Entertainment alle pijlers

Mag ik jullie oma zijn?

20-11-2018 23:22 26 berichten
Nee, ik ben daar nog veel te jong voor maar zo heet het nieuwe programma van SBS6 :proud:

Heeft iemand het ook gezien? Zouden jullie zelf mee doen aan zo'n programma als je je kind grootouders gunt maar je ouders/schoonouders niet meer in beeld zijn? Of als je (nog) geen kleinkinderen hebt?

En ik vind het stom dat het programma zich blijkbaar alleen richt op oma's want een leuke opa is toch ook geweldig voor zo'n familie?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook meedoen als zou blijken dat ik nooit oma zou worden en ik zelf niets te “ adopteren “ zou hebben in mijn eigen kring.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Niet gezien, alleen voorstukje.

Gaat ze kennismaken met meerdere families en kiest ze er dan 1 uit, of heb ik dat (hoop ik) verkeerd begrepen?
Alle reacties Link kopieren
Oh ja hoor! Niet via zo’n programma maar ik ‘adopteer’ graag een paar kleinkinderen die het ook leuk vinden om mij te ‘adopteren’.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ja ze mag kennismaken met meerdere gezinnen en dan er eentje uitkiezen. Ik hoop wel voor de andere 2 gezinnen dat daar ook gewoon nog contact mee is want waarom maar 1 gezin kiezen als je met meerdere een klik hebt.
anoniem_647dc71738af4 wijzigde dit bericht op 20-11-2018 23:33
0.23% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het programma niet bekeken, eerlijk gezegd.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
20-11-2018 23:24
Ik zou ook meedoen als zou blijken dat ik nooit oma zou worden en ik zelf niets te “ adopteren “ zou hebben in mijn eigen kring.
ik zou d'r bijna een kleinkind voor maken. Nog even uitpuzzelen hoe.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
20-11-2018 23:31
Ja ze mag kennismaken met meerdere gezinnen en dan er eentje uitkiezen. Ik hoop wel voor de andere 2 gezinnen dat daar ook gewoon nog contact mee is want waarom maar 1 gezin kiezen als e met meerdere een klik hebt.
Omdat die mevrouw misschien ook nog andere dingen te doen heeft / wil doen ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Dat lijkt me dan zo lullig voor de andere mogelijke kleinkinderen ... hopen dat die toch nog een leuke vervangende oma krijgen, misschien wel kijkers van het programma?
Alle reacties Link kopieren
feow schreef:
20-11-2018 23:32
ik zou d'r bijna een kleinkind voor maken. Nog even uitpuzzelen hoe.
Je schijnt iets te moeten doen met je benen wijd.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
20-11-2018 23:31
Ja ze mag kennismaken met meerdere gezinnen en dan er eentje uitkiezen. Ik hoop wel voor de andere 2 gezinnen dat daar ook gewoon nog contact mee is want waarom maar 1 gezin kiezen als je met meerdere een klik hebt.
Mag je ze niet allemaal blijven zien? Stom programma.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
https://m.youtube.com/watch?v=vNv1Z3H9PK8
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk hopen de gezinnen vurig dat zij worden gekozen als de opa of oma het grote nieuws komt brengen. De gezinnen die niet worden gekozen worden voorgesteld aan Nederland en via een online platform kunnen alle oma's en opa's in Nederland reageren.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Enn schreef:
20-11-2018 23:38
Mag je ze niet allemaal blijven zien? Stom programma.

Dat bepaal je toch lekker zelf lijkt me? Zal vast geen boete op staan.
.
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
20-11-2018 23:34
Je schijnt iets te moeten doen met je benen wijd.

Even die pepermuntjes aan de kant.
.
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
20-11-2018 23:34
Je schijnt iets te moeten doen met je benen wijd.
Oké, ik pas.

Afbeelding
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Niet via zo'n programma, maar ik zou met liefde een oma of opa 'adopteren'.

Ik heb geen contact meer met mijn ouders en zou met gemak nog wel een plekje in mijn hart en leven voor een soort opa of oma hebben. Heel eerlijk mis ik het soms ook wel en als ik mijn kinderen met mijn schoonouders of schoon opa en oma zie. Dan gun ik ze dat ook met nog meer mensen. En meer mensen met hun/ons die het nu missen als ik zie hoeveel plezier mijn schoonouders en schoon opa en oma hebben met ons/de kinderen.
Niet gezien, ik werd al niet goed van die tranentrekkende, op de emotie gerichte voorstukjes. Zum kotzen.
Wat een flauwekul. Zo erg is het niet als je geen opa of oma hebt.
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
21-11-2018 08:25
Wat een flauwekul. Zo erg is het niet als je geen opa of oma hebt.
Nou maar misschien wel als je oud en alleen bent en geen kinderen en kleinkinderen hebt. Ik weet dat ik nooit oma zal worden en ik denk niet dat ik aan zo'n programma mee zal doen maar wellicht ga ik later wel op andere manieren op zoek.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
boannan schreef:
21-11-2018 08:34
Nou maar misschien wel als je oud en alleen bent en geen kinderen en kleinkinderen hebt. Ik weet dat ik nooit oma zal worden en ik denk niet dat ik aan zo'n programma mee zal doen maar wellicht ga ik later wel op andere manieren op zoek.
Ik word ook geen oma, maar ik heb bewust geen kinderen.

Ik kan me niet voorstellen dat als je graag kinderen had gehad en later ook kleinkinderen, dat een constructie als deze, waarbij je met vreemde kinderen leuke dingen doet, die leegte kan opvullen. Je bent geen onderdeel van de overige familie, je hebt geen band met de ouders van die kinderen. Ik denk dat je juist alleen maar meer met het feit wordt geconfronteerd dat je geen oma bent.
Nitflex schreef:
21-11-2018 08:49
Ik word ook geen oma, maar ik heb bewust geen kinderen.

Ik kan me niet voorstellen dat als je graag kinderen had gehad en later ook kleinkinderen, dat een constructie als deze, waarbij je met vreemde kinderen leuke dingen doet, die leegte kan opvullen. Je bent geen onderdeel van de overige familie, je hebt geen band met de ouders van die kinderen. Ik denk dat je juist alleen maar meer met het feit wordt geconfronteerd dat je geen oma bent.
Mijn man had ook een pleegoma. Zijn ouders zorgden voor haar, we gingen daar wekelijks op bezoek, ze kwam met verjaardagen en feestdagen. Eigenlijk precies hetzelfde als zijn echte grootouders.
Ik word ook geen oma want mijn zoon wilt geen kinderen. Ik heb er geen moeite mee en zou ook niet op zoek gaan naar kinderen waar ik wel oma van kan zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het ook sneu voor de niet gekozen gezinnen. Vind eigenlijk dat het andersom zou moeten zijn, dat een gezin centraal staat en dat zij kennis mogen maken met verschillende oma's en dan een keus maken.
Klaar mee
Buffie schreef:
24-11-2018 08:00
Ik vond het ook sneu voor de niet gekozen gezinnen. Vind eigenlijk dat het andersom zou moeten zijn, dat een gezin centraal staat en dat zij kennis mogen maken met verschillende oma's en dan een keus maken.
Ja dat zou wel eerlijker zijn. Nu worden er ook twee gezinnen (en dan vooral de kindjes) eerst blij gemaakt met een mogelijke oma, die dan toch weer niet komt.

Zag dat ze wel een oproep aan de kijkers deden voor de andere gezinnen maar dat schiet niet echt op zo natuurlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven