Entertainment alle pijlers

Bohemian Rhapsody

08-11-2018 12:43 330 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo'n beetje iedereen in mijn omgeving gaat of is geweest naar de film Bohemian Rhapsody. De film over Queen en natuurlijk hun legendarische frontzanger Freddie Mercury.

Eigenlijk ben ik net te jong om het Queen-tijdperk goed te herinneren. Maar ik ben er wel mee opgegroeid: mijn moeder was fan. Ik herinner me Freddie's dood dus ook nog, hoewel ik toen nog net geen 5 was. Het was schokkend, zeker ook dat zo'n bekend persoon aids had.

Jarenlang luister ik nog regelmatig Queen. Het wordt nog vaak gedraaid. En veel liedjes zijn echt alltime klassiekers. Zoals Bohemian Rhapsody.

Toen ik zag dat er een film over zou komen, wist ik gelijk dat ik die wilde zien. Nu ben ik dus geweest. En de laatste dagen staat alles voor me in het teken van Freddie Mercury. Toen ik opgroeide wist ik altijd al wel dat hij een legende en uitzonderlijk talent was, maar nu nog meer. Ik heb meerdere documentaires op youtube gekeken. Nummers geluisterd. Wat een fenomeen. En wat een in en in tragisch verhaal. Hoe luguber dat hij al tijden wist dat hij ziek was en zou sterven. In de laatste video's zie je hem ook duidelijk fysiek verzwakt.

Als je het mij vraagt zijn Freddie Mercury en Michael Jackson de beste mannelijke vocalisten en performers allertijden. Uniek talent, maar helaas veel te jong overleden.

Zijn er meer mensen naar de film geweest? Ik vond het een prachtige film. Al had ik wel wat meer willen zien over Freddie. Het ging vooral over de muziek, wat ook prima is.
Alle reacties Link kopieren
ik ben eergisteren geweest en ben er nog steeds een beetje van onder de indruk :$ . Ik ben een heel stuk ouder en heb het grootste deel van hun bestaan wel meegekregen, vooral omdat ook mijn moeder groot fan was en is. Heb haar dan ook meegenomen naar de film.
Ik vind het vooral bizar dat ze 3 acteurs hebben kunnen vinden die zo ontzettend veel lijken op de echte bandleden. Verder krijg ik sowieso kippevel als tijdens concerten het publiek zo vol overgave meezingt dus die momenten waren er veelvuldig :proud:
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Het was uit mijn tijd. Heb hier de lp van Queen nog. Ik ga zeker de film zien.
ik geef mn bek ook maar een douw
Ik twijfel nog om te gaan, het is ook een hele lange zit.
Maar ik ben bang dat ik hem tegen vind vallen.
Alle reacties Link kopieren
Fantastische film. Ik heb Queen bewust meegemaakt. Was ook groot fan. Heb helaas nooit een concert meegemaakt. Maar het optreden op Live Aid is legendarisch.

En Rami Malek verdient wat mij betreft een Oscar. Fantastisch hoe hij in de huid van Freddy kruipt.
Alle reacties Link kopieren
TanteBedelia schreef:
08-11-2018 12:52
Ik twijfel nog om te gaan, het is ook een hele lange zit.
Maar ik ben bang dat ik hem tegen vind vallen.
Was ik ook bang voor maar ik vond de film geweldig! Echt een aanrader 😊
Alle reacties Link kopieren
Ik ben afgelopen zondag geweest, en nog steeds onder de indruk. Wat een film.... En inderdaad, Ramy Malek verdient absoluut een Oscar. Ik ga deze film zeker nog vaker in de bios zien en zeker kopen als ie op DVD uit komt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de film afgelopen weekend gezien. Was er erg van onder de indruk, kende de Band Queen helemaal niet goed. Uiteraard wel de muziek, maar mooi inzicht gekregen zo.
Er kwam applaus van uit de zaal aan het einde van de film. ( welke stampvol zat)..dat deed me ook wel wat, snapte het helemaal.
Zeker een aanrader!
Alle reacties Link kopieren
Ik vond Live Aid echt ontzettend goed nagedaan. Kippenvel. Ik vraag me af hoe ze die scene op hebben genomen. Groen scherm? En al die shots uit het publiek.

Dat optreden wordt gezien als één van de beste live optredens allertijden. Ik snap wel waarom. De saamhorigheid spat er van af in het publiek. En Mercury zingt loepzuiver.

hoe was dat destijds met aids en homoseksullaliteit eigenlijk? Een groot taboe?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de film ook gezien.
Hele mooie film! Zeker de moeite waard.
Ook al is Queen voor mijn tijd.
Ik twijfel ook nog om te gaan kijken. Ik ga wel, denk ik, maar ik ben bang dat de scherpe kantjes van Freddy's leven er vakkundig vanaf gevijld zijn. Ik heb hun carrière gevolgd vanaf de eerste hit in NL (Killer Queen), ook al was ik toen nog redelijk piep.

Er is een prachtige documentaire over zijn leven, inclusief alle wilde uitspattingen. Ik ben een beetje bang dat het nu te braaf is. Maar ik ga het wel zien.
MokThee schreef:
08-11-2018 13:09
Ik twijfel ook nog om te gaan kijken. Ik ga wel, denk ik, maar ik ben bang dat de scherpe kantjes van Freddy's leven er vakkundig vanaf gevijld zijn. Ik heb hun carrière gevolgd vanaf de eerste hit in NL (Killer Queen), ook al was ik toen nog redelijk piep.

Er is een prachtige documentaire over zijn leven, inclusief alle wilde uitspattingen. Ik ben een beetje bang dat het nu te braaf is. Maar ik ga het wel zien.
Die docu is inderdaad mooi om te kijken.
Daarom twijfel ik enorm.
Alle reacties Link kopieren
MokThee schreef:
08-11-2018 13:09
Ik twijfel ook nog om te gaan kijken. Ik ga wel, denk ik, maar ik ben bang dat de scherpe kantjes van Freddy's leven er vakkundig vanaf gevijld zijn. Ik heb hun carrière gevolgd vanaf de eerste hit in NL (Killer Queen), ook al was ik toen nog redelijk piep.

Er is een prachtige documentaire over zijn leven, inclusief alle wilde uitspattingen. Ik ben een beetje bang dat het nu te braaf is. Maar ik ga het wel zien.
Het is idd best braaf. Eigenlijk zou Sasha Baron Cohen (Borat, Ali G) de rol van Freddie spelen. Maar hij heeft zich teruggetrokken, omdat hij het concept inderdaad te braaf vond. En meer de wilde kant van Freddie wilde laten zien.
ja dat vond ik zo jammer! Ik vond hem de uitgelezen persoon om Freddy te spelen.
Ik denk dat vooral mensen de film goed vinden die Queen niet heel erg bewust hebben meegemaakt. Het is hoe dan ook een prachtig verhaal. Maar als je de band wat beter kent, denk ik dat het zomaar tegen kan vallen.
mick87 schreef:
08-11-2018 13:00


hoe was dat destijds met aids en homoseksullaliteit eigenlijk? Een groot taboe?
Ja dat was een taboe. En aids was toen een doodvonnis en omgeven met geheimzinnigheid en misverstanden. Er waren mensen dachten dat je het al kon krijgen van een gebruikt kopje.
Kijk eens Philadelphia als je de sfeer rondom aids wil meekrijgen.
anoniem_64c147b399965 wijzigde dit bericht op 08-11-2018 13:17
0.13% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
mick87 schreef:
08-11-2018 13:12
Het is idd best braaf. Eigenlijk zou Sasha Baron Cohen (Borat, Ali G) de rol van Freddie spelen. Maar hij heeft zich teruggetrokken, omdat hij het concept inderdaad te braaf vond. En meer de wilde kant van Freddie wilde laten zien.
Ben ik juist niet rouwig om. Vreselijke vent vind ik dat. Vrees dat hij er een karikatuur van gemaakt zou hebben.
MokThee schreef:
08-11-2018 13:14
ja dat vond ik zo jammer! Ik vond hem de uitgelezen persoon om Freddy te spelen.
Ik denk dat vooral mensen de film goed vinden die Queen niet heel erg bewust hebben meegemaakt. Het is hoe dan ook een prachtig verhaal. Maar als je de band wat beter kent, denk ik dat het zomaar tegen kan vallen.
Klopt, en als er iets niet braaf was was het Freddy wel.
Ik volg Queen ook al vanaf het begin.
Alle reacties Link kopieren
-Darkside- schreef:
08-11-2018 13:16
Ja dat was een taboe. En aids was toen een doodvonnis en omgeven met geheimzinnigheid en misverstanden. Er waren mensen dachten dat je het al kon krijgen van een gebruikt kopje.
Kijk eens Philadelphia als je de sfeer rondom aids wil meekrijgen.

Philadelphia is inderdaad een hartverscheurende film die de sfeer rond homoseksualiteit en aids goed weergeeft.

Ik herinner me ook de reclameposters van Benneton in dat thema: kussende mannen, een uitgemergelde aids-patiënt, heisa alom.

Dat was hier in Vlaanderen ook de periode van de eerste grote condoom-campagne die zich tot (ook hetero) jongeren richtte.
Drama alom was dat, want zoiets lokte toch alleen maar promiscue gedrag uit :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
-Darkside- schreef:
08-11-2018 13:16
Ja dat was een taboe. En aids was toen een doodvonnis en omgeven met geheimzinnigheid en misverstanden. Er waren mensen dachten dat je het al kon krijgen van een gebruikt kopje.
Kijk eens Philadelphia als je de sfeer rondom aids wil meekrijgen.
Moet je nagaan dat al die taboes nog relatief kort geleden zijn. Ik herinner me ook nog begin jaren '90 aids epidemie. Nu heeft amper iemand het nog. En homoseksualiteit is ook geen issue meer. Gelukkig maar.
Alle reacties Link kopieren
TanteBedelia schreef:
08-11-2018 13:17
Klopt, en als er iets niet braaf was was het Freddy wel.
Ik volg Queen ook al vanaf het begin.
Heeft hij niet zo'n beetje met heel Londen seks gehad? en notoire feesten gegeven? echt het seks drugs en rock 'n roll bestaan?
Freddy hield tot op het laatst stil dat hij AIDS had, dat was niet voor niets. Het was een enorm taboe, wie seropositief was, was ten dode opgeschreven. Het was dan waarschijnlijk je eigen schuld ook nog, want je had dan seks gehad met foute mensen, etc.
TanteBedelia schreef:
08-11-2018 13:17
Klopt, en als er iets niet braaf was was het Freddy wel.
Ik volg Queen ook al vanaf het begin.
Heb jij de film al gezien? Of ga je kijken?
Edit: o lamaar, zie nu je eerdere post.
Ik ga wel, maar met gezonde scepsis. Of het dan nog de moeite waard is... Zucht. Ik weet het niet.
anoniem_370276 wijzigde dit bericht op 08-11-2018 13:27
24.31% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me ook af wat zijn ouders van zijn geaardheid en uitspattingen vonden. Die waren streng gelovig. Hingen het zoarisme (of hoe je dat ook spelt) aan.
MokThee schreef:
08-11-2018 13:26
Heb jij de film al gezien? Of ga je kijken?
We twijfelen enorm!
Ik ben echt wel een Queen fan.
En zolang stil zitten in een bioscoop is voor mij persoonlijk lastig.
mick87 schreef:
08-11-2018 13:22
Moet je nagaan dat al die taboes nog relatief kort geleden zijn. Ik herinner me ook nog begin jaren '90 aids epidemie. Nu heeft amper iemand het nog. En homoseksualiteit is ook geen issue meer. Gelukkig maar.
Nou geen issue meer......

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven