Entertainment alle pijlers

Leukste plek Concertgebouw Amsterdam (Grote Zaal)

27-09-2018 12:43 3 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi forummers,
Wat is de "leukste" plek, naar jullie mening, om in de grote zaal van het Concertgebouw van Amsterdam te zitten? Er zijn nog wat plekken vrij in de zaal, balkon zuid en het front balkon.

Vooral wat betreft kijk- en luisterervaring en algehele ervaring, al zijn we beide geen akoestiek-snobs. Ik wil m'n vriend hiermee verrassen en ik hoop dat hij de plek ook heel leuk vind, maar ik heb werkelijk geen idee (behalve dat je een beetje "centraal" t.o.v. het podium zou willen zitten om niet je nek te verrekken).

In een oud artikel van het NRC las ik dat rij 15 stoel 33 de beste akoestiek heeft, maar die plek lijkt me voor het uitzicht weer wat minder.

Zaal of balkon? Balkon zuid of front balkon?

Alvast bedankt!
Voor mij absoluut front balkon. Dan kijk je recht naar het podium ipv opzij. En je krijg het geluid van alle kanten. De akoestiek daar is fantastisch dan
in de zaal is het uitzicht idd afhankelijk van wie voor je zit. Ik heb daar wel eens niets kunnen zien. De vloer loopt niet 'op' dus als er lange mensen voor je zitten is je zicht echt minder. En dat is jammer want er gebeurt zo ontzettend veel op het podium. Je kijkt je ogen uit. Het is jammer als je dat mist omdat je zicht weggenomen is door een boom van een vent

Mooiste ooit was met Diane Krall. Toen hadden ze ook een tribune OP het podium. We keken echt van 7 meter afstand naar haar en de piano.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven