Entertainment alle pijlers

Het viva-boekentopic - deel 6

29-08-2018 11:18 2353 berichten
Een vers boekentopic!

Afbeelding

Deel 5 is vol dus ik ben zo vrij om een nieuw topic te openen.

Voor iedereen die mee wil schrijven over boeken en alles wat er mee te maken heeft: lezen, schrijvers, genres, boekenkasten, leeslijstjes, klassiekers, strandboeken, boekenbeurzen, literatuur, non-fictie, nieuwe hypes en vergeten pareltjes... hier kunnen ze besproken, getipt, afgeraden en gerecenseerd worden.
BellatrixVanDetta schreef:
07-04-2021 13:22
Lees nu "De Beproeving" van Stephen King.

Wel heel bizar in deze tijd.
Oei, steengoed boek. 1 van de beste van hem vind ik
Alle reacties Link kopieren Quote
lisbeth schreef:
07-04-2021 13:41
Oei, steengoed boek. 1 van de beste van hem vind ik

Ik lees wel meer van hem, maar aan deze was ik nog niet toegekomen. Ik moet er even inkomen, maar de moeite dus waard om door te lezen.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Ja vind ik zeker maar ik hou wel van dit genre
Alle reacties Link kopieren Quote
lisbeth schreef:
07-04-2021 14:27
Ja vind ik zeker maar ik hou wel van dit genre

Ja ik ook. Alleen na Pet Cemetary had ik even moeite met slapen, wát een eng boek!
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Ik heb boeken voor op de bank en boeken voor in bed!
Geen enge/moeilijke boeken voor het slapengaan....
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben even klaar met Stephen King. Hij kan best schrijven, maar 't doet niet zo veel voor me en veel van zijn beste boeken zijn wat gedateerd. Ik wil alleen Doctor Sleep nog wel lezen, en misschien The Stand en Mr Mercedes. Van The Shining vond ik de film beter.

Ik lees nu Pachinko van Min Jin Lee. Ik ben nog niet zo ver, maar tot nu toe is het verrassend leesbaar. Daarvoor nog een boek van Lisa Gardner gelezen maar ik vind er echt niks aan.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik lees nu voor het eerst iets van Stephen King : Het instituut. Ik ben inmiddels over de helft en vind het echt de moeite waard. In mijn hoofd zat dat hij met name horror schreef en daar heb ik niks mee. Dus wanneer iemand andere boeken van hem aan kan raden die hier wat op lijken, heel erg welkom :lol:
Alle reacties Link kopieren Quote
ik ben nooit zo dol geweest op King. Toen hij fantasy ging schrijven heb ik die nog wel geprobeerd (de donkere toren) maar kon me ook niet bekoren, ben er mee gestopt dus
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren Quote
Guuske123 schreef:
08-04-2021 17:34
Ik lees nu voor het eerst iets van Stephen King : Het instituut. Ik ben inmiddels over de helft en vind het echt de moeite waard. In mijn hoofd zat dat hij met name horror schreef en daar heb ik niks mee. Dus wanneer iemand andere boeken van hem aan kan raden die hier wat op lijken, heel erg welkom :lol:

Niet gelezen, maar de omschrijving doet me denken aan Dr Sleep, het vervolg van The Shining.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Alle reacties Link kopieren Quote
Thnx, ik ga er eens naar kijken!
Alle reacties Link kopieren Quote
Maechtje schreef:
08-04-2021 18:15
Niet gelezen, maar de omschrijving doet me denken aan Dr Sleep, het vervolg van The Shining.
Het is echt een heel ander boek :)

Ik ben vanmiddag in een boekwinkel geweest. Wat heerlijk!
Kon m'n gesigneerde exemplaar van Orakel ophalen. Heb ook Stoner, The Queen's Gambit, De ondergrondse spoorweg en Bedverhalen voor Rebelse meisjes meegenomen.

Van de Queen's gambit heb ik (volgens mij) ooit een hoofdstuk gelezen in de Playboy, ja, je verwacht het niet. De playboy lezen voor de verhalen ;-)) Maar dat verhaal bleef me altijd bij, dus toen ik de beschrijving van de serie las, kwam me dat zó bekend voor, dat ik het boek wilde hebben :)

Ik kan weer even vooruit :jump:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh dat klinkt echt fijn Dreamer. Queens gambit, ik wist niet dat er een boek van was! Zaterdag over een week heb ik een boekwinkel-afspraak, ben al een beetje aan het dromen over wat ik zal aanschaffen.
Alle reacties Link kopieren Quote
de boekhandel hier gaat sluiten . Uitverkoop -40%, misschien toch maar eens een afspraak maken
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Het instituut vond ik ook erg goed. King schrijft niet alleen maar horror. Sommige boeken zijn echt totaal anders. Denk aan 22-11-1963
Alle reacties Link kopieren Quote
lisbeth schreef:
09-04-2021 06:27
Het instituut vond ik ook erg goed. King schrijft niet alleen maar horror. Sommige boeken zijn echt totaal anders. Denk aan 22-11-1963
Of The Green Mile en Shawshank Redemption. :)
(altijd mijn voorbeelden, omdat dat favorieten films zijn van mijn man en hij niet kon geloven dat dat óók verhalen van Stephen King zijn :proud: )
Later is nu
Alle reacties Link kopieren Quote
nlies schreef:
08-04-2021 23:38
de boekhandel hier gaat sluiten . Uitverkoop -40%, misschien toch maar eens een afspraak maken

Jammer van de boekhandel, maar .. ja, ik zou een afspraak maken!
Later is nu
Ik heb recent een aantal boeken van Octavia E Butler gelezen. Erg goed. Boeken die je aan het denken zetten.
Die stijl daar hou ik enorm van.
Alle reacties Link kopieren Quote
deel 2 van de serie Het Patroon,dat begint met Ithana van Dianne Arentsen is uit. Heb maar meteen het laatste deel op de reader gezet, voordat ik teveel terug moet gaan denken wat er gebeurde
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ik lees nu For When I'm Gone, van Rebecca Ley. Vind het ontroerend en soms helaas confronterend.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat klinkt wel heftig, als boek.

Ik heb Orakel uit en ga in Stoner beginnen. Zou ik gisteren al doen, maar er kwam vanalles tussen. Hele dag niet gelezen :O
Later is nu
Alle reacties Link kopieren Quote
Stoner heb ik de theatervoorstelling van gezien. die was erg goed. Boek nooit aan begonnen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb nog steeds niet gelezen @(
Er is nu voetbal op, dus hét moment. Maar m'n boek ligt op zolder :roll:

Ik zag het tweede deel van de spiegelpassante ook in de winkel. Die ga ik maar digitaal kopen, wat een dikke pil!
Edit: tm boek 4 is er al! digitaal dan :jump:

Edit 2.. oh, toch niet
Later is nu
Alle reacties Link kopieren Quote
Het boek Het onzichtbare leven van Addie LaRue van V.E. Schwabb is echt een waanzinnige aanrader. Het is een dik boek, ik ben nu op blz. 134... en het is prachtig. Echt prachtig.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik lees meer de feelgood boeken maar zet ze toch maar neer

- Lieve ik, een jaar single en eeuwig single allen van Petra Kruijt
Heerlijke boeken, echt van genoten
- Elle en Darcy van alexandria Bellefleur
Vond het wat moeilijk in te komen duurde even voordat ik een band had met beide dames maar toch een leuk boek.
Sowieso wel leuk om eens een liefdesrelatie te zien opbloeien met twee vrouwen.
- Onder de sterren van montpellier en Meer dan ooit beide van Marina Folkers
Wat een fijne boeken! Echt aanraders als je zin hebt in een feelgood boek

Ben nu net begonnen in alles volgens plan van Myra Slot en die leest ook goed weg!
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren Quote
Fiorah schreef:
17-04-2021 10:04
Het boek Het onzichtbare leven van Addie LaRue van V.E. Schwabb is echt een waanzinnige aanrader. Het is een dik boek, ik ben nu op blz. 134... en het is prachtig. Echt prachtig.

Ben net even gaan kijken op bol. Ziet er inderdaad een heerlijk boek uit! Dan heb ik al een opvolger gevonden :)
Ik ben in het laatste boek bezig van The Winternight Trilogy van Katherine Arden. Ook aanraders trouwens!

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven