Entertainment alle pijlers

Wereldreis op wielen

23-10-2018 18:37 136 berichten
2 Koppels en 2 gezinnen gaan roadtrippen met tiny houses van Canada naar het zuidelijkste puntje van Chili.

Uitdaging is dat ze als karavaan moeten reizen en dat ze moeten werken als hun startbudget van 10.000 euro op is.

Maandagavond SBS6
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
27-11-2018 10:25
Best bijzonder dat ze een dure heli vlucht zomaar gratis kregen in ruil voor op tv komen.
Ik stond er ook van te kijken. Ik zou haast denken dat ze wel wat meer krijgen dan startbudget van 10.000 euro in totaal. SBS 6 zal hen ook wat toestoppen. Een tijd geleden heb ik zelf gekeken naar helicoptervluchten; gewoon om te kijken hoeveel dat kost, zonder dat ook echt te willen. Maar dat is wel een paar honderd euro, en dan ben je maar hooguit een uur de lucht in.

Kijk maar op

https://www.viator.com/nl-NL/orion/sear ... ht&destId=

Ettelijke honderden euro's!
World of Warcraft: Legion
Ik heb al meerdere keren 'n helicoptervlucht gedaan, onder andere boven de Iguazu watervallen in Brazilie en naar Fox Glacier in Nieuw Zeeland. De eerste was nog in het guldentijdperk en kan ik me niet meer herinneren wat de prijs was, de 2e was denk ik rond de 150 dollar inclusief begeleide hike op de gletcher. Ik vind het ook de zeker moeite waard om ter plaatse dat soort activiteiten te doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het een facinerend programma om te kijken, maar ik zie totaal niet hoe ze verder gaan reizen vanaf de grens met Mexico. Ik durf er bijna op te wedden, dat ze daar gaan stoppen. Midden-Amerika is op dit moment helemaal niet zo veilig om doorheen te reizen, laat staan met dit soort caravans en kleine kinderen. Er zullen bijna geen campings zijn en nu zitten een aantal stellen al een beetje te miepen dat ze wel aansluiting willen op water en riool. Die zul je daar echt niet vinden. Zoals iemand al zei, je kunt helemaal niet overland van Panama naar Colombia en in Colombia moet je ook weten waar je wel en niet kan komen. Ik geloof het gewoon echt niet. Het is mooi bedacht om kijkers te trekken, maar ik geef je op een briefje, bij de grens met Mexico houdt het programma op!
Alle reacties Link kopieren
biancb schreef:
27-11-2018 21:32
... Zoals iemand al zei, je kunt helemaal niet overland van Panama naar Colombia...
Volgens mij was ik dat. :) Ik heb het op Google Maps nagezocht. Vertrekpunt Banff Natural Park (deel 1), en eindbestemming: het uiterste zuiden van Chili; dat was volgens mij hun uiteindelijke doel.

Voor de rest volledig met je eens. Ik vraag mij ook echt af, hoe ze dat dan verder aan willen pakken. Ze lijken maar ongeveer 300 km per deel te reizen. (Het zal weliswaar niet precies 300 km zijn). Ik heb opnieuw gekeken naar Google Maps:
- van Banff Natural Park in Canada naar Parque Nacional del Darién in Panama is 8071 km;
- van Turbo in Colombia naar O'Higgins in Chili = 9020 km.
Totaal is dat 17091 km. Het kan meer zijn. En dan ga ik ervan uit dat alles gladjes verloopt, maar net zoals Biancb zie ik dat niet zitten om dezelfde redenen. Ik vraag mij dan echt af, hoever ze komen.
We delen 17091 door 300, dan kom ik op 60 delen. Elk deel wordt eens per week uitgezonden. 60 weken. Dat is dik een jaar.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
We gaat het zien! :-)
Alle reacties Link kopieren
vanavond al de laatste aflevering ???
Dan zien we toch wel heel erg weinig van de reis of ligt het aan mij?
nienkejj schreef:
17-12-2018 20:33
vanavond al de laatste aflevering ???
Dan zien we toch wel heel erg weinig van de reis of ligt het aan mij?
Hoihoi,
Nee hoor, het is de laatste aflevering van dit jaar (ivm kerst en oud en nieuw)
Volgens mij is iets van 7 januari weer een aflevering.

En als ik even mag spoilen,
In het voor stukje is te horen dat de Tiny huisjes Mexico niet in mogen, maar als je op de instagram pagina’s kijkt zie je dat Sony en jaydi in elk geval in Mexico zijn.
Alle reacties Link kopieren
L-is-a schreef:
18-12-2018 03:23
In het voor stukje is te horen dat de Tiny huisjes Mexico niet in mogen, maar als je op de instagram pagina’s kijkt zie je dat Sony en jaydi in elk geval in Mexico zijn.
Dat is vreemd, met het zicht op de planning van de reis. Aan de andere kant heeft Mexico wel een legitieme reden om die tiny houses te weigeren.

Ze zullen het in de kerstvakantie niet uitzenden, omdat de meesten op vakantie gaan. In elk geval ik.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Jullie het weer gezien, deze week?

Ik zag de model familie nu voor het eerst in een Nederlandse reclame, voor beekse bergen. Grappig.
Alle reacties Link kopieren
Yep, heb zojuist even bijgekeken, maar vind dat er veel weggelaten wordt.
In de voorlaatste aflevering staan de meiden midden in de woestijn, hebben ze hun huisje verhuurd, maar is er geen enkele follow-up. De volgende aflevering begint terwijl ze al bijna in Las Vegas zitten.
Rinske was afwezig tijdens het huwelijk, maar daar wordt niks over gezegd. Vond ik nogal vreemd.

Omdertussen ben ik allergisch geworden voor het woord “overprikkeld” :-?
Alle reacties Link kopieren
Rinke miste ik ook. Maar ze was er wel, ze zat achter die piloot (bezoek man kaal hoofd) maar ze kwam inderdaad helemaal niet goed in beeld.

Wellicht dat dat met de woestijn nog komt?

Want dat ze Mexico niet in mochten is toch ook alleen nog maar in een voorstukje geweest?

Dat nummer die sonny draaide voor zijn vader is een mega hit van een bekende dj. Denk dat hij daar nog wel last mee kan krijgen. Ik denk dat je dat niet zomaar mag draaien. Of wel?
Yabanci schreef:
11-01-2019 21:02
Yep, heb zojuist even bijgekeken, maar vind dat er veel weggelaten wordt.
In de voorlaatste aflevering staan de meiden midden in de woestijn, hebben ze hun huisje verhuurd, maar is er geen enkele follow-up. De volgende aflevering begint terwijl ze al bijna in Las Vegas zitten.
Ze zijn door Dead Valley heengereden maar er wordt verder totaal geen aandacht besteed aan dat fenomenale natuurpark. Ik had 't veel leuker gevonden als ze een alle staten van de USA af zouden rijden en alle National Parks en highlights zouden moeten bezoeken. Ze hebben nog bijna niets gezien/gedaan en zouden dan de USA alweer moeten verlaten.

Wat ik wel leuk vond was dat helicopterschieten. Nu ik van 't bestaan weet zou dat wel iets zijn wat ik ook zou willen doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook jammer dat ze zo weinig van de omgeving laten zien en ze ook altijd andere dingen doen dan dat ik zelf zou doen. Het is vooral een 'erger je aan de deelnemers' programma, althans, voor mij. Ik ben nu de aflevering van gisteren aan het kijken.
Jeetje, wat zijn die Sony en Jaydi toch een stel kleuters en hij behandelt haar ook echt als een kleuter en zij stelt zich ontzettend afhankelijk op. Ben benieuwd of die relatie nog een beetje standhoudt als ze straks wat meer volwassen is.
En ik weet nog steeds niet wat ik van dat modelgezin moet denken. Ergens vind ik het echt uitbuiting van je kinderen en je gunt ze echt nul privacy, terwijl ze er niets over te zeggen hebben. En hij komt heel nep op mij over en die vrouw van hem heeft ook nooit wat interessants te zeggen. Maar volgens mij zijn ze gewoon echt zo. Nou ja, het kijkt wel lekker weg, ondanks dat het totaal niet is wat ik van te voren van dit programma verwachtte.
Hope for the best, plan for the worst - Jack Reacher
Alle reacties Link kopieren
Nu de volgende keer komt dat van Mexico niet in komen.

Ik dacht precies hetzelfde, die kinderen moeten zelf hij het gooien van. Een steentje poseren en op de video. Ik vind het ook wel neigen naar 'uitbuiting'.

Ik ben bang dat ze echt zo zijn dat model gezin. Het is ook wel christelijk hoe ze doen. En vooral ook netjes naar de buitenwereld. Zij zullen ongetwijfeld ook wel ruzies hebben maar dat die zie je niet.

Ik heb geloof ik 0 x het woord overprikkeld gehoord deze aflevering! Jullie wel?

Ze hebben blijkbaar een week gefeest in vegas, wij hebben maar 1 avond gezien.

Van mij mag ook meer van de omgeving gefilmd worden. De ruzie van sonny over het la uitje wel uitgebreid maar vervolgens het uitje naar la niet. Jammer.
Alle reacties Link kopieren
Mijn interesse in het programma is niet meer wat het geweest is. Een paar weken geleden kreeg ik al het gevoel dat ook in bovenstaande berichten al verwoord is.

Ze laten weinig van de omgeving of steden als Las Vegas zien. Er worden op verkeerde dingen accent gelegd. Te veel ruzies en wrijvingen en te weinig bezienswaardigheden.

Ze zullen - als dat gedoe met die tiny houses in Mexico voorbij is - ook als een idioot door dat land razen zonder er veel van te zien.

Op een gegeven moment stop ik helemaal met kijken, nog ver voordat ze Chili hebben bereikt.
World of Warcraft: Legion
Kijkt er nog iemand?
Ik heb gister aflevering 1 gekeken en vond het eigenlijk wel leuk!

Maar wellicht wordt het snel minder interessant idd.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben na een paar afleveringen afgehaakt.
Zag ik nou op Instagram dat dat jonge stel een puppy mee neemt?
Alle reacties Link kopieren
hans66 schreef:
29-01-2019 02:39
Mijn interesse in het programma is niet meer wat het geweest is. Een paar weken geleden kreeg ik al het gevoel dat ook in bovenstaande berichten al verwoord is.

Ze laten weinig van de omgeving of steden als Las Vegas zien. Er worden op verkeerde dingen accent gelegd. Te veel ruzies en wrijvingen en te weinig bezienswaardigheden.

Ze zullen - als dat gedoe met die tiny houses in Mexico voorbij is - ook als een idioot door dat land razen zonder er veel van te zien.

Op een gegeven moment stop ik helemaal met kijken, nog ver voordat ze Chili hebben bereikt.
dat is toch met al die series waar ze wat verschillende mensen bij elkaar zetten: Hopen dat er ruzie komt (of verliefdheid en daarna de ruzie) want dat haalt de kijkcijfers omhoog. Voor veel kijkers gaat het om de emoties die uit de hand lopen, en of dat nu Amerika of Italie of de Achterhoek is maakt ze niet uit. Dat is niet wat ze willen zien
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Ik vind t echt leuk, zoals ik hhe ook leuk vond. Die strubbelingen maken het wel extra smeuiig, toch? Zo vond ik Lianne&Rienke in t begin tutjes maar begin hun humor steeds meer te waarderen, vooral Lianne.
If you can't make it good, at least make it look good. (Bill Gates)
Alle reacties Link kopieren
Volgens het kaartje zijn ze ineens in Cancún, een Mexicaanse badplaats.

https://www.sbs6.nl/programmas/wereldre ... /de-route/

Ze zouden van Menifee, in de buurt van San Diego, naar Cancún zijn gegaan in een korte tijd. Met het tempo van nu kunnen ze toch nooit Mexico doorkruist hebben, of wel?
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Of... zijn ze nog steeds in Ensenada, ten zuiden van Tijuana?
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Ze waren nu nog steeds in Ensenada.
Hope for the best, plan for the worst - Jack Reacher
Ik dacht ik google dat mediageile koppel ff maar aan hun foto's zie je ook niet waar ze nu zitten. Ze zullen wel een verbod hebben om dingen te posten die nog niet op tv zijn geweest.

Wat een aansterritus om die hond trouwens. Goed dat ze daar weer vanaf zijn.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
05-02-2019 20:27
Ik dacht ik google dat mediageile koppel ff

Wat een aansterritus om die hond trouwens. Goed dat ze daar weer vanaf zijn.
:rofl:
Alle reacties Link kopieren
hans66 schreef:
05-02-2019 14:35
Volgens het kaartje zijn ze ineens in Cancún, een Mexicaanse badplaats.

https://www.sbs6.nl/programmas/wereldre ... /de-route/

Ze zouden van Menifee, in de buurt van San Diego, naar Cancún zijn gegaan in een korte tijd. Met het tempo van nu kunnen ze toch nooit Mexico doorkruist hebben, of wel?
Ik ben er al uit, wat de oorzaak is. Er zijn twee Ensenadas:
- Er is een Ensenada in Baja California, ten zuiden van Tijuana (wat ik al elders schreef). Daar zijn ze werkelijk;
- Het andere Ensenada is een straat in Cancún. Dat laat het kaartje zien.

Er zit dus een fout in dat kaartje.
World of Warcraft: Legion

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven