Entertainment alle pijlers

De film niet gesnapt :)

01-10-2018 14:15 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren een horror avondje gepland met vriendinnen en de film "Hereditary" stond op het programma. Chipjes, wijn, pyjama's en de bedoeling om lekker een avondje te gillen.
Van te voren gelezen dat de film wel erg heftig was, maar in realiteit vond ik hem eigenlijk niet zo eng. Eerder lachwekkend op sommige vlakken. En van het einde snapte ik niet zoveel.

Vraag 1: wie heeft de film gezien en kan me het einde uitleggen ?
Vraag 2: welke film snapten jullie niet ?
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Ik ken Hereditary alleen van naam maar nog nooit gezien. Dus daarmee kan ik je niet helpen, sorry!

Film die ik twee keer heb gezien en (nog steeds) niet snap: A Tale Of Two Sisters. Ik hou van Aziatische films in dat genre, zijn vaak steengoed. Maar de Amerikaanse remake van die film (The Uninvited) vond ik toegankelijker.

Anderhalve week geleden in de bioscoop The Nun gekeken en dat verhaal vond ik ook een beetje vaag eigenlijk.
Nehemah schreef:
01-10-2018 14:20
Film die ik twee keer heb gezien en (nog steeds) niet snap: A Tale Of Two Sisters.
Spoiler in het wit:
Het tweelingzusje heeft nooit bestaan en is een hallucinatie van het meisje.
Alle reacties Link kopieren
Wat snapte je niet precies? Ik heb deze film ‘s nachts gekeken op Lowlands :rofl:

Er zijn eigenlijk geen films die ik niet snap. Soms vind ik alles zo duidelijk, en dan vind ik er niets meer aan :$
¡Apagando las luces!
To, al vond ik het de engste film ever ik snap ook wel dat je hem lachwekkend vond.
Ik had hem nabesproken met degene met wie ik was
(heb hem in de bios gekeken. Zelfs het meisje achter me die even de aandacht nodig had en een slappe lach fakete hielp niet, ik vond het echt allemaal erg verontrustend. Ben zelfs een tijdje wat bangig in het donker ervan geweest), wij kwamen hierop uit
In wit:

Wij dachten dat die cult waar die oma bijhoorde, die oma die in dat meisje zat zeg maar en waar die vroiw van de seances ook bijhoorde, dus toch een echte satan aanbaden. En die satan zat dus even in het lichaam van die vader, en bij het einde in de zoon.
Stom einde, ik vond de familiebanden juist zo intrigerend en inplaats van dat uit te diepen werd het smerige horror/fantasy deel uitgesmeerd.
Alle reacties Link kopieren
Ik snapte Mulholland Drive niet, maar dat komt ook doordat we halverwege de film de bioscoop uit moesten vanwege brand! Maar die eerste anderhalf uur die ik wel heb gezien, snapte ik al niet. Dus ik heb ook nooit de neiging gehad om het een nieuwe kans te geven en tot het einde te kijken.

Bij series heb ik er soms moeite mee als verschillende personages van uiterlijk veel te veel op elkaar lijken (bijvoorbeeld in de serie Versailles zaten meerdere mannen die enorm op elkaar leken), of als er 30 of meer verschillende belangrijke personages zijn die allemaal vrij snel worden geïntroduceerd, met ook tektsen erbij zoals: dit is de rijke oom van die, en getrouwd met die (en dat ze het vanaf dan als parate kennis beschouwen en denken dat ze het nooit meer even hoeven te herhalen voor de kijker). Dan moet je ook nog al die verbanden meteen in 1x onthouden.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Ik heb weleens een film gezien over een chinese postbode (dacht ik).
We waren met 4 en daarna ook nog verbijsterde mensen buiten gesproken.
Iedereen had een compleet andere film gezien maar niemand snapte het.
De een dacht dat het verschillende generaties waren, ik dacht dus een verliefde postbode, iemand had een moord gezien (was mij niet eens opgevallen).
Wij dachten achteraf dat dat misschien wel de bedoeling was, een heel open en multi intrepetabel verhaal.
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
01-10-2018 14:53
Ik heb weleens een film gezien over een chinese postbode (dacht ik).
We waren met 4 en daarna ook nog verbijsterde mensen buiten gesproken.
Iedereen had een compleet andere film gezien maar niemand snapte het.
De een dacht dat het verschillende generaties waren, ik dacht dus een verliefde postbode, iemand had een moord gezien (was mij niet eens opgevallen).
Wij dachten achteraf dat dat misschien wel de bedoeling was, een heel open en multi intrepetabel verhaal.
:rofl: dat klinkt wel heel bizar! Ik wil die film nu wel zien eigenlijk.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Nog nooit een film die ik echt niet snapte gezien. Wel films waarvan ik niet snapte waarom ze gemaakt waren ;-)
óu sont les neiges d'antan

merano schreef:
01-10-2018 15:02
Nog nooit een film die ik echt niet snapte gezien. Wel films waarvan ik niet snapte waarom ze gemaakt waren ;-)
Heb je synecdoche New York ook gezien?
Alle reacties Link kopieren
@Hetgroepje: echt ??? die wending hadden wij met zijn vijven niet bedacht (ga ik nu even verder over denken) ... ik vond het meer een drama film tot 20 minuten voor het einde (wel goed gespeeld door de acteurs) en toen werd het opeens occult en weird en zonder samenhang (voor mijn gevoel)

geef mij maar een rechttoe rechtaan slasher/gore jumpscare film voor zo'n meidenavondje
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Fragolisa! dank je wel :)
Zoals de remake inderdaad dus min of meer, maar dan wat ingewikkelder gebracht :)
Alle reacties Link kopieren
Misschien helpt dit ?
https://www.youtube.com/watch?v=hKQZqx1LQSA
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel Nina. Dat helpt inderdaad. Wel veel gespeculeer - grappig alle comments onder het filmpje.
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven