Entertainment alle pijlers

Wat heb je gelezen in 2019?

01-01-2019 12:05 824 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een nieuw jaar, een nieuw topic.

Hier de link naar 2018: entertainment/wat-heb-je-gelezen-in-201 ... start=1210

Veel leesplezier iedereen!
Later is nu
@CA, ben wel benieuwd naar dat project ;-) .
Alle reacties Link kopieren
Snap ik ;-)

Ik denk er even over na, goed?
Alle reacties Link kopieren
Aardig goed begin van het jaar, afgelopen week nog aardig wat leestijd gehad. Gisteren weer begonnen met werken en daardoor meteen al wel weer minder tijd gehad om te lezen. Maar vanavond toch weer tijd gehad om mijn boek uit te lezen.

1. Karen Dionne - Dochter van het moeras.
2. Jill Mansel - Lang leve de liefde
3. Marja Visscher - Maannachten.

Zo maar eens gaan kijken waar ik nu zin in heb om mee verder te gaan, nog genoeg keus.
Ik heb gisteren nog een boek uitgelezen. Was niet echt spectaculair :)
Vanavond begin ik in Maan van Riley.
Hebben jullie dat ook dat het aan je gemoedstoestand ligt wat je leest? Ik ben deze week aan een nieuwe baan begonnen en dan heb ik weinig plek in mijn hoofd voor ingewikkelde boeken. Vandaar dus ook van Chanel naar Flanel, echt zo'n verstand op nul boek. Mijn echte favorieten zijn toch wel de scandinavische thrillers. Binnenkort maar weer op zoek naar mooie boeken.

1. Nachtroos - Lucinda Riley
2. Terug naar Wharton Park - Lucinda Riley
3. Van Chanel naar flanel - Marijke Vos
Alle reacties Link kopieren
Jep Miranda, hier nog een! Bij grote veranderingen kies ik boeken die ik al ken, vaak wat eenvoudiger idd. En als ik niet lekker in m’n vel zit ga ik voor grappige/luchtige boeken.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook herkenbaar. Ik heb een hele tijd echt geen spannende boeken kunnen lezen bijvoorbeeld. En als ik slecht in m'n vel zit of het heel druk heb kies ik ook makkelijke, luchtige boeken of zelfs kinder- en jeugdboeken.
Forever is a hell of a long time
Wanneer stoppen jullie met een boek? Ik heb "Pas jij even op? " van Fiona Higgins van de bibliotheek geleend, maar na tweeënhalf hoofdstuk vind ik het te Bouquetreeksachtig en dat is mijn smaak niet. Anderzijds ben ik wel een beetje nieuwsgierig hoe het met de personages verder gaat.
Als ik het boek gekocht had, had ik het wel uitgelezen, maar ik kan nog 8 andere ebooks op mijn boekenplank zetten die interessanter zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik hanteer een 50-bladzijden-regel. Als een boek na 50 bladzijden niet leuk is, leg ik het weg.
aviv_13 schreef:
09-01-2019 11:38
Wanneer stoppen jullie met een boek? Ik heb "Pas jij even op? " van Fiona Higgins van de bibliotheek geleend, maar na tweeënhalf hoofdstuk vind ik het te Bouquetreeksachtig en dat is mijn smaak niet. Anderzijds ben ik wel een beetje nieuwsgierig hoe het met de personages verder gaat.
Als ik het boek gekocht had, had ik het wel uitgelezen, maar ik kan nog 8 andere ebooks op mijn boekenplank zetten die interessanter zijn.

Ik ben laatst begonnen in een boek, op aanraden van iemand omdat ik geweest ben waar het verhaal zich afspeelt. Na 2 (lange) hoofdstukken vond ik er al niks aan, het verhaal was ontzettend langzaam en verliep stroef, maar ik ben toch doorgegaan met lezen. Uiteindelijk halverwege het boek gestopt, ik kon er echt niet inkomen.

Soms helpt het om een boek even aan de kant te leggen en er later opnieuw in te beginnen.
Leuk dat jullie ook boeken herlezen, dat doe ik ook! Soms kan een boek mij ook meenemen naar hoe ik me voelde toen ik het boek voor het eerst las. Dat kan mij soms heel goed helpen.

Ik heb ook wel eens boeken waar ik niet doorheen kom. Ik merk het aan mezelf, dan denk ik; ik ga zo lezen. Uiteindelijk blijf ik dan op de laptop of telefoon bezig en ben ik echt aan het uitstellen. Vind ik een boek geweldig, dan doe ik dat echt niet.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ook ik doe weer mee dit jaar!
Vorig jaar 14 boeken gelezen, dus zet mijn doel op 20 boeken.

Hopelijk gaat dit lukken, maar met 2 kleine kinderen, een drukke baan en veel andere hobbies is dit een uitdaging... maar wel een leuke!
Alles komt goed, het kan alleen even duren
#1 Altijd roomboter - Nelleke Noordervliet

Wat een gedrocht van een boek was dat. Ik vind historische boeken vrijwel altijd leuk. Feit of fictie.
In de inleiding staat dat feit en fictie door elkaar heenlopen. Maar het hele boek hangt van de misschiens aan elkaar.
Jammer..
Op naar de volgende.
Alle reacties Link kopieren
Celaena_Aelin schreef:
09-01-2019 11:40
Ik hanteer een 50-bladzijden-regel. Als een boek na 50 bladzijden niet leuk is, leg ik het weg.
Dat vind ik nog veel 50 pagina’s. Ik lees ook ebooks en dan swipe ik er snel door heen.
Diagonaal lezen noemde een Hebban volger dat. Ik had het met het boek van Patricia Snel ‘Verblind’ krijgt toch best aardig wat sterren maar het is niet echt mijn ding. Nu even op zoek naar een ander boek.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind 50 pagina's dan weer weinig. Ik lees meestal wel door.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
1. Piep zei de muis - M.J. Arlidge
2. Duivelspact - Loes den Hollander
3. De man die zijn schaduw zocht - David Lagercrantz
Alle reacties Link kopieren
aviv_13 schreef:
09-01-2019 11:38
Wanneer stoppen jullie met een boek?
Ik heb toevallig gisteren een boek terug naar de bieb gebracht en ik kwam niet verder dan blz 2. Het boek bleef maar liggen. Had het al zeker 6 weken thuis. Ben er 3/4 keer aan begonnen.
Het was gewoon niet het boek op dit moment voor mij.
Nachtblauw vond ik mooi! Er gebeurde meer dan genoeg om boeiend te blijven. In 1 dag uitgelezen.
Wat betreft de vraag over wegleggen. Dat doe ik niet, ik heb altijd hoop dat het nog ergens beter wordt. Het resultaat is wel dat ik over sommige boeken weken doe, omdat ik mezelf moet dwingen om verder te lezen. En eigenlijk is dat zonde want er zijn zoveel boeken wél mooi, maar ik kan daar niets aan doen.. :facepalm:

2019
#1 Altijd roomboter - Nelleke Noordervliet
#2 Nacht blauw - Simone van der vught
Alle reacties Link kopieren
Ja dat had /deed ik dus ook altijd maar tegenwoordig niet meer. Of het nu een boek, film of serie is ik moet het echt snel leuk vinden. Er is teveel om te blijven hangen bij iets saais.
Celaena_Aelin schreef:
08-01-2019 12:04
Snap ik ;-)

Ik denk er even over na, goed?
Uiteraard!
1. De tolk van Java - Alfred Birney
(gestart in 2018).
2. De vijfde berg - Paulo Coelho.
3. Het verdriet van België - Hugo
Claus.

Die laatste heb ik net uit, en ik ben er nog een beetje van ondersteboven. Wat een prachtig geschreven, indrukwekkend boek! Het Vlaams is heel mooi.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er ook eindelijk 1 uit. Ik merk dat ik veel YA boeken best nog erg leuk vind.

1. Michael Grant - gone verlaten
Alle reacties Link kopieren
Ik lees ook regelmatig Ya en andere jeugdboeken Aardbei. Enigszins voor mijn werk maar ook voor plezier.
Alle reacties Link kopieren
Ik ook hoor! Volgens mij is dat zelfs het merendeel van wat ik lees.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind YA meestal heerlijk. Tenminste, als het fantasy is. Een echte jeugdroman met puberliefdes zie ik dan weer niet zo zitten.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik lees best veel YA en ook echte kinderboeken en ik herlees ook regelmatig boeken. Als ik niet helemaal lekker in mijn vel zit geeft helpt het me om een geborgen en ontspannen gevoel terug te krijgen.

Als ik me echt rot voel dan herlees ik Harry Potter. Daar kan ik echt in vluchten als het ware. Ik kan huilen en lachen met die boeken en dat vormt dan een soort uitlaat klep voor emoties die ik dan in mijn echte leven beter kan reguleren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven