Entertainment alle pijlers

Het viva-boekentopic - deel 6

29-08-2018 11:18 2353 berichten
Een vers boekentopic!

Afbeelding

Deel 5 is vol dus ik ben zo vrij om een nieuw topic te openen.

Voor iedereen die mee wil schrijven over boeken en alles wat er mee te maken heeft: lezen, schrijvers, genres, boekenkasten, leeslijstjes, klassiekers, strandboeken, boekenbeurzen, literatuur, non-fictie, nieuwe hypes en vergeten pareltjes... hier kunnen ze besproken, getipt, afgeraden en gerecenseerd worden.
Dreamer schreef:
18-09-2020 07:41

Nu begonnen in IV van Lubach
Die heb ik gelezen. Was leuk. Ook omdat (om bij dat thema aan te haken) het leuk is om boeken te lezen die zich afspelen op plekken die je goed kent.
tonkje schreef:
18-09-2020 13:33
Ja best wel ;-D, maar misschien reageerde ze op mijn bericht ervoor over de Onvolmaakten?
Nou ja, je weet het niet he, over smaak valt niet te twisten. :proud:
Alle reacties Link kopieren Quote
GeorgieBrown schreef:
15-09-2020 18:07
...



:rofl:
Hahahah nou ik ben toevallig fan van slechte boeken..
Nee ik reageerde inderdaad op het verhaal van de onvolmaakten, maar ik had beter het bericht kunnen qouten inderdaad :proud:
Alle reacties Link kopieren Quote
dolfje schreef:
18-09-2020 17:34
Ik ga maar eens aan De vlinderkamer van Lucinda Riley beginnen.

Heeft er iemand hier een kobo aura HD? Sinds de laatste update is het bladeren door mijn boeken meer scrollen geworden en ik vind dat niet fijn en ik weet niet hoe ik het terug moet zetten.
heb ik met mijn kobo ook, ook dat dat randje met Home, mijn boeken, ontdek en meer zichtbaar blijft. Maar opeens kan ik het allebei, scrollen en vegen. geen idee hoe, maar op welke pagina van de boekenlijst ik ben kan ik niet zien
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik lees nu Verdwijnpunt van Arnaldur Indridason. Spannend
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ik kreeg van een goede vriend een boek cadeau, omdat ik een weekje in het ziekenhuis lag. Reuze blij mee, ronkende recensies.
De avond is ongemak van Marieke Lucas Rijneveld.
Wat een kutboek, bedacht ik me al lezende.
Omdat het een cadeau was, voelde ik me wel verplicht het uit te lezen.
Heb aan de vriend moeten bekennen, dat het idee heel aardig en lief was, maar de inhoud van zijn presentje zwaar prut.
Niet kopen, geen aanrader.
Tijgerprintje2 schreef:
18-09-2020 18:08
Hahahah nou ik ben toevallig fan van slechte boeken..
Nee ik reageerde inderdaad op het verhaal van de onvolmaakten, maar ik had beter het bericht kunnen qouten inderdaad :proud:
Nu snap ik je beter. Wel jammer, want ik vond het echt een goede grap anders.


hannaa46 schreef:
18-09-2020 18:39
Ik kreeg van een goede vriend een boek cadeau, omdat ik een weekje in het ziekenhuis lag. Reuze blij mee, ronkende recensies.
De avond is ongemak van Marieke Lucas Rijneveld.
Wat een kutboek, bedacht ik me al lezende.
Omdat het een cadeau was, voelde ik me wel verplicht het uit te lezen.
Heb aan de vriend moeten bekennen, dat het idee heel aardig en lief was, maar de inhoud van zijn presentje zwaar prut.
Niet kopen, geen aanrader.
Ik hoop dat Murmurr dit nog leest, dan kan zij zich de moeite besparen. :)

(hopelijk ben je weer opgeknapt)
anoniem_64cf6f24eb981 wijzigde dit bericht op 18-09-2020 19:09
0.10% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Hey wat een leuk topic, deze had ik nog niet ontdekt :biggrin: Zelf lees ik steeds meer en ik mis het ook als ik het niet doe. Heb mij dus weer geaboneerd op de bibliotheek in mijn nieuwe woonplek.

Iemand nog tips voor waargebeurde verhalen? Bij voorkeur oorlogsverhalen.

Ik heb Oorlogsbruid van Edith Haan Beer gelezen op vakantie, een mooi boek! Goed en boeiend geschreven, over een joodse vrouw in WOII die trouwt met een nazi als dekmantel. Dat is dus wel een aanrader.
Maída schreef:
18-09-2020 19:04
Hey wat een leuk topic, deze had ik nog niet ontdekt :biggrin: Zelf lees ik steeds meer en ik mis het ook als ik het niet doe. Heb mij dus weer geaboneerd op de bibliotheek in mijn nieuwe woonplek.

Iemand nog tips voor waargebeurde verhalen? Bij voorkeur oorlogsverhalen.

The Cut Out Girl van Bart van Es. Weet niet of dat al in het Nederlands is vertaald. De schrijver is een Nederlander, maar hij woont in Engeland.
't Hooge Nest van Roxane van Ieperen
When Hitler Stole Pink Rabbit van Judith Kerr. Zijn nog 2 delen van.
Rose van Rosita Steenbeek
Anna Boom van Judith Koelemeijer
Die heb ik allemaal gelezen. Bij mijn Goodreads recommendations zie ik ook nog heel vaak The Hiding Place van Corrie Ten Boom. Kennelijk een klassieker, dus mss kun je die checken.

Allemaal waargebeurde oorlogsverhalen. Kun je voorlopig vooruit. :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben nu bezig in 'T Hooge Nest! Die moet ik nog uitlezen deze vakantie :biggrin:
bedankt voor al je tips. Ik ga ze bij de bieb reserveren en naar onze bieb laten transporteren (dat kan schijnbaar, want onze bieb is vrij klein...)
Alle reacties Link kopieren Quote
nlies schreef:
18-09-2020 18:09
heb ik met mijn kobo ook, ook dat dat randje met Home, mijn boeken, ontdek en meer zichtbaar blijft. Maar opeens kan ik het allebei, scrollen en vegen. geen idee hoe, maar op welke pagina van de boekenlijst ik ben kan ik niet zien
Ja dat bedoel ik, irritant.
Alle reacties Link kopieren Quote
chrisjoh schreef:
18-09-2020 18:00
Heb je de handleiding niet meer?.kun je anders van internet halen. .
Je schiet hier weinig mee op 😅 ik weet het nl. ook niet
Ik zal er eens naar gaan zoeken online.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat lezen jullie snel!

Ik heb net The Nightingale uit van Kristin Hannah. Prachtig boek, erg ontroerend, kreeg zelfs een brok in mijn keel op het einde.

Ben nu begonnen in Where the crawdads sing van Delia Owens. Ben benieuwd!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik las De vlinderkamer van Lucinda Riley. Vond het wel mooi. Ik hou wel van boeken met verhalen die in heden en verleden spelen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Tip voor iedereen die The Secret History van Donna Tartt goed vindt: ik heb net If We Were Villains van M.L. Rio gelezen. Zelfde sfeertje en onderwerp: elitaire universiteit op een afgelegen landgoed, hechte vriendengroep met onderhuidse spanningen, en dan valt er een dode. Met - naast de 7 vrienden (of 'vrienden'?) een hoofdrol voor Shakespeare. De spanning is heel goed opgebouwd en ik zat vrijwel meteen in het verhaal. Ik denk dat als je Shakespeare goed kent het nóg beter is omdat je dan de dubbele lagen in de citaten goed kunt plaatsen, maar ook zonder die kennis is het echt de moeite waard.
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben in Familieopstellingen van Kluun begonnen, leest zoals de rest van zijn boeken ook weer lekker weg.
Alle reacties Link kopieren Quote
Net Kleihuid van Herien Wensink gelezen. Speelt in de eerste wereldoorlog.Mooi boek.
Nu Donker Water van Robert Brynza
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
tyche schreef:
22-09-2020 17:45
Tip voor iedereen die The Secret History van Donna Tartt goed vindt: ik heb net If We Were Villains van M.L. Rio gelezen. Zelfde sfeertje en onderwerp: elitaire universiteit op een afgelegen landgoed, hechte vriendengroep met onderhuidse spanningen, en dan valt er een dode. Met - naast de 7 vrienden (of 'vrienden'?) een hoofdrol voor Shakespeare. De spanning is heel goed opgebouwd en ik zat vrijwel meteen in het verhaal. Ik denk dat als je Shakespeare goed kent het nóg beter is omdat je dan de dubbele lagen in de citaten goed kunt plaatsen, maar ook zonder die kennis is het echt de moeite waard.
Ik heb het gelezen, maar ik was niet zo enthousiast, jammer genoeg. Te pretentieus en te ongeloofwaardig. Ik ben ook Secret History fan en dus ook altijd op zoek naar de opvolger. :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Even trots: Ik heb eindelijk de moed gevonden om met de hulp van de mensen van de on-linebieb, de Acrobat reader mijn boeken weer naar de reader stuurt.
minpunt is dat ik mijn abonnement ergens ben kwijtgeraakt (pluspunt is wel dat ik daardoor weer aan de online ging denken en het probleem nu opgelost is.
* abbo ook weer gevonden
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren Quote
nlies schreef:
23-09-2020 23:01
Even trots: Ik heb eindelijk de moed gevonden om met de hulp van de mensen van de on-linebieb, de Acrobat reader mijn boeken weer naar de reader stuurt.
minpunt is dat ik mijn abonnement ergens ben kwijtgeraakt (pluspunt is wel dat ik daardoor weer aan de online ging denken en het probleem nu opgelost is.
* abbo ook weer gevonden
1 keer goed gewerkt en het is weer voorbij
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren Quote
Je moet toch ook niet acrobat reader hebben maar Adobe digital editions.
Je zou alle autorisaties misschien kunnen intrekken en alles verwijderen en opnieuw installeren en autoriseren.
https://www.onlinebibliotheek.nl/klante ... eader.html
Felidaes schreef:
04-09-2020 06:26

Ik ben toch maar aan 'midnight sun' begonnen. Ik ben nog niet in de mood voor 'de avond is ongemak'.

Pas op de helft, mijn hemel wat kom ik hier moeilijk doorheen.
Terwijl ik die 'Bella' versie echt al meerdere keren heb gelezen..
Alle reacties Link kopieren Quote
dolfje schreef:
25-09-2020 00:23
Je moet toch ook niet acrobat reader hebben maar Adobe digital editions.
Je zou alle autorisaties misschien kunnen intrekken en alles verwijderen en opnieuw installeren en autoriseren.
https://www.onlinebibliotheek.nl/klante ... eader.html
ik haal die dingen altijd door elkaar, maar bene r nu achter dat ik hem gewoon even handmatig moet verplaatsen van download naar digital editions, dan lukt het.
Maar bedankt voor je meedenken
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
tyche schreef:
22-09-2020 17:45
Tip voor iedereen die The Secret History van Donna Tartt goed vindt: ik heb net If We Were Villains van M.L. Rio gelezen. Zelfde sfeertje en onderwerp: elitaire universiteit op een afgelegen landgoed, hechte vriendengroep met onderhuidse spanningen, en dan valt er een dode. Met - naast de 7 vrienden (of 'vrienden'?) een hoofdrol voor Shakespeare. De spanning is heel goed opgebouwd en ik zat vrijwel meteen in het verhaal. Ik denk dat als je Shakespeare goed kent het nóg beter is omdat je dan de dubbele lagen in de citaten goed kunt plaatsen, maar ook zonder die kennis is het echt de moeite waard.
Goeie tip! Het klinkt bijna als plagiaat, als je het zo beschrijft, maar ik ben toch heel benieuwd.
Net uit: 'De tijd die nodig is' van Jens Christian Gröndahl (een Deen). Ik ben een groot fan van zijn werk, heb bijna alles gelezen en toen ik hierin bezig was, overviel me het gevoel dat ik het al kende. Ik denk eigenlijk dat ik het al eerder heb gelezen, want nu ik het (opnieuw) uit heb, ben ik niet heel erg onder de indruk. Het is een heel wijdlopig verhaal over een vrouw, Ingrid, die is gescheiden om als minnares van een getrouwde, oudere man verder te gaan. Het boek begint met een telefoontje van de politie: haar puberzoon is opgepakt nadat hij een jongen tegen zijn hoofd heeft geschopt tijdens een ruzie. Ingrid is op dat moment voor werk in Zweden en stapt meteen in de trein om terug te gaan. Tijdens die reis (en de dagen die erop volgen) zijn we deelgenoot van haar gedachten, herinneringen en ingewikkelde (familie)relaties.

Ja, dat klinkt heel interessant, daarom kocht ik het boek waarschijnlijk voor de tweede keer - maar het viel dus een beetje tegen. Het kernverhaal (Ingrid, haar minnaar en haar zoon) is heel goed, maar daarnaast is er het verhaal van Ingrids verleden: haar moeder (een gescheiden, gefrustreerde vrouw met een moedercomplex), haar oma (een narcistische schrijfster, ooit heel beroemd), haar vader (die in Ingrids jeugd een ongewenste zoon bleek te hebben), haar halfbroer, en zo is er nog een handvol personages dat de vaart uit het verhaal haalt, want het is wel érg veel gepsychologiseer en gewroet in de psyche van Ingrid.

Maar goed, het is wél een vintage Gröndahl, en die man schrijft zó goed dat hij eigenlijk overal mee wegkomt.

Verder las ik onlangs 'Bonuskind' van Saskia Noort. Ik werd er een beetje depressief van, maar dat heb ik altijd met haar boeken. Ik vond de plot best geslaagd, het was ook wel enigszins spannend - nooit écht, vind ik bij Saskia Noort - en ik vond het wel een origineel onderwerp. Maar ik kan slecht tegen haar schrijfstijl. Het is niet per se plat, of oppervlakkig, of clichématig, of lelijk (hoewel het dat allemaal ook een beetje is), het is zielloos. Ik kan me er niet in verliezen. Het verhaal en de personages komen niet tot leven. En ik gelóóf het nooit echt, misschien omdat de taal zo afstandelijk - of efficiënt - is. Maar goed, ik heb het wel uitgelezen en dat lukt me zelden bij thrillers (om bovenstaande reden).

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven