Entertainment alle pijlers

Glennis te eigenwijs? Zo jammer (zangeressen aanwezig)?

26-08-2018 12:23 230 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vind zo snel geen topic over Glennis’ deelname aan America Got Talent. Of je haar nu leuk of niet leuk vindt, wat zij kan met haar stem is bijna ongekend knap. Het zou geweldig voor haar zijn als ze wint.

Ze heeft met haar laatste optreden ‘Never Enough’ helaas wel een paar steken laten vallen in haar uithalen. Het lijkt dat ze het lied in de meest moeilijke (volgens mij nog niet eerder gezongen) versie wilde laten horen. Alle andere zangeressen veranderen van klinker tijdens de uithaal, ‘for me’ (klinkt als for mie) wordt ‘for mè’. De laatste uitspraak geeft ze meer controle lijkt het. Idem met ‘iiienough’ zoals Glennis het uitspreekt in plaats van het te verdraaien naar ‘eejnough’. De ‘i’ uitspraak wordt bewust ontweken door andere zangeressen. Waarom doet Glennis het dan toch? Het kan toch niet dat ze dat niet door heeft? Heeft ze geen coach die haar adviseert? Eigenwijs of zenuwen? Het nummer is al moeilijk genoeg en je krijgt maar een paar dagen om te oefenen.

Ik ben benieuwd hoe ervaren zangeressen hier naar kijken. In de media wordt er niet over gesproken (we willen natuurlijk dat ze door gaat dus wellicht pas na de finales).


Glennis
https://m.youtube.com/watch?v=mPd-m0Q-wZs

Film versie
https://m.youtube.com/watch?v=kUkRoIMyqFo

Andere erg goeie uitvoering
https://m.youtube.com/watch?v=avmkrrOPkHI
Ze is toch al door naar de volgende ronde met dit nummer?
Ik ben alleen een onder-de-douche-zangeres.

Los van wat ik van Glennis als persoon vind, vind ik haar wel een van de beste zangeressen van Nederland. De reden dat ze nooit echt heel erg is doorgebroken hier zal wel te maken hebben met dat ze behoorlijk eigenwijs en kil overkomt. (geef mij maar Ruth Jaccott en Edsilia Rombley)

Toch denk ik dat ze zelf ontzettend goed weet wat haar stem kan en hoe ze een liedje aan moet pakken. Of ze dan 'me' of 'mie' zingt maakt niet zoveel uit denk ik.
Alle reacties Link kopieren
...Ik vind haar geen mooi stemgeluid hebben.
Hoge uithalen klinken meer schreeuwerig....

Geen zangeres waar ik lang naar kan luisteren....
.....
Maartje, dat heb ik ook, maar dat neemt niet weg dat ze waanzinnig goed kan zingen. Ik denk dat de doorsnee Amerikaan doller is op uithalen dan die doorsnee Nederlander.

Beyonce en Christina Aguilera zijn bijvoorbeeld ook nogal uithalerig.
Alle reacties Link kopieren
entertainment/glennis-grace/list_messages/418922
Het is niet mijn programma, zal ook nooit kijken.

Maar wat ik niet begrijp : het programma heet AMERICA got talent.

Hoe komt Glennis Grace, geboren te Amsterdam, daar dan terecht?
Alle reacties Link kopieren
Op dezelfde manier als al die Amerikanen en Engelsen en Australiers en Afrikanen de afgelopen jaren in Nederlandse talentenjachten terecht zijn gekomen: omdat ze worden uitgenodigd door de redactie van die programma's.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Het probleem met Glennis is dat ondanks dat ze al jaren bezig is, ik geen enkel nummer van haar kan opnoemen. Ok behalve die cover van Volumia dan. Als je echt wil doorbreken heb je goede nummers nodig en het liefst een paar dikke radiohits/YouTube hits. Dat is nu net het probleem met die talentenjacht deelnemers. Ze scoren geen echte hits.
Alle reacties Link kopieren
Dat is wel waar, maar het probleem is natuurlijk ook dat we in Nederland ook helemaal geen goede songwriters hebben, en al helemaal niet in het genre dat Glennis zingt.
Nu ze waarschijnlijk bij SyCo onder contract komt zou dat weleens heel anders kunnen lopen, Simon Cowell is natuurlijk een mega-hitfabriek.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Alle Nederlandse artiesten zingen shit-nummers, daar is Glennis geen uitzondering in en de echt grote Nederlandse hits zijn vrijwel zonder uitzondering vertalingen van buitenlandse hits. Marco Borsato en Andre Hazes hebben bijvoorbeeld ook alleen maar hits gescoord met covers.
Am Yisrael Chai!
Beter.Laat schreef:
26-08-2018 12:39
Het is niet mijn programma, zal ook nooit kijken.

Maar wat ik niet begrijp : het programma heet AMERICA got talent.

Hoe komt Glennis Grace, geboren te Amsterdam, daar dan terecht?

Wat ik nog veel vreemder vind is dat er geen enkele Amerikaan in de jury zit.

Dat Glennis mie zingt in plaats van mè vind ik juist een verademing. Al dat gemekker met mè stoort me mateloos.
Alle reacties Link kopieren
Hahaha, scherp, van die jury. Niet eens bij stil gestaan.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het vooral komt door het vaak tenenkrommende Engels van de meeste Nederlandse artiesten. Zelfs van grote Nederlandse artiesten al Anouk of bijvoorbeeld Kensington
Alle reacties Link kopieren
okkervil schreef:
26-08-2018 13:02
Ik denk dat het vooral komt door het vaak tenenkrommende Engels van de meeste Nederlandse artiesten. Zelfs van grote Nederlandse artiesten al Anouk of bijvoorbeeld Kensington
Ja, mee eens. ik hoorde gister of eergisteren toevallig het nieuwe nummer van Miss Montreal op de radio in de auto, en ik ben gewoon van zender geswitcht omdat het niet om aan te horen was zo slecht Engels. Naast haar beroerde uitspraak slaat de tekst gewoon ook nergens op omdat het qua Engels echt ruk is. En dat geldt voor heel veel Nederlandse artiesten.
Daarnaast zijn het over het algemeen dan ook nog eens slechte liedjes, qua compositie. Nick & Simon hebben daar bijvoorbeeld net als Glennis heel veel last van. Het zijn twee hele goede zangers, misschien zijn zij qua mannelijke vocalisten wel de beste die Nederland rijk is, maar hun eigen nummers zijn zo tenenkrommend slecht, niet om aan te horen gewoon.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Ze kan beter een bekende DJ een remix laten maken en daar bekendheid mee scoren.
Alle reacties Link kopieren
Greenlotus schreef:
26-08-2018 13:06
Ze kan beter een bekende DJ een remix laten maken en daar bekendheid mee scoren.
Welnee, ze moet gewoon in Amerika een goede song zien te vinden. Als zij een liedje als Let it Go van Frozen had mogen zingen was ze nu Whitney Houston de tweede. It's all about the right song en die gaat ze bij Simon Cowell of in de VS echt wel vinden.
Am Yisrael Chai!
Ze is een briljante zangeres. Enorm goede stembeheersing.

Omdat ik in België woon krijg ik niet veel mee van hoe ze privé is. Maar mijn rechter wenkbrauw kroop toch even omhoog bij het horen van "haar verhaal" toen ze voor de jury stond.
Alle reacties Link kopieren
okkervil schreef:
26-08-2018 13:02
Ik denk dat het vooral komt door het vaak tenenkrommende Engels van de meeste Nederlandse artiesten. Zelfs van grote Nederlandse artiesten al Anouk of bijvoorbeeld Kensington
Ik hoorde eens een Engels geleerde op de radio, die ging even alle fouten opnoemen van onze Engels zingende artiesten. ;-D
Mmaartje schreef:
26-08-2018 12:28
...Ik vind haar geen mooi stemgeluid hebben.
Hoge uithalen klinken meer schreeuwerig....

Geen zangeres waar ik lang naar kan luisteren....

Dit. Net als Beyonce. Vind ik ook zo'n schreeuwerd.

Neemt niet weg dat ze wel kan zingen en dat ik mie beter vind klinken dan dat gemekker.
Alle reacties Link kopieren
Ik las net ook even haar andere topic. Wat erg eigenlijk als werkelijk niemand (op Viva dan) je sympathiek vindt. Of op z’n minst een leuk persoon.
Ik denk dat het gebrek aan sympathie Glennis ervoor heeft gezorgd dat Glennis nooit echt doorgebroken is in Nederland. Een kleine opsomming van Nederlandse artiesten die heel goed zijn en mijn sympathie hebben:

- Anouk. Met stip op een. Waanzinnige zangeres en volgens mij heb je een geweldige avond als je met haar een biertje drinkt. Ze komt heerlijk authentiek over.

- Edsilia Rombley. Prachtige stem en dito verschijning. Ze lijkt mij ontzettend aardig en down to earth.

- Jan Smit. Lekkere stem en gewoon een lachen vent. Ik vind 'm leuk.

- Ali B. Ik hou niet van rap, maar wel van Ali!

- Ruth Jaccott. Fantastisch mens lijkt ze me. Een prachtige stem en volgens mij zit zij vol wijsheid.

- Miss Montreal. Haar stem vind ik niet zo, maar ze komt heel vriendelijk over.

Glennis Grace mag dan een lekker moppie kunnen zingen, maar ze komt op mij kil over. Ik heb haar een keer gezien bij de Toppers (ja, dat vind ik leuk :) ) en haar optreden was een aanfluiting. Ze zong weliswaar K3 er stevig uit, maar prettig was anders. Een aantal jaren later trad Edsilia op met de Toppers en dat was fantastisch. Wat een energie heeft zij!
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
26-08-2018 13:08
Welnee, ze moet gewoon in Amerika een goede song zien te vinden. Als zij een liedje als Let it Go van Frozen had mogen zingen was ze nu Whitney Houston de tweede. It's all about the right song en die gaat ze bij Simon Cowell of in de VS echt wel vinden.
Ja dat is natuurlijk beter maar moeilijker af te dwingen.
Hoop het voor haar, dat ze die bij Simon Cowell vindt.
Ik vind haar niet leuk qua gedrag, watje ziet van haar dan he.
En haar stem vreselijk. Maar ik moest wel glimlachen over het WTF van de week. Dat vind ik dan weer heerlijk.

En dat hysterische van V.S. op zoiets is echt sneu.
fashionvictim schreef:
26-08-2018 12:57
Alle Nederlandse artiesten zingen shit-nummers, daar is Glennis geen uitzondering in en de echt grote Nederlandse hits zijn vrijwel zonder uitzondering vertalingen van buitenlandse hits. Marco Borsato en Andre Hazes hebben bijvoorbeeld ook alleen maar hits gescoord met covers.
Ik vind de nummers van Anouk soms echt mooi. Ook die ze voor anderen schrijft. En er zijn zat bands die echt goede muziek maken. Maar in het genre/soort nummers voor Glennis is er niks.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven