Entertainment alle pijlers

Het viva-boekentopic - deel 6

29-08-2018 11:18 2353 berichten
Een vers boekentopic!

Afbeelding

Deel 5 is vol dus ik ben zo vrij om een nieuw topic te openen.

Voor iedereen die mee wil schrijven over boeken en alles wat er mee te maken heeft: lezen, schrijvers, genres, boekenkasten, leeslijstjes, klassiekers, strandboeken, boekenbeurzen, literatuur, non-fictie, nieuwe hypes en vergeten pareltjes... hier kunnen ze besproken, getipt, afgeraden en gerecenseerd worden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zeven perfecte dagen is uit. Was een mooi boek.

Volgens mij heb ik nog 3 boeken van de bieb en er liggen er daar nog 2 klaar. Even kijken waar ik aan ga beginnen.
Ceridwen91 schreef:
16-09-2018 11:38
Dankzij The Dark Tower wil ik graag wat meer westerns lezen en deze klinkt erg interessant! Ik heb wel begrepen dat het onderdeel is van een serie en Lonesome Dove daarvan niet het eerste deel is. Merk je daar iets van? Is het nodig de serie vanaf deel 1 te beginnen?
Volgens mij is het chronologisch niet het eerste deel, maar wel het eerst verschenen deel. Als ik het goed heb. En ik heb ook niet het idee dat ik middenin een verhaal val. Alle karakters worden geïntroduceerd en het voelt als een op zichzelf staand verhaal. Ik ben nu op een kwart en ik vind het leuk. Maar ik moet nog even bedenken of ik meer delen ga lezen. In elk geval niet meteen. Het is nogal een pil, meer dan 950 pagina's...
Dreamer schreef:
16-09-2018 12:44
Ik heb jaaaren terug het boek gelezen. Vond het verrassend goed, had er nog nooit van gehoord en toen zei mijn man "oh, die serie heb ik gezien". Story of our relation :proud:
Haha, geestig
Alle reacties Link kopieren Quote
IK heb net Wees Onzichtbaar van Murat Isik uit. Wat een verhaal. Een succesverhaal van een immigrant, die een moeilijke jeugd heeft. 600 pagina's, waarvan ik vandaag meer dan de helft las.
Later is nu
Wbt enge boeken, ik houd niet van horror. Niet mijn genre. En thrillers lees ik de laatste tijd ook weinig. Ze zijn allemaal zo hetzelfde

Btw, bij the Dark Towers staat op Goodreads ook dat het horror is... Is horror? Western/horror? Geen idee wat ik me daarbij moet voorstellen, haha.

Ik was heel enthousiast over 11/22/63 en ik zou graag meer Stephen King lezen. Maar dan geen horror. Jullie hadden het laatst volgens mij ook nog over een andere Stephen King. The Stand? Weet niet meer. Iemand tips?
GeorgieBrown schreef:
16-09-2018 20:52
Wbt enge boeken, ik houd niet van horror. Niet mijn genre. En thrillers lees ik de laatste tijd ook weinig. Ze zijn allemaal zo hetzelfde

Btw, bij the Dark Towers staat op Goodreads ook dat het horror is... Is horror? Western/horror? Geen idee wat ik me daarbij moet voorstellen, haha.

Ik was heel enthousiast over 11/22/63 en ik zou graag meer Stephen King lezen. Maar dan geen horror. Jullie hadden het laatst volgens mij ook nog over een andere Stephen King. The Stand? Weet niet meer. Iemand tips?
The Dark Tower is eerder Western/Fantasy. Echt machtig mooie serie met heel veel links naar zijn andere boeken, maar boek 1 moet je even “doorbijten”. Gelukkig is het maar kort. Achteraf gezien vind ik het een van de beste delen van de serie, maar het is geen gemakkelijke intro. Sowieso vind ik de hele Dark Tower-serie geen makkelijke start in het oevre van Stephen King.

11/22/63 vond ik ook echt heel mooi!

The Stand is echt heel goed, maar vind ik zelf wel op het randje van horror zitten (slechts met een licht bovennatuurlijk randje).

The Green Mile en Different Seasons (een boek met novella’s waaronder Shawshank Redemption) zijn erg goed en zij net zo gefocusd op de personages als 11/22/63.

Misery is ook steengoed , maar wellicht ook op het randje van horror (hoewel niet bovennatuurlijk).

Ik vond ook Delores Claiborne erg mooi en triest (geen horror).
anoniem_649f26328f10d wijzigde dit bericht op 16-09-2018 21:44
0.17% gewijzigd
Ik moet wel zeggen dat mijn favorieten vooral de horrors zijn, zoals Pet Semetary, ‘Salem’s Lot, Christine, Duma Key, The Shining :heart:

Ook zijn laatste nieuwe, The Outsider, vond ik erg goed. Volgende maand komt er ook weer een nieuw boek van hem uit, Elevation.

Maar meest favoriet blijft The Dark Tower :-D (Eddie Dean :heart: )
Hey, thnx. The Shawshank Redemption heb ik gelezen. Ik zal me eens verdiepen in The Dark Towers en The Stand. Mss probeer ik het wel. Wordt wel volgend jaar.

Hebben jullie ook een lijst boeken die jullie voor het eind van het jaar in elk geval gelezen willen hebben?

In elk geval 'moet' uit:
* Brave New World
* 1984
* Fahrenheit 451
* Middlemarch

De eerste 3 zijn natuurlijk sci-fi/dystopia. En die staan al zo lang op mijn lijst, dus daar wil ik vanaf. Natuurlijk wil ik wel meer boeken lezen dan 4, maar dit is de top van mijn lijst. Ik heb ook al een paar dingen op de lijst voor volgend jaar. :proud:
Alle reacties Link kopieren Quote
De nieuwe Cormoran Strike is uit. In het Engels. Ik wil eigenlijk naar de boekhandel rennen, maar twijfel. De eerdere boeken las ik in het Nederlands...

Voor wie het niet weet: Cormoran Strike is een detective geschreven door Robert Galbraith, wat een pseudoniem bleek van J.K. Rowling. Die van Harry Potter ja.

De boeken zijn inmiddels ook verfilmd tot serie (op Ziggo on demand te zien). Daar keek m'n man ineens naar. Kon ik alweer zeggen "die heb ik al gelezen" :proud:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh, nu al? Bedankt voor het herinneren Dreamer!!

Ik heb geen specifieke boeken die ik nog dit jaar wil uitlezen. Ik heb nog zoveel boeken liggen, dat zijn er teveel om nog uit te lezen in drie maanden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik was begonnen in De boekenmoordenaar maar het kan mij ( nu) niet zo boeien dus die gaat terug naar de bieb. Misschien een andere keer nog eens proberen.
Daarna begonnen in Adrift / Avondrood een waargebeurd verhaal over een overlevingsreis van een vrouw op zee.
Dreamer schreef:
18-09-2018 10:51
De nieuwe Cormoran Strike is uit. In het Engels. Ik wil eigenlijk naar de boekhandel rennen, maar twijfel. De eerdere boeken las ik in het Nederlands...
:jump:
Alle reacties Link kopieren Quote
Twitter stond er vol mee, vanmorgen, met die Cormoran Strike, vandaar :-]
Later is nu
Ik heb geen twitter :) Maar ik ben blij dat jij het wel hebt. :proud:
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat ik J.K. Rowling volg helpt waarschijnlijk wel, zij retweete heel veel hierover. :)
Later is nu
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb gek genoeg nog nooit iets van het pseudoniem van JK Rowling gelezen. Raar eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren Quote
dolfje schreef:
19-09-2018 19:23
Ik heb gek genoeg nog nooit iets van het pseudoniem van JK Rowling gelezen. Raar eigenlijk.
Doen! :lol: De Cormoran Strike serie is echt een aanrader.
Alle reacties Link kopieren Quote
jaaaa.. die is echt fijn! Totaal anders dan Harry Potter.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben in Lethal White begonnen, ik zat direct al weer helemaal in het verhaal. En hij is lekker dik, dus ik kan er extra lang van genieten :proud:

De andere boeken die ik aan het lezen ben (Harry Potter and the Order of the Phoenix, Catch-22) moeten maar even wachten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Oooh, jij hebt 'm al!
Veel plezier :-]
Later is nu
Oh Fiona, jaloers! Helaas ben ik zo druk dat ik bijna niet aan lezen toekom. Dus nu is het vnl. luisteren in de auto. Ik denk dat ik in November op vakantie ga en daar ga ik 'm denk ik voor bewaren. Verheug me er nu al op.
Alle reacties Link kopieren Quote
2018 is nog niet voorbij maar ik ben zó blij met dit leesjaar. Heb zoveel mooie dingen gelezen en ontdekt en het bloggen over boeken was de beste keuze. Ik vind het altijd zo’n geweldig idee dat er nog ZOVEEL mooie boeken op je te zitten wachten.

Ik heb deze week bij jou zijn - takuji Ichikawa uitgelezen. Een heel mooi origineel en ontroerend boek met ook een beetje sureealistische elementen. Maar het boek had ook wel wat minpuntjes vond Ik.

Deze week ga ik beginnen aan the trial - franz kafka en kijk er echt naar uit. Ik heb van kafka alleen nog maar de brief aan zijn vader gelezen en die vond ik echt prachtig.
Ik ben dus begonnen in De Scherpschutter en vind het tot nu toe (na 100 pagina's) nog niet zo boeiend.... En nu kom ik ineens bij hoofdstuk 1!

Het boek begint met een proloog over Eluria en het is 308 blz lang.

Lees ik de extended edition?
Alle reacties Link kopieren Quote
Geen idee. Is zolang geleden dat ik het las..

Ik heb net deel 1 van Percy Jackson uit en wil meer. Heerlijk, een kinderheld :hyper:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren Quote
Dreamer schreef:
23-09-2018 13:07
Geen idee. Is zolang geleden dat ik het las..

Ik heb net deel 1 van Percy Jackson uit en wil meer. Heerlijk, een kinderheld :hyper:
Percy Jackson is leuk!!!!

Ik heb ooit deel 1 in zo'n goedkope boeken ramsj winkel gekocht voor een paar euro. Zo van "misschien is het wat en zo niet, dan kostte het maar een paar euro". Ik was direct verkocht vanaf bladzijde 1. En inmiddels al een keer of 5 gelezen. Als het niet vaker is.

Jammer genoeg zijn de films best stom.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven