Entertainment alle pijlers

Wat heb je gelezen in 2019?

01-01-2019 12:05 824 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een nieuw jaar, een nieuw topic.

Hier de link naar 2018: entertainment/wat-heb-je-gelezen-in-201 ... start=1210

Veel leesplezier iedereen!
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
FadeToBlack schreef:
02-01-2019 09:01
@LadyLola
Ik heb geen kinderen, dat scheelt. :lol:
En ik lees snel en kijk weinig tv.
Ja, dit.
En ik heb in 2018 ook echt veel tijd gehad. Ik denk dat 52 boeken in 2019 voor mij ook een flinke uitdaging gaat worden.

Ik lees trouwens ook veel in de trein tijdens het reizen van en naar mijn werk. Ten minste op de momenten dat ik niet zit te forummen.
Alle reacties Link kopieren
Eerste boek van 2019 uit. Oke, wel begonnen in 2018. Parel van de zeven zussen. Nu begonnen in de monnik van mokka maar hij boeit nog niet. Lezen jullie op papier of digitaal? Ik lees vooral op de e-reader.

Ik lees altijd en overal en ook nog snel dus een boek per week red ik met gemak. Iemand de nieuwste van afth al gelezen of begonnen?
Alle reacties Link kopieren
Oké kinderen de deur uit whaha.
Het is inderdaad wel zo als zij een weekend of een vakantie er niet zijn dan lees ik wel meer.
Plus er is minder puin te ruimen te wassen enz.

Daarnaast heb ik ook veel andere hobby's, schilderen en ik ga graag naar musea, ik kijk graag op Netflix een serie of een film ik gewoon ook heel veel andere dingen.
Zou ik dat skippen en in plaats daarvan lezen kom ik ook op het dubbele van wat ik nu lees denk ik.

Misschien ook het forum wat vaker links laten liggen :proud:
Alle reacties Link kopieren
LadyLola, ook hier geen kinderen. Maar wat misschien voor jou nog een tip is: luisterboeken. Bij het koken, het ophangen van de was, de afwas, strijken... al die dingen kun je prima een luisterboek bij aanzetten. Zo schiet het toch op met boeken ;-)
Alle reacties Link kopieren
Ik lees doorgaans niet, maar dat haal ik ruimschoots in tijdens vakanties. Dan kan ik zo 25 boeken verslinden in 2 wkn tijd.
Als ik gewoon thuis ben in combi met werk, huishouden en gezin dan heb ik er geen tijd voor of vind ik de rust niet. Er moet doen altijd wel wat.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
eeka schreef:
02-01-2019 09:49
Eerste boek van 2019 uit. Oke, wel begonnen in 2018. Parel van de zeven zussen. Nu begonnen in de monnik van mokka maar hij boeit nog niet. Lezen jullie op papier of digitaal? Ik lees vooral op de e-reader.

Ik lees altijd en overal en ook nog snel dus een boek per week red ik met gemak. Iemand de nieuwste van afth al gelezen of begonnen?
Ik heb 'm voor mijn verjaardag gekregen en ga 'm dus snel lezen!
Alle reacties Link kopieren
LadyLola schreef:
02-01-2019 06:52
Ik was vorig jaar al verbaasd over het aantal dat er werd/is gelezen maar nu ik bovenstaande zie lijkt het eerder regel dan uitzondering.
Ik red echt niet meer dan een soms een boek per week, als ik vakantie heb, en niet op pad ben verder ben ik blij als ik er 2 per maand uit kan lezen.
Ik werk 4 dagen, heb een vol huishouden ( 4 kinderen ) kijk ook graag Netflix en ben veel op pad.

De enige momenten dat ik zoveel kon lezen was tijdens mijn zwangerschapsverlof, hoe doen jullie dat?

Ik heb vorig jaar, los van het voorlezen van mijn zoon en mijn studieboeken, 26 boeken gelezen.
Hoop dit jaar weer dat aantal te kunnen halen.
Tot 2016 las ik ook heel weinig. Toen heb ik me aangemeld bij hebban (geen reclame hoor) en daar won ik boeken, die ik binnen een bepaalde tijd moest lezen en ineens werd lezen weer een prioriteit. Niet meer iets dat ik in verloren uurtjes deed (die ik niet had, want dan hing ik voor de tv) Lezen kwam een paar plaatsen omhoog.
In 2017 las ik dus ook al veel meer en vorig jaar 91 boeken. Dat verbaasde mij ook! Maar ik vind het ook weer heerlijk.

Maar toen mijn kinderen klein waren, las ik dus amper. Nu is de oudste het huis uit en de jongste zie ik amper. (oké, de oudste ben ik nu aan het helpen verhuizen, dus hoewel ik elke dag wil lezen, is me dat vandaag alvast niet gelukt)
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Mijn Hebban doel is 52, dus een boek per week. De ene week haal ik dat maar soms als het een drukke week is en een dik boek niet. Maar tijdens een week vakantie lees ik er met gemak veel meer. Ligt natuurlijk ook wel aan het soort vakantie maar toch lees ik dan meer dan thuis. Over 2,5 week weer een week weg. Zin in! Geen kinderen maar kijk ook veel series en werk 25 uur per week, soms meer.

1. Mg ik even iets tegen je aanhouden. Japje-d Bouwman
2. Verdrinken - Marlies Slegers
De onderste ben ik net in begonnen dus telt nog niet mee.
Alle reacties Link kopieren
Januari

1. Dan neem je toch gewoon een nieuwe - antoinnette Scheulderman ****
2. Maaike en Domenico: het meeslepende verhaal van een ongewone vriendschap - Susanne Wittpennig ****
3. Liefde tussen 2 werelden - Susanne Wittpennig ****

Ik ben goed begonnen deze maand. Het is een beetje smokkelen want de eerste was ik al in begonnen. De tweede en derde zijn tienerboeken die ik toen erg mooi vond. Ze zitten nu in Kobo plus en ik vind het leuk om ze nog eens te herlezen. Ik ben al in het derde deel begonnen.
Alle reacties Link kopieren
Ook ik doe graag weer mee. Ben van plan 60 boeken te lezen dit jaar (2018: 52). Op Hebban staat mijn Challenge op 52, omdat die soms boeken niet 'kent'.

Mijn eerste boek(je) voor dit jaar is uit, hopelijk dit weekend nr 2. Wil dit jaar ook eens luisterboeken gaan luisteren, lijkt me ideaal tijdens strijken, was ophangen etc. Hoe/waar luisteren jullie die?

1. Gezien de feiten - Griet op de Beeck
Alle reacties Link kopieren
LuisterBieb, Storytel en bij de bieb lenen.
Alle reacties Link kopieren
1. Piep zei de muis - M.J. Arlidge
2. Duivelspact - Loes den Hollander
Alle reacties Link kopieren
Miss.Speeseend schreef:
04-01-2019 22:34
Ook ik doe graag weer mee. Ben van plan 60 boeken te lezen dit jaar (2018: 52). Op Hebban staat mijn Challenge op 52, omdat die soms boeken niet 'kent
Boeken die niet op Hebban staan kun je zelf toevoegen. Ik doe dat geregeld.

Net The seven murders of Evelyn Hardcastle gelezen. Nu bezig in De hemel verslinden
Ik schrijf graag met jullie mee. Ik ben dol op lezen en lees ook vrij veel. Ik lees vooral 's avonds. Man kijkt tv en ik zit te lezen.
Tot nu toe gelezen:
1. Nachtroos - Lucinda Riley
2. Terug naar Wharton Park - Lucinda Riley

Morgen weer aan het werk en gelijk een drukke dag. Ik hoop dinsdagavond in de nieuwste van de 7 zussen te beginnen. Van de week al op Bol zitten kijken, er komt een nieuwe Robert Galbraight, een nieuwe Arlidge, een nieuwe Borjlind, een nieuwe Rosenveldt en nog veel meer dit jaar.
Alle reacties Link kopieren
Babooshka77 schreef:
06-01-2019 18:25
Boeken die niet op Hebban staan kun je zelf toevoegen. Ik doe dat geregeld.

Net The seven murders of Evelyn Hardcastle gelezen. Nu bezig in De hemel verslinden
Evelyn Hardcastle heb ik hier ook liggen van de bieb , in het Nederlands, maar ik pak hem telkens niet om eraan te gaan beginnen.
Alle reacties Link kopieren
Celaena_Aelin schreef:
02-01-2019 11:28
LadyLola, ook hier geen kinderen. Maar wat misschien voor jou nog een tip is: luisterboeken. Bij het koken, het ophangen van de was, de afwas, strijken... al die dingen kun je prima een luisterboek bij aanzetten. Zo schiet het toch op met boeken ;-)
Dat heb ik weleens geprobeerd maar ik was in no time afgeleid en door het doen van andere dingen ben duidelijk geen multi tasker ;-)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb afgelopen jaar, ondanks zwangerschapsverlof, voor het eerst in jaren mijn leesdoel niet gehaald. Desondanks ga ik dit jaar weer voor 30 boeken en ik ben al goed op weg.

1. Rick Riordan - Percy Jackson en de bliksemdief ***
2. Peter Buwalda - Bonita Avenue **

Nu bezig in Room van Emma Donoghue.
One in a melon
Ik schrijf ook (af en toe) weer mee!

Ik heb gisteravond het eerste boek van dit jaar uitgelezen; deel 1 van de Millennium-trilogie. Vanavond begin ik in deel 2.

Mijn leesdoel voor dit jaar is 24 boeken, 2 per maand. Daar zal ik wel overheen gaan, maar ik wil de lat niet te hoog leggen.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook graag meeschrijven, ik heb mijn doel op 60 boeken gelegd.Ik lees alleen Nederlandstalig en vrijwel alleen op de ereader. Ik heb een abonnement op bookchoice en probeer elke maand die boeken gelezen te hebben.

1. Portret van een man - Jens Christian Grøndahl ****
2. Zondeval - Marianne en Theo Hoogstraaten ***
3. Code Kattenkruid - Jacques Vriens ***
4. Bloedlink - Marianne en Theo Hoogstraaten ***
Alle reacties Link kopieren
Dat toevoegen zal ik eens proberen, dank voor de tip @Babooska !

Inmiddels 2e boek uit, interessant inkijkje in het werk van een officier van justitie.

1. Gezien de feiten - Griet op de Beeck
2. Mijn eerste lijk is gelukkig vers - Pascale Bruinen
Alle reacties Link kopieren
Mijn eerste boek van het jaar is ook uit. En ik ben er een soort stil van. Het was niet helemaal mijn schrijfstijl, maar het verhaal, vooral het oogpunt van het verhaal raakte me.

1. Mischa - Hans Munstermann****
Forever is a hell of a long time
Ik doe ook graag mee. Vroeger was ik een veellezer, maar door ziekte gaat dat niet meer zo snel helaas. Nu lees ik meer óver boeken dan dat ik ze zelf lees. Ook lees ik andere boeken dan eerst, meer de ‘easy reads’ of boeken met korte verhalen / stukjes.
Ik doe ook mee dit jaar!
Begonnen in 2018, uit in 2019: luisterboek Datumloze dagen van Jeroen Brouwers. Poëtisch en heftig.
Mee bezig begonnen in 2019: Reisverslag van een kat van Hiro Arikawa.

Iemand al bezig in Grand Hotel Europa van Ilja Pfeijffer?
Alle reacties Link kopieren
Oeh, Miss, bedankt voor de tip. Ik ga eens kijken of ik die uit de bieb kan halen.

Doro: snel, langzaam, makkelijk, moeilijk, luisterboek, gewoon, braille, grootletter... dat maakt toch niet uit? Het gaat om het plezier in lezen.

Ik heb trouwens besloten geen lijstjes te posten dit jaar, omdat ik een digitaal project rondom boeken op wil gaan pakken, en dan word ik hier wat herkenbaar ;-) Maar als jullie het goed vinden klets ik wel graag mee over boeken en geef ik tips (indien gewenst).
Celaena_Aelin schreef:
08-01-2019 00:03

Doro: snel, langzaam, makkelijk, moeilijk, luisterboek, gewoon, braille, grootletter... dat maakt toch niet uit? Het gaat om het plezier in lezen.
:)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven