Entertainment alle pijlers

Tool concert: staan of zitten?

17-06-2019 20:44 28 berichten
Morgen ga ik dan éindelijk Tool voor het eerst live zien :cheer2:

Ik heb nu een kaartje voor een zitplek (vak 109 in de Ziggodome). Goede plek volgens de plattegrond.

Echter neig ik nu steeds meer naar een staanplaats. Er worden op ticketswap al steeds meer kaartjes voor staanplaatsen aangeboden.

Voordeel van staan is dat ik dan gewoon kan dansen, bewegen en doen.
Nadeel is dat is dat ik zeer waarschijnlijk een stuk minder kan zien (want niet al te groot) en Tool staat bekend om de mooie visuals.

Dus vraag voor de Tool fans, staan of zitten? :)
Zitten, voordat je verdwaald raakt in de moshpit. Je kan het spektakel dan ook beter volgen ook.
Alle reacties Link kopieren
Zitten. Veeeel relaxter. Ik was vroeger van ‘het staan’ maar na1x zitten tijdens een concert wil ik niet anders.
Alle reacties Link kopieren
Zitten. Behalve als je bereid bent heel vroeg (úren van tevoren) te komen om als eerste binnen te zijn, te rennen naar het podium en dan nog eens héél lang te wachten tot het eens begint.
impala wijzigde dit bericht op 17-06-2019 21:11
8.22% gewijzigd
.
Tool! :heart: Jaloers!

Verder geen nuttige bijdrage ;-D
Mij is een zitplaats erg goed bevallen. Ik zou het risico van Ticketswappen er sowieso niet voor over hebben.
anoniem_64f6e5df0ac60 wijzigde dit bericht op 17-06-2019 21:20
1.36% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
eva-luna schreef:
17-06-2019 21:11
Tool! :heart: Jaloers!

Verder geen nuttige bijdrage ;-D
Er zijn dus nog zat kaartjes te koop, lees ik. Dus wat let je?
.
Oh, veel plezier trouwens! Ik had niet gedacht dat ze zo snel weer terug zouden komen en heb voor de komende weken al kaarten voor wat optredens maar had wel een bummer moment toen ik het zag.
impala schreef:
17-06-2019 21:12
Er zijn dus nog zat kaartjes te koop, lees ik. Dus wat let je?
Komt niet uit :'(

Edit: ik kijk toch even naar de kaartjes.. :lol:
Ik hoef niet per se helemaal vooraan te staan. Sowieso verwacht ik bij Tool ook geen moshpit. Maar het is wel Tool..en dat vind ik al een belevenis op zich..
En misschien beleef ik t meer als ik tussen de mensen sta. Denk wel te begrijpen voor de Tool fans :)

Heel veel kaartjes zijn er niet, was heel snel uitverkocht maar ze komen nu wel op ticketswap (altijd zo dat mensen opeens toch niet meer kunnen).

En ik heb alleen maar positieve ervaringen met ticketswap :)
niekie1 schreef:
17-06-2019 21:14
Oh, veel plezier trouwens! Ik had niet gedacht dat ze zo snel weer terug zouden komen en heb voor de komende weken al kaarten voor wat optredens maar had wel een bummer moment toen ik het zag.
Is toch ruim 10 jaar geleden dat ze voor t laatst in Nederland optraden!
En dank je wel! :)
Ik ook, maar er is altijd een kleine kans dat het misgaat; zou je dat risico willen lopen nu je al een prima ticket hebt?
Ga je samen met iemand, dat je daar rekening mee moet houden? Ik vind met zn 2en in een sta-vak altijd onhandig, met drankjes halen en naar het toilet gaan. Als je alleen gaat dan maakt het niet zo veel uit. En met een groep kan je elkaar beter terugvinden
Oh ja, weet het alweer, ik had het vorig jaar in mijn agenda staan toen de voorverkoop begon maar was te laat met inloggen.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat zitten wel relaxter is, maar ik begrijp je twijfel goed. Het ligt denk ik aan wat je wil met zo'n optreden. Ga je echt puur voor de muziek of ga je ook voor de sfeer erom heen? Als het je echt om het genieten van de muziek gaat, is een zitplaats wellicht beter. Meer ruimte, rustiger kunnen genieten van de muziek en de show. Ben je iemand die graag voluit meedanst en er meer middenin wil staan, dan kun je beter een staanplaats kopen.

Zelf sta ik liever. De enige keer dat ik noodgedwongen moest zitten bij een optreden in de Ziggo Dome waarbij volop gedanst werd op de vloer voelde ik me echt een buitenstaander. De muziek was goed, de beleving voor mij een stuk minder Ik dans liever mee.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
Ervaring hier is dat ik met een zitplek 9 van de 10 keer alsnog moet gaan staan ivm de mensen op de rij voor mij die toch gaan staan.

En dat is voor mij erg balen want ik kan helaas niet zo lang staan, vandaar de zitplek.
Maar goed ik probeer mn avond er niet door te laten verpesten.
Tralalalala
Alle reacties Link kopieren
krullen-bol schreef:
17-06-2019 21:50
Ervaring hier is dat ik met een zitplek 9 van de 10 keer alsnog moet gaan staan ivm de mensen op de rij voor mij die toch gaan staan.

En dat is voor mij erg balen want ik kan helaas niet zo lang staan, vandaar de zitplek.
Maar goed ik probeer mn avond er niet door te laten verpesten.
Mijn ervaring is juist dat mensen gaan zeiken als je gaat staan en dat dat not done is. Tot het laatste nummer, dan 'mag' het wel.
.
Alle reacties Link kopieren
Als je klein bent, zoals ik, zeker zitten. Ten eerste zie je geen moer. En ten tweede vormt het publiek om je heen een geluidswal, waardoor je het ook nog eens slecht/dof hoort. Behalve als je springt.
.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
17-06-2019 21:58
Mijn ervaring is juist dat mensen gaan zeiken als je gaat staan en dat dat not done is. Tot het laatste nummer, dan 'mag' het wel.
2x er iets van gezegd, vriendelijk, af en toe bij een de up tempo nr prima als er gestaan wordt, gedanst, doe io zelf ook maar mestal niet zo'n vriendelijke woorden terug of je wordt gewoon genegeerd.

Ook eens meegemaakt dat door andere in de zelfde rij iets van gezegd wordt, er zelfs een medewerker bij wordt gehaald maar ook die kunnen niet dwingen om iemand te laten zitten.

Ik heb trouwens toch een prima avond hoor als dit voorkomt. Ik ben er zo 1 die er niet moeilijk over doet.
Ik geef het aan, sommige doen er iets mee, sommige negeren je, sommige voelen zich meteen aangevallen...
Tralalalala
Alle reacties Link kopieren
zitten .. vak 109 zat ik vorige week met Maroon 5.. top plek ! Ik sta liever niet. Je ziet geen reet en als je naar toilet moet ben je plekje kwijt. Drinken halen ? Je gezelschap kwijt
Alle reacties Link kopieren
krullen-bol schreef:
17-06-2019 21:50
Ervaring hier is dat ik met een zitplek 9 van de 10 keer alsnog moet gaan staan ivm de mensen op de rij voor mij die toch gaan staan.

En dat is voor mij erg balen want ik kan helaas niet zo lang staan, vandaar de zitplek.
Maar goed ik probeer mn avond er niet door te laten verpesten.

Tja.. ik wil ook kunnen dansen als ik daar zin in hebt.. Nergens staat dat je moet blijven zitten op zitplek. Kies dan onderste of bovenste rij in een vak, dan heb je er geen last van.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
17-06-2019 21:58
Mijn ervaring is juist dat mensen gaan zeiken als je gaat staan en dat dat not done is. Tot het laatste nummer, dan 'mag' het wel.

Dat is dan echt heel jammer..
Alle reacties Link kopieren
poldervrouw schreef:
18-06-2019 20:20
Dat is dan echt heel jammer..
Het is wel jammer, maar ik snap het ook wel. Mensen nemen niet voor niks een zitplaats. Ik probeer nu altijd een stoel aan het gangpad te krijgen, daar kun je nog wel gaan staan.
.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Tool tof, maar optreden in toko's als de Ziggo Dome snap ik niet zo goed. Zitplaatsen vind ik voor bejaarden, minder validen en klassieke concerten. Waarom treden ze niet gewoon op een festival of in stadion op?
We used to be friends...
Dank voor de reacties!

Uiteindelijk toch gekozen voor de zitplek en was de goede keuze want had super goed zicht :)

Ziggodome was btw de perfecte locatie voor t concert. Visuals en geluid echt top.

Heel blij dat ik ze nu eindelijk heb gezien! :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven