Entertainment alle pijlers

Fyre Festival - Netflix

21-01-2019 19:41 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand deze docu al gezien? Ik ben nu halverwege maar wat een chaos is dit zeg. Hoe kan dit zo gegaan zijn?
Alle reacties Link kopieren
Ahh typfout in de topictitel, moet natuurlijk Fyre festival zijn.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad een groot zooitje, niemand heeft (of wilde) stilstaan bij de zakelijke, minder glamour kant van het organiseren van zoiets. Ze dachten dat veel geld ze automatisch succes zou opleveren.
Money hungry bitches.
Gelukkig is er een Gofundme opgezet voor 1 van de locals. https://www.buzzfeed.com/scottybryan/go ... r-gofundme
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de documentaire (nog) niet gezien, maar heb het toen gevolgd via social media. Teveel mensen, te weinig organisatie, geen professionele organisatie.

Doet me denken aan Tanacon, een 'con' (zoals VidCon voor YouTubers) georganiseerd door een YouTuber die boos was op VidCon. Liep ook helemaal in de soep.
¡Apagando las luces!
Toevallig. Ik heb hem vandaag gezien. Ik vraag mij een ding af. Waarom gaat dit voornamelijk over Billy? Hij was toch niet de enige. Die Ja rule is toch ook een partner.
Ben benieuwd!
Ik was vorige zomer ook bij een event in Londen dat helemaal mis ging. Het was hilarisch, het was bedoeld voor voornamelijk kleine meisjes, en de moeders van de bezoekers namen het maar over.
Met als hoogtepunt een meisje dat een workshop zou geven, alleen maar kon huilen.
Dus de moeders namen de workshop over, gaven het arme kind wat te eten, en het meisje heeft toen zich nuttig gemaakt om stoelen voor 'the mums' te zoeken en had aan het einde van de workshop onze stoelen gevonden.
Wat was dat een zootje zeg.
Alle reacties Link kopieren
Als ik werknemer was zou ik trouwens opgestaan zijn en weg gegaan.
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
21-01-2019 20:08
Als ik werknemer was zou ik trouwens opgestaan zijn en weg gegaan.
Ik zat eigenlijk ook een beetje te wachten totdat iemand zou vertellen dat hij/zij weggegaan is of dat degenen die zo laat ingeschakeld werden de opdracht zouden hebben afgewezen maar ze gingen maar door.
In de docu zegt 1 werkneemster dat Billy heel goed kon inspelen op je gevoel waardoor je veel voor het bedrijf bleef doen, of iets in die richting.
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk was Blink 182 de enige die er zelf uit gestapt zijn of niet?
Alle reacties Link kopieren
Ja Rule heeft trouwens zelf op twitter aan dat hij ook ‘opgelicht’ is met valse verwachtingen.
AnAppleADay schreef:
21-01-2019 20:20
Ja Rule heeft trouwens zelf op twitter aan dat hij ook ‘opgelicht’ is met valse verwachtingen.
Lekker makkelijk gezegd. Die man heeft zoals je zag genoten van het eiland en de luxe. Terwijl er mensen waren die keihard werkte en geen geld hebben gezien. Fyre Festival was twee jaar terug. Wat heeft hij überhaupt gedaan om die mensen te helpen na die flop feest?
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
21-01-2019 20:15
Eigenlijk was Blink 182 de enige die er zelf uit gestapt zijn of niet?
Ja klopt! Die zagen de bui al hangen.
Ik vind het een beetje geklets van Ja Rule, hij liep daar ook vooral het baasje uit te hangen.
Het grote verschil is dat Billy steeds met de miljoenen op de proppen kwam.
Ze hadden moeten werken aan een goede app en dan een grote releaseparty moeten houden, in een venue waar vaker dit soort dingen gehouden worden, georganiseerd door de rotten in het vak. Dan was er niets aan de hand geweest.

Kendal Jenner die 250.000 dollar kreeg voor het plaatsen van 1 post is ook zo idioot.
nimue_iparis wijzigde dit bericht op 21-01-2019 20:46
0.22% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof wel dat hij minder schuildig is dan Billy zelf maar het is wel een beetje een ‘wie haben es nicht gewusst’
Alle reacties Link kopieren
Met verbijstering heb ik gekeken. Naderhand ben ik ook wat gaan googlen.

Ik weet niet of Ja Rule alleen met zijn naam/geld heeft geïnvesteerd, of dat er van hem daadwerkelijk verwacht werd dat hij zich organisatorisch en inhoudelijk met het evenement zou bemoeien. Ik dacht trouwens dat Ja Rule bijna platzak was.

Mensen onderschatten wat er bij een evenement komt kijken. Billy wist volgens mij echter heel goed dat hij er de ballen verstand van had, dat hij dingen beloofde die hij niet waar kon maken en dat hij keihard aan het liegen was. Dat is volgens hem het verschil tussen hem en Ja Rule.

Ik weet niet of het in de VS zo makkelijk is om als werknemer van een project weg te lopen. Wie weet heb je zo een rechtzaak aan je broek of krijg je je salaris dan niet. Nou ja, uiteindelijk kregen ze nu hun salaris ook niet, dus same difference, maar inderdaad apart dat niemand weerwoord gaf. Als de mensen meer ervaring hadden gehad met het organiseren van evenementen, hadden ze misschien sneller en nadrukkelijker hun kritiek gegeven.

Al met al een zeer onverantwoorde situatie voor de bezoekers en ook voor alle gasten en leveranciers die naar hun geld kunnen fluiten.
Dr. Dre, don't just stand there, operate! (Eminem)
Alle reacties Link kopieren
Google leert mij dat JaRule met gemak alle lokale werknemers schadeloos had kunnen stellen. Er is schijnbaar nog een docu, Hulu. De netflixdocu ligt nogal onder vuur omdat het door Jerrymedia (FuckJerry) is gemaakt waardoor er nogal wat nadelige zaken voor henzelf erbuiten zijn gelaten.

Zou graag de Hulu docu ook willen zien.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
En ik vind het zo ontzettend triest voor die mensen met hun lokale bedrijven die bijna/helemaal de fles op zijn gegaan. Mensen met een ticket, daar vind ik het ook wel sneu voor maar goed, die hebben niet hun bron van inkomsten verloren (en zullen wel wat kunnen missen gezien de ticketprijzen).
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Mwah de Hulu docu heeft Billy 200k betaald om mee te werken, lijkt me ook niet heel zuiver.
We zullen nooit alle details weten omdat niemand zichzelf de schuld gaat geven.
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
21-01-2019 21:05
En ik vind het zo ontzettend triest voor die mensen met hun lokale bedrijven die bijna/helemaal de fles op zijn gegaan. Mensen met een ticket, daar vind ik het ook wel sneu voor maar goed, die hebben niet hun bron van inkomsten verloren (en zullen wel wat kunnen missen gezien de ticketprijzen).
De mensen die tickets kochten zijn over het algemeen rijke mensen. Vervelend als die verlies maken maar geen levensveranderende bedragen.
Voor de locals is het een ander verhaal. Ik vond het ook sneu voor de jonge werknemer die zei dat hij 150.000 aan persoonlijke schulden had.
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
21-01-2019 21:07
Mwah de Hulu docu heeft Billy 200k betaald om mee te werken, lijkt me ook niet heel zuiver.
We zullen nooit alle details weten omdat niemand zichzelf de schuld gaat geven.
Ergens wel logisch dat hij geld heeft gevraagd. Die komt niet meer aan een baan. Hoop wel dat schuldeisers gelijk vooraan hebben gestaan.
Nee heb je, ja kun je krijgen
AnAppleADay schreef:
21-01-2019 20:08
Als ik werknemer was zou ik trouwens opgestaan zijn en weg gegaan.

Dit én ik had iig niet mijzelf opgefrist om iemand te gaan pijpen voor water :wtf:
[quote=GlitterCupcake post_id=29499455 time=1548102428 user_id=370054]
Dit én ik had iig niet mijzelf opgefrist om iemand te gaan pijpen voor water :wtf:
[/

En dat meende die man nog serieus ook (ik dacht dat het een grapje was) o_o

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven