Entertainment alle pijlers

Familiedag organiseren

20-09-2018 14:48 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag iedereen

Ze hebben mij gevraagd om de familiedag van dit jaar te organiseren voor 60 man. Ik ben van plan om in de voormiddag allemaal kleine spelletjes te organiseren zoals 'mijnenveger' en 'Giant Memory'.
Nu ben ik op zoek naar nog zo een spelletjes die leuk zijn om met enkele groepjes te spelen. Iemand ideeën? :) De spelletjes moeten voor zowel jong als oud toegankelijk zijn.

Alvast heel hard bedankt!

Groetjes Saartje
Alle reacties Link kopieren
Ik ken de spelletjes die jij noemt niet (ja, memory natuurlijk wel, maar ik weet niet wat voor verschil 'giant' maakt), dus ik zit misschien helemaal in de verkeerde richting te zoeken, maar: lekker bingo doen met z'n allen?

Mens erger je niet.
Ganzenbord.
Vier op een rij (is voor 2 mensen).
Alleen kalmte kan ons redden.
Alle reacties Link kopieren
O en veel succes met de organisatie!
Alleen kalmte kan ons redden.
Iets van een quiz?
Alle reacties Link kopieren
zoiets?

https://www.wideopeneats.com/these-10-d ... is-summer/
Alle reacties Link kopieren
Sjoelen? Dat is wat wij altijd tijdens een familiedag doen
Jeu de Boules, croquet, midgetgolf, kegelen
Alle reacties Link kopieren
Gewoon geen spelletjes doen een optie?
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
snorriemorrie schreef:
20-09-2018 15:36
Iets van een quiz?
Mijn ouders hebben eens voor een familiedag een quiz gemaakt over de familie, wat erg leuk
En dan vragen als:
Hoeveel kleinkinderen hadden opa en oma op datum X (en dan een datum gebruiken dat nog niet alle kleinkinderen geboren waren, bij ons hadden ze 1 januari van mijn geboortejaar genomen, na mij is nog 1 kleinkind geboren. Dat wist dus niet iedereen precies).
Vragen over bepaalde gebeurtenissen (in welk jaar zijn oom Piet en tante Jantje getrouwd).

Groepjes maken dmv iedereen een nummer te geven, zodat de mensen gemixt worden (meestal krijg je dan ook groepjes van verschillende leeftijden),
Stoelendans. Met 59 stoelen beginnen en steeds in elke ronde 1 weghalen.
Leuke muziek erbij en jullie dag/avond is goedgevuld.
Alle reacties Link kopieren
wilma36 schreef:
20-09-2018 17:04
Mijn ouders hebben eens voor een familiedag een quiz gemaakt over de familie, wat erg leuk
En dan vragen als:
Hoeveel kleinkinderen hadden opa en oma op datum X (en dan een datum gebruiken dat nog niet alle kleinkinderen geboren waren, bij ons hadden ze 1 januari van mijn geboortejaar genomen, na mij is nog 1 kleinkind geboren. Dat wist dus niet iedereen precies).
Vragen over bepaalde gebeurtenissen (in welk jaar zijn oom Piet en tante Jantje getrouwd).

Groepjes maken dmv iedereen een nummer te geven, zodat de mensen gemixt worden (meestal krijg je dan ook groepjes van verschillende leeftijden),
Dit hebben wij ook gedaan, ook vragen als: wat was de eerste familie auto? En dan was er voor bij de oplossingen een foto van die auto opgeduikeld. Of: waar is deze vakantiefoto genomen?
Zorgde ook voor hele discussies waarbij Opa altijd de doorslaggevende stem had.
Er waren groepjes gemaakt dat in ieder groepje ten minste 1 eigen kind zat, 1 aangetrouwd kind, 1 kleinkind en 1 aangetrouwd kleinkind. En dan van verschillende gezinnen. Zo was er een goede verdeeldheid wie wat kun weten.
Alle reacties Link kopieren
Pictionary met woorden die met de familie te maken hebben is ook leuk (achternaam, woonplaats, bepaalde personen, een traditioneel familiegerecht maar ook makkelijkere dingen als 'kerst', 'bruiloft' etc.)
Als je een beetje budget hebt kun je er ook giant pictionary van maken
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Bij ons in de familie is de jongste nog baby en de oudsten zijn 80+, daarom voor een pubquiz gekozen. Deze kun je voor een paar 10tjes bestellen op internet inclusief invulbladen en een CD met geluidsfragmenten.
Met het verdelen van de groepjes eerst de oudsten van de eigen familie gekozen ,daarna aanhang en zo door richting de jongsten.
Voor de kinderen die niet zo lang stil konden zitten hebben we de halve action gekocht qua knutselspullen en gezorgd voor fietsjes/skelters.
Tussendoor veel rondgelopen met hapjes en drankjes, en een pauze halverwege gehouden zodat iedereen even de benen kon strekken.
I don't care, i love it!!
Alle reacties Link kopieren
Julia10 schreef:
20-09-2018 17:06
Stoelendans. Met 59 stoelen beginnen en steeds in elke ronde 1 weghalen.
Leuke muziek erbij en jullie dag/avond is goedgevuld.
My worst nightmare... :cry:
Alle reacties Link kopieren
Wij huurden altijd de kantine van de voetbalvereniging plus een veld voor een dag. Binnen een sjoeltoernooi of iets soortgelijks ‘sufs’ en buiten het traditionele voetbaltoernooi. De mannen uit de familie tegen de ‘ aanhang’ en tegelijkertijd stond Mijn oma met haar zussen in de keuken om een lunch te maken van groentesoep met broodjes. Daartussen zwermden dan een groep kinderen. Prachtige herinneringen!
Alle reacties Link kopieren
diamantje123 schreef:
20-09-2018 17:25
My worst nightmare... :cry:
Samen met oom Koos tegelijk op dezelfde stoel afduiken en dan op zijn schoot eindigen :proud:
Frankly my dear, I don"t give a damn

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven