Entertainment alle pijlers

Alleen naar festival

13-05-2019 23:28 23 berichten
Hoi, is hier iemand wel eens alleen naar een festival gegaan? Hoe was het? Wat viel je mee of tegen?

Ik ben erg fan van een band die zelden/nooit in Nederland speelt. En als ze komen, dan al helemaal niet dichtbij huis. Nu komen ze op een festival 13 kilometer van mijn huis, ik kan er met de auto heen, naar die (en evt. andere) band luisteren, en als het me niet meer bevalt dan ben ik zo thuis. Op zich is het "zonde" om een heel dagticket te kopen en niet de hele dag te gaan. Maar als ze in Amsterdam komen, en ik daar OV/overnachting-kosten bij op moet tellen, dan ben ik duurder uit! Ik neig er dus naar om wel te gaan. Ik heb nog helemaal niet rond gevraagd of iemand mee wil, vooral omdat ik dus niet de hele dag wil gaan. Ik heb het niet zo op grote menigtes en verplicht zo'n hele dag moeten blijven, wil gewoon weg als ik weg wil (ik heb autisme). Ik ben wel eens eerder op dit festival geweest dus ik weet hoe groot/massaal het is. Toen ging ik met vriendinnen.

Ik hoor het graag! Ik weet dat ik zelf moet beslissen, dat zal ik ook zeker doen, maar ik zou graag eens wat ideeën horen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie eigenlijk geen reden om niet te gaan?
Lijkt me ideaal juist om alleen te gaan zodat je alleen naar hetgeen hoeft te gaan waar je fan van bent en daarna weg kunt zonder gezeur van gezelschap dat langer wil blijven.
Alle reacties Link kopieren
Doe ik best vaak, heb namelijk een aparte muzieksmaak waar niet iedereen van houdt. Eenmaal daar zie je hoeveel mensen alleen gaan. Is helemaal niet gek ofzo, juist sterk als je in je eentje daar plezier kunt hebben. Genietze! Gewoon gaan.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon gaan in je eentje!

Heerlijk, je eigen baas zijn
Alle reacties Link kopieren
Waarom twijfel je?
Alle reacties Link kopieren
Als je alleen voor die band gaat, is alleen prima.
Ga je de hele dag, dan vind ik het wat sneu als je alleen gaat. Kan/wil er echt niemand mee?
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
calvijn1 schreef:
13-05-2019 23:51
Als je alleen voor die band gaat, is alleen prima.
Ga je de hele dag, dan vind ik het wat sneu als je alleen gaat. Kan/wil er echt niemand mee?
Wat is er sneu aan?

Ik vind het juist triest als je andere mensen per se nodig hebt om het leuk te hebben.

Ik ga ook weleens alleen, vind het heerlijk en heb me nog nooit sneu gevoeld
Alle reacties Link kopieren
ch86 schreef:
13-05-2019 23:55
Wat is er sneu aan?

Ik vind het juist triest als je andere mensen per se nodig hebt om het leuk te hebben.

Ik ga ook weleens alleen, vind het heerlijk en heb me nog nooit sneu gevoeld
Precies dit.
Sneu juist wanneer je je druk maakt over wat anderen van je vinden.
Alle reacties Link kopieren
Ben wel benieuwd om welke band het gaat...
Bedankt voor de reacties! Over het algemeen lekker eensgezind.

@calvijn1: ik heb niemand mee gevraagd....dus of er "echt niemand mee kan/wil", dat weet ik niet. Maar ik heb ze bewust niet gevraagd. Omdat ik of alleen wil gaan, of niet wil gaan. Ik kan er slecht tegen als ik in zo'n drukke menigte ook nog met iemand anders rekening moet houden. Dan ga ik liever alleen, en bepaal ik zelf waar ik ga staan, en hoe lang ik blijf.

@chocolol: ik twijfel nog inderdaad. Vooral omdat andere mensen het sneu gaan vinden (ik niet). En omdat anderen het onveilig vinden (dat weet ik nu al, vooral familie bedoel ik dan). Terwijl het voor mij bekend terrein is, ik ga met de auto dus kan ook snel weer naar huis. En ik vind een festival in m'n eentje niet bepaald onveiliger dan met z'n 2en.

Ik denk dat ik gewoon moet gaan ;-)
Alle reacties Link kopieren
Het is niet echt “In je eentje naar een festival gaan” als je alleen naar die band gaat. En in hun eentje naar een concert gaan zoveel mensen.
Als je naar het hele festival zou gaan, hangt het er een beetje vanaf wat voor persoon je bent of je het naar je zin hebt, maar alleen naar deze band is natuurlijk sowieso prima te doen.
Ik ben al een paar keer iedereen kwijt geraakt. Ik was dan ook “alleen” prima vermaakt. Er lopen genoeg mensen rond die ook (even) alleen zijn. Ik vind het helemaal niet sneu. Lekker gaan en tegen je familie zeggen dat ze zich niet zo moeten aanstellen. Het is niet onveiliger met zijn 2. Het is een festival, geen oorlogsgebied.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ervaring mee! In gelijksoortige omstandigheden, al heb ik geen autisme.

Als het festival zo dicht bij huis is (dat was het bij mij ook), is de kans groot dat je op het festival bekenden tegen komt. Dat viel mij destijds heel erg mee.

En zo niet, dan maak je vanzelf “vrienden” als je al vroeg klaar gaat staan voor jouw band. Hartstikke leuk juist, om je te omringen met mensen die die band net zo leuk vinden als jij. Leuker dan met iemand die meer voor jou meegaat, dan voor de muziek.

Als je zelf niet bang bent dat je je eenzaam gaat voelen, zie ik geen enkele reden om niet te gaan.
Ik ben wel een aantal keer alleen naar een concert geweest. Dat was helemaal prima. Dus ja: gaan!
hertje89 schreef:
14-05-2019 00:32
Vooral omdat andere mensen het sneu gaan vinden (ik niet). En omdat anderen het onveilig vinden (dat weet ik nu al, vooral familie bedoel ik dan).
Jij hebt toch helemaal niets te maken met wat 'andere mensen' er mogelijk van vinden? Lekker belangrijk.
Ga gewoon gezellig zelf naar je bandje kijken. Daarbij weet je helemaal niet of die 'andere mensen' dat wel echt denken,. Dat vul je in.
Alle reacties Link kopieren
ik zou gaan voor de 'wie gaat er ook' oplossing. Dus kijken of mensen die je kent ook gaan (maar dus niet samen met jou). Als er mensen gaan die je kent kun je daarbij aansluiten en dus ook weer weggaan als je naar huis wil. Omdat die mensen niet meteen samen met jou gaan kun je aanhaken en ook weer afhaken. Gaat er niemand: lekker alleen gaan. Ik ken best wel wat mensen die in hun uppie naar een festival zijn gegaan, amuseerden zich prima. Onveilig is het niet (aannemend dat je niets heel doms doet)
Alle reacties Link kopieren
hertje89 schreef:
14-05-2019 00:32
Bedankt voor de reacties! Over het algemeen lekker eensgezind.

@chocolol: ik twijfel nog inderdaad. Vooral omdat andere mensen het sneu gaan vinden (ik niet). En omdat anderen het onveilig vinden (dat weet ik nu al, vooral familie bedoel ik dan). Terwijl het voor mij bekend terrein is, ik ga met de auto dus kan ook snel weer naar huis. En ik vind een festival in m'n eentje niet bepaald onveiliger dan met z'n 2en.

Ik denk dat ik gewoon moet gaan ;-)
Hier moet je je dus echt niets van aantrekken. Ik ga nu al een paar jaar alleen op vakantie. Niet omdat ik niet met iemand anders wil, maar omdat het vaak een heel gedoe is. Vrienden hebben wel een partner etc. Toen ik de eerste twee jaar nadat ik single was zat te wachten tot er eindelijk iemand meeging, wat ondanks de ideeën nooit gebeurde, ben ik alleen gegaan en dat doe ik nu al vier jaar. Ja, er zijn mensen in mijn omgeving (platteland) die het raar vinden. Zo heb ik een tante die niet eens enthousiast kan zijn omdat ze het niets vind, maar ja zij komt dan ook nergens. En hetzelfde geldt voor een vriend van mij, die gaat alleen als anderen hem meenemen, anders gaat hij niet. En dus blijft hij steeds vaker thuis, want de anderen in de groep willen met hun partner/gezin of gaan wel alleen.

Inmiddels ga ik dus ook alleen uiteten als ik daar zin in heb, ga wel eens in mijn eentje naar de kroeg en ben in mijn eentje naar de andere kant van het land verhuisd. Het maakt mij juist zelfstandig om dat te doen. Dat anderen, vooral van waar ik vandaan kom, het sneu vinden, jammer dan, ik vind het vooral sneu voor hen, gezien ze weinig ondernemen omdat ze zich afhankelijk opstellen. Ondertussen doe ik allemaal leuke dingen die ik wil doen.

Dus als jij naar dat festival wil, gewoon gaan. Heb je het leuk, dan blijf je langer, wil je naar huis, dan ga je. Zijn er misschien mensen die ook gaan, dan kun je je bij ze aansluiten als je dat wilt, heb je het naar je zin in je eentje, dan is het ook prima. En misschien kom je daar weer mensen tegen, waar je het gezellig meehebt. Zeker als ik jouw OP zo lees, dan is alleen gaan juist ideaal voor je, het geeft je alle vrijheid en bovendien straalt het uit hoe zelfstandig je bent.
Seriously?
Alle reacties Link kopieren
Gewoon gaan! Ik vind het superstoer van je en zou willen dat ik er het lef voor had..
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk juist alleen. Neem je vriendinnen mee willen die rechts terwijl jij links wil, hebben ze dorst als jij net even naar de andere kant wil. Of ze komen een vent tegen en zit jij toch in je eentje en kán je niet eens weg.
Nee hoor, heerlijk juist om geen rekening te moeten houden met anderen.
Alle reacties Link kopieren
balderdash schreef:
14-05-2019 08:33
Gewoon gaan! Ik vind het superstoer van je en zou willen dat ik er het lef voor had..
Waarom heb je er het lef niet voor dan? Wat is er “eng” aan? Het is niet dat TO 3 dagen in haar uppie naar een festival gaat he, ze gaat even naar één band en weer naar huis.
Alle reacties Link kopieren
Castor1975 schreef:
14-05-2019 00:20
Ben wel benieuwd om welke band het gaat...
ik ook wel...
We used to be friends...
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
14-05-2019 08:34
Waarom heb je er het lef niet voor dan? Wat is er “eng” aan? Het is niet dat TO 3 dagen in haar uppie naar een festival gaat he, ze gaat even naar één band en weer naar huis.
Ik ben niet zo goed in grote groepen mensen bij elkaar en vind het dan juist fijn om iemand die ik vertrouw om mij heen te hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven