Entertainment alle pijlers

Het Italiaanse Dorp: Ollolai

17-07-2018 20:24 2557 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nieuwe realitysoap bij RTL4, dagelijks om 21:30U: 10 gezinnen krijgen de kans om voor 1 euro een vervallen huis te kopen in Sardinië. Er zijn 5 huizen beschikbaar, de nieuwe eigenaren moeten meer leven in de brouwerij brengen maar ook met een goed ondernemingsplan komen om een bijdrage te leveren aan de plaatselijke economie.
De dorpsraad beslist welke 5 gezinnen er mogen komen wonen.
Wie kijkt er mee?

Met dank aan Nachtvlinder 1977 hier een overzicht van de 5 stellen die inmiddels aan het avontuur begonnen zijn. Hun achtergrond en foto’s vind je op pagina 7 van dit topic.

Brenda Braet (38) & Diederik Braet (36)
Komen uit Ouderkerk a/d Amstel.Brenda en Diederik willen een speel- en leerboerderij voor kinderen opzetten rond Ollolai. Met geiten, een ezel en konijntjes. Daarmee hopen ze bij te dragen aan de verjonging van de bevolking van het 1600 zielen tellende dorpje.

Marije Graafsma (27) & Ovan Abdullah (30)
Komen uit ’t Harde.Hun modelabel willen ze in Ollolai doorzetten en werken met de lokale mensen. Daarnaast willen ze een sleep & experience neerzetten om zo het echte binnenland van Sardinië te leren kennen. Voor hun is dit geen bevlieging, maar iets waar ze al jaren over nadenken. Marije heeft eerder naar het 1 euro project in Ollolai gekeken en was al enthousiast.

Sandra Liebe (47) & Marcello Carlino (45)
Komen uit Hippolytushoef. Dit stel wil in Ollolai een stokerij opzetten, waarbij ze drie lijnen willen realiseren en op de markt gaan brengen. Daarnaast zullen ze een taverne opzetten waar ze de producten kunnen verkopen en waar mensen lekker een drankje en hapje kunnen doen.

Chantal Theunissen (48) & Paul Bax (49)
Komen uit Venlo. De focus leggen Paul en Chantal op de pijnbestrijding en revalidatie patiënten. Er zijn veel mensen die een dergelijke behandeling in het buitenland zouden willen volgen. Ollolai, dat in de Blue Zone ligt, is de perfecte omgeving om intensieve trajecten aan te bieden. Dit willen Paul en Chantal combineren met het aanbieden van een vakantie voor deze mensen.

Danielle van de Heerik (26) & Joey van Essen (31)
Komen uit Den Haag. Plan bruiloften organiseren in Ollolai.
nienkejj wijzigde dit bericht op 26-07-2018 15:34
68.47% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Gisteren werden de 1e 5 gezinnen voorgesteld.
Opvallend was dat 2 stellen zich teruggetrokken hebben omdat ze het toch niet zagen zitten (waardoor de dorpsraad wat beledigd was)
De dorpsraad heeft 1 voorstel afgewezen.
Vanavond zien we wie de andere 3 huizen toegewezen krijgen.
Ik kijk mee, echt weer onbegrijpelijk dat mensen bij zoiets moet de taal vooraf gaan leren
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ze hier nog niet aan de taal begonnen zijn omdat er 50% kans is dat je niet mee mag doen?
Maar dan zou ik er wel voor gekozen hebben om in ieder geval een deel van de presentatie in het Italiaans te doen, al was het alleen maar de begroeting.
nienkejj schreef:
17-07-2018 20:40
Ik denk dat ze hier nog niet aan de taal begonnen zijn omdat er 50% kans is dat je niet mee mag doen?
Maar dan zou ik er wel voor gekozen hebben om in ieder geval een deel van de presentatie in het Italiaans te doen, al was het alleen maar de begroeting.
Volgens mij was je al binnen geweest als je de taal een beetje sprak.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vanmiddag de eerste aflevering op Videoland gezien en verbaasde me erover dat mensen zich terug trokken. Had niet verwacht dat dat zou kunnen. Dacht ze moeten echt "strijden" om een plek daar.
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
17-07-2018 20:43
Volgens mij was je al binnen geweest als je de taal een beetje sprak.
En als je jong bent en een kind hebt volgens mij.
dolfje schreef:
17-07-2018 20:48
En als je jong bent en een kind hebt volgens mij.
Ja inderdaad !
Alle reacties Link kopieren
Ook dat ja :)

Ik had verwacht dat ze eerst alle verhalen hadden aangehoord, en dan pas een beslissing zouden nemen.
Misschien hebben ze dat ook wel gedaan, het is tv he ;)
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
17-07-2018 20:47
Ik heb vanmiddag de eerste aflevering op Videoland gezien en verbaasde me erover dat mensen zich terug trokken. Had niet verwacht dat dat zou kunnen. Dacht ze moeten echt "strijden" om een plek daar.
Ik vond dat het wel reeeler maken. Bij de meeste van dit soort programma’s vinden alle stellen het hun droomplek, terwijl het vrij realistisch is dat een gedeelte meteen denkt: nee, dit is niks voor ons...
Ik kijk ook. En snap ook niet dat je je de taal in ieder geval niet enigzins eigen maakt als je maanden te voren al weet dat je daar naar toe gaat.
Maar denk dat het wel een leuk programma kan worden.
Alle reacties Link kopieren
Hele verschillende projecten, leuker dan alleen B&B.

Wat ik nog niet begrijp: ze hebben een duidelijke voorkeur voor een bepaald huis, dat wordt toch nog nergens genoemd? Straks krijg je een huis toegewezen wat je absoluut niet wilt hebben.
Alle reacties Link kopieren
nienkejj schreef:
17-07-2018 21:10
Ook dat ja :)

Ik had verwacht dat ze eerst alle verhalen hadden aangehoord, en dan pas een beslissing zouden nemen.
Misschien hebben ze dat ook wel gedaan, het is tv he ;)
Dat viel mij ook op. Maar bij 1 stel hoorde je dat ze eerst gingen overleggen en zag je het stel tussendoor naar buiten lopen.

Maar vooralsnog lijkt het mij een leuk programma. Grappig dat het ene stel een woning helemaal niets vindt, terwijl een ander er helemaal warm van wordt. Voor het stel met de buitentrap tussen de kamers hoop ik dat het niet te koud wordt. Iemand een idee hoe het weer daar is in de winter :-) ?
Don't get high on your own supply.
nienkejj schreef:
17-07-2018 21:10
Ook dat ja :)

Ik had verwacht dat ze eerst alle verhalen hadden aangehoord, en dan pas een beslissing zouden nemen.
Misschien hebben ze dat ook wel gedaan, het is tv he ;)
Ik denk ook dat ze dat wel gedaan hebben. Het publiek en ook de dorpsraad had tijdens alle presentaties hetzelfde aan en zat op dezelfde plekken. Dus zal wel voor tv zijn opgeknipt.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat er achter de schermen heel wat gemanipuleerd gaat worden om ervoor te zorgen dat het amusementswaarde heeft.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vooral benieuwd hoe ze dat gaan doen met de verbouwingen. Sommige stellen hadden nog nooit een hamer vastgehouden, leek het.
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
Wij zijn vorig jaar in dit gebied geweest... het is vreselijk om te wonen, dus ik begrijp de stellen die uiteindelijk niet willen heel goed.
Ik kan me wel voorstellen dat stellen het niet zien zitten. Ze kopen het dan wel voor 1 euro maar hoeveel van hun eigen geld gaat er wel niet in de verbouwing zitten. Dat geld krijg je bij verkoop vast niet terug als je weer weg wilt want zeg nou eerlijk wie wil er in dat verlaten dorp wonen? Dan zijn er heel wat betere huizen op betere locaties. Ik vond die huizen ook erg klein,met 2 personen wil het nog wel maar je hoeft er geen gezin te beginnen. Zoals een vrouw gisteravond tegen haar man zei ; "ik wil hier nog niet begraven worden".
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
18-07-2018 10:05
Ik denk dat er achter de schermen heel wat gemanipuleerd gaat worden om ervoor te zorgen dat het amusementswaarde heeft.
Uiteraard, het blijft tv.
Alle reacties Link kopieren
ghostly41 schreef:
18-07-2018 10:14
Wij zijn vorig jaar in dit gebied geweest... het is vreselijk om te wonen, dus ik begrijp de stellen die uiteindelijk niet willen heel goed.
Ik ken het niet, wat is er zo vreselijk aan?
https://www.mountainreporters.com/gebie ... rdinie-nu/

Pfff een koper was 300.000 euro kwijt aan de verbouwing van zo'n 1 euro huis.
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
18-07-2018 17:10
Ik ken het niet, wat is er zo vreselijk aan?
Er wonen nagenoeg alleen bejaarden, heel weinig kinderen, het zijn stuk voor stuk lelijke slaapdorpjes zonder voorzieningen.
De omgeving is dor, bevolkt door hele stugge boerse italianen.
Alle reacties Link kopieren
ghostly41 schreef:
18-07-2018 17:23
Er wonen nagenoeg alleen bejaarden, heel weinig kinderen, het zijn stuk voor stuk lelijke slaapdorpjes zonder voorzieningen.
De omgeving is dor, bevolkt door hele stugge boerse italianen.
Ah dank je wel.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het tot nu toe 2 leuke afleveringen. Wel wat traag gemonteerd. Ook de terugblik aan het begin komt wat kleuterachtig over. Zo vergeetachtig zijn we nu ook weer niet.
Alle reacties Link kopieren
nienkejj schreef:
Wat ik nog niet begrijp: ze hebben een duidelijke voorkeur voor een bepaald huis, dat wordt toch nog nergens genoemd? Straks krijg je een huis toegewezen wat je absoluut niet wilt hebben.
Dat begrijp ik ook nog niet, zal er een soort loting plaatsvinden ofzo?
Voor iedereen een groene tuin

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven