Entertainment alle pijlers

Het viva-boekentopic - deel 6

29-08-2018 11:18 2353 berichten
Een vers boekentopic!

Afbeelding

Deel 5 is vol dus ik ben zo vrij om een nieuw topic te openen.

Voor iedereen die mee wil schrijven over boeken en alles wat er mee te maken heeft: lezen, schrijvers, genres, boekenkasten, leeslijstjes, klassiekers, strandboeken, boekenbeurzen, literatuur, non-fictie, nieuwe hypes en vergeten pareltjes... hier kunnen ze besproken, getipt, afgeraden en gerecenseerd worden.
LilyAldrin schreef:
01-07-2020 15:43
Hoi lezers

Kleine boek-related vraag. Ik heb de app goodreads gedownload en een aantal boeken als ‘read’ gemarkeerd. Nu telt hij ze niet mee in mijn challenge lijst. Moet ik dit op een andere manier toevoegen? Benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft!
Heb je de datum wel ingevuld?
@Tyche @Georgie bedankt! Dat was inderdaad het probleem!
Alle reacties Link kopieren Quote
ik heb De held van weleer gelezen. Deel 3 van een trilogie, en tijdens het lezen kwam ik er achter dat ik deel 2 overgeslagen heb. Maar het was allemaal goed te volgen dus dat zal wel overgeslagen blijven.
De geheime kamer, van Gabriella Hakansson, heb ik halfweg maar weggelegd , toen vond ik het wel genoeg. Boek is ruim 600 pagina's en er is nog een vervolg ook.
Heb nu het verhaal van de dienstmaagd liggen, nog niet aan begonnen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ik ben in het boek van Karen Slaughter bezig.

Heeft iemand hem al gelezen?
Wat vinden jullie er van ? (zonder spoilers natuurlijk).

Het boek heeft meer dan 1000 pagina's en ook al vind ik hem leuk, ik moet er een beetje doorheen ploegen.

Het lijkt niet dezelfde 'snelheid' te hebben die ik van Slaughter gewend ben.

Of ligt het aan mij?
Felidaes schreef:
03-07-2020 14:18
Ik ben in het boek van Karen Slaughter bezig.

Heeft iemand hem al gelezen?
Wat vinden jullie er van ? (zonder spoilers natuurlijk).

Het boek heeft meer dan 1000 pagina's en ook al vind ik hem leuk, ik moet er een beetje doorheen ploegen.

Het lijkt niet dezelfde 'snelheid' te hebben die ik van Slaughter gewend ben.

Of ligt het aan mij?
Ik heb hem nog niet gelezen, hij staat voor me gereserveerd bij de bibliotheek. Ik vind sowieso niet alles van Slaughter even goed, bijvoorbeeld het boek wat zich in de jaren na de Vietnamoorlog in Amerika afspeelt, met die vrouwelijke politieagenten. Daar vond ik echt niet doorheen te komen
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb lang geleden de Millennium - trilogie van Stieg Larsson gelezen, ik vond dit echt geweldige boeken. Maar de 3 vervolgverhalen zijn geschreven door David Lagercrantz.
Wie kan mij hier meer over vertellen? Is het net zo goed? Ben bang dat het mijn goede herinneringen aan de reeks verpesten :biggrin:
Alle reacties Link kopieren Quote
FarFarAway schreef:
03-07-2020 19:30
Ik heb lang geleden de Millennium - trilogie van Stieg Larsson gelezen, ik vond dit echt geweldige boeken. Maar de 3 vervolgverhalen zijn geschreven door David Lagercrantz.
Wie kan mij hier meer over vertellen? Is het net zo goed? Ben bang dat het mijn goede herinneringen aan de reeks verpesten :biggrin:
Ik heb geen idee, ik ben er om precies dezelfde reden dus nog niet aan begonnen.
FarFarAway schreef:
03-07-2020 19:30
Ik heb lang geleden de Millennium - trilogie van Stieg Larsson gelezen, ik vond dit echt geweldige boeken. Maar de 3 vervolgverhalen zijn geschreven door David Lagercrantz.
Wie kan mij hier meer over vertellen? Is het net zo goed? Ben bang dat het mijn goede herinneringen aan de reeks verpesten :biggrin:
Ik heb de eerste van die van David Lagercrantz gelezen en ik vond het vreselijk. Fan Fiction.
Alle reacties Link kopieren Quote
GeorgieBrown schreef:
03-07-2020 20:18
Ik heb de eerste van die van David Lagercrantz gelezen en ik vond het vreselijk. Fan Fiction.
Eens!

Alles wat gaaf was aan de originele trilogie (namelijk: na het lezen wil je bad guys hacken en het patriarchaat de middelvinger geven + boeiend plot) ontbrak.
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vond het eerste vervolg wel goed. De rest heb k niet gelezen. En ik had de andere boeken zo lang daarvoor gelezen, dat het voor mij er wel bij paste.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren Quote
Bedankt allemaal. Ik denk dat ik het voorlopig nog even niet aandurf.
Op zoek naar iets anders dus :)
Dreamer schreef:
03-07-2020 22:11
Ik vond het eerste vervolg wel goed. De rest heb k niet gelezen. En ik had de andere boeken zo lang daarvoor gelezen, dat het voor mij er wel bij paste.
Ik vond het niet alleen slecht omdat het fan fiction achtig was. Op zichzelf vond ik het ook slecht. :proud:
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben begonnen aan het verhaal van de dienstmaagd. Had een tijdje geleden aflevering 1 van seizoen 1 gezien en ik vraag me echt af hoe ze daar meer seizoenen van kunnen maken. Tot nu toe gebeurt er in het boek zo weinig dat dat in een paar uur film klaar kan zijn. Denk niet dat ik het uit ga lezen. Of mis ik dan toch veel?
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
nlies schreef:
05-07-2020 00:46
Ik ben begonnen aan het verhaal van de dienstmaagd. Had een tijdje geleden aflevering 1 van seizoen 1 gezien en ik vraag me echt af hoe ze daar meer seizoenen van kunnen maken. Tot nu toe gebeurt er in het boek zo weinig dat dat in een paar uur film klaar kan zijn. Denk niet dat ik het uit ga lezen. Of mis ik dan toch veel?
Bedoel je van Margaret Atwood?

'The handmaids tale' komt met een seizoen 4.

Ik heb zelf de boeken niet gelezen, maar wel 3 seizoenen gekeken.
Tot nu toe een best uitgebreide verhaallijn, maar ik weet niet hoe strikt de boeken in vergelijking met de serie is natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Felidaes schreef:
05-07-2020 08:23
Bedoel je van Margaret Atwood?

'The handmaids tale' komt met een seizoen 4.

Ik heb zelf de boeken niet gelezen, maar wel 3 seizoenen gekeken.
Tot nu toe een best uitgebreide verhaallijn, maar ik weet niet hoe strikt de boeken in vergelijking met de serie is natuurlijk.
Ik ken juist alleen het boek en niet de serie. Volgens mij volgt alleen seizoen 1 het boek redelijk, en de volgende seizoenen gaan verder met het verhaal in dezelfde setting/wereld. Waarbij het einde van het boek genegeerd is, anders hadden ze niet op die manier verder kunnen gaan.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja ik bedoelde Atwood. Nou ja ik zie wel of ik het nog verder lees, kan het nog en paar weken houden
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren Quote
Nou ik heb Marc de Hond uit. Wat een pech had die man (zacht uitgerukt) en wat een respect voor zijn vrouw Remona.
Hij is afgelopen mei overleden en het is een boek in dagboek vorm. Voor hem was het extra "klote"dat Corona om de hoek kwam kijken.
Mooi boek (op een bepaalde manier, het blijft natuurlijk naar dat het geen happy end heeft).

Ik heb nu een boek van zolder getrokken wat ik jaren terug had gekocht."Mijn leven met Osama". Vertelt door zijn vrouw (of 1 van hen, zijn eerste) en zijn zoon.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb In haar naam van Lisa Gardner uit maar die vond ik niet sterk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nieuwe aanrader: Het zoutpad van Raynor Winn
Alle reacties Link kopieren Quote
The Handmaid's Tale van Margaret Atwood schijnt een bekend en goed boek te zijn. Nou. Niet doorheen te komen. Ik heb het opgegeven, want zelfs toen ik het boeiendere stuk had gevonden (echt knap trouwens dat je een "spannend" stuk zo vreselijk saai kunt schrijven), vond ik er nog geen reet aan.
Alle reacties Link kopieren Quote
@Account2: wetend dat er geen goed/happy end aan zit, geeft inderdaad wel een dubbel gevoel.

Hoe staan jullie in het algemeen tegenover een goed/happy einde?

Ik vind het wel fijn als er een bepaalde afsluiting is. Het hoeft niet happy te zijn. De open einden van Stephen King vond ik soms verschrikkelijk, zeker als ik het boek toch wel eng vond. @( En sommige post-acpolalyptische boeken hebben ook een open eind, maar dan vind ik het weer minder erg.

Het ergste einde was van een boek van Jill Mansell. Heb je het laatste hoofdstuk gehad waarin alles goed komt met de hoofdpersonen, zit er een epiloog bij waarin even beschreven wordt hoe alle anderen toch nog aan een relatie komen. Waarom dan niet in hetzelfde boek of een ander boek schrijven? Verpestte eigenlijk het verhaal wel. :nut:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ugli schreef:
08-07-2020 10:56
The Handmaid's Tale van Margaret Atwood schijnt een bekend en goed boek te zijn. Nou. Niet doorheen te komen. Ik heb het opgegeven, want zelfs toen ik het boeiendere stuk had gevonden (echt knap trouwens dat je een "spannend" stuk zo vreselijk saai kunt schrijven), vond ik er nog geen reet aan.
ik ben het nu aan het lezen, vind er ook niet zoveel aan. Ik vond Vox, ook zo'n toekomstroman een stuk beter geschreven.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh gelukkig, op Goodreads staan zoveel lovende verhalen. Men geeft het boek 5 sterren of 1, niks er tussen in lijkt wel haha.

Ik word blij van een boeiend einde, mag zowel open als gesloten maar open vind ik vaak leuker denk ik. Dan denk ik van "neeeeee wacht I need moooooore". De eindes van Stephen King vind ik vaak wel leuk gedaan. Helemaal in de korte verhaaltjes waarbij je soms echt een cluster fuck einde hebt die de hele clue van het verhaaltje blijkt te zijn (die ene met het zand waarin je kon schrijven bijvoorbeeld, of Room 1402).
Alle reacties Link kopieren Quote
Fiorah schreef:
07-07-2020 20:50
Nieuwe aanrader: Het zoutpad van Raynor Winn
Het vervolg De Wilde Stilte is net uit.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hmm ik lees veel autobiografía en biografieën (ik had geen idee hoe ik beiden moest schrijven met dank aan spellingscontrole) en het maakt mij niet uit of het een happy end heeft of niet. Natuurlijk gun je een leuke persoonlijkheid een goed einde.

Zoals eerder vermeld lees ik nu een boek over Osama Bin Laden verteld door zijn eerste vrouw en 1 van zijn zonen. Meer weten over een persoonlijkheid vind ik interessant. Ik moet zeggen dat hij er vreemde ideeën op na hield qua opvoeding e.d.

Nou ben ik sowieso geen fan van de beperkingen die de Islam met zich mee brengt. Maar hij had ook nog eens maar eigen eigenaardige ideeën erbij.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven