Entertainment alle pijlers

Hunted 2018

22-10-2018 07:40 89 berichten
Vanavond begint een nieuw seizoen van Hunted. Wie kijkt er nog meer?

NPO 3 om 20.25.

De voortvluchtigen:
- Sophie en Eileen
- Debbie en Iris
- Filinta
- Lotte en Fred
- Anouk en Sven
- Ravi en Nick
- Rob
anoniem_164584 wijzigde dit bericht op 18-12-2018 12:25
50.57% gewijzigd
De eerste serie heb ik destijds bekeken, vond het een origineel programma.
Maar als je goed kijkt, klopt het toch niet allemaal.
Ik herinner me een scene dat een koppel zich verstopte, dat lukte, dus de hunters holden voorbij. Maar ja, er staat dan natuurlijk wel een cameraploeg die zo'n koppel filmt, dat zien de hunters dan toch ook?

Vind het wel interesssant te zien hoeveel sporen men nalaat in het gewone leven.
Ik ben een groot voorstander van alle camera's op straat en in gebouwen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit weer aan de buis gekluisterd! Het is een heerlijk programma.

Het klopt inderdaad niet helemaal, daar zijn ze overigens ook wel eerlijk over, het is voor een groot deel simulatie. Zo gebruiken ze eigen camera's als een deelnemer pint en sturen ze die beelden door alsof het beelden van het pinapparaat zijn. Verder installeren ze software op de telefoons van de deelnemers en hun vrienden en familie, die simuleert wat een echte opsporingsdienst kan. Ik snap dat het niet anders kan en zolang ze zich aan de simulatie-regels houden, is het zo echt mogelijk. En hoe dan ook blijft het retespannend!
Spreuken 18:2
Alle reacties Link kopieren
Tvp!
Alle reacties Link kopieren
Yes!!! Zat me van de week nog af te vragen of er nog eens een seizoen zou komen. Zo gaaf om te zien!
Alle reacties Link kopieren
Satchel schreef:
22-10-2018 08:25
Ik zit weer aan de buis gekluisterd! Het is een heerlijk programma.

Het klopt inderdaad niet helemaal, daar zijn ze overigens ook wel eerlijk over, het is voor een groot deel simulatie. Zo gebruiken ze eigen camera's als een deelnemer pint en sturen ze die beelden door alsof het beelden van het pinapparaat zijn. Verder installeren ze software op de telefoons van de deelnemers en hun vrienden en familie, die simuleert wat een echte opsporingsdienst kan. Ik snap dat het niet anders kan en zolang ze zich aan de simulatie-regels houden, is het zo echt mogelijk. En hoe dan ook blijft het retespannend!
Maar wel enkel als de vermiste als acuut gevaarlijke terrorist te boek staat volgens mij. Dus niet een gewone inbreker oid.

Ik stoorde me in vorig seizoen wel aan de simulatie van bepaalde camera beelden die er normaal toch echt niet zijn, of zó vertraagd bij politie binnen zal komen dat het totaal niet meer behulpzaam is. Zo konden ze zogenaamd direct de beelden bekijken van het bellenportaal in een flat, en konden ze daarbij ook inzoomen bij welk nummer er werd aangebeld. Dat was uiteraard nep, maar zou ook in werkelijkheid niet kunnen naar mijn idee. Hoeveel van dat soort flats heeft werkelijk een camera in de hal, hoeveel daarvan hebben qua kwaliteit ook echt de mogelijkheid zó goed in te zoomen (denk aan de opsporing verzocht beelden..) en hoe vaak komt het voor dat de politie dan binnen een paar minuten de eigenaar op kan sporen en de beelden direct krijgt?

Desalniettemin vond ik het een tof programma en ga ik ook weer kijken. Maar met een heel kritisch oog ;-D
Ik zat me pas nog te bedenken dat het wel weer tijd was voor een nieuw seizoen.
Goed dus dat ik dit topic zie!
Ja het is wel jammer, zoveel simulatie en inderdaad die cameraploeg erbij valt sowieso ook op.

Toch blijft het superspannend om te kijken ja en net wat Beter.Laat zegt, het maakt je ook wel weer even bewust van hoe traceerbaar je toch echt bent ook zonder daar erg in te hebben.

Ondanks de simulatie dingen veel zin in het nieuwe seizoen weer!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het in de agenda gezet nadat ik vorige week reclame hierover zag. Lijkt mij een leuk programma, en nog leuker dat ik lees dat er al eerdere seizoenen zijn geweest. Ga ik eens kijken of ik die nog ergens kan opsnorren.

Ik ben ook voorstander van overal camera's. Ik vind daarom de Meldkamer ook echt een leuk programma. Zo mooi om te zien dat die crimineeltjes opgepakt kunnen worden door cameratoezicht. Dat iemand die een paar uur daarvoor betrokken is geweest bij een vechtpartij alsnog opgepakt kan worden doordat ze hem zien lopen. Maar goed, dat is allemaal beetje offtopic.
Alle reacties Link kopieren
toffifee schreef:
22-10-2018 09:26
Ik heb het in de agenda gezet nadat ik vorige week reclame hierover zag. Lijkt mij een leuk programma, en nog leuker dat ik lees dat er al eerdere seizoenen zijn geweest. Ga ik eens kijken of ik die nog ergens kan opsnorren.

Ik ben ook voorstander van overal camera's. Ik vind daarom de Meldkamer ook echt een leuk programma. Zo mooi om te zien dat die crimineeltjes opgepakt kunnen worden door cameratoezicht. Dat iemand die een paar uur daarvoor betrokken is geweest bij een vechtpartij alsnog opgepakt kan worden doordat ze hem zien lopen. Maar goed, dat is allemaal beetje offtopic.
De meeste mensen worden opgepakt vanwege telefoongebruik, niet vanwege camerabeelden. Maar camera's zijn wel een goede tweede.

Ik vind die simulatie geen enkel probleem. Het op de juiste manier doen zou voor een show echt een te sterke maatregel zijn, maar wat ze nu doen heeft (min of meer) hetzelfde effect. Als ze je echt willen vinden en er een team opzetten, gaat het net zoals ze dat nu laten zien, zonder dat ze daarvoor echt al die procedures moeten doorlopen. Win-win, wat mij betreft.
Spreuken 18:2
Alle reacties Link kopieren
Vond het een leuke eerste aflevering!
Zat er gelijk goed in!
geelbuikje schreef:
22-10-2018 21:48
Vond het een leuke eerste aflevering!
Zat er gelijk goed in!
Ik ook Geelbuikje! Leuk om weer te kijken, wel grappig dat ze nu allemaal vanaf hetzelfde punt moesten vertrekken. En dan die meiden die de sleutel laten vallen bij het achteloos uitgooien van die jasjes..... Dat wordt nog wat. Nu al benieuwd naar volgende week.
Alle reacties Link kopieren
hamaika schreef:
23-10-2018 07:37
Ik ook Geelbuikje! Leuk om weer te kijken, wel grappig dat ze nu allemaal vanaf hetzelfde punt moesten vertrekken. En dan die meiden die de sleutel laten vallen bij het achteloos uitgooien van die jasjes..... Dat wordt nog wat. Nu al benieuwd naar volgende week.

Ja haha, ik moest ook wel lachen. Beetje chaotisch!

Ik vrees dat de eersten volgende week gevonden worden...
geelbuikje schreef:
23-10-2018 07:41
Ja haha, ik moest ook wel lachen. Beetje chaotisch!

Ik vrees dat de eersten volgende week gevonden worden...
Ja ik vrees voor die twee dames in Nijeveen of hoe heet die plaats...... Ging wel heel snel dat ze daar achter waren.
Alle reacties Link kopieren
Ik zat weer op het puntje van de bank, wat een goede en spannende eerste aflevering! Die dames zijn ze inderdaad wel heel snel op het spoor, terwijl ze toch niet veel fout hebben gedaan.

Die IT-er gaat denk ik toch ooit inloggen en dan is hij de klos. Interessant om te zien hoe paranoïde hij werd, van al die camera's in Breda.

Wat me ook fascineert is hoe gedwee mensen meewerken. Zelfs iemand die eerst de vluchtelingen helpt, staat later gewoon alles te verraden aan de hunters!

Hebben jullie die twee die alleen via internet te volgen zijn, ook gezien? Was nog niet heel interessant, maar ze lijken wel goed bezig.
Spreuken 18:2
Alle reacties Link kopieren
Ik snap er niks van dat er meerdere stellen zijn die gewoon bij bekenden (van bekenden) verblijven. Je weet toch van vorig seizoen dat je via onbekenden moet werken?

Of bijv dat mensen via andermans telefoon bellen met iemand uit het eigen netwerk. Binnen no time staat je netwerk onder te de tap natuurlijk..
Alle reacties Link kopieren
Spannend weer! Ik denk dat ze er heel veel gaan pakken deze keer!
Alle reacties Link kopieren
Net gekeken en inderdaad, alsof mensen weinig hebben geleerd van vorige afleveringen. Dat op de snelwegen bijvoorbeeld camera's staan die een kenteken signaleren. Dat het allemaal zo snel getraced kan worden lijkt mij niet, maar het gaat om het principe. DAT je overal sporen achterlaat.
En dat veel mensen door loslippigheid mensen verraden.
Everything you see I owe to spaghetti!
Dat is het enige dat ik wel jammer vind dit jaar, dat een koppel nu alleen maar via internet te volgen is. Ik vind het zelf teveel gedoe om alleen voor hun dat te gaan bekijken. Jammer dat ook de NPO mee gaat doen aan dat soort commerciële acties.

Die IT-er gaat zichzelf inderdaad verlinken denk ik, zeker na die laptop actie.
Ik denk ook dat ze er dit jaar heel veel gaan pakken en de eersten al snel. :-D .
Beter.Laat schreef:
22-10-2018 07:49
De eerste serie heb ik destijds bekeken, vond het een origineel programma.
Maar als je goed kijkt, klopt het toch niet allemaal.
Ik herinner me een scene dat een koppel zich verstopte, dat lukte, dus de hunters holden voorbij. Maar ja, er staat dan natuurlijk wel een cameraploeg die zo'n koppel filmt, dat zien de hunters dan toch ook?

Vind het wel interesssant te zien hoeveel sporen men nalaat in het gewone leven.
Ik ben een groot voorstander van alle camera's op straat en in gebouwen.
Het programma is (deels) in scène gezet. Dit jaar zijn ze bij mij in de straat langs geweest en al die camera's eromheen vallen op. Ook wilde ze een bepaalde scène opnemen maar door commentaar en wantrouwen van de buurt hebben ze uiteindelijk die scène elders moeten filmen.
Nu het programma bekend is werken natuurlijk meer mensen mee aan t helpen van de mensen die op de vlucht zijn.

Was niet slim dat die vrouw met dat masker haar blonde haar niet had verborgen.
Alle reacties Link kopieren
Die twee meiden in Nijeveen sprongen in de auto en buiten stond een vent met een enorme camera :proud:
Waren ze ‘net’ aan de hunters ontsnapt.
Sure.

Seizoen 1 en 2 vond ik geweldig.
Gisteren kon het me nog niet echt boeien, misschien komt het nog.
redbulletje schreef:
23-10-2018 18:43
Was niet slim dat die vrouw met dat masker haar blonde haar niet had verborgen.
Haha nee typisch geval van een blonde actie :)

'Oh dat is Jet' zei die bakkersvrouw volgens mij.
Alle reacties Link kopieren
Waar ik me over heb verbaasd is het gebruiken van de ´achteloos achtergelaten USB-stick´ bij het gezin waarvan de man via de foto al gelijk herkend was. Nou weet ik zelf niet of ik ´m uit nieuwsgierigheid zou gebruiken of niet.
Snjókorn falla, á allt og alla
Als ik in mijn huis een mij onbekend usb stickje zou zien liggen zou ik hem zeker niet zomaar gebruiken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven