Entertainment alle pijlers

Chateau Meiland

11-05-2019 17:03 2318 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp er niks meer van.. is dit nou dat gezin wat x aantal jaar geleden met ik vertrek mee deed en een chateau in Frankrijk ging uitbaten..

Heel Nederland had het idee dat de echtgenoot mischien meer van de heren liefde was dan van de vrouwen.. Dit werd paar jaar later ook bevestigd bij de opvolg aflevering en nu is hij weer bij zijn vrouw en gaat het nog een keer proberen in Frankrijk???? Maar dan op SBS.

Weet niet wat vreemder is 2x t zelfde plan uitvoeren of meermaals van geaardheid veranderen.

Ohja vanaf 20 mei op SBS dus :thumbsup:
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me echt af of die gasten de afleveringen nu ook kijken en zien dat de kat van hun borrelplank heeft gegeten of dat Martien enigszins geërgerd zegt: "wie zijn dát nou weer?" of "Oh nee, hè daar komen alweer nieuwe mensen aan" (of iets in die trant roept hij weleens)
Alle reacties Link kopieren
Pindakaasjes schreef:
07-10-2019 21:43
Dus volgende week krijgen we te zien hoe Maxime een potje yoghurt gaat ophalen in een hotel, en thuis aan de gang gaat met een inseminatie setje..
Weet effe niet wat ik er van moet vinden...
Tja, ik wil een kind en ik wil het nu. Dat je dan later aan dat kind moet vertellen dat papa alleen zn potje ingeleverd heeft....
Ze weten echt niet wat ze een kind aandoen.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
RoosOpJeHoed schreef:
08-10-2019 15:47
Ik vraag me echt af of die gasten de afleveringen nu ook kijken en zien dat de kat van hun borrelplank heeft gegeten of dat Martien enigszins geërgerd zegt: "wie zijn dát nou weer?" of "Oh nee, hè daar komen alweer nieuwe mensen aan" (of iets in die trant roept hij weleens)
Ik vraag me echt af of het nog wel zo gezellig en leuk is als je pak 'm beet voor volgend jaar hebt geboekt. Dat is het nieuwe eraf. En is Martien eigenlijk helemaal niet zo leuk als op tv hahah.
It's 5 o'clock somewhere
RoosOpJeHoed schreef:
08-10-2019 15:47
Ik vraag me echt af of die gasten de afleveringen nu ook kijken en zien dat de kat van hun borrelplank heeft gegeten of dat Martien enigszins geërgerd zegt: "wie zijn dát nou weer?" of "Oh nee, hè daar komen alweer nieuwe mensen aan" (of iets in die trant roept hij weleens)
Mijn moeder vorige week: "Daar ga je toch niet naartoe in die puinhoop?" Ik zou daar persoonlijk ook nooit een kamer boeken. Ik ben gesteld op m'n privacy en zou knettergek worden van het geschreeuw enzo. Maar ik denk dat veel gasten juist komen door het programma dus ben vast een van de weinigen.

En ja schijn bedriegt, ben wel eens bij tv opnames geweest van verschillende programma's en dat ziet er op TV dan erg leuk en gezellig uit maar zodra de camera's uit staan...
Alle reacties Link kopieren
poppetje2006 schreef:
08-10-2019 16:02
Ik vraag me echt af of het nog wel zo gezellig en leuk is als je pak 'm beet voor volgend jaar hebt geboekt. Dat is het nieuwe eraf. En is Martien eigenlijk helemaal niet zo leuk als op tv hahah.
Dat denk ik niet, de lol is er snel vanaf lijkt me. Het succes van Martien Meiland zal ook geen jaren duren. Er is nu een overkill van hem op tv en ineens hoor je er nooit meer wat van. Maar ja, moeten die mensen ook maar niet een kamer ergens boeken (voor best een flinke prijs) alleen maar om die mensen daar te zien.
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
08-10-2019 16:03
Mijn moeder vorige week: "Daar ga je toch niet naartoe in die puinhoop?" Ik zou daar persoonlijk ook nooit een kamer boeken. Ik ben gesteld op m'n privacy en zou knettergek worden van het geschreeuw enzo. Maar ik denk dat veel gasten juist komen door het programma dus ben vast een van de weinigen.

En ja schijn bedriegt, ben wel eens bij tv opnames geweest van verschillende programma's en dat ziet er op TV dan erg leuk en gezellig uit maar zodra de camera's uit staan...
Haha, ik zou er ook voor geen goud heen gaan hoor, dus je bent niet de enige. ;-D
Ik vroeg mij gisteren hardop af of deze gasten zonder dit programma ook een kamer zouden boeken in zo'n Frans chateau.
Ja ik heb voor de gein eens gekeken hoe duur het kost en echt voor dat geld ga ik liever ergens anders heen als ik zoveel uit wil geven tenminste. Maar ik denk dat de meesten die daar komen het inderdaad leuk vinden om een BNer te zien en het leuk vinden om op TV te komen. Hoewel vorige week zat er een vrouw aan tafel waarbij haar gezicht geblurt was. Zou ik ook gedaan hebben.
Mócht Chateau Meiland de Televizierring winnen, dan is het wel afgelopen met klussen. Een onmogelijk en lillijk ding vind ik het .....


Afbeelding
anoniem_28780 wijzigde dit bericht op 09-10-2019 18:03
Reden: plaatje gelukt
39.29% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
08-10-2019 15:53
Tja, ik wil een kind en ik wil het nu. Dat je dan later aan dat kind moet vertellen dat papa alleen zn potje ingeleverd heeft....
Ze weten echt niet wat ze een kind aandoen.

Hallo, hoeveel topics zijn hier wel niet van vrouwen die NU een kind willen?? Deze dame denkt er in ieder geval goed over na, en grijpt niet de eerste de beste vent om na een jaar een topic te openen over haar niet meewerkende lamlul vader van het kind.
Such fun!1
Zouden ze die jurken en het pak zelf betaald hebben aangezien ze op maat gemaakt zijn? Ik heb daar een discussie over met iemand. Ik denk dat ze die niet zelf betaald hebben maar gekregen en wellicht weer terug moeten geven.
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
09-10-2019 22:09
Zouden ze die jurken en het pak zelf betaald hebben aangezien ze op maat gemaakt zijn? Ik heb daar een discussie over met iemand. Ik denk dat ze die niet zelf betaald hebben maar gekregen en wellicht weer terug moeten geven.

Ik denk dat dat voor elke BN'er daar geldt.
Such fun!1
RoosOpJeHoed schreef:
08-10-2019 16:15
Dat denk ik niet, de lol is er snel vanaf lijkt me. Het succes van Martien Meiland zal ook geen jaren duren. Er is nu een overkill van hem op tv en ineens hoor je er nooit meer wat van. Maar ja, moeten die mensen ook maar niet een kamer ergens boeken (voor best een flinke prijs) alleen maar om die mensen daar te zien.
Geen jaren maar er komt een 3de serie aan :biggrin:
Had ik eigenlijk niet verwacht, ik kreeg de indruk dat het succes wat minder was als de eerste serie
Ik lees net dat Caroline weer terug is in Frankrijk :-?
Ze moet haar verhaallijn afmaken, raar ik dacht dat dit een reallifesoap was.
Als je ziek bent dan ga je toch niet terug, dan hoort dat toch bij het "verhaal".
Oemayra schreef:
09-10-2019 22:32
Ik lees net dat Caroline weer terug is in Frankrijk :-?
Ze moet haar verhaallijn afmaken, raar ik dacht dat dit een reallifesoap was.
Als je ziek bent dan ga je toch niet terug, dan hoort dat toch bij het "verhaal".
Huh? Ze kon dit gala niet aan i.v.m. burnout en nu gaat ze terug naar Frankrijk. Meid denk aan je gezondheid! En ze hebben net een nieuwe uitzendkracht voor de bedden en de strijk etc. Die verslijten ze ook veel trouwens want de hoeveelste is dit inmiddels?!
Alle reacties Link kopieren
RoosOpJeHoed schreef:
08-10-2019 15:47
Ik vraag me echt af of die gasten de afleveringen nu ook kijken en zien dat de kat van hun borrelplank heeft gegeten of dat Martien enigszins geërgerd zegt: "wie zijn dát nou weer?" of "Oh nee, hè daar komen alweer nieuwe mensen aan" (of iets in die trant roept hij weleens)

Ik zag op youtube dat passanten niet meer welkom zijn in en rond het chateau.
Dus mensen die aanwaaien om foto's te maken, rond te kijken of een wijntje met borrelplank te bestellen, dat wordt niet meer op prijs gesteld door de fam. Meiland.
Het kost ze teveel tijd en die tijd hebben ze nodig voor hun B&B gasten.
De fam. Meiland vond het daarbij storend voor de B&B gasten als er af en aan 'kijkers' in en rond het chateau hangen.
Enerzijds begrijp ik dat, maar aan de andere kant hebben ze toch zelf al deze aandacht nagestreven.. Tja, en dan kan het ook wel eens teveel zijn of ongelegen komen. Dat is de andere kant van de medaille.
Voor zo lang het duurt.. Martien is een hype, en hypes zijn altijd tijdelijk.
Ik snap wel dat ze niet op kijkers zitten te wachten maar aan de andere kant kunnen ze daar ook weer iets positiefs uithalen. Ze hebben ruimte zat, geld nodig voor de verbouwingen en eventueel de verhuizing naar iets groters. Misschien is het een idee om meer personeel aan te nemen en een terras te maken voor dagjes mensen uit de streek of die op doorreis zijn en even ergens willen zitten om iets te drinken en wellicht klein borrelhapje erbij zonder te blijven slapen dus.

Ze hebben nu 5 kamers en in totaal plek voor 14 gasten maximaal alles de 4 persoons ook volgeboekt zijn. Ik neem aan dat die niet allemaal hele dagen daar rond blijven hangen maar ook de omgeving gaan bekijken.

Als je alles goed regelt hoeven de gasten die blijven slapen toch geen last te hebben van de dagjes mensen? Ze komen er toch niet voor de rust neem ik aan :hihi:

Heb in het buitenland wel eens in een B&B geslapen die bij een restaurant/bar met terras hoorde. Nooit last gehad van mensen die er alleen iets kwamen eten of drinken. Men had het prima geregeld zodat de gasten er geen last van zouden hebben.
Alle reacties Link kopieren
RoosOpJeHoed schreef:
08-10-2019 15:47
Ik vraag me echt af of die gasten de afleveringen nu ook kijken en zien dat de kat van hun borrelplank heeft gegeten of dat Martien enigszins geërgerd zegt: "wie zijn dát nou weer?" of "Oh nee, hè daar komen alweer nieuwe mensen aan" (of iets in die trant roept hij weleens)
Ja dat vind ik ook wel raar. Zo ongastvrij.
Alle reacties Link kopieren
Mwoah, ik ben geneigd dit wel te snappen. Als ze hiertoe overgaan, lijkt het me dat het niet om 1 of 2 mensen per dag gaat.
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
MarindaH schreef:
10-10-2019 07:22
Mwoah, ik ben geneigd dit wel te snappen. Als ze hiertoe overgaan, lijkt het me dat het niet om 1 of 2 mensen per dag gaat.

Ik begrijp het ook wel...
Martien vertelde dat veel dagjesmensen aan het zwembad willen zitten met een kop koffie, een rondleiding door het kasteel vragen en vooral veel aandacht van Martien willen.
Ik snap dat dit echt niet de bedoeling is als je een B&B draait..
In Polopos zaten ook niet alle deelnemers te wachten op bussen met Nederlandse toeristen die de huizen binnen wilde en op de foto wilde..
Je komt dan wel met je kop op tv, maar dat maakt je nog geen publiek bezit.
En dat vergeten veel mensen nogal eens.
Alle reacties Link kopieren
Als het echt alleen om dagjesmensen gaat dan kan ik het ook wel begrijpen. Het lijkt alleen in de serie zo alsof het gewoon gasten van de B&B zijn. Vooral in het begin lag daar erg de nadruk op met dat ontbijt en mensen die op dat belletje drukten.

Mensen die daar gewoon voor de lol heengaan, aan het zwembad gaan liggen en ook nog menen iets te kunnen bestellen, die zou ik heel hard van mijn terrein aftrappen. Dat doe je bij andere B&B's toch ook niet lijkt me? Ligt er natuurlijk ook een beetje aan hoe je er als eigenaar mee omgaat. Geef jij die mensen koffie en een gezellige foto, ja dan werk je het in de hand.

Lastig om te beoordelen omdat wij ook alleen maar af kunnen gaan op wat we op televisie zien. Maar als je mensen een borrelplank of koffie of whatever gaat geven (ervan uitgaande dat ze daarvoor betalen natuurlijk, hotelgast of niet) dan vind ik dat je ze niet als uitschot kunt behandelen.

Btw vind ik het best suf dat ze de Televizierring hebben gewonnen. Leuk voor de familie Meiland natuurlijk. Maar ik vind die prijs altijd wat apart bij "realityshows".
Alle reacties Link kopieren
Oemayra schreef:
09-10-2019 22:26
Geen jaren maar er komt een 3de serie aan :biggrin:
Had ik eigenlijk niet verwacht, ik kreeg de indruk dat het succes wat minder was als de eerste serie
Tja dat was ergens wel te verwachten, die derde serie. Maar ik denk toch wel dat er ineens zo'n moment komt dat mensen dat trucje van Martien wel hebben gezien en vreselijk afhaken. Ik vind dit tweede seizoen een heel stuk minder leuk dan het eerste. Het eerste seizoen leken er nog dingen echt, nu heb ik bij alles mijn twijfels.
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
09-10-2019 22:09
Zouden ze die jurken en het pak zelf betaald hebben aangezien ze op maat gemaakt zijn? Ik heb daar een discussie over met iemand. Ik denk dat ze die niet zelf betaald hebben maar gekregen en wellicht weer terug moeten geven.
Nee, krijgen/lenen ze. Als ze de naam van de ontwerper maar noemen.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
RoosOpJeHoed schreef:
08-10-2019 15:47
Ik vraag me echt af of die gasten de afleveringen nu ook kijken en zien dat de kat van hun borrelplank heeft gegeten of dat Martien enigszins geërgerd zegt: "wie zijn dát nou weer?" of "Oh nee, hè daar komen alweer nieuwe mensen aan" (of iets in die trant roept hij weleens)

Nou ja, dan zijn ze er ten minste nog. Martien doet inmiddels steeds meer in Nederland, dat programma van Paul de Leeuw bijvoorbeeld. Laatst had hij in de serie nog iemand aan de lijn die onderweg was en zei hij in de camera: 'Ik zeg maar niet dat ik er dan niet ben...'. Ik heb het idee dat de gasten er vooral een beetje bij zitten en de Meilandjes zelf vooral omringd worden door de cameraploeg. En nou is er in dat deel van Frankrijk al niet zoveel te doen dus ik heb het idee dat de gasten vooral aan het zwembad zitten te smachten naar entertainment, van Martien. Maar ondertussen vooral last hebben van de sloopgeluiden van Erica...
Misschien denk ik wel te gemakkelijk maar het zou niet eens in me opkomen om als ik in de buurt ben daar even te gaan kijken, aan het zwembad te gaan liggen, iets te willen bestellen of een rondleiding te verwachten. Maar goed ben erg gesteld op m'n privacy en ik denk dan altijd dat een ander dat ook is dus ik ga ze dan niet 'lastig' vallen. Maar blijkbaar denken veel mensen daar anders over.

Ik denk ook dat de meeste gasten er zijn door het programma, je ziet ze ook wel eens op de foto gaan met gasten. En het zijn tot nu toe ook allemaal Nederlanders die naar een streek komen waar blijkbaar niet zo heel veel te doen is. En dan heb je nog de sloop geluiden, honden die overal maar los lopen, claire die in een luier door de eetzaal loopt terwijl je zit te ontbijten. En dan hoor je vanuit de keuken geschreeuw omdat er het een en ander niet goed gaat en zie je in de woonkamer/zit kamer dat er allemaal emmers staan want er lekt weer eens iets.
Alle reacties Link kopieren
Pindakaasjes schreef:
09-10-2019 23:52
Ik zag op youtube dat passanten niet meer welkom zijn in en rond het chateau.
Dus mensen die aanwaaien om foto's te maken, rond te kijken of een wijntje met borrelplank te bestellen, dat wordt niet meer op prijs gesteld door de fam. Meiland.
Het kost ze teveel tijd en die tijd hebben ze nodig voor hun B&B gasten.
De fam. Meiland vond het daarbij storend voor de B&B gasten als er af en aan 'kijkers' in en rond het chateau hangen.
Enerzijds begrijp ik dat, maar aan de andere kant hebben ze toch zelf al deze aandacht nagestreven.. Tja, en dan kan het ook wel eens teveel zijn of ongelegen komen. Dat is de andere kant van de medaille.
Voor zo lang het duurt.. Martien is een hype, en hypes zijn altijd tijdelijk.
Snap ik heel goed. Bloedirritant die mensen die voor een foto je erf op komen ,bah, tokkiegedrag. Ook voor wel gasten irritant.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven