Entertainment alle pijlers

Zoenscènes kloppen vaak niet!

01-10-2018 14:59 126 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds ik erop ben gaan letten zie ik dat het in vrijwel elke film en serie gebeurt: de zoenscène klopt niet! Meestal wordt het vanuit twee standpunten gefilmd, maar wel als zijnde één moment, bijvoorbeeld dat ze langzaam naar elkaar toe bewegen wordt dan heel lang gerekt en vanuit twee kanten gefilmd. Vanuit het ene standpunt zoenen ze met de neuzen naar rechts gedraaid. Maar vanuit het andere standpunt is de zoen opeens met de neuzen naar links! En gaan ze weer terug naar het andere standpunt dan is diezelfde kus opeens weer andersom. (En nee niet dat ze tijdens het kussen die move hebben gemaakt van rechtsom zoenen naar linksom.)
Ik ben dan meteen afgeleid en kan alleen nog maar op dat foutje letten.
Het zal wel iets te maken hebben met dat ze vinden dat het altijd mooier is als de kin van de vrouw (of de man) meer zichtbaar is ofzo, maar ik vind het gewoon raar.
Sowieso heb ik wel eens ergens gelezen dat de meeste mensen van nature liever tongzoenen met de neus naar rechts gedraaid. Toen ik daarop ging letten merkte ik dat ik dat zelf ook heb. In films is het in opvallend veel shots linksom.

Zo zitten er trouwens wel vaker foutjes en rare dingen in series waar ik dan een beetje in blijf hangen en te veel door word afgeleid, bijvoorbeeld hartstikke onlogische reacties op onverwachte gebeurtenissen die je in het echt nooit zou hebben (bijvoorbeeld dat ze helemaal niet schrikken van een knal), of dingen die helemaal niet kloppen of kunnen. Bij de serie "The Rain" had ik dat continu, er klopte heel veel niet aan die besmettelijkheid en wel of niet door een bos lopen en water op zich krijgen, en wie wie aanraakte en dan ook besmet raakte... en waar het eten dan nog vandaan kwam enzo, en waarom dat meisje en haar broer nog steeds toffe, superstrak bijgewerkte kapsels hadden terwijl ze jarenlang opgesloten zaten in een bunker (kon dat zusje zo goed haren taps toelopend opknippen? en voor wie zou je nog je haar superstrak knippen als je jarenlang in een bunker zit met alleen je zus/broer?).

Wie heeft er nog meer 'last' van dat foutjes te veel opvallen en je dan helemaal afgeleid bent?
You can never have too many hats, gloves and shoes
Nope nooit last van
Alle reacties Link kopieren
ik kijk graag detectives, het eerste rare:
als politie langskomt, gaat iedereen gewoon door, met waar hij mee bezig was. De was ophangen, koeien melken etc. Volgens mij zou je irl de agent koffie aanbieden en minstens even gaan zitten. Zeker niet gewoon doorwerken (maar goed, dan wordt de serie wat saai wellicht)
het tweede:
Mensen drinken hun glas niet leeg, in een café. Staan op en lopen weg, vaak nog met bijna vol glas. Dat doe je toch niet?
Ik vind sowieso dat zoen scenes vaak fake er uit zien om dat het maar een beetje twee gapende vissen tegen over elkaar zijn en geen tong.
lilalinda schreef:
01-10-2018 15:03
ik kijk graag detectives, het eerste rare:
als politie langskomt, gaat iedereen gewoon door, met waar hij mee bezig was. De was ophangen, koeien melken etc. Volgens mij zou je irl de agent koffie aanbieden en minstens even gaan zitten. Zeker niet gewoon doorwerken (maar goed, dan wordt de serie wat saai wellicht)
het tweede:
Mensen drinken hun glas niet leeg, in een café. Staan op en lopen weg, vaak nog met bijna vol glas. Dat doe je toch niet?
ja of mensen bellen met elkaar, zeggen alleen wat wij dan nodig hebben voor het plot, en hangen zonder doei te zeggen op.

Of van die scenes die maar door gaan op dat het ene karakter de waarheid niet kent, en in elke normale situatie al 50000 keer had gevraagd er naar. grrr
Alle reacties Link kopieren
ja, dat soort zaken vallen mij ook altijd op. als ik met man serie kijk moet hij vaak terugspoelen omdat ik foutjes heb gezien. Ook let ik altijd op glazen, ene shot is het glas vol, dan half leeg en het volgende beeld weer vol
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
01-10-2018 15:03
ik kijk graag detectives, het eerste rare:
als politie langskomt, gaat iedereen gewoon door, met waar hij mee bezig was. De was ophangen, koeien melken etc. Volgens mij zou je irl de agent koffie aanbieden en minstens even gaan zitten. Zeker niet gewoon doorwerken (maar goed, dan wordt de serie wat saai wellicht)
.
Haha ja nu je het zegt, doen ze dat vaak zo in series! O jee, nog iets waar ik extra op ga letten.
lilalinda schreef:
01-10-2018 15:03
het tweede:
Mensen drinken hun glas niet leeg, in een café. Staan op en lopen weg, vaak nog met bijna vol glas. Dat doe je toch niet?
.
Nou, dat valt mij bij First Dates juist zo op, dat heel veel mensen in het echt dat wel doen! Terwijl je je daar volgens mij helemaal scheel betaalt aan de drank en het eten, als ik wel eens de reacties op de rekening zie.

En totaal ander punt, mij valt het ook op dat 99% van de vrouwen daar in Londen hun rekening door de man laten betalen, ook als ze al lang weten dat ze hem nooit meer willen zien. Bizar, in 2018! Nou ben ik zelf lesbisch en gewend te splitten, of hooguit dat een van de twee betaalt maar dat je wel nog een volgende keer afspreekt en dan die ander betaalt. Ook al was ik wel hetero dan nog zou ik niet willen dat een man alles betaalt, zo ouderwets, en het schept nog verwachtingen ook. Of is dat in Nederland ook zo normaal dat een man álles betaalt bij een allereerste afspraakje?
You can never have too many hats, gloves and shoes
In ‘Lost’, dat ze aanspoelen op een onbewoond eiland, maar wel maandenlang keurig onthaarde oksels hebben.
Alle reacties Link kopieren
patsy--stone schreef:
01-10-2018 15:12

En totaal ander punt, mij valt het ook op dat 99% van de vrouwen daar in Londen hun rekening door de man laten betalen, ook als ze al lang weten dat ze hem nooit meer willen zien. Bizar, in 2018! Nou ben ik zelf lesbisch en gewend te splitten, of hooguit dat een van de twee betaalt maar dat je wel nog een volgende keer afspreekt en dan die ander betaalt. Ook al was ik wel hetero dan nog zou ik niet willen dat een man alles betaalt, zo ouderwets, en het schept nog verwachtingen ook. Of is dat in Nederland ook zo normaal dat een man álles betaalt bij een allereerste afspraakje?
beetje oftopic, maar ligt er aan, als Hij, Haar uitnodigt, is het niet vreemd, dat Hij dan betaalt.
Alle reacties Link kopieren
Bij bedscenes is het laken altijd keurig over de intieme delen gedrapeerd, bovendien zien beiden er na de vrijpartij nog keurig opgemaakt en gekapt uit.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
strikjemetstippels schreef:
01-10-2018 15:03
Ik vind sowieso dat zoen scenes vaak fake er uit zien om dat het maar een beetje twee gapende vissen tegen over elkaar zijn en geen tong.
Hahaha maar zo hoort zoenen toch ook? En dan sex hebben met de BH nog aan, maar van die seks is meestal niks zichtbaar (of soort van missionaris-suggestie, hoezo voorspel of variatie?), en dan wakker worden met je haar en je make-up nog helemaal perfect, en als je uit bed stapt de hele deken om je heen draperen en daarmee door de kamer waggelen want oh wee als hij je blote kont ziet.
Doen jullie het niet zo dan?
daenerys79 schreef:
01-10-2018 15:05
ja, dat soort zaken vallen mij ook altijd op. als ik met man serie kijk moet hij vaak terugspoelen omdat ik foutjes heb gezien. Ook let ik altijd op glazen, ene shot is het glas vol, dan half leeg en het volgende beeld weer vol
Ja dat valt mij ook altijd op! Of trui aan of uit of toch opeens weer aan. Nat haar en opeens helemaal droog.

Bij The Handmaid's Tale klopte zelfs de haarlengte niet. Of het haar van Elisabeth Moss groeit met 40 cm per 9 maanden, volgens mij had ze nog een korte bob toen ze net zwanger werd en superlang haar toen de baby geboren werd. In flashbacks over jaren geleden had ze ook die bob dus er zal wel iets mis zijn gegaan met de volgorde van scènes opnemen.
You can never have too many hats, gloves and shoes
stroman schreef:
01-10-2018 15:13
In ‘Lost’, dat ze aanspoelen op een onbewoond eiland, maar wel maandenlang keurig onthaarde oksels hebben.
En geen uitgroei.

Dat is dus en iedereen mag wel lachen hoor, voor mij de engste gedachte aan een zombie apocalypse of een Lost scenario. Dat ik daar behaarder rond loop dan 90% van de mannen en een grijze uitgroei heb.
Alle reacties Link kopieren
In historische films zitten vaak fouten. Romeinen die paarden met stijgbeugels berijden bijvoorbeeld (De stijgbeugel is pas in de Middeleeuwen uitgevonden). En in Ivanhoe had de held laarzen met ritsen aan.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
strikjemetstippels schreef:
01-10-2018 15:19
En geen uitgroei.

Dat is dus en iedereen mag wel lachen hoor, voor mij de engste gedachte aan een zombie apocalypse of een Lost scenario. Dat ik daar behaarder rond loop dan 90% van de mannen en een grijze uitgroei heb.
:rofl:
You can never have too many hats, gloves and shoes
oudebaas schreef:
01-10-2018 15:18
Bij bedscenes is het laken altijd keurig over de intieme delen gedrapeerd, bovendien zien beiden er na de vrijpartij nog keurig opgemaakt en gekapt uit.
bij mijn vrouw ook altijd, dus dat zegt niets.....nottttt.....

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
- Niemand verspreekt zich
- Niemand gaat naar het toilet (niet heel relevant dus ook niet boeiend om te laten zien)
- Niemand hoest of niest
Alle reacties Link kopieren
Of dat het decor niet klopt... In Homeland vonden ze Amsterdam blijkbaar te ver reizen dus stond ze in Potsdam te bellen: "Ja ik sta nu bij het Flevopark, waar zijn jullie?"

En ik geloof dat in die horrorfilm Hostel, 'Amsterdam' was gefilmd in Praag ofzo. Met ook een zogenaamd Nederlands accent in het Engels dat eerder slavisch klonk.
You can never have too many hats, gloves and shoes
patsy--stone schreef:
01-10-2018 15:36
Of dat het decor niet klopt... In Homeland vonden ze Amsterdam blijkbaar te ver reizen dus stond ze in Potsdam te bellen: "Ja ik sta nu bij het Flevopark, waar zijn jullie?"

En ik geloof dat in die horrorfilm Hostel, 'Amsterdam' was gefilmd in Praag ofzo. Met ook een zogenaamd Nederlands accent in het Engels dat eerder slavisch klonk.
Zo zag ik ooit een heel slechte Steven Seagall film (er zijn alleen maar slechte, ok) waar ze dus in Boedapest waren maar het verdomme in Servië was gefilmd wat overduidelijk bleek uit de straatnaam bordjes. WTF niet eens zelfde fucking alfabet
Alle reacties Link kopieren
Waar ik me het meest aan erger zijn scènes waarin 2 karakters informatie uitwisselen die ze allebei al hebben ('Ik weet dat je al jaren worstelt met je nare jeugd waarin je vader zus en zus deed en je moeder afwezig was....'), simpelweg omdat de kijker op de hoogte gebracht moet worden. Zo nep altijd.
patsy--stone schreef:
01-10-2018 15:36
Of dat het decor niet klopt... In Homeland vonden ze Amsterdam blijkbaar te ver reizen dus stond ze in Potsdam te bellen: "Ja ik sta nu bij het Flevopark, waar zijn jullie?"
Ja, in ‘Queen’ stapt het meisje in Parijs op de trein naar Nederland, maar dat is gefilmd op station Breda. Daar zitten ook scènes in dat ze door Amsterdam reizen via de onhandigste route die je kunt verzinnen.

Dat is met wel meer (buitenlandse) films die in Amsterdam spelen, dat je denkt: hij zat toch op de Reguliersgracht? Hoe komt hij nou ineens aan de andere kant van het centrum?
strikjemetstippels schreef:
01-10-2018 15:19
En geen uitgroei.

Dat is dus en iedereen mag wel lachen hoor, voor mij de engste gedachte aan een zombie apocalypse of een Lost scenario. Dat ik daar behaarder rond loop dan 90% van de mannen en een grijze uitgroei heb.
Ik heb nu al grijze uitgroei. Mag ik de zombies de schuld geven? :P
Alle reacties Link kopieren
patsy--stone schreef:
01-10-2018 15:36
Of dat het decor niet klopt... In Homeland vonden ze Amsterdam blijkbaar te ver reizen dus stond ze in Potsdam te bellen: "Ja ik sta nu bij het Flevopark, waar zijn jullie?"

En ik geloof dat in die horrorfilm Hostel, 'Amsterdam' was gefilmd in Praag ofzo. Met ook een zogenaamd Nederlands accent in het Engels dat eerder slavisch klonk.
De iconische film "a bridge to far" over de slag rond Arnhem is in Deventer opgenomen
(heb er hele vage herinneringen aan, kwam er toen eens met mijn oma)
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
01-10-2018 15:54
De iconische film "a bridge to far" over de slag rond Arnhem is in Deventer opgenomen
(heb er hele vage herinneringen aan, kwam er toen eens met mijn oma)
Maar daar was over nagedacht. De brug bij Deventer zag er hetzelfde uit als de toenmalige brug van Arnhem. Ook was er nog een oude wijk bij de brug. De brug en de wijk van Arnhem zijn bij de Slag nu eenmaal verwoest en na de oorlog in na-oorlogse stijl herbouwd. Tegenwoordig zouden ze met computeranimatie de vooroorlogse brug en wijk reconstrueren. In 1977 kon dat nog niet.

Er zat wel een andere fout in de film. Bij het oversteken van de rivier zie je op de achtergrond een duidelijke na-oorlogse flat staan.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
strikjemetstippels schreef:
01-10-2018 15:05
ja of mensen bellen met elkaar, zeggen alleen wat wij dan nodig hebben voor het plot, en hangen zonder doei te zeggen op.

Of van die scenes die maar door gaan op dat het ene karakter de waarheid niet kent, en in elke normale situatie al 50000 keer had gevraagd er naar. grrr
En mensen die halverwege een gesprek weglopen ipv het netjes afronden ("oké, ik ga weer even verder werken, zie je zo wel weer")
oudebaas schreef:
01-10-2018 15:18
Bij bedscenes is het laken altijd keurig over de intieme delen gedrapeerd, bovendien zien beiden er na de vrijpartij nog keurig opgemaakt en gekapt uit.
En de piemels moeten wel 40 cm lang zijn, anders zouden ze die standjes nooit zo kunnen doen (staand bijvoorbeeld).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven