Entertainment alle pijlers

R. Kelly

08-01-2019 19:54 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
R. Kelly ligt stevig onder vuur. Nu was zijn reputatie al niet zuiver, hij staat bekend als een notoire vrouwenliefhebber (en dan vooral piepjonge vrouwen). Maar nu hebben ongeveer 50 mensen in een documentaire een boekje over hem open gedaan. En dat is niet mis.....seksueel misbruik zou hem niet vreemd zijn.

https://www.nporadio1.nl/cultuur-media/ ... r-kelly-is

Dit geeft wel te denken. Het past helemaal in het #metoo tijdperk waar we in leven. Enerzijds juich ik het toe. Anderzijds: wat nou als dit allemaal niet waar is of slechts gebaseerd op een halve waarheid? Dan is zo iemand wel mooi helemaal kapotgemaakt...

Jullie ideeën hierover?
Dit is al bekend heel ver voor het Me Too gebeuren. Jaren en jaren eerder. Volgens mij kwamen dit soort verhalen over hem al naar buiten tijdens zijn hitjesperiode. Ook dat hij met zo'n piepjong zangeresje rond liep/trouwde.

Ik vind het belachelijk dat hij al die jaren zo met meisjes om kon gaan en niemand heeft ingegrepen. Zelfs als ze naar buiten traden werd er leuk over gedaan en door niemand echt gelooft.


En dat er mensen zij die nu nog roepen, ja maar het is nog niet bewezen, onschuldig tot tegendeel is bewezen. Echt als mensen nu nog niet zien dat dit een heel naar vies eng mannetje is heb je ze niet op een rijtje. Vind ik.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 08-01-2019 20:05
1.74% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Beetje oud nieuws.
Alle reacties Link kopieren
Rook-vuur.
Dit was allang bekend en het verbaasd me dat hij er zolang mee weg is gekomen.
Moet je je tegenwoordig het verhaal Aaliyah voorstellen: het kind was 15 toen ze met hem trouwde, en er schijnt ook sprake van een abortus te zijn.
En dan die schijnheilige ouders die nog steeds geen kwaad woord over de man willen horen.
Dit speelde al in 1994.
Alle reacties Link kopieren
De titel 'Surviving R. Kelly' doet vermoeden alsof het hier om de grootste artiest allertijden gaat.
Verder is dit oud nieuws toch?
Alle reacties Link kopieren
Dit is toch al jaaaaaren bekent, hij is destijds met Aaliyah getrouwd toen zij 15 was.
Het is heel verdrietig dat dit al jaren bekend was, dat er zelfs lacherig gedaan werd in media over zijn "voorkeuren" en het toont wat mij betreft ook aan dat jonge donkere vrouwen in de V.S. blijkbaar niet relevant zijn.
En het is ruk, want ik kan niet meer naar zijn liedjes luisteren, maar ik hou echt van die heel slechte meuk die hij ooit maakte.
Alle reacties Link kopieren
Betty_Slocombe schreef:
08-01-2019 20:13
Het is heel verdrietig dat dit al jaren bekend was, dat er zelfs lacherig gedaan werd in media over zijn "voorkeuren" en het toont wat mij betreft ook aan dat jonge donkere vrouwen in de V.S. blijkbaar niet relevant zijn.
En het is ruk, want ik kan niet meer naar zijn liedjes luisteren, maar ik hou echt van die heel slechte meuk die hij ooit maakte.
Wat heeft de huidskleur er nou weer mee te maken?
Alle reacties Link kopieren
Ouders Aaliyah zijn inderdaad niet te spreken over de documentaire. Ze hebben geen kwaad woord over R.Kellu
Ik vraag me wel af welke ouder het leuk zou vinden als hun 15-jarige dochter met een volwassen man trouwt.
minnimouse schreef:
08-01-2019 20:14
Wat heeft de huidskleur er nou weer mee te maken?
Heel simpel, dat denk ik. Ik vermoed niet dat je het met me eens bent, dus ik vraag me af of het zin heeft erover in discussie te gaan.
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
08-01-2019 20:14
Wat heeft de huidskleur er nou weer mee te maken?
Nou het is wel zo dat in De VS zaken waar blanke mensen centraal staan, in het algemeen meer media-aandacht krijgen en serieuzer genomen worden.
Alle reacties Link kopieren
Betty_Slocombe schreef:
08-01-2019 20:17
Heel simpel, dat denk ik. Ik vermoed niet dat je het met me eens bent, dus ik vraag me af of het zin heeft erover in discussie te gaan.
Ik zeg ook niet dat ik een discussie wil. Ik stel je gewoon een vraag.
Alle reacties Link kopieren
mick87 schreef:
08-01-2019 20:17
Nou het is wel zo dat in De VS zaken waar blanke mensen centraal staan, in het algemeen meer media-aandacht krijgen en serieuzer genomen worden.
Ja, maar waarom zou dat hier iets mee te maken hebben?
Als men al lacherig deed over zijn voorkeuren, dan denk ik eerder dat men dat deed omdat hij bekend was en sommige mensen hem misschien niet tegen durfden te spreken.
minnimouse schreef:
08-01-2019 20:19
Ja, maar waarom zou dat hier iets mee te maken hebben?
Als men al lacherig deed over zijn voorkeuren, dan denk ik eerder dat men dat deed omdat hij bekend was en sommige mensen hem misschien niet tegen durfden te spreken.
Maar het is daarnaast toch gewoon bekend dat getinte vrouwen/meisjes sneller gesexualiseerd en gedehumaniseerd worden, en al helemaal daar.
Zelfde als er een meisje vermist is, blonde meisjes en het hele land start een zoektocht, maar zelfs hier is een vermist donker meisje amper nieuws en lees de comments maar op RTL tokkie Facebook.
minnimouse schreef:
08-01-2019 20:17
Ik zeg ook niet dat ik een discussie wil. Ik stel je gewoon een vraag.
Je ziet in de V.S. vaker dat leed dat zwarte vrouwen overkomt minder belangrijk is. Je ziet het bij de vermissingen van blanke jonge vrouwen, die groot nieuws zijn, terwijl tegelijkertijd er geen aandacht gegeven wordt aan verdwenen donkere vrouwen. De slachtoffers van Kelly waren jonge, zwarte vrouwen, die in de media als dom of onnozel werden neergezet. Daar het minderjarige of amper meerderjarige meisjes betrof is dat natuurlijk gewoon onterecht. We noemen in Nederland de slachtoffers van loverboys toch ook geen domme meisjes, die zelf ook schuldig zijn.

Dat denk ik, gecombineerd met wat jij ook noemt: mensen willen de wereld graag mooi houden en vinden het moeilijk te accepteren dat bekende mensen ook gewoon smeerlappen en slechte wezens kunnen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Oud nieuws toch? Herinner mij dat mijn vader speciaal met de Televaag waarin stond dat R Kelly destijds met een 15-jarige was getrouwd aan kwam zetten. Jaren ervoor stond ik met medebakvissen ergens in het Noorden te krijsen bij een concert van hem. Pa ging mee (wilde niet uren in een auto wachten) en vond het toen nodig om zowat om de vijf minuten te krijsen dat hij het maar een ‘glad, vies mannetje’ vond. Zie die ‘Ik zei het toch. Zie je nu wel’ blik nog zo voor mij.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Wat dan weer wel een interessant feitje is, is dat R Kelly analfabeet is.
Hij spreekt met appen zijn berichtjes in, heeft al zijn muziek geschreven zonder papier. En Trapped in the closet is echt briljant op een hele foute manier.

Maar dan komt gelijk de andere gedachte: moet je iemands werk negeren/afwijzen door zijn dubieuze keuzes in het leven? Roman Polanski, Michael Jackson, Kevin Spacey...
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
08-01-2019 20:23
Maar het is daarnaast toch gewoon bekend dat getinte vrouwen/meisjes sneller gesexualiseerd en gedehumaniseerd worden, en al helemaal daar.
Zelfde als er een meisje vermist is, blonde meisjes en het hele land start een zoektocht, maar zelfs hier is een vermist donker meisje amper nieuws en lees de comments maar op RTL tokkie Facebook.
Jaren terug was daar een docu over, Video Vixen.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
euh, hij is geen liefhebber van vrouwen, maar van kinderen! (14, 15, 16, jaar)
Dat maakt nogal een verschilletje, vind ik persoonlijk.
Fragolisa schreef:
08-01-2019 20:42
Wat dan weer wel een interessant feitje is, is dat R Kelly analfabeet is.
Hij spreekt met appen zijn berichtjes in, heeft al zijn muziek geschreven zonder papier. En Trapped in the closet is echt briljant op een hele foute manier.

Maar dan komt gelijk de andere gedachte: moet je iemands werk negeren/afwijzen door zijn dubieuze keuzes in het leven? Roman Polanski, Michael Jackson, Kevin Spacey...
Ja, natuurlijk. Gaan we serieus doen dat je dat gescheiden moet zien?

En helemaal als hij er nog een fijn liedje over uit brengt zoals laatst. Om te kotsen die vent.
Dit is inderdaad heel oud nieuws. Hij staat hier toch al jaren om bekend?

En qua die ouders van Aaliyah die geen kwaad woord over hem zeggen. Misschien had ze welke net zulke ouders als de meiden in dit filmpje wat ik laatst zag: https://www.youtube.com/watch?v=rvrrMzJOTwI
(gaat over vrouwen die gedwongen zijn vroeg te trouwen door ouders)
TsumTsum schreef:
08-01-2019 21:32
Dit is inderdaad heel oud nieuws. Hij staat hier toch al jaren om bekend?

En qua die ouders van Aaliyah die geen kwaad woord over hem zeggen. Misschien had ze welke net zulke ouders als de meiden in dit filmpje wat ik laatst zag: https://www.youtube.com/watch?v=rvrrMzJOTwI
(gaat over vrouwen die gedwongen zijn vroeg te trouwen door ouders)
Die mensen sporen echt niet.
Hij heeft een aantal ouders van vermeende minderjarige slachtoffertjes afbetaald met een auto bijvoorbeeld. De meisjes kwamen uit sociaal lagere, arme gezinnen. Hij heeft een leger van advocaten dat hier de handen vol aan heeft. Maar dit is inderdaad al jaren bekend.
Lucifer2018 schreef:
08-01-2019 21:11
Ja, natuurlijk. Gaan we serieus doen dat je dat gescheiden moet zien?

En helemaal als hij er nog een fijn liedje over uit brengt zoals laatst. Om te kotsen die vent.
Oh jij hebt nooit een film van Charlie Chaplin gekeken?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven