Entertainment alle pijlers

Lekker muziek met een bijsmaak

12-08-2018 20:08 272 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op de radio hoor ik net het nummer 'black betty' voorbij komen. Super nummer vond en vind ik. Alleen sinds ik de herkomst van het origineel weet heeft het toch een bijsmaak voor me gekregen.

https://www.nporadio2.nl/nieuws/23340/h ... an-ram-jam

Hebben jullie ook zulke nummer?
Been there, done that, got the T-shirt.
belle helene. die vieze ernst janz van destijds een jaar of 30 met een meisje van 16 of 17
Every Breath You Take van The Police. Klinkt heel lekker maar gaat eigenlijk over een enge stalker.
Diane van Therapy? is er ook zo een. Klinkt als een lekkere ballad maar gaat over ontvoering en moord.

Jeanny van Falco kan ook in dat rijtje.
veel popnummers hebben een sterk #metoo gehalte
Alle reacties Link kopieren
Polly - Nirvana

https://wespeakmusic.tv/nl/het-verhaal- ... n-nirvana/
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
12-08-2018 20:18
Diane van Therapy? is er ook zo een. Klinkt als een lekkere ballad maar gaat over ontvoering en moord.

Jeanny van Falco kan ook in dat rijtje.
Heb je die videoclip van Diane nog nooit gezien? Die gaf het al behoorlijk weg hoor! :lol:
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Bij One van Metallica heb ik trouwens ook altijd een beetje een nare bijsmaak. De muziek is vreselijk goed maar het nummer gaat over een soldaat die al zijn ledematen, spraak etc. is kwijtgeraakt in de oorlog en dood wil, maar dat dus niet kan. Brrr.
Falco speelt een personage, in die zin is jeanny niet erg. ernst janz had het over zichzelf
Alles van Noir Desir, want de zanger sloeg zijn vriendin zo hard dat ze stierf.
Alle reacties Link kopieren
Vamos a la playa. ( wel een kutnummer) Gaat over milieuvervuiling terwijl de melodie doet vermoeden dat het over een vrolijke vakantie gaat.
Damned if I don’t
Alle reacties Link kopieren
Murderballads vind ik wel lekker om naar te luisteren.
'Where wild roses grow' is ook n guilty pleasure van me.
Been there, done that, got the T-shirt.
vrouwjagersma schreef:
12-08-2018 20:29
Alles van Noir Desir, want de zanger sloeg zijn vriendin zo hard dat ze stierf.
alles van dave roelvink
Alle reacties Link kopieren
vrouwjagersma schreef:
12-08-2018 20:29
Alles van Noir Desir, want de zanger sloeg zijn vriendin zo hard dat ze stierf.
O ja dat hoorde ik ook laatst. Brrr.
Been there, done that, got the T-shirt.
RikM schreef:
12-08-2018 20:14
Every Breath You Take van The Police. Klinkt heel lekker maar gaat eigenlijk over een enge stalker.
In dezelfde lijn "this one goes out to the one I love" van REM. Wordt blijkbaar wel eens gedraaid op huwelijksfeesten, maar gaat over een heel nare man.
S-Meds schreef:
12-08-2018 20:27
Falco speelt een personage, in die zin is jeanny niet erg. ernst janz had het over zichzelf

Dat wel maar er speelde op dat moment in Oostenrijk (of Duitsland, weet niet meer precies) een soortgelijke ontvoering en daar was toen een hoop gedoe over. Het nummer werd zelfs verbannen van de radio omdat het de dochter van een grote omroepbaas betrof.
This love van Pantera.

Klinkt ook niet lieflijk ofzo, maar ik vind het een heerlijk nummer, terwijl de tekst echt geweldadig is.

https://www.youtube.com/watch?v=1fKlgxSKNdU
anoniem_369988 wijzigde dit bericht op 12-08-2018 20:40
14.75% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Head* schreef:
12-08-2018 20:35
This love van Pantera.

Klinkt ook niet lieflijk ofzo, maar ik vind het een heerlijk nummer, terwijl de tekst echt geweldadig is.
Phil Anselmo is sowieso een heel gezellige vent.
Damned if I don’t
ViezeHond schreef:
12-08-2018 20:36
Phil Anselmo is sowieso een heel gezellige vent.
Ja, lekker knuffeltje :-D
My man, gezongen door heel veel dames, favo versie is van Billy Holiday. Zo mooi, maar zo'n foute tekst. Al is ie wel van toepassing op veel To's hier.

https://www.youtube.com/watch?v=IQlehVpcAes
S-Meds schreef:
12-08-2018 20:10
belle helene. die vieze ernst janz van destijds een jaar of 30 met een meisje van 16 of 17
Nooit geweten dat dit echt was. Kijk gelijk anders naar dit nummer
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
12-08-2018 20:26
Bij One van Metallica heb ik trouwens ook altijd een beetje een nare bijsmaak. De muziek is vreselijk goed maar het nummer gaat over een soldaat die al zijn ledematen, spraak etc. is kwijtgeraakt in de oorlog en dood wil, maar dat dus niet kan. Brrr.
Johnny Got His Gun van Dalton Trumbo. Vreselijk ongemakkelijk boek om te lezen maar absoluut een must-read wat mij betreft.
Alle reacties Link kopieren
Free Nelson Mandela van The Special AKA
De zanger viel later vrouwen seksueel lastig en is veroordeeld voor seksueel misbruik van een 15-jarig meisje.
Moet daar toch altijd aan denken als ik het nummer hoor
Down with the sickness- Disturbed

Geweldig nummer maar gaat over mishandeling door zijn moeder.
bethweeter schreef:
12-08-2018 20:43
Free Nelson Mandela van The Special AKA
De zanger viel later vrouwen seksueel lastig en is veroordeeld voor seksueel misbruik van een 15-jarig meisje.
Moet daar toch altijd aan denken als ik het nummer hoor

Zoiets heb ik met Morrisey. Sommige nummers zijn zo mooi, maar hij is zo fout met zijn rechtse uitspraken. Heel naar mannetje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven