Entertainment alle pijlers

Maar ik vond het wél een mooi boek!

12-01-2019 21:17 91 berichten
In een ander topic op deze pijler zijn we druk doende alle boeken op te noemen die we naar, lelijk of stupide vonden.
Maar ja, hoe gaat dat, voor je het weet staat er een boek tussen dat jij echt ontzettend schitterend vindt en het is ook weer zoiets om dat topic te verzieken.
Dus, geen idee of er animo is, maar hier kun je lof toezingen aan miskende literaire werken.
Alle reacties Link kopieren
Nou, Lord of The Rings en The Hobbit, mijn favorieten! En Harry Potter, vind ik ook fijn om te lezen. En Jane Austen, alles. Natuurlijk zit er verschil in de boeken, maar ik hou dr van!
mockturtle wijzigde dit bericht op 12-01-2019 21:21
4.52% gewijzigd
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
De ontdekking van de hemel. Ik las het toen ik 16 was en ik denk dat dat precies de goede leeftijd was. Oké, het is Mulisch en het is vrouwonvriendelijk soms (en ook erg dom, met die happende baarmoeder), maar er zitten zulke schitterende scenes in die al een film in mijn hoofd waren ver voor de verfilming.

Extreem luid en ongelooflijk dichtbij. Is kitsch, dat klopt. Maar een grootse ramp vraagt om een groots gebaar. En dit verhaal is precies dat.

Harry Potter. Dat deed me het meeste pijn. Wereldliteratuur dit, vol verwijzingen naar grootse meesterwerken, universele thema's en grappige vondsten. Soms inderdaad wat mal, maar altijd magisch. Echt waar.
Alle reacties Link kopieren
LOTR, de hobbit, de silmarilion en pet cemetary. :D
Alle reacties Link kopieren
Kluun vond ik leuk.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Nou, mijn favorieten zijn al genoemd.

Harry Potter, geweldig!

Ik vond De Ontdekking van de Hemel ook mooi. Las 'm wel toen ik zeeën van tijd had en lekker door kon lezen. Ik denk dat er veel boeken zijn, die hun kracht verliezen, als je maar tijd hebt voor een paar bladzijdes per dag.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Harry Potter, the solitude of prime numbers. En de eerste keer vond ik a little life ook heel goed. Heb hem daarna met moeite nog een keer gelezen, toen vond ik hem wel minder. Wat een ellende. :cry:
Alle reacties Link kopieren
Donna Tartt prachtig en Anna Karenina een van de mooiste boeken die ik gelezen heb.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Wel grappig dat dat topic over het meest overratede boek een reactie was op een draadje over je favoriete boek.
Dit topic lijkt dan wat mij betreft een reactie op een reactie, dus wrsch het duplicaat van het eerste topic.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Ik ga voor Het Kerkhof Der Vergeten Boeken
De kleine vriend van Donna Tartt. Vond het echt geweldig.
Hoor wel vaker dat mensen het niet zo vonden, zeker in vergelijking met The secret History. Ik vind de kleine vriend haar beste boek.
Alle reacties Link kopieren
Oei ik kon wel huilen toen ik Harry voorbij zag komen op het andere topic. Gewoonweg briljant, hoe kom je er op. Geven de boeken antwoorden op alle vragen, klopt alles tot op het laatste kleine detail? nee, maar dat maakt het juist mysterieus en stof om te bespreken en over na te denken ook na het lezen van zeker 40 keer de hele reeks.

De hongerspelen allemaal heel goed hoewel ik deel 1 met echte opwinding en ontzag heb gelezen.

Zijn zoveel boeken die ik echt goed vind. Hersenschimmen van Bernlef lees ik ook met enige regelmaat nog.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Solomio schreef:
12-01-2019 21:25
Wel grappig dat dat topic over het meest overratede boek een reactie was op een draadje over je favoriete boek.
Dit topic lijkt dan wat mij betreft een reactie op een reactie, dus wrsch het duplicaat van het eerste topic.
Gun een arme vrouw ook eens een verzetje.
Dit topic is niet om je favoriete boek te noemen, maar om een boek te verdedigen dat in het andere topic onheus bejegend werd.
Alle reacties Link kopieren
Betty_Slocombe schreef:
12-01-2019 21:29
Gun een arme vrouw ook eens een verzetje.
Dit topic is niet om je favoriete boek te noemen, maar om een boek te verdedigen dat in het andere topic onheus bejegend werd.
Ah, sorry, dan heb ik het niet helemaal goed begrepen.

Ik kan verder niks zinnigs bijdragen, ik lees al die moeilijke literaire werken niet.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Ik vind Dan Brown echt goed. Heel veel mensen niet...
Alle reacties Link kopieren
Mijn favoriete boeken zijn o.a.: :heart:

Anna Karenina
Extreem luid en ongelooflijk dichtbij
Alles van Jane Austen en de Brontë sisters.

En in het andere topic wordt de 100-jarige man vaak genoemd. Daar heb ik me dan weer prima mee vermaakt. :-]
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
Alle reacties Link kopieren
De boeken van Arthur Japin. Ik herlees ze nog regelmatig.

Verder sluit ik me bij de Harry liefhebbers aan.
Echt? Werd Harry Potter genoemd? My god.
Solomio schreef:
12-01-2019 21:34
Ah, sorry, dan heb ik het niet helemaal goed begrepen.

Ik kan verder niks zinnigs bijdragen, ik lees al die moeilijke literaire werken niet.
Harry Potter en Kluun :proud:
Alle reacties Link kopieren
Ow ja de 100 jarige man vond ik ook echt leuk en alles viel samen aan het einde goed gevonden!
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Een klein leven..... heel mooi juist!
De honderdjarige man is ook gewoon een leuk boek, vond ik althans. Viel me niets tegen.
Alle reacties Link kopieren
Extremely Loud and Incredibly Close, zo goed. Maar ik vind alles van Safran Foer goed
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren
kolfdekolf schreef:
12-01-2019 21:35
De boeken van Arthur Japin. Ik herlees ze nog regelmatig.

Verder sluit ik me bij de Harry liefhebbers aan.

Ja ik lees Arthur Japin ook graag. Was verbaasd dat hij in het andere topic wordt genoemd.
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
IBIopviva schreef:
12-01-2019 21:37
Ow ja de 100 jarige man vond ik ook echt leuk en alles viel samen aan het einde goed gevonden!
Ja vond ik ook

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven