wat anderen zeggen. Ze negeert wat anderen zeggen en begint meestal over wat anders. Dialogen worden zo enorme losse flodders.
Alle reacties Link kopieren
Yella78 schreef:
16-06-2018 13:00
Maar klopt het dat Frieda door Dean Reeve verkracht is? Dat meen ik eruit opgepikt te hebben. Dus dat hij dader is, maar haar op een of andere manier ook beschermt.
Ik weet niet meer of hij haar echt verkracht heeft eigenlijk, maar hij doet haar wel veel aan, maar beschermt haar inderdaad ook. Hij vindt geloof ik dat hij het alleenrecht heeft op haar (lijden). Maar ja, ik zou eerder de andere boeken ook nog teruglezen want dit is wel echt een slot van een reeks-boek.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt toch per boek de samenvatting lezen?

http://www.thrillers-leestafel.info/nicci-french/
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Nee, Dean heeft haar niet verkracht. Er wordt wel bekend wie dat wel heeft gedaan en Dean vermoord hem vervolgens.
Zijn dat niet die boeken met de dag in de titel? (ma-di-wo-do-vr-za-zo).
Alle reacties Link kopieren
Ttroeteltje schreef:
17-06-2018 21:43
Zijn dat niet die boeken met de dag in de titel? (ma-di-wo-do-vr-za-zo).
Ja
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Tickel schreef:
17-06-2018 10:53
Je kunt toch per boek de samenvatting lezen?

http://www.thrillers-leestafel.info/nicci-french/
Dit is wat ik zocht, dank je! Ik ben het bij het googlen blijkbaar niet tegengekomen en andere sites waren vooral boekverkoopsites, waar de info veel te globaal is (logisch, omdat bezoekers van die sites het boek meestal nog moeten lezen).
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alvast veel leesplezier gewenst.
Alle reacties Link kopieren
3thee schreef:
16-06-2018 13:20
Ik ben nu in een van de eerste delen bezig en ik vind die Frieda geen sympathiek mens. Ze heeft eigenlijk helemaal geen persoonlijkheid. Krijgt ze die nog? Ik vind het apart dat ze haar een baan hebben gegeven waarbij ze veel moet luisteren naar mensen, want ze luistert nooit naar wat anderen zeggen. Ze negeert wat anderen zeggen en begint meestal over wat anders. Dialogen worden zo enorme losse flodders.
Ja, ik begrijp wat je bedoelt en jammer genoeg blijft dat zo. Ik heb de reeks t/m deel 6 gelezen, rest moet ik nog doorheen (omdat ik wil weten hoe het afloopt), maar ik vind het echt een drempel dat ik me totaal niet kan identificeren met de hoofdpersoon.
Vind ik trouwens altijd bij die hoofdpersonen in de Nicci French boeken. Van die kille, emotieloze figuren.
Nothing happens for a reason
juliet64 schreef:
18-06-2018 12:33

Vind ik trouwens altijd bij die hoofdpersonen in de Nicci French boeken. Van die kille, emotieloze figuren.
Zou dat komen omdat ze met z'n tweeën schrijven?

Maar bedankt voor je antwoord. Ik had dinsdag en woensdag uit de bieb gehaald en als de eerste niet zo bevalt kan ik de tweede laten liggen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven