Entertainment alle pijlers

Waar parkeren Toppers

23-04-2019 08:56 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
1 juni ga ik met een paar vriendinnen naar de Toppers.
Nu zit ik even met het parkeren. Of eigenlijk is de vraag waar we het handigste kunnen parkeren zodat we na de tijd snel weer op de ringweg zitten.
We moeten bijna 2,5 uur rijden naar Amsterdam, we komen uit het noorden) en ik heb niet zoveel zin (lees: energie, zo aan het eind van zo'n dag 😝) om eerst 2uur in de file te staan en daarna nog die 2,5 uur te rijden.

Ik zag wel welke parkeerplekken en garages open zijn en vanaf welke tijd maar welke het handigste is weten jullie vast beter dan mij.

Handige verbindingen met het ov zijn trouwens ook welkom. Bijv ergens gratis parkeren en met trein verder en terug alleen vind ik het alleen lastig dat je aan een tijd gebonden bent en dat de kosten vaak nog hoger zijn.
Ik ga binnenkort naar de ziggo dome voor een concert en parkeer dan op de P+r Arena. Die kost €1,- als je tussen 10 en 4 uur in rijdt.
https://www.amsterdam.nl/parkeren-verke ... zen/arena/

Wij gaan nog Amsterdam in overdag, dus is prima te doen voor ons. Misschien voor jullie ook een optie?

-Edit- zie dat hij op 1 juli helemaal gesloten is. Balen! Bij mijn evenement gaat hij pas om 4 uur dicht.
Parkeren bij station Weesp en daar de trein pakken.
Trein zal ik niet doen, is echt overvol!

Ik heb een goede ervaring met parkeren P10. Dat is in de buurt van de snelweg zodat je na afloop niet in die drukke massa moet staan wachten voordat je eindelijk kan rijden.

Maar wat ik sowieso doe bij elk concert of evenement; 5 of 10 minuten eerder weggaan. Je mist er dan toch niks meer aan en kan echt een hoop tijd schelen.
Alle reacties Link kopieren
Whomi schreef:
23-04-2019 09:00
-Edit- zie dat hij op 1 juli helemaal gesloten is. Balen! Bij mijn evenement gaat hij pas om 4 uur dicht.
.
Dan is jouw evenement vast kleiner dan de toppers? P+R is in de gewone garage en bij grotere evenementen wordt het speciale P+R tarief niet aangeboden.

Houd je er rekening mee dat je voor het speciale P+R tarief wel binnen een uur na uitchecken uit OV moet wegrijden?

De P+R korting krijgt u alleen als:
- uw laatste check-in in het openbaar vervoer in het P+R centrumgebied is geweest.
- u voor het parkeren betaalt binnen 1 uur na de laatste check-uit in het openbaar vervoer.


Klik
p en r bij het noordelijkste station van de noordzuidlijn. Binnen een kwartiertje ben je bij arena met ov. Maar je moet wel even bekijken of je met metro 52 kan terugkomen.
Alle reacties Link kopieren
Maak daar maar een half uurtje van, met overstap op CS. Metro 52 gaat niet naar Bijlmer Arena.

Als je nog 2 1/2 uur moet rijden en de kosten kunt delen zou ik voor comfort kiezen: bij Bijlmer Arena in de parkeergarage gaan staan en een evenementenparkeerkaartje kopen.
Alle reacties Link kopieren
P10 inderdaad. Ligt vlak bij de snelweg en van daar loop je langs het Holiday Inn hotel in nog geen 10 minuten naar de Arena.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
erizito schreef:
23-04-2019 09:27
.
Dan is jouw evenement vast kleiner dan de toppers? P+R is in de gewone garage en bij grotere evenementen wordt het speciale P+R tarief niet aangeboden.

Houd je er rekening mee dat je voor het speciale P+R tarief wel binnen een uur na uitchecken uit OV moet wegrijden?

De P+R korting krijgt u alleen als:
- uw laatste check-in in het openbaar vervoer in het P+R centrumgebied is geweest.
- u voor het parkeren betaalt binnen 1 uur na de laatste check-uit in het openbaar vervoer.


Klik
We gaan daarna nog terug het centrum in, dus dat komt sowieso goed :)
Alle reacties Link kopieren
Mijn ervaring is dat je gewoon in 1 van de vele parkeergarages rond de Arena kan parkeren en als je dan gelijk bij aankomst een evenementenparkeerkaartje koopt (eur 12) dan kan je vrij snel uitrijden uit de garages. Ze willen zelf ook graag dat het allemaal vlot doorloopt dus ik heb eigenlijk nog nooit meegemaakt dat je niet snel weg kan. Alleen de rijen voor de parkeerautomaat kunnen lang zijn vandaar alvast een evenenementkaartje kopen. Ben je zo weg. Hoe het verder op de snelweg daarna is weet ik niet want ik woon zelf op een kwartiertje afstand van de Arena.
Alle reacties Link kopieren
wolkie schreef:
23-04-2019 10:20
Mijn ervaring is dat je gewoon in 1 van de vele parkeergarages rond de Arena kan parkeren en als je dan gelijk bij aankomst een evenementenparkeerkaartje koopt (eur 12) dan kan je vrij snel uitrijden uit de garages. Ze willen zelf ook graag dat het allemaal vlot doorloopt dus ik heb eigenlijk nog nooit meegemaakt dat je niet snel weg kan. Alleen de rijen voor de parkeerautomaat kunnen lang zijn vandaar alvast een evenenementkaartje kopen. Ben je zo weg. Hoe het verder op de snelweg daarna is weet ik niet want ik woon zelf op een kwartiertje afstand van de Arena.
ik heb bij mijn laatste paar concerten echt muurvast gestaan IN de garages, wat een drama
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
23-04-2019 10:42
ik heb bij mijn laatste paar concerten echt muurvast gestaan IN de garages, wat een drama

Ook daarom al zou ik een wat kleinere garage kiezen, dan maar een paar minuten verder lopen. Hoe minder auto’s in een garage, hoe eerder je er uit bent. De door mij genoemde P10 heeft 2 in- en uitgangen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
OV na een groot concert in de arena is mij slecht bevallen laatst, het station kon dat niet aan.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
23-04-2019 10:42
ik heb bij mijn laatste paar concerten echt muurvast gestaan IN de garages, wat een drama
Afgelopen zaterdag was ik met 5 minuten buiten en ik ben tot het laatst toe gebleven (dus niet eerder weggegaan van het concert). Misschien mazzel maar het ging echt heel vlot. OV heb ik ook gedaan maar dat is drama omdat het perron echt overvol raakt.
Alle reacties Link kopieren
ik parkeer altijd bij NS station Weesp. Gratis en je bent zo met trein of bus bij Arena
Alle reacties Link kopieren
Whomi schreef:
23-04-2019 09:00
Ik ga binnenkort naar de ziggo dome voor een concert en parkeer dan op de P+r Arena. Die kost €1,- als je tussen 10 en 4 uur in rijdt.
https://www.amsterdam.nl/parkeren-verke ... zen/arena/

Wij gaan nog Amsterdam in overdag, dus is prima te doen voor ons. Misschien voor jullie ook een optie?

-Edit- zie dat hij op 1 juli helemaal gesloten is. Balen! Bij mijn evenement gaat hij pas om 4 uur dicht.

En sowieso gelden bij grote concerten zoals toppers er speciale evenementen tarieven.. die zijn rond de 12 euro.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven