Entertainment alle pijlers

Per seconde wijzer

26-01-2019 17:59 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kandidaat Jeroen struikelde in de finale bij de laatste vraag en daardoor liep hij de prijs van bijna €8000,- mis. Twitter stroomde vol en er werd een Crowdfunding actie gestart.
Jeroen was live in de uitzending bij het radioprogramma Mattie&Marieke en de vraag op welke basisschool hij gezeten had wist hij het antwoord niet. Oef 🤔hij is pas 28 jaar...

Ik word een beetje iebelig van al die doneeracties. Vraag me af wanneer dat eigenlijk begonnen is.
Alle reacties Link kopieren
een crowdfunding actie? het moet niet gekker worden. Ik heb de staatsloterij op 1 nummertje gemist, wie start voor mij zo'n actie op.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Echt belachelijk.

Vooral die finalevraag, maar nu nog erger die doneer actie.
Alle reacties Link kopieren
Het is een uitvloeisel van het feit dat het als onrechtvaardig wordt gezien als iemand iets "mist" of niet "wint", of bepaalde mogelijkheden niet heeft. Je hebt je best gedaan in die kwis, en ook al heb je de cruciale vraag niet correct beantwoord, dan nog moet je de prijs krijgen, want je wist toch "best veel". Hetzelfde zie je in het onderwijs. Onlangs was in het nieuws dat de eisen om door te stromen naar VWO vanuit VMBO of HAVO "te streng" waren, want sommige lycea verlangden zo maar een gemiddeld cijfer van 7,5. Ja hallo, mág er alsjeblieft een eis aan het niveau worden gesteld voor een bepaalde opleiding?

Maar goed, wat krijgen we hierna? Jantje beantwoordt een cruciale vraag fout op zijn examen waardoor hij niet slaagt, en dan gaan we een internetactie starten om te zorgen dat hij tóch zijn diploma krijgt ofzo?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Was dit de finalevraag bij sport die ineens over muziek ging? Dat was ook een stomme vraag. Maar ik ga die jongeman daarom geen geld geven.
Alle reacties Link kopieren
hij had gewoon tevreden kunnen zijn met de winst na de derde ronde. maar misschien vindt hij het zelf ook wel een belachelijke actie.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het wel een flauwe vraag. Die man ging echt goed de finale in. Veel seconden en veel jokers. En dan een vraag over muziek.
Op het ad stond de reactie van de redactie. Die was zonodig nog flauwer.
Ik zal hem straks even opzoeken.

Maar een crowdfunding vind ik ook te gek voor woorden.
Je wilt winnen en dan het geld krijgen. Niet doordat andere mensen je zielig vinden.
Alle reacties Link kopieren
heb het niet gezien, ben nu wel benieuwd wat die vraag was
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Andere invalshoek
De eindredacteur van Per Seconde Wijzer vindt het ‘sympathiek’ dat kijkers zo meeleven met een kandidaat maar noemt de gang van zaken in de laatste ronde niet uitzonderlijk. ,,Spelers krijgen vaker muziekvragen in de vierde ronde. Daar proberen we altijd een leuke en net iets andere invalshoek te zoeken’’, zegt Bart Oenema.

Zo bestond de slotronde in de categorie geschiedenis volgens hem ook uit een liedjesvraag en zaten in andere categorieën ook slotvragen over de Olympische Spelen en stadionliedjes. ,,Pauzeacts krijgen altijd veel aandacht in de media waardoor onze kandidaten er ondanks hun favoriete categorie wél van op de hoogte kunnen zijn.’’

Oenema vindt het ‘ontzettend sneu’ en ‘heel zuur’ dat Jeroen Meerwijk afviel in de laatste ronde. ,,Want het is natuurlijk veel leuker als iemand aan het eind met het geldbedrag naar huis gaat. Maar dit is wel wat Per Seconde Wijzer Per Seconde Wijzer maakt. Een speler met genoeg jokers en extra tijd weet dat er een vraag met een knipoog komt die verder van zijn of haar favoriete categorie ligt. It's all in the game.’’


@nlies.
De categorie was sport. En de kandidaat was echt goed.
En de laatste vraag waren muziekfragmenten.
Van de acts tijdens de pauze van de superbowl.

Ik vind vooral het laatste stukje erg. Ik kijk al heel wat jaren maar ik ben er niet mee bekend dat een speler met veel tijd en jokers, weet dat er een vraag met een knipoog komt die verder van zijn of haar favoriete categorie komt.
Dat vind ik belachelijk.
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
26-01-2019 18:12
Echt belachelijk.

Vooral die finalevraag, maar nu nog erger die doneer actie.
De laatste vraag was inderdaad erg flauw . Zo had hij alles goed bij de jaartallen. Maar om nu een doneeractie te beginnen zou ik persoonlijk het geld weigeren.
Crowdfunding in Nederland bestaat sinds 2014 vond ik op Wikipedia. Overgewaaid uit de VS.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven