Entertainment alle pijlers

Pippi

16-04-2019 08:24 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er is een crowdfundactie gestart voor de 3 acteurs uit Pippi langkous
Pippi, Tommy en Annika kregen blijkbaar vroeger te weinig betaald en nu is er al 32.000 opgehaald voor de 3

Even ter verduidelijking: Pippi heeft een baan als medisch secretaresse en speelt nog in een Duitse crimi. Niks mis mee, niet ieder kindsterretje lukt het om een goede tv carrière te hebben.
Tommy heeft een aantal jaren geleden zijn succesvolle bedrijven verkocht en is op zijn 57ste al aan het rentenieren. Pendelt heen en weer tussen zijn huizen in Spanje en Portugal
Annika werkt niet, want ze is te zwaar en heeft geen geld voor een maagverkleining. Woont op Mallorca

Misschien ben ik te hard of mis ik inlevingsgevoel, maar waarom wordt er een crowdfunding voor deze mensen opgezet?

In de jaren dat Pippi werd opgenomen verdienden alle kindsterretjes maar een habbekrats, net als zat gewone volwassenen

Ik keek ook naar Pippi, was leuk en grappig, maar dit snap ik echt niet
pearle wijzigde dit bericht op 16-04-2019 08:26
0.10% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Overigens vind ik Inger Nilsson in de interviews die ik van haar lees, echt geen aardige vrouw. Altijd maar klagen over de mislukte tv carrière en dat het helemaal niet leuk was om Pippi te spelen.
ga verder met je leven zeg, ipv te blijven hangen
Het is wel apart dat ze niets krijgen voor de tientallen herhalingen in allerlei landen. Ik weet niet hoe dat normaal gesproken geregeld is. Aan de andere kant, eeuwige roem.
Alle reacties Link kopieren
De crowdfunding is omdat ze Door Pipi nooit meer ergens aan het werk kwamen. Ze hadden een stigma. Aan de grond geraakt door een kinderserie
Tja, sneu misschien dat ze niet naar waarde betaald werden/worden. Maar ja, shit happens. Nee, hier ga ik niet aan bijdragen. We hebben allemaal zo onze tegenslagen gehad.
Tja omdat het kan.
Men wil graag iets "goeds" doen.
Ach ik heb wel gekkere crowdfunding acties gezien. Ik doe zelf niet mee, maar begrijp wel dat de fans dit voor ze willen doen.
MinkeDeWit schreef:
16-04-2019 08:26
Het is wel apart dat ze niets krijgen voor de tientallen herhalingen in allerlei landen. Ik weet niet hoe dat normaal gesproken geregeld is. Aan de andere kant, eeuwige roem.
Jaren 60 he, en nu kunnen ze het eindeloos gratis herhalen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga ook maar een crowdfundactie opstarten. Rondhangen op het Viva-forum kost veel tijd, en tijd is geld, dus dat moet financieel toch enigszins gecompenseerd worden. :biggrin:
We used to be friends...
Alle reacties Link kopieren
https://www.doneeractie.nl/dank-pippi-t ... nke/-33653

toch al ruim 30.000 euro
Alle reacties Link kopieren
Ik snap het wel. Miljoenen mensen keken naar het programma en als je dan ontdekt dat de acteurs maar weinig geld hebben gekregen destijds, niet worden betaald voor de herhalingen en een van de hoofdrolspelers een uitkering ontvangt omdat ze wegens gezondheidsredenen niet kan werken, voelt dat oneerlijk.

De actrice die Pippi speelt vind ik helemaal niet onaardig overkomen. Ik denk dat zij gewoon de keerzijde van beroemdheid in kan zien. En als je leest hoe het daar ging op de set, dat het aapje beet en dat ze haar familie een tijd lang niet zag kan ik me voorstellen dat het acteren zelf zo leuk niet was.
Those who don’t believe in magic will never find it
Het geld s ook voor alle drie bedoeld, de andere twee weten nog niet wat ze met het geld gaan doen.
Zij wel.
Alle reacties Link kopieren
Tommy heeft een aantal jaren geleden zijn succesvolle bedrijven verkocht en is op zijn 57ste al aan het rentenieren. Pendelt heen en weer tussen zijn huizen in Spanje en Portugal
Iemand die renteniert heeft dat beetje geld ook echt nodig ja...
We used to be friends...
Ik vind het sympathiek, heb niks gestort maar mensen mogen zelf weten wat ze met hun geld doen
Ik vind sowieso dat dit soort mensen erg onderbetaald worden
Ik hoorde laatst dat Janis Ian meer dan 70.000 keer is gestreamd via Spotify en Apple enzo en daar iets van 3,50 voor heeft gekregen.
Als fans die mensen willen bedanken voor zo'n leuke serie vind ik dat positief. Er is zoveel rottigheid in de wereld, waarom je druk maken als iemand iets aardigs voor een ander doet.
Sneu te lezen hoe het met Annika gaat, ik hoop dat ze iets met dit geld kan.
CourtneyTT schreef:
16-04-2019 08:46
Ik ga ook maar een crowdfundactie opstarten. Rondhangen op het Viva-forum kost veel tijd, en tijd is geld, dus dat moet financieel toch enigszins gecompenseerd worden. :biggrin:
+1 :yes:
Alle reacties Link kopieren
dropfruitje schreef:
16-04-2019 08:56
En als je leest hoe het daar ging op de set, dat het aapje beet en dat ze haar familie een tijd lang niet zag kan ik me voorstellen dat het acteren zelf zo leuk niet was.
Ik hoorde laatst dan weer dat het niet 1 aapje betrof maar meerdere. Simpelweg omdat de aapjes doodgingen of ziek werden door uitputting, slechte behandelkng, hete studiolampen etc etc.
Ik stel dus een crowdfunding voor stichting AAP voor :rose:
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Voor kindsterren is het toch vaak lastig om door te breken als volwassen acteur. Daarnaast zie je ook vaak dat ze niet veel aan hun kindsuccessen overhouden doordat ouders verkeerd met het geld om gaan.

Aan de andere kant zijn er genoeg volwassen acteurs die na een bepaalde rol in een successerie/film niet meer aan de bak komen. En als beginnend acteur houd je aan dat soort succes niet zoveel over als gevestigde acteurs.

Acteren is gewoon werk, soms kun je er (goed) van leven en vaker niet. Ook qua duurzaamheid is het gewoon een lastig beroep, maar dat hoort er nu eenmaal bij.

Een actie opzetten vind ik raar, maar ieder zijn ding.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
CourtneyTT schreef:
16-04-2019 09:06
Iemand die renteniert heeft dat beetje geld ook echt nodig ja...
Nee, hij heeft het niet nodig. Dat zegt hij zelf ook.
Maar geld inzamelen omdat ze nooit wat aan de serie verdiend hebben en dan zeggen maar 'Tommy' krijgt niks is ook weer zo vreemd.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren
Ach ik gun hun het wel . Inger is nooit van Pippi afgekomen en er zijn generaties die er massaal naar gekeken hebben .
Er zijn ook heel veel topsporters die niet veel aan overgehouden hebben aan hun succes terwijl er nu miljoenen in omgaan. Wie volgt?

Je ziet ook vaak crowdfunding voor behandeling van zieke kinderen en volwassenen die krijgen het geld voor behandeling niet of niet zo rap bij elkaar , best treurig
Je kon't altaid nog bakker worre
Alle reacties Link kopieren
CourtneyTT schreef:
16-04-2019 08:46
Ik ga ook maar een crowdfundactie opstarten. Rondhangen op het Viva-forum kost veel tijd, en tijd is geld, dus dat moet financieel toch enigszins gecompenseerd worden. :biggrin:
Je kunt het gaan vloggen ,is erg lucratief blijkbaar :mrgreen:
Je kon't altaid nog bakker worre
Of je nu papa Jay gaat ondersteunen of de spelers van Pipi Langkous moet ieder voor zichzelf weten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven