Entertainment alle pijlers

Iets om te doen terwijl je op bed moet blijven

23-09-2018 20:54 27 berichten
Ik ben sinds een paar jaar chronisch ziek en ik heb door de chronische pijn een handicap gekregen met lopen. Door mijn ziekte ben ik mijn werk kwijt geraakt. Ik kan niet meer dan 10-15 meter lopen/strompelen. Ik heb aan verschillende artsen om euthanasie gevraagd, maar dat is tot nu toe nog niet gelukt. Ze vinden me te jong.

Maar mijn vraag gaat er eigenlijk om wat je kunt doen als je alleen maar op bed kunt blijven liggen overdag door de pijn. Ik kan momenteel niet naar buiten doordat er drie trappen zijn in het portiek die ik niet op of af kan. Lopen gaat ook steeds slechter. Ik verveel me te pletter in huis. Door de ziekte gaat het lezen van boeken ook slecht.

Mijn zus zei dat ik Netflix moet nemen. Kun je Netflix hebben op een gewone tv? En zijn er vrouwen die PlayStation leuk vinden? Ik heb nog nooit PlayStation gedaan. Welke games zijn er leuk? Of zijn er andere dingen die ik kan doen thuis op bed overdag?
Alle reacties Link kopieren
Luisterboeken, forummen, tekentablet?
Het enige wat je kan doen is inderdaad netflixen. En forummen, socializen op het internet. Netflix kan je op je tv opzetten zolang als een smart tv hebt en een internet aansluiting.
Stel je hebt geen smart tv dan zou je het alsnog kunnen op tv kunnen kijken met google chromecast.
Alle reacties Link kopieren
Woordzoekers, luisterboeken, muziek luisteren
Kleuren voor volwassenen.
Puzzelen?

Borduren? (Tip: begin met een klein borduurwerkje.)

Corresponderen? Je kan een oma adopteren.
https://www.omapost.nl/adopteer-een-oma/#/auth

Brieven schrijven voor Amnesty International
https://secure.amnesty.nl/aanmelden_schrijfacties
Dat heb ik vroeger gedaan.

Online schaken?
Alle reacties Link kopieren
Nintendo Switch (kan je op tv doen maar ook gewoon in je hand houden) met een spel als Zelda of Mario is leuk om mee te beginnen. Ben je wel even zoet mee en kan je ontdekken of gamen wat voor jou is.

Heel veel sterkte! :hug:
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
Puzzelen op de Tablet, fotoboeken maken als je nog foto’s hebt die je in boeken wil doen. Als dat soort zaken tenminste wel lukken.

Ik vind zelf picture cross leuk om te doen, een spelletje dat ik op mijn telefoon heb.

Met een tablet en chromecast kun je Netflix kijken op je gewone tv.

Er zijn heel veel leuke spellen op tablets te doen. Ook veel ouderwetse bordspellen zijn varianten van te krijgen voor op je tablet. Wat vind je leuk qua spelletjes, dan kunnen we meedenken?
aikidoka schreef:
23-09-2018 21:08
Puzzelen op de Tablet, fotoboeken maken als je nog foto’s hebt die je in boeken wil doen. Als dat soort zaken tenminste wel lukken.

Ik vind zelf picture cross leuk om te doen, een spelletje dat ik op mijn telefoon heb.

Met een tablet en chromecast kun je Netflix kijken op je gewone tv.

Er zijn heel veel leuke spellen op tablets te doen. Ook veel ouderwetse bordspellen zijn varianten van te krijgen voor op je tablet. Wat vind je leuk qua spelletjes, dan kunnen we meedenken?

Met een (smart) telefoon en een chromecast ook.
Een ‘maatje zoeken’ zoeken die je komt voorlezen!? Of andere dingen zoals een woordpuzzel, praten, een kop koffie doen bij je?
Alle reacties Link kopieren
Is een andere woning (op de begane grond of met lift) op termijn geen optie? Lijkt mij dat je daar wel urgentie voor kunt krijgen.

Verdere opties:
- Netflix
- Gewone tv/film/series
- Gamen (de Playstation is niet de enige console)
- Forummen
- Tekenen
- Zelf schrijven
- Woordfeud
- Chatten
- Lezen (ook online als het lukt of een luisterboek)

Bezoek is natuurlijk ook leuk.

Sterkte.
ceci wijzigde dit bericht op 23-09-2018 21:40
14.97% gewijzigd
Check YouTube.
Staan vaak ook heel tv-reeksen op.

Pennenvrienden zoeken en brieven schrijven?
Al dan niet per mail of per post.




Zit je in een huis van de woningbouw?
Weten zij dat je eigenlijk niet meer buitenraakt door die trappen?
Want op termijn zou ik daar toch een oplossing voor willen.
Alle reacties Link kopieren
Wat naar zeg! Zou je misschien fysiotherapie o.i.d. thuis kunnen krijgen? Zodat je iets mobieler bent en minder gebonden bent aan bed.

Je geeft aan geen werk meer te hebben, is vrijwilligerswerk (waarbij je kunt chatten) of thuiswerk (dingen inpakken) iets voor jou?

Heb je verder genoeg afleiding van mensen die je komen bezoeken? Anders is inderdaad een maatje zoeken een idee?

Sterkte iig!
Alle reacties Link kopieren
Netflix inderdaad. Wat voor een tv heb je? De meeste tv's hebben wel een hdmi aansluiting, dan kan je makkelijk een Chromecast aansluiten. Dan kan je vanaf een pc, tablet, of mobiel de films en series streamen.

Verder is een PlayStation wel leuk, maar geen idee wat voor spellen je zou willen spelen. Zelf vond ik Little Big Planet heel leuk.
¡Apagando las luces!
Alle reacties Link kopieren
Ik bemoei me mischien met dingen waar ik me niet mee moet bemoeien, maar sta je onder behandeling bij een revalidstiearts? Ik heb tijdens mij ziekte daar niet alleen fysiek gerevalideerd, maar juist ook mentaal, hoe ga je om met dagindeling, relaties, seks, dagbesteding, etc. Zo’n traject kan bijvoorbeeld bij Heliomare en is op veel meer gericht dat alleen de fysieke kant van ziek-zijn.
Ik weet niet of alle tv aanbieders het hebben, maar ik heb Telfort (KPN) en die hebben gewoon een snelkeuze menu voor Netflix en YouTube. Heb je dus geen smart TV of Chromecast voor nodig.
Alle reacties Link kopieren
Kun je wel enigszins rechtop zitten?

Als je echt alleen maar plat kunt liggen:
- luisterboeken (Storytel en LuisterBieb)
- Netflix
- YouTube
- uitzendinggemist
- Videoland

Als je ook min of meer rechtop kunt zitten:
- haken
- breien
- legpuzzels
- kleuren voor volwassenen
- diamond painting
- bullet journal
- tekenen
- handlettering
- brieven schrijven (met ouderen, gevangenen, Postcrossing, voor amnesty international)
Alle reacties Link kopieren
Op mijn tien jaar oude TV kan ik netflix kijken via het kastje van de KPN,verder niets extra's nodig.
Alle reacties Link kopieren
Ik lig ook veel op bed, ongeveer 50 procent van de dag (En de nachten dan nog).
Ik heb een oude tv, ongeveer 15 jaar denk ik. Via het menu van KPN kan ik naar Netflix en heb dan verder ook niks nodig als een abonnement uiteraard.
Verder forum ik veel. App veel. Heb een e reader gekregen toen ik geopereerd werd en wist dat ik maanden plat zou moeten.
Je kan ook aan luisterboeken denken, bijv storytel.
Ik heb ook afleiding aan de kinderen, de hond en mijn man. Is soms erg vermoeiend, maar ben ook erg dankbaar dat ze er zijn. Kan me voorstellen dat de dagen extra lang duren als je helemaal alleen zou zijn.
Zou een huisdier iets voor je kunnen zijn? Een ratje bijv? Of een (asiel)kat?

Verder lees ik wel eens over diamond painting. Geen idee of je dat op bed kunt doen eigenlijk.

Ik teken ook regelmatig. Kan ik ook op bed doen. Ik heb een volledig verstelbaar bed in de kamer staan, dat maakt het wel makkelijker.

Mag ik vragen of je een rolstoel hebt? Kun je daarmee op pad?

Heel veel sterkte. Ik weet hoe lang de dagen kunnen duren als je dag na dag, week na week, maand na maand. op bed door moet brengen....
Alle reacties Link kopieren
Bellen met mensen. Er zijn telefoonkringen.
Alle reacties Link kopieren
Cursus programmeren en dan de software development in. Kan je creatief worden op het internet. Leuke en nuttige apps maken.

Cursus Sketchup, dan kan je meubels ontwerpen met Sketchup.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Cursussen talen. Alle talen.

Begin met Japans.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
-Je aanmelden voor de kindertelefoon, sensoor of zo'n belkring die elke dag naar ouderen die alleen wonen bellen voor welfare check
- ik kijk Netflix op mijn smartphone
- online cursussen doen (via memrise is gratis)

Sterkte!
retrostar schreef:
23-09-2018 22:51
Cursus programmeren en dan de software development in. Kan je creatief worden op het internet. Leuke en nuttige apps maken.
Dat is een goed idee!

Als je oefent en steeds handiger wordt, kan je bijvoorbeeld een website maken. Of een app.
Alle reacties Link kopieren
Als je een leesbeperking (lichamelijk en/of cognitief) hebt, kan je voor audioboeken lid worden van https://www.passendlezen.nl/iguana/www. ... ?surl=home
Op de site staat uitgelegd voor wie het precies bedoeld is. Ze hebben ook een app.
Het is zo ongeveer een bieb aan audioboeken voor 28 euro per jaar ipv 10 euro per maand bij Storytel. Ik ga er vanuit dat je financiële situatie, door je omstandigheden, niet heel rooskleurig is. Sterkte!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven