Entertainment alle pijlers

Lost in transition

31-08-2018 18:11 31 berichten
Ik heb net de eerste aflevering gekeken van lost in transition op TLC. Ze volgen hier stellen waarvan de man na jaren uit de kast komt en zegt dat hij zich eigenlijk altijd al een vrouw heeft gevoeld. Sommige stellen hebben ook kinderen. Wie volgt het ook? Ik vond het erg indrukwekkend en heb erg veel compassie met deze vrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Oh ik dacht dat t zondagavond om 23u kwam. Heb ik het nu gemist?

Ik ga zeker kijken.
Mijn partner heeft 2,5 jaar geleden zijn coming out gehad als transgender (ftm). We zijn zo'n 14 jaar samen.
Not my circus, not my monkeys
silent-witness schreef:
31-08-2018 18:13
Oh ik dacht dat t zondagavond om 23u kwam. Heb ik het nu gemist?

Ik ga zeker kijken.
Mijn partner heeft 2,5 jaar geleden zijn coming out gehad als transgender (ftm). We zijn zo'n 14 jaar samen.
Afgelopen zondag is de eerste uitzending geweest.
Ik heb het ook gekeken. De meeste echtgenotes vroegen zich af of ze nu lesbisch waren? Behalve 1 vrouw die gaf gelijk bij haar man aan dat ze niet lesbisch was en als hij vrouw werd ze niet met hem verder kon.Deze man zat duidelijk in dubio.Zijn ouders wilden hem vroeger niet als vrouw en zijn echtgenote nu ook niet.
Ik ben benieuwd hoe het zich verder gaat ontwikkelen in hun relaties.Blijven ze bestand door alle veranderingen heen?
Silent-witness zou jij hierover iets willen/kunnen vertellen?
Hebben jullie ook kinderen?
Alle reacties Link kopieren
Ik ga terugkijken en het ook volgen! Eindelijk weer eens wat interessants op TLC :yes:
Nowadays people know the price of everything and the value of nothing.
Zelf zou ik zeker te weten stoppen met de relatie maar niet met de vriendschap.
Alle reacties Link kopieren
Ik bedoelde overigens niet “interessant” als in sensatie/trash smullen, maar als echt in interessant. Hoe ziet je leven er daarna uit, hoe gaan jij en je partner ermee om etc. Zelf zou ik zeker mijn partner bijstaan & met alles helpen, maar geen relatie meer inderdaad..
Nowadays people know the price of everything and the value of nothing.
Ik weet het niet. Ik zou de man echt gaan missen ook al is hij er nog wel maar ook weer niet.
Alle reacties Link kopieren
Habbekratz schreef:
31-08-2018 18:54
Silent-witness zou jij hierover iets willen/kunnen vertellen?
Hebben jullie ook kinderen?
Wat zou je willen weten :) ?
Ja we hebben 2 kinderen (9 en 5 jaar).

Ik ga m dus ook even terug kijken. Balen dat ik nu de eerste aflevering gemist heb.
Not my circus, not my monkeys
Alle reacties Link kopieren
Een moment gevonden om het terug te kijken. :yes:

Interessant en ook eens fijn dat ook de partnerkant aan het woord komt en dat zij ook alles gewoon uitspreken.
Not my circus, not my monkeys
silent-witness schreef:
31-08-2018 23:06
Wat zou je willen weten :) ?
Ja we hebben 2 kinderen (9 en 5 jaar).
Het moeilijkste lijkt me voor de echtgenote dat ze haar man kwijt is maar ook weer niet.Hij is er wel maar dan als vrouw.
Als je op mannen valt dan lijkt me dat het moeilijkst.
Wil je je man wel vervangen door een vrouw?

En jullie kinderen hoe vinden zij het dat ze nu 2 moeders hebben ipv een vader en moeder?
Alle reacties Link kopieren
Habbekratz schreef:
01-09-2018 12:05
Het moeilijkste lijkt me voor de echtgenote dat ze haar man kwijt is maar ook weer niet.Hij is er wel maar dan als vrouw.
Als je op mannen valt dan lijkt me dat het moeilijkst.
Wil je je man wel vervangen door een vrouw?

En jullie kinderen hoe vinden zij het dat ze nu 2 moeders hebben ipv een vader en moeder?
:) mijn partner is ftm (female to male).
Wij waren een vrouwenstel.
Nu terug de kast in als heterostel :wtf: .
Dat vind ik denk ik het lastigst.
Ik kwam op mijn 18e uit de kast als lesbisch en dat was ondanks dat dat mij niet 'maakt' als persoon is het wel onderdeel van wie ik ben.
We gingen wel eens naar feestjes (girls only) bv en dat gaat nu niet meer.
Voordeel, ze denken niet meer dat het 'een vriendin' is maar zeggen gelijk man.
Al ik dat zelf nog moeilijk vind om te zeggen. Ik en een man? :HA: ik had je 10 jaar geleden uitgelachen als je dat gezegd had.
Ik vind mannen ook absoluut niet aantrekkelijk en dat is ook waar ik het meeste bang voor ben, dat ik hem op den duur niet meer aantrekkelijk ga vinden, dan het vuurtje dooft en ik open sta voor anderen.

Hij zit inmiddels een jaar aan de hormonen, is overal al ruim anderhalf jaar out en proud en heeft zijn borstverwijderende operatie al gehad.

De kinderen zijn erg flexibel en zijn er ook helemaal prima mee. Nu was mijn partner altijd al wat jongensachtig (kort jongenskapsel/mannenkleding/schoenen) en vond 'stoere' dingen altijd al leuk (niet dat ik zeg dat je dat niet kan doen/leuk vinden als meisje) maar jullie snappen vast wat ik bedoel en is het enige wat veranderd is zijn naam en de woorden zij/hij.
Ze hebben zich razend snel aangepast en ook in de klas (we helpen geregeld mee) is er niemand die afwijzend is geweest of die nog een foutje maakt.

Mijn partner zijn stem is ook laag geworden door de hormonen, haargroei is ook flink (baard/snor/rug/benen) en hij gaat ook 100% door als man. Er is niemand die het laatste jaar hem als vrouw heeft aangezien.
Not my circus, not my monkeys
Dat lijkt me echt heel erg moeilijk en verdrietig Silent-witness. Zeker omdat je mannen niet aantrekkelijk vind en seks is ook een heel belangrijk onderdeel van je relatie. Ik vind het knap dat je bij hem bent gebleven. Natuurlijk hou je van hem als persoon maar als partner zou ik dat zelf niet kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Blondie456 schreef:
01-09-2018 12:51
Dat lijkt me echt heel erg moeilijk en verdrietig Silent-witness. Zeker omdat je mannen niet aantrekkelijk vind en seks is ook een heel belangrijk onderdeel van je relatie. Ik vind het knap dat je bij hem bent gebleven. Natuurlijk hou je van hem als persoon maar als partner zou ik dat zelf niet kunnen.
Ik dacht dat ook altijd. Maar toch als je al die jaren lief en leed gedeeld hebt, je kinderen samen hebt en nog gelukkig samen bent dan kijk je daar toch iets anders tegen aan. Tenminste ik. Ik hou van hem. Zijn 'zijn' als persoon is niet veranderd. Sommige karaktereigenschappen zijn wat veranderd en hij is minder gevoelig. Maar als ik zie hoe gelukkig hij is dan kan ik alleen maar blij voor hem zijn.

De 3 jaar voorafgaand aan het hele traject heb ik juist als verschrikkelijk ervaren. Ernstige depressie met ptss als diagnose waaraan bij de depressie zijn genderdysforie een grote rol had. Niet weten of je partner nog in bed ligt met de gordijnen dicht of wellicht aan een touw bungelt als je thuiskomt heb ik vele malen heftiger ervaren dan waar we nu doorheen gaan.

Aan de andere kant is het inderdaad verdrietig en rouw ik nog steeds om de vrouw die ik had, ook al hou ik van de man die ik nu heb.
Not my circus, not my monkeys
silent-witness schreef:
01-09-2018 12:35

Ik vind mannen ook absoluut niet aantrekkelijk en dat is ook waar ik het meeste bang voor ben, dat ik hem op den duur niet meer aantrekkelijk ga vinden, dan het vuurtje dooft en ik open sta voor anderen.
Mijn partner zijn stem is ook laag geworden door de hormonen, haargroei is ook flink (baard/snor/rug/benen) en hij gaat ook 100% door als man. Er is niemand die het laatste jaar hem als vrouw heeft aangezien.
Dat lijkt me dus ook moeilijk,je werd verliefd op je vrouw/man en als deze dan plots van sekse wisselt blijft de liefde er dan wel. Soms hoor je mensen zeggen,meestal die zowel op mannen als vrouwen vallen, dat ze verliefd werden op een persoon zelf en dat het dan niet uit maakt of het een hij of zij is.En ook in dit programma zie je de echtgenotes zich dus afvragen ben ik nu lesbisch geworden? Lijkt me interessant om dat te zien ontwikkelen lukt het of niet om dat liefdesgevoel te houden.

Heb je het reality programma Strut op tv gezien?Transgender modellen die gaan werken in een pas opgezet transgender modellenbureau.

Heel interessant om te zien hoe zij er in hun werk en dagelijks leven mee om gaan. Daar is ook een transgender man bij die eerst vrouw was. Toen ik die voor het eerst zag dacht ik alleen wauwwwwww :flirting: Nooit gedacht dat hij ooit een zij was geweest.
Ik denk dat dat ook een verschil is .Er zijn transgenders waarin je,ook na hormonen en operaties, nog duidelijk ziet dat ze transgender zijn. Hun zullen het in de acceptatie van de buitenwereld denk ik een stuk moeilijker hebben.
silent-witness schreef:
01-09-2018 13:07
Aan de andere kant is het inderdaad verdrietig en rouw ik nog steeds om de vrouw die ik had, ook al hou ik van de man die ik nu heb.
Raar is dat he,voelt het ook een beetje of die vrouw overleden is omdat ze er niet meer is omdat ze nu als man met je verder leeft?
Alle reacties Link kopieren
Habbekratz schreef:
31-08-2018 18:52
Ik heb het ook gekeken. De meeste echtgenotes vroegen zich af of ze nu lesbisch waren? Behalve 1 vrouw die gaf gelijk bij haar man aan dat ze niet lesbisch was en als hij vrouw werd ze niet met hem verder kon.Deze man zat duidelijk in dubio.Zijn ouders wilden hem vroeger niet als vrouw en zijn echtgenote nu ook niet.
Ik ben benieuwd hoe het zich verder gaat ontwikkelen in hun relaties.Blijven ze bestand door alle veranderingen heen?
Ben ook heel benieuwd.
Ik ben niet hetero in ieder geval. Ook al ziet de buitenwereld dat nu wel zo.
Maar wellicht is dat minder problematisch omdat je nu ineens wel aan het 'normale plaatje voldoet dan als je van een meerderheid ineens een minderheid (lesbisch) wordt.
Geen idee.
Not my circus, not my monkeys
Ik probeer me zelf dat zo voor te stellen.Kijk waar ik eerder over schreef,als mijn man na hormonen/operaties er echt uitziet als een vrouw,dus onherkenbaar als man lijkt me dat heel anders dan als mijn man er na hormonen/operaties er toch nog duidelijk herkenbaar als man eruit zou zien.Ook al draagt hij dameskleding en is lichamelijk een vrouw.
Begrijp je wat ik probeer te zeggen? (Moeilijk uit te leggen hoe ik het zou voelen.)
Alle reacties Link kopieren
Habbekratz schreef:
01-09-2018 13:26
Raar is dat he,voelt het ook een beetje of die vrouw overleden is omdat ze er niet meer is omdat ze nu als man met je verder leeft?
Voor mij voelt het wel zo. Voor mij was ons leven perfect zo. En als je dan hoort in het traject bij de psycholoog dat je partner zich altijd zo gevoelt heeft en zichzelf als hetero ziet en altijd gezien heeft, dus nooit als vrouw dan voel je je wel een beetje bedrogen. Zo van is alles wat we ooit samen gedeeld hebben dan wel echt geweest? Is onze seks dan wel goed genoeg voor je geweest of had je andere fantasieën? Etc.

Maar goed het enige wat daar bij helpt is praten praten en praten. Je moet blijven praten. Je angsten op tafel leggen, elkaar niet veroordelen en de ander proberen te begrijpen.
Not my circus, not my monkeys
Alle reacties Link kopieren
Habbekratz schreef:
01-09-2018 13:21
Dat lijkt me dus ook moeilijk,je werd verliefd op je vrouw/man en als deze dan plots van sekse wisselt blijft de liefde er dan wel. Soms hoor je mensen zeggen,meestal die zowel op mannen als vrouwen vallen, dat ze verliefd werden op een persoon zelf en dat het dan niet uit maakt of het een hij of zij is.En ook in dit programma zie je de echtgenotes zich dus afvragen ben ik nu lesbisch geworden? Lijkt me interessant om dat te zien ontwikkelen lukt het of niet om dat liefdesgevoel te houden.

Heb je het reality programma Strut op tv gezien?Transgender modellen die gaan werken in een pas opgezet transgender modellenbureau.

Heel interessant om te zien hoe zij er in hun werk en dagelijks leven mee om gaan. Daar is ook een transgender man bij die eerst vrouw was. Toen ik die voor het eerst zag dacht ik alleen wauwwwwww :flirting: Nooit gedacht dat hij ooit een zij was geweest.
Ik denk dat dat ook een verschil is .Er zijn transgenders waarin je,ook na hormonen en operaties, nog duidelijk ziet dat ze transgender zijn. Hun zullen het in de acceptatie van de buitenwereld denk ik een stuk moeilijker hebben.
Heel eerlijk vind ik dat wel vaker. Van vrouw naar man gaat vaak beter dan van man naar vrouw. Zeker op latere leeftijd (na puberteit). Beginnen ze al eerder met hormoonremmers dan is dat echt een groot verschil bij man naar vrouw.

Aydian Dowling is een bekende transgender. Hij heeft ook op de cover van een mannenblad gestaan. Hij heeft 4,5 jaar lang tijdens zijn transitie elke dag/week filmpjes gemaakt en die aan het einde aan elkaar gezet (paar seconden van elk filmpje) om de verandering te zien.
Wellicht ook interessant: http://www.funx.nl/news/omg/23573-vierj ... w-naar-man

Er staan 2 filmpjes. Ene is de verandering en de andere is zijn uitleg over hoe hij alles ervaren heeft sinds zijn borstppetatie e.d.
Not my circus, not my monkeys
Ik heb Aydian Dowling even opgezocht.

Hier is Laith de La Cruz. Uit die serie Strut wat ik zonet schreef.
Vroeger echt een meisje meisje. Is ook uniek wat meestal zijn deze trans juist meisje jongen

https://www.out.com/truman-says/2015/11 ... de-la-cruz

http://dorotv.com/v/7303
Toen de man vertelde dat hij zijn trouwdag en de geboorte van zijn 2 dochters niet met blijheid heeft ondervonden en zijn vrouw dat heel kwetsend vond kon ik dat heel goed begrijpen. Hij wist al lang dat hij een vrouw wilde zijn trouw dan niet. Dan had ze met een ander een gezin kunnen opbouwen wat wel kans van slagen gehad zou kunnen hebben. Ik vind het knap egoistisch van die man die alleen maar aan zichzelf dacht.En hij kwam er pas voor uit om het te vertellen nadat zijn oudste dochter had gezegd dat ze transgender was en man wilde worden.
Alle reacties Link kopieren
Habbekratz schreef:
03-09-2018 09:42
Toen de man vertelde dat hij zijn trouwdag en de geboorte van zijn 2 dochters niet met blijheid heeft ondervonden en zijn vrouw dat heel kwetsend vond kon ik dat heel goed begrijpen. Hij wist al lang dat hij een vrouw wilde zijn trouw dan niet. Dan had ze met een ander een gezin kunnen opbouwen wat wel kans van slagen gehad zou kunnen hebben. Ik vind het knap egoistisch van die man die alleen maar aan zichzelf dacht.En hij kwam er pas voor uit om het te vertellen nadat zijn oudste dochter had gezegd dat ze transgender was en man wilde worden.
Eens.


Ik vond die vrouw beverly ook echt ... ja wat is het juiste woord. Zielig is het niet maar ik had dr graag een knuffel gegeven. Hij heeft het echt als een bom gegooid. Vraag me nu wel af of het haar of zijn idee was om uit elkaar te gaan.
Not my circus, not my monkeys
Ik hoop niet dat Beverly een man opduikt in de barren waar ze nu uitgaat. Rond eerst dit hoofstuk af,zoek een appartement,richt het in met je dochter en zoon en kom weer tot rust.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven